Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   1191 / 1385
(#) attika válasza pont hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Azért ehhez a fúrókhoz igen csak biztos kéz kell meg nagy fordulat, hogy ne törjön el.
Ha ebből a készletből valaki egy 0,3-0,4-es fúróval kifurkál egy 160x110-es panelt az előtt le a kalappal. Ezeket nem kézben való fúráshoz találták ki és ha a fordulat nem megfelelő akkor abban a pillanatba le is törik a hegye ahogy a panelba fúródna.
Nekem ez a tapasztalatom ezekkel a fúrókkal de attól még más lehet ügyesebb.
(#) pont válasza attika hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Nem tartom magam különösen ügyesnek, én 0.8-as fúrókkal dolgozom, egy bosch 250w-os pisztolyfúróval, talán ha ezret forog, tavaly olyan 50 db különféle nyákom készült, ezalatt 6 db-ot törtem.
(#) Bakman válasza pont hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
0,8? Ettől azért szélesebb skálán mozog az alkatrészek lábátmérője. 0.6-os már szinte kezelhetetlen kézben tartott fúrógéppel, az alatt pedig világszám. Persze számolva az idővel is...
(#) pont válasza Bakman hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Annak idején (30 éve) a Rádiótechnikában megjelent nyáktervek elkészítéséhez általában 1mm-es fúrót ajánlottak, szerencsére ma már olcsón hozzá lehet jutni vékonyabbakhoz is, de amolyan amatőr célra nem volt még gondom a "nagy" 0.8-assal. Leírom hogy csinálom (bár az eredeti hozzászólás lényege az lett volna, hogy hajtsa ki 90 fokban a lábakat fúrás helyett). A Nyákokat egy nagyobb 30x50 cm-es bútorlapra csavarozom, hogy ne tudja felkapni a fúró. A pisztolyfúrót két kézzel megfogva, lélegzet visszatart, lassan leengedem, a fúró súlyát mindvégig megtartva, és ha átért, talán még lassabban felhúzom, (mindig a kirántásnál szoktam eltörni) nagy levegő, (na jó lehet egyszerre 4-5 lukat is ha a forgács nem takarja a következőt) forgács lefújás, aztán jöhet a következő...Ez az egész egy 95cm magas asztalnak a sarkán, hogy a fúrót azt ne keljen távol tartani, kényelmesen behajtott karral lehessen emelgetni.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2016
(#) attika válasza pont hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
A 0,8-as fúróval még csak csak elboldogulsz kézben de az sem mindegy, hogy milyen anyagból van az a fúró.
Van nekem is olyan 1,0-ás meg 0,8-as fúróm amit ha 90fokba tartok a nyákkal akkor sem törik el még kézben sem,na de azok a fúrok nem is bírják sokáig mert 1-2 panel után kuka mert olyan életlen lesz mintha pontozóval ütöttem volna át a panelt.
(#) RoliNyh válasza speedbump hozzászólására (») Júl 20, 2016 / 1
 
Az ónozót egyszer (még kiscsikó koromban) kipróbáltam. Arra jó, hogyha beleteszed a megtisztított kimart nyákot, a rézfelületen létrejön egy néhány mikron (áztatási időtől függően egyre vastagabb) réteg ónfelület. A réz így nem oxidálódik el, és elvileg könnyebb forrasztani... Bár emlékeim szerint, bizonyos idő mulva már azt se volt egy leányálom újra forrasztani.

(De lehet csak én voltam még tulságosan kezdő...)

A lakk hasonló funkciót tölt be (ezt még nem próbáltam), bővebben itt olvashatsz róla:

SK-10 PCB védőlakk...
(#) attika hozzászólása Júl 20, 2016 /
 
Sziasztok.
Mit rontok el Dry fóliánál ha nem tudom előhívni mosószódával?
1 liter vízhez 10gramm szódát teszek de ha 2 evőkanálnyit akkor sincs változás.
Világítottam már 2-8 percig 1 perces lépésekbe de úgy sincs semmi változás.
A P20 előhívójával le tudom mosni a fölös fóliát de akkor meglágyul az is aminek nem kéne.
A rajzolat szépen látszik levilágítás után de lemosni csak egyben tudom az egészet.
(#) attika válasza attika hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Az lehet gond, hogy amit vettem mosószóda az nem Nátrium-Karbonát hanem Nátrium bikarbonát?
(#) Ashmodeus válasza attika hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Igen már én is kipróbáltam a szódabikarbónát ,de sajnos nem jó.
(#) attika válasza Ashmodeus hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Igen már rájöttem azóta, hogy ez szódabikarbóna csak nem kis mennyiségű fóliám bánta eddig és még ki se tudtam próbálni mert a maratásig el sem jutottam
Nagyon szép sávok voltak meg is örültem neki gyors rakom bele a bekevert oldatba és vártam a csodát, már alá is melegítettem de semmi Ez van akkor amikor csak azt olvassa az embert ami nagy betűkkel van ráírva pedig volt választék a tescóba is vagy 3 fajta volt
(#) sdrlab válasza attika hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
A mosószódával is vigyázni kell, abból is van vagy 3 féle verzió! Cas szám alapján lehet tudni, melyik a jó. Pár oldallal visszább sokat boncolgattam a témát, olvass vissza. Azzal menni fog.
(#) attika válasza sdrlab hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Igen már rájöttem Na2Co3 a megfelelő
Nátrium karbonát kell és nem bikarbonát.
Na2Co3 kell nekem meg NaHCO3. van .
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
(#) sdrlab válasza attika hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
A Na2Co3 még nem elég! Cas szám alapján vedd meg, ha biztosat akarsz!
(#) attika válasza sdrlab hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Megvettem cas alapján és működik, igaz 1 hónapja lejárt és itthon vettem észre de gondolom túl nagy gondot nem okoz, vagy igen?
(#) speedbump hozzászólása Júl 21, 2016 / 1
 
Ma készítettem lézernyomtató + laminináló + TN150 + TN160 segítségével. A vastagabb vezetősávok 32mil-esek. Valószínűleg nem egy világszám de én örülök neki, mert több év kihagyás után rögtön elsőre sikerült.

kesz.jpg
    
(#) Dr Endugu hozzászólása Júl 21, 2016 /
 
Van különbség a lézernyomtatók között olyan tekintetből, hogy melyik típusoknak, melyik gyártmányoknak nyomata használható jobb eredménnyel? Műnyomópapirt használok. Eddig egy Samsung CLP-315 nyomtatóm volt, most vennék egy újat. Mit tudtok ajánlani?
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2016
(#) Bakman válasza Dr Endugu hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
A vasalós mesterek között az a nézet járja, hogy az utángyártott/töltött tonerek meg sem közelítik a gyári minőséget ilyen felhasználás mellett.
(#) eyess válasza Bakman hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Nem annyira egyértelmű ez . Sok minden függvénye lehet a végeredmény kimenetele még gyári toner esetén is.
(#) Bakman válasza eyess hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Passzolok, nem tudok vasalni.
(#) speedbump válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
... és ma pedig jött a feketeleves, mert hiába a jól sikerült nyák, ha a fene tudja miért de nem tudtam rendesen forrasztani. Egyszerűen elkeserítő, hogy mennyire ocsmány lett szegény, egyáltalán nem akart a forrszemekre felfutni az ón. Ebben nyilván benne van a rutintalanságom, de rendes gyári NYÁK-ot nagyon sokszor forrasztottam és az azért szépen ment.

Vajon mi lehet a probléma és mit tehetnék, hogy legközelebb jobban menjen? 400C-re melegített weller pákát használtam.

kesz2.jpg
    
(#) Gabó válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Milyen ónnal forrasztod? A páka hegye milyen fajta? A 400fok nagyon sok.
(#) RoliNyh válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Pontosan ezért hanyagoltam én is a kémiai ónozót...
(Bár én csak tekercses cinnel forrasztottam, nem nagyon akart forradni, lehet pasztával jobb...)

Próbáld úgy (majd a következő panelt), hogy a maratás után beforrasztod az alkatrészeket, és ez után ónozod be a "maradék" rézsávokat...
(#) speedbump válasza Gabó hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Nahát az nem tudom, mert a cégnél fogtam forrasztóónt, meg egy viszonylag hegyes hegyet haszáltam de tipust nem tudok mondani egyikre sem. Flux-ot is használtam. Hány fokra kellene állítanom a pákát? Köszi.
(#) Gabó válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Én olyan 310 - 350fokot használok, egy ilyen heggyel. Az ón a sima ólom tartalmú. Ezekkel az ólom mentes ónokkal kicsit nehezebb bánni. Az ónba gondolom van gyanta.
(#) usane válasza Gabó hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 1
 
Lehet ott 400-al is ha jól csinálja. Én néha 450-el is szoktam ha vezetékónozás után elfelejtem letekerni és simán megy. Gyorsan kell forrasztani és a láb tövéhez kell tartani. A kémiai ónozó lesz ott a ludas. Az nálam is taszítja az ónt. Ki is dobtam a maradékot. Azóta ha nagyon kell akkor tüzión, de legtöbbször csak gyorsan beforrasztom a még tiszta rezet aztán akril lakkot neki.
(#) speedbump válasza usane hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Nem feltételezem, hogy annyira jól csinálom de azért lehet hogy a kémiai ónozó is tehet róla, mert emlékeim szerint a sima rézre nem volt ekkora probléma forrasztani anno (mikor legutóbb próbáltam).

Ha nem használok TN160-at, akkor mivel érdemes védeni a panelt a korróziótól? Valami instant megoldást keresek, amihez nem kell költséges berendezés / anyag. SK10-es lakkal boldogabb lenne az életem?

Köszönöm!
(#) morgo válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 1
 
Én alkoholban oldott gyantát használok. Egy kis ecsettel lekenem a nyákot, majd ha megszáradt lehet forrasztani. Vagy akár egy múlva is.
(#) niedziela válasza speedbump hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 2
 
Használd nyugadtan nem azzal van a gond.
Ón, hőmérséklet...
Normál ólmos ón 310-330C // túl magas hőfoknál az ón és a folyasztószer szétég
ólommentes 380-420C // alacsony hőfoknál nem terül csak cseppesedig zárványos lesz
(#) kaqkk válasza morgo hozzászólására (») Júl 22, 2016 / 1
 
Én ugyanezt kézipumpás (clin ablaktisztitó) flakonban-ból használtam , tökéletes !
(#) speedbump válasza morgo hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Valami linket küldenél, hogy milyen gyantáról beszélünk, hogy kell keverni, hogy jó legyen?
Következő: »»   1191 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem