Fórum témák
» Több friss téma |
Inditáskor a motorom leveszi a delejt a GPS-ről,igy az ujraindul.Szeretnék egy kisméretű szünetmentes áramforrást hozzá.........tud valaki segíteni?
12 V max 1A áramfelvétel Gyárilag nincs akku a GPS-ben, csak egy tápcsatlakozója van
Mi történik a kondival ha folyamatosan kapja a delejt a z akksitól?
Tegyél közbe egy "jóképű" schottky-diódát is, akkor talán kibírja a pár másodpercet a puffer, az akku meg nem tud visszaszívni.
Köszi,de ha a kondi 12 V fölé töltődik nem rúgja szét a GPS-t?
... és ha nincs kondi, akkor nem? jó kérdés....
Ugyanannyi a fesz, mint kondi nélkül, hi... Miről megy a GPS? Mennyit eszik?
12 V, 1A és egy gyári csatlakozó, valahonnan a motorból de nem az akkuról közvetlenül
Használd a válasz gombot...
Szerintem az is az akkuról megy direktben , de könnyen le tudod ellenőrizni. Adatlapon megvan, mit bír , gondolom. Ha kell , tegyél be stabot, de biztos nem kell. Akárhogy is megy, ezt tedd eléje és kész. ( vagy pici akkut pufferüzemben, szintén diódázva)
válasz gomb nem működ sajna, de köszi az ötleteket. A pufferakku tultöltését hogy tudom megakadályozni?
Nem működik??? nálam igen...
Ellenőrizd le az egész kört és a doksit... nem tudod, hogyan van bekötve ezek szerint... Látatlanban tovább nem érdemes ezen golyózni. GPS +Ut min-max mennyi , utána kérdezz, ha még mindig kell. A pufferaksi is 12 voltos (pl...), akkor semmi gond nem lehet, a feszszabályzó ameddig jó.. a közberakott cucc korlátoz is. Ha pedig elmegy pl. 9-11 voltról is, akkor meg 7810-es stab+ az előző rajz.
Szerintem a gps azért indul újra mert leesik a feszültsége gondolom tartalmaz valamilyen stabilizáló áramkört amikor az nem kap elegendő feszültséget akkor lekapcsol a gps mivel az indítómotor igen nagy áramot vesz fel indításkor és az akumlátor fesze 12 ről ami üzem közben olyan 14 volt leeshet 8 9 volt környékére szerintem egy ellenálláson keresztül egy kondi lenne a megfelelő megoldás talán.
Az ellenállás azért kéne hogy amikor indít a gépezet az aksiból szívja inkább a delejt ne a kondiból. A kodi nem töltődhet fel nagyobb feszre mint amit ráadsz az aksiról max 14 volt.De amúgy is annyi feszt kap. Ha elektrolit kindit használnál már hogyha nem írnak rá jobbat.A bekötésére ügyelj.Vannak a neten Ne555 felépített szünetmentesek de szerintem előbb ezt kéne kipróbálni mert kis helyet foglal.
éztem ilyen írás már készült itt ha ez tényleg nem működik ahogy írtad érdemes lenne megnézni azt a csatlakozót nem e olyan mint az autórádióknál hogy három eret tartalmaz az egyik +12 a másik -12 és egy engedélyező (+12) amit a gyújtás elfordításával engedélyezel bekapcsol a magnó
Köszi,hol találhatok ilyen rajzokat? nincs egy linked véletlenül?
Mondjuk ha az enyém lenne a szerkezet a tápba sorbakötnék egy biztit utána meg egy 15V zénert ,bármennyit is bír a gps (ha meg 12-t akkor stabilizátor).Ki tudja honnét vették le a feszt.Ha kiolvad egy bizti és megkapja a generátort tisztán nem 1000 ft lesz a kár.Esetleg egy döglődő akku is átsegítheti a másvilágra.
Hali!
Én másképp közelíteném meg a dolgot. Tehát a GPS nem közvetlenül az aksiról kap tápot, hanem gondolom gyújtáskapcsolón keresztül. (Hasonlóan, mint autóknál a rádió.) Ott is, amikor indítás van, elveszi a feszt a rádiótól. Szóval én direktbe kötném az aksira, kiegészítve egy kis kapcsolással. Ami azt csinálná, hogy ha nincs elfordítva a gyújtáskapcsoló, akkor megszakítja a kapcsolatot az aksi és a GPS között, viszont ha már elfordítottad, és közben az indítás miatt néhány másodpercre ott nem ad feszt ezt áthidalná, és nem bontaná rögtön a kapcsolatot a GPS és a táp között. Remélem érthető, mire gondolok. Így néhány mondatban kicsit nehéz megfogalmazni, de majd összedobok egy rajzot.
Én meg, ahogy írkáltam már kétszer is, felderíteném pontosan a táp-viszonyokat, utána kérdeznék, ha még mindig kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |