Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » GPS szünetmentes táp
 
Témaindító: clipart, idő: Ápr 17, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Inditáskor a motorom leveszi a delejt a GPS-ről,igy az ujraindul.Szeretnék egy kisméretű szünetmentes áramforrást hozzá.........tud valaki segíteni?
12 V max 1A áramfelvétel
Gyárilag nincs akku a GPS-ben, csak egy tápcsatlakozója van
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Mi történik a kondival ha folyamatosan kapja a delejt a z akksitól?
(#) ferci válasza clipart hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Tegyél közbe egy "jóképű" schottky-diódát is, akkor talán kibírja a pár másodpercet a puffer, az akku meg nem tud visszaszívni.
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Köszi,de ha a kondi 12 V fölé töltődik nem rúgja szét a GPS-t?
(#) ferci válasza clipart hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
... és ha nincs kondi, akkor nem? jó kérdés....
Ugyanannyi a fesz, mint kondi nélkül, hi...
Miről megy a GPS? Mennyit eszik?
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
12 V, 1A és egy gyári csatlakozó, valahonnan a motorból de nem az akkuról közvetlenül
(#) ferci válasza clipart hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Használd a válasz gombot...
Szerintem az is az akkuról megy direktben , de könnyen le tudod ellenőrizni.
Adatlapon megvan, mit bír , gondolom.
Ha kell , tegyél be stabot, de biztos nem kell.
Akárhogy is megy, ezt tedd eléje és kész.
( vagy pici akkut pufferüzemben, szintén diódázva)

GPS.JPG
    
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
válasz gomb nem működ sajna, de köszi az ötleteket. A pufferakku tultöltését hogy tudom megakadályozni?
(#) ferci válasza clipart hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Nem működik??? nálam igen...

Ellenőrizd le az egész kört és a doksit... nem tudod, hogyan van bekötve ezek szerint...
Látatlanban tovább nem érdemes ezen golyózni.
GPS +Ut min-max mennyi , utána kérdezz, ha még mindig kell.
A pufferaksi is 12 voltos (pl...), akkor semmi gond nem lehet, a feszszabályzó ameddig jó.. a közberakott cucc korlátoz is. Ha pedig elmegy pl. 9-11 voltról is, akkor meg 7810-es stab+ az előző rajz.
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Köszi a lehetőséget
Üdv
(#) damkodav hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Szerintem a gps azért indul újra mert leesik a feszültsége gondolom tartalmaz valamilyen stabilizáló áramkört amikor az nem kap elegendő feszültséget akkor lekapcsol a gps mivel az indítómotor igen nagy áramot vesz fel indításkor és az akumlátor fesze 12 ről ami üzem közben olyan 14 volt leeshet 8 9 volt környékére szerintem egy ellenálláson keresztül egy kondi lenne a megfelelő megoldás talán.
Az ellenállás azért kéne hogy amikor indít a gépezet az aksiból szívja inkább a delejt ne a kondiból.
A kodi nem töltődhet fel nagyobb feszre mint amit ráadsz az aksiról max 14 volt.De amúgy is annyi feszt kap. Ha elektrolit kindit használnál már hogyha nem írnak rá jobbat.A bekötésére ügyelj.Vannak a neten Ne555 felépített szünetmentesek
de szerintem előbb ezt kéne kipróbálni mert kis helyet foglal.
(#) damkodav hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
éztem ilyen írás már készült itt ha ez tényleg nem működik ahogy írtad érdemes lenne megnézni azt a csatlakozót nem e olyan mint az autórádióknál hogy három eret tartalmaz az egyik +12 a másik -12 és egy engedélyező (+12) amit a gyújtás elfordításával engedélyezel bekapcsol a magnó
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
Köszi,hol találhatok ilyen rajzokat? nincs egy linked véletlenül?
(#) proba válasza ferci hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Mondjuk ha az enyém lenne a szerkezet a tápba sorbakötnék egy biztit utána meg egy 15V zénert ,bármennyit is bír a gps (ha meg 12-t akkor stabilizátor).Ki tudja honnét vették le a feszt.Ha kiolvad egy bizti és megkapja a generátort tisztán nem 1000 ft lesz a kár.Esetleg egy döglődő akku is átsegítheti a másvilágra.
(#) clipart hozzászólása Ápr 17, 2008 /
 
valóban 3 eres a kábel,de a 3. sztem a ford.szám impulzus
(#) titi válasza clipart hozzászólására (») Ápr 17, 2008 / 4
 
Hali!

Én másképp közelíteném meg a dolgot.
Tehát a GPS nem közvetlenül az aksiról kap tápot, hanem gondolom gyújtáskapcsolón keresztül.
(Hasonlóan, mint autóknál a rádió.)
Ott is, amikor indítás van, elveszi a feszt a rádiótól.
Szóval én direktbe kötném az aksira, kiegészítve egy kis kapcsolással.
Ami azt csinálná, hogy ha nincs elfordítva a gyújtáskapcsoló, akkor megszakítja a kapcsolatot az aksi és a GPS között, viszont ha már elfordítottad, és közben az indítás miatt néhány másodpercre ott nem ad feszt ezt áthidalná, és nem bontaná rögtön a kapcsolatot a GPS és a táp között.

Remélem érthető, mire gondolok.
Így néhány mondatban kicsit nehéz megfogalmazni, de majd összedobok egy rajzot.
(#) ferci válasza proba hozzászólására (») Ápr 17, 2008 /
 
Én meg, ahogy írkáltam már kétszer is, felderíteném pontosan a táp-viszonyokat, utána kérdeznék, ha még mindig kell.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem