Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Rögtön tranzisztor csere, a tápnak egy hajszállal több esélye van a működésre egy motorral. A bázisáramok úgy vannak kitalálva, hogy behúzzon az a tranzisztor. A tieddel nem fog.
Amit írtál két tranzisztort abból válasszak egyet vagy együtt kell beépíteni?
Ellenállás kell hozzá? Egy skiccet megköszönnék még egy darlingtonról.
A Darlington alap esetben kettő tranzisztor megfelelő kapcsolása, és ennyi. Az első lehet kisebb teljesítményű, a második, aminek a CE átmenete lesz terhelve, annak kell megfelelő teljesítményűnek lenni. A te esetedben olyan 50-100ohm körül van a relék egyenáramú ellenállása. Ez a szélsőséges esetben lehet max 300mA. Ehhez kell választani, mondjuk 0,5-1A Ic áramot tudó tranzisztort és akkor nagy baj nem lehet, az első szinte mindegy, ide jó a 100mA-esek közül valamelyik.. Ezt azért alkalmazzák, hogy megnöveljék az erősítési tényezőt, a bétát. A két tranzisztor ilyen értéke összeszorzódik, viszont a BE feszültség összeadódik.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Sziasztok! Suzuki swiftbe van központi zár. távirányítós. Az utóbbi napokba nem igen akart távirányítóval nyitni se zárni. Ha alá nyúltam a műszer alá ott van a vezérlő doboz ha megmozgattam akkor jó volt. Ma ki vettem a műszer mögül a vezérlő dobozt és van egy fekete külön az szabadon van. Utána néztem valami ant a neve. Itt egy kép melyikre gondolok, bejelöltem. Na most azt rákötöttem a kasznira. Így most már nyit, zár ahogy kell. Amikor alá tettem a csavar alá hogy, oda tudjam fogatni a kasznihoz szikrázott. Így szerintetek jól oldottam meg? Nem lesz baj?
Az a távirányító vevőjének az antennája!!! Nem szabadna semmihez hozzákötni, hagyd szabadon a végét! Ott valami kontakthiba lesz szerintem. Lehet a csatlakozó a dobozon, vagy belül a panelen hibás forrasztás esetleg.
Most jelenleg kasznin hagytam mert így működik. ( nyit,zár) A dobozt megnéztem nem láttam rajta forrasztás hibát. Akkor az eddig is szabadon volt?
Az nem rég volt cserélve. Lementem és le vettem a kaszniról az antennát,meg felhoztam a dobozt holnap jobban átnézem. Valami kontakthiba lehet, ahogy tomi111 írta.
Átforrasztottam az egész alkatrész lábakat.(Az már biztos jó) Ahogy mozgatom a zsinór köteget ami megy az első vezető oldali ajtóba akkor jó. Ott lehet valami bibi, valószínű törés.
Az lenne még a kérdésem hogy, a dobozba a panelt átforrasztottam van egy led felirat arra ha beforrasztanék egy ledet az mi célt szolgálna?
Sziasztok! Olyat lehet ezzel csinálni hogy, amikor bezárom vilogjon az index? Nehéz bekötni?
Itt egy pár kép a vezérlőröl. Egy barna szál nincs bekötve. Nem tudom szerintetek ezt be lehet kötni indexre? Meg ott egy led felirat ha oda tenék egy ledet az mi célt szolgálna?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Az a barna vezeték ha megnézed a panelt, láthatod, hogy közösítve van egy másik
(gondolom a másik barna) vezetékkel, ami viszont már be van kötve valahova, ki tudja hova. A LED -et beteheted, ha végigköveted a panelt, és nincs kihagyva hozzátartozó alkatrész (pl előtét ellenállás, esetleg kapcsolótranzisztor), akkor valószínű, hogy valamikor világítani vagy villogni fog...
Igen közösítve van egy másik barnával ami be van kötve. Akkor esélytelen ezt bekötni indexre?
Ahogy látom a panelon egy R9 ellenállás hiányzik így valószínű a led se menne A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Nem tudom, azt kellene kideríteni, hová megy a másik barna. Viszont most látom, a LED előtétellenállása az R9 ellenállás (ha jól követtem le), ami szintén nincs beforrasztva, szóval oda is kell egy ellenállás.
Az IC típusszámát miért nem írtad be? Abból a legegyszerűbb levonni a konzekvenciát, feltéve ha valami normális céláramkör, nem csak egy sima logikai kapu csoport... A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Megnézem majd IC típusát meg majd lekövettem hova megy a barna kábel ami be van kötve.
Az az IC a decoder. Azzal van beállítva egy fix kód, hogy ne vegye csak a sajátját. Két kimenete van, azok lesznek felváltva aktívak, amikor nyomkodják a nyit/zár gombot.
Mivel ebben csak két relé van, így nem köthető indexre. Kell hozzá egy kiegészítő kapcsolás egy relével.
A barna és a fehér a zár állását jelző mikrokapcsolóktól jön (testet kapcsol rá valamelyikre). Sok vezérlőnél kivezetik őket kétszer, a riasztóhoz. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a mellette levő, a NYÁK-on át van kötve. Nézd meg, hogy nincs-e eloxidálódva a csatlakozó valamelyik érintkezője...esetleg nincs-e kilágyulva, és azért bizonytalan az érintkezés, mert nem feszül rá a NYÁK ellendarabjára... Az antennát kösd le a kasztniról... A másik fekete a test.
Értem akkor kihagyom az indexet. Amióta átforrasztotam a panelt azóta jó nyit zár rendesen.
Még egy kérdés a ledet szeretném bekötni de honnan tudjam meg milyen értékű ellenállás kell oda az R9-es jelzéshez? Az IC PT2272-M4 Gondolom az a célja a lednek ha lezárom akkor pislákolna?
Nem az a feladata, ebben az IC-ben nincs ilyen funkció. Valószínűleg a 17. lábra csatlakozik az R9 és a LED világít, ha a bemenetre jel érkezik a megfelelő címen és dekódolni tudja. Az R9 értéke 560 Ω.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Kapcsolási rajzot kérhetnék erről, mert valahogy sehogy sem tudom kivitelezni, pedig öntartó relével is próbáltam, olyannal, aminek ha 1 impulzust adunk behúz és bent marad, ha még egy impulzust adunk kienged. 1 db ilyen relém van (Vw féle kis fémdobozos 6 lábú relé, Vw-be volt régen ilyen mechanikus fényváltó relé 56a, 56b lábakkal), ebből vélhetően 2 db kellene.
Az két negatív időzítős és két ötlábú relés megoldás érdekelne, csak a kapcsolási rajz alapján tudnám kivitelezni. Ami még fontos, hogy a nyugalmi áramfelvétele 1mA-nál ne legyen nagyobb. Előre is köszönöm, ha valaki elkészíti a kapcsolási rajzot.
Van egy külön távirányítós vezérlőd, aminek két kimenete van, egy nyitó és egy záró? Valamint a nyitó kimenetet lehet működtetni többször egymás után a nyitó gombbal?
Igen. A bicskakulcsos távirányító sok funkciós. A nyitás gombot maximum 3szor engedi megnyomni. Minden gombnyomasra 0,5s idejű negatív jelet bocsájt ki, ez így lett programozva. Ha egymás után nyomom meg a nyitás gombot, dupla impulzust ad. Csak ezt a dupla impulzust kellene lekezelni. Zárásnál viszont csak egyszer lehet megnyomni. Ha masodszor is megnyomom, aktívalja a follow me home hazakísérőfényt 30s időre.
Idézet: „Van egy külön távirányítós vezérlőd, aminek két kimenete van, egy nyitó és egy záró?”
Van egy beépített kp zár vezérlőd is a motorokhoz és azt kellene vezérelni?
Ha nincs, akkor mennyire terhelhető ez a két kimenet? Relézett?
Most így átgondolva ez így kevés lesz, komolyabb elektronika kell hozzá... Késleltetések nélkül vagy nem fog működni, vagy bizonytalan lesz...
Az biztos, hogy szét kell választani a vezető felőli motort és a másik hármat működtető vezérlőt. A vezető felőli motorszálát és mikrokapcsolóját is kikötni! Na innen két elvi út is van, vagy a bistabil relét és annak váltóérintkezőjét (ha van neki ilyen), vagy a vezető felőli 5 vezetékes motor mikrokapcsolóját használod arra, hogy szétválaszd az első és a második nyitó impulzust. Az első motort meg kell támogatni 2 relével (szintén váltóérintkezővel). A NO érintkezők, valamint a behúzók egyik lába megy a +12V-ra, a NC-ok testre, a 2 relé COM kivezetése a vezető felőli motor két szála lesz, és a maradék 1-1 behúzótekercs lábból az egyik a nyitó, a másik a záró impulzus kimenetre menne...de nyitónál közé kell még kötni az említett váltóérintkezőt, valamelyiket (ha ez a bistabil relé, akkor annak a behúzójából az egyik megy +12V-ra, a másik a nyitó impulzus bemenet). Ami alapból a vezető felőli motor nyitó reléjére engedi az impulzust (COM->NC), ha az érintkező átváltott, akkor meg a maradék három motor vezérlőjére (COM->NO). Ez elviekben a következőképpen működne: Vegyük, hogy zárva van az összes zár, megnyomod a nyitó gombot, a közbe iktatott váltóérintkező a vezető felőlire engedi a nyitó impulzust, ott a 2 reléből a nyitó behúz, a motor kinyitja a vezető felőlit. Ha megint megnyomod a nyitó gombot, a vezető felőli nem csinál semmit, a másik három viszont kinyit. Ha megnyomod a zárót, akkor mind bezár. VISZONT!!! Sajnos késleltetés híján kaotikus lehet a vezető felőli nyitás, mert nem tudni, hogy a bistabil/ill. a motor mikrokapcsolója nem szakítja-e meg hamarabb az impulzust, mint ahogy a motor végállásba érne. A többi nyitásakor csak a bistabilos verziónál lehetne újra gáz, de lehet, hogy a három másik motor vezérlője ezt megoldaná. Stabilabb megoldás lehetne, ha a vezető felőli is kapna magában egy vezérlőt...persze ennek is feltétele, hogy akár rövidebb impulzus esetén is kellő ideig működtesse a motor(oka)t. |
Bejelentkezés
Hirdetés |