Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: „A mozdonyokban sem asszinkron motor van.” Az ebben a formában így nem igaz. Taurus Idézet: „A vontatómotor keresztirányban beépített négypólusú, háromfázisú, rövidrezárt forgórészű aszinkronmotor.” Igénytelensége miatt előszerettel alkalmazzák, amióta van hozzá megfelelő teljesítményelektronikai háttér. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Tudod, az a szerencséje az emberiségnek, hogy mindig van olyan, aki viszont szeret "nem a földön járni"...
Csak abba gondolj bele, hogy ha nem lennének olyan emberek, akkor ez az egész nem lenne. Konkrétan arra gondolok, hogy nem olvasnád ezt az írásomat. Mert nem lenne internet és nem lenne monitor a számítógépedhez, de még számítógéped sem lenne. Leginkább azért, mert elektronika sem lenne. Még elektroncsövek sem... Az egész valahol ott kezdődött, amikor egy ember azzal szórakoztatta a gazdagokat, hogy valakit beleültetett egy hintába, majd sztatikus elektromosság keltése segítségével az égnek állította a hintában ülő haját. Ez 100%-ban tisztán szórakozás volt, bohóckodás a gazdagok előtt, bármiféle kézzelfogható haszon nélkül. Nem lakott jól tőle a sok éhező földműves egyike sem, vagy nem lett tőle könnyebb a bányászok mindennapja. Mindössze az úri társaságnak volt egy vidám félórája, szegény szerencsétlen gyereknek (akit a hintába ültettek) volt pár hétre beszédtémája a társai között ("Képzejjed, bevittek a naccságáéko' asztán beűttettek egy hintába, meg attak egy szelet kalácsot."), a bemutatót tartó meg kapott egy kevés aprópénzt. De azután az úri társaságok között terjedt a híre, és mások is meg akarták nézni / csinálni. Páran nekiláttak, hogy jobbat, látványosabbat, hatásosabbat, olcsóbbat csináljanak. És ezzel elindult az elektronika a maga útján... És Musk is pontosan azt tette, mint az az ember pár száz éve (akinek a nevére nem emlékszem, egy dokumentumfilmben hallottam róla)... A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Ez azért nem egészen, így van.A nagyon régi dolgok kitalálása felfedezése, egy egy ember nevéhez fűződik.És amit ők kitaláltak , vagy felfedeztek az tényleg az emberiség javára szolgált-szolgál még a mai napig is.És nem pedig arra, hogy csak egy szűk réteg tudja azt használni, aki éppen meg tudja venni.Ezért is nem fog elterjedni sosem.
Elég nehéz szerintem megítélni, hogy mi lesz a jövő. Ha belegondolsz, a két világháború előtti, közötti időben a rádió egy átlagembernek elérhetetlen luxuscikk volt. Csak egy szűk réteg engedhette meg magának, hogy rádiót tartson a háznál. Az 50-es években ugyan ez történt a televízióval is. Most mind a kettő teljesen hétköznapi cikk, ott tartunk, hogy szinte mindenük rádiós kapcsolattal működik. Szinte minden technikai újdonság ezt az utat járta be.
Azt én sem értem, hogy miért kell ezt az embert ennyire "majmolni". Jó reklámszakember, üzletember és kész. Azt sem hinném, hogy eme tettével hűde nagy technikai fejlődést generálna, mint a fésűs ember.
Ez az egész egy ügyes reklámfogás, semmi több. Ő ebben jó, más másban. Írta itt valaki, hogy a barátnője a világ legszebb nője. Valószinüleg emberünknek nagyon szép szeme van, hatalmas szíve, jó lelkű, ezért van vele. A helyi szobafestő-mázoló rondább nála, különben biztos vele lenne. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Rendben, ott van pl. a gőzhajó.
Idézet: „Ez azért nem egészen, így van.A nagyon régi dolgok kitalálása felfedezése, egy egy ember nevéhez fűződik.” Tudod-e kinek a nevéhez fűződik? (Aki először kitalálta? Aki szabadalmaztatta? Aki először épített ilyet a gyakorlatban? Aki üzleti sikerre váltotta? Ez mind különböző személy, akkor melyiket tekintsük...) Idézet: „És amit ők kitaláltak , vagy felfedeztek az tényleg az emberiség javára szolgált-szolgál még a mai napig is.” Az tényleg az emberiség javára szolgált. Vagy 200 éven keresztül. De napjainkban hány gőzhajó üzemel? Leszámítva a nosztalgiajáratokat és a múzeumi példányokat. Csak a gőzhajókról beszélek, vagyis az erőművek, amik a gőzgépet használják nem tartoznak ide! Idézet: „És nem pedig arra, hogy csak egy szűk réteg tudja azt használni, aki éppen meg tudja venni.” Mennyi időnek kellett eltelnie, hogy minden hajózással foglalkozó cég áttérjen a vitorlás hajóról a gőzhajóra? 100-150 évnek? Idézet: „Ezért is nem fog elterjedni sosem.” Szerinted az első működő gőzhajó beüzemelése után akár még 100 évvel (!) hányan mondták ugyanezt??? És hányan ismerték be a tévedésüket mondjuk 50 évvel később? Robin2: Szerintem senki sem "majmolja"... Legalábbis még nem hallottam arról, hogy bárki az ő példáját követve kilőtte volna az űrbe a kocsiját... Gyanítom, hogy te a "majmolás" szó helyett az "imádás" szót gondoltad. A "majmolás" utánzást jelent... De szerintem igenis generál a tettével fejlődést. Persze nem azzal, hogy egy autót Nap körüli pályára állított, hanem azzal, hogy magáncégként sikeresen feljuttatott "valamit" az űrbe. Azzal, hogy az űrsiklók után/helyett kifejlesztett egy olyan módszert, amivel újrahasznosíthatók lesznek a rakéták. Ennek pl. lehet az a következménye, hogy olcsóbb lesz az űreszközök pályára állítása. Tudományos célból (Hubble űrtávcső), gazdasági célból (GPS, meteorológiai és mezőgazdasági képek, aszteroidák befogása nyersanyagok kitermelése céljából), az Emberiség javára (Földön kívüli telepek létrehozása a Holdon, a Marson, más holdakon, ezzel javítva a túlélési esélyünket), és igen, katonai célból, mert az sem fog kimaradni, sajnos, bár ki tudja, talán éppen egy ilyen rendszer fogja kordában tartani az olyan kis feltörekvő országokat, mint pl. Észak-K.... És igen, teljesen egyetértek veled, hogy ügyes reklámfogás, semmi több... Jelenleg! De ki tudja mi lesz 20-30 év múlva ebből? A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Azért a mai "atommeghajtású" hajók is tulajdonképpen gőzhajók. Az atomreaktorral (ahogy az erőművekben is) gőzt állítanak elő, ami egy gőzgéppel (gőzturbinával) hajtott villamos generátorral termeli az áramot, ami aztán működtet mindent. Az más kérdés, hogy ezt viszonylag zárt rendszerben teszi.
Sőt, a Kandó féle villamos mozdonyokban is asszinkron motorok voltak. A mai modern villamosokban padig szinkron motorok.
Teljesen egyetértek veled. De.
Idézet: „De napjainkban hány gőzhajó üzemel?” Legjobb tudomásom szerint a nagy LNG szállító hajók gőzgéppel rendelkeznek. Csak persze sokkal modernebbel mint régi társaik.
A BLDC szó is tulajdonképpen egy teljesítmény elektronikával meghajtott szinkron motort takar. De a többi általad említett motor is.
Az asszinkron motornak a vasúti vontatásban nem az indító nyomatékéval volt a gond, hanem a merev fordulatszám/nyomaték görbéjével, csak néhány sebesség fokozat volt, ahol gazdaságosan működött. Pl a Kandó féle forgóátalakítós mozdonyoknál a 25, 50, 75, 100 (125 !) km/ó, de a folyamatos sebesség változtatás az egyenáramú motoroknál sem probléma mentes. Ez a gond csak a teljesítmény elektronikával volt megoldható. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Idézet: Tény, hogy az ehhez hasonló adottságú embertípusok vitték mindig előrébb az emberiséget. Ha ilyenek nem lennének, még a fákon ugrálnánk amíg el nem kap a leopárd, vagy a kéretlen baktérium. A holdon, marson emberi telepek létezését nem látom értelmesnek, ki a fene akarna sivár portengerben sziklák között kapszulában élni. „De szerintem igenis generál a tettével fejlődést.”
Azok, akik jelenleg a Déli Sark Kutatóállomáson vagy az ISS-en élnek. Kutatók, tudósok. Számukra érdekes lehet.
Idézet: „A holdon, marson emberi telepek létezését nem látom értelmesnek, ki a fene akarna sivár portengerben sziklák között kapszulában élni.” Úgy tűnik kinőttük a földet. Hozzá kell jutni újabb erőforrásokhoz, folyik a verseny, kié lesz. Pl. a kobalt után, ami az akkumlátor (villamos energia tárolás) fejlesztés egyik iránya.
Érdekes így, hogy egy idő után visszajönnek. Én is elmennék valamennyi ideig, a holdra is, sőt úgy nagyon érdekelne. De utána irány haza.
És ha jól megfizetnének, hogy szedegesd össze a meteoritokat a holdon? Vagy bányásszál Lithiumot?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Szedegetém, bányásznám csak egy ideig, ha van annyi pénz, hogy hazajövetel után vígan élnék belőle nagyon sokáig. De itt végleges marsra holdra településről volt szó. Annyit pénzt nem ér, ott minek.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Idézet: „Felszállunk egy repülőgépen és kigrunk belőle ejtőernyővel, hát ez totál értelmetlen hülyeség,” Szerintem előbb próbáld ki, aztán beszélj róla Én kiugráltam és nem tartom hülyeségnek. Rengeteget tanultam általa Idézet: „De napjainkban hány gőzhajó üzemel?” Mondjuk az összes nukleáris meghajtású (pontosabban: energiaforrású) felszíni hajó?
És ha a föld lakhatatlanná válik? Ennek a keresése is napirenden van.
Hm, lehet, hogy azok is, legfeljebb zárt rendszerrel. De tutibbat akartam írni, de köszi
A reaktor maga állítólag egy nagyobbacska vödör méretű. Mutatni ugyan nem mutatták, gondolom oka van, de hihetőnek tűnt. Kb 20 évente kell "tankolni".
"csak egy szűk réteget szórakoztat"
Én, a többség. Valójában fogalmad sincs arról, hogy kb. milyen arányban köpködik ezért Muskot és milyen arányban tartják ezt jó poénnak. "Egyébként , azt kell megjegyezned , és ez örök szabály egyébként. Minél többje van valakinek , annál szegényebb remélem érthető , hogy mire gondoltam ezzel." Ezzel meg nem tudom mit akartál mondani.
Na, ezt a vödör méretet nem hiszem, legfeljebb a reaktormag lehet annyi. Azért kell még köré hőcserélő meg sugárszigetelés...
Természetesen nem tudom, nem is akarom tudni, de egy filmben láttam., legalábbis mondták, meg hogy természetesen kettő van belőle.
Bővebben: Link
"Jó reklámszakember, üzletember és kész."
Attól azért több. Gyerekként kezdett programozni, A UPenn-en (egy Ivy Leage egyetemen) szerzett fizika és közgáz diplomát, aztán a Stanfordra ment Phd-zni. De meggondolta magát és mégis inkább vállalkozó lett. Megcsinálta a világ első online bankját (ezt ma Paypal néven lehet megtalálni), az első privát "űrcégét" (ha valaki tud jobb szót akkor jelezze), és ő futtatta fel az elektromos autókat. Ez azért egy kicsit több attól, amit írtál. "Ez az egész egy ügyes reklámfogás, semmi több." Jaja, Messi pedig egy egész ügyes focista, nem több Ennél jobb reklámot nem tudom csinált-e bárki bármikor, kb. mindenhol címlapos hír lett belőle. És szinte nem került neki semmibe, mert Musk a saját használt autóját lőtte ki ha jól tudom.
"The S8G reactor was designed by General Electric for use on the Ohio-class submarines. The 220 MWth S8G reactor compartment for the Ohio submarines is 42 feet (13 m) in diameter, 55 feet (17 m) long and weights 2,750 tons."
Bővebben: Link Ez ugyan nem a legújabb tech, de eléggé modern és ma is aktívan használt.
Múltkor végignéztem a Tesla gyártását egy műsorban. A motorját egyedileg gyártják egy high-tech gyártósoron. Elég speciális és csak abba a típusba készül. Nyilván emiatt olyan amilyen. Egy szériagyártmány adaptálása mindig rosszabb hatásfokot és több problémát szül, mint egy egyedi, személyre szabott gyártmány.
Idézet: „Mondjuk az összes nukleáris meghajtású (pontosabban: energiaforrású) felszíni hajó? Kb 20 évente kell "tankolni".” Azt nem szokták mondani, hogy egy "tankolás" az Magyarország éves keresetében kifejezve, arányaiban mennyi is lehet. Meg hogy jó az a Stirling motor, azért valamire? Mellesleg az nem tudom, hogy miért nem vitorlásokkal hozzák az a sok kínai szemetet amit árulnak, pedig a szél ingyen van és egy laptop ellavírozna vele. Ja, mert azonnal kell, és ingyen postával, másnapra. Ha nem tetszik, akkor adok egy negatív értékelést és visszautalja pénzt...
Ennek ellenére évek ota a fejük felett log Demoklész kardja. Már kétszer szolitották fel a hitelezöik, hogy nem ártana már hasznot is termelni. 3. felszolitás nem szokott lenni.
Épp tegnap olvastam, Németországban 2017 év végéig 37 ezer villanyautot adtak el összesen. Ekkora piacra még egy manufakturát sem érdemes alapitani. (A terv ennek a több mint tizszerese volt). |
Bejelentkezés
Hirdetés |