Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Számítógépen megnyitod a kínai leírást, a telefonodon pedig Google fordító kamerán keresztül karakter felismerést végez & fordít és így tudod értelmezni a leírást.
(A modern technika csodákra lehet képes.) A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2021
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. A képen látható nagyobb kondenzátor okozhatja az autórádiónál, hogy nem kapcsol be, nem reagál semmire? Egyszerűen nem tudom bekapcsolni. Az előző autóban remekül működött. Az rádió márkája "Carguard CD202BT". (Csak én látom, hogy felpúposodott és cserélni kellene?)
Én nem látom púposnak, főleg, hogy 12V DC-ről nem is igazán szokott. A kapcsolóüzemű tápok kondijai szoktak tönkremenni és így működésképtelenné tenni a készüléket.
Ez lenne az alap. Melyik lenne az a kondi?
Multiméterrel rámértem, szakadást mutat. (Sípoló hang jelzi).
Most vettem észre, hogy van egy ilyen rejtett res (reset) gomb is a belsejében. Ez esetleg megoldhatja a problémát? Talán újraindíthatja a rendszert. Egyfajta "lopásgátló" funkciót tölthet be? Kb.: 3 hétig nem volt áram alatt a rádió.
Szia!
Nincs esetleg kódolva a kütyü? Mert akkor kód nélkül nem fog menni. Idézet: Pont azt mondom, hogy nem látok púpos kondenzátort.„Ez lenne az alap. Melyik lenne az a kondi?” Idézet: A sípolás zárlatot mutat, nem szakadást. A nagyobb kapacitású elektrolit kondenzátorok "sípolós állásban" egy rövid ideig zárlatot jeleznek, majd abbamarad a sípolás, mert az ellenállásmérés közben kiadott feszültségtől feltöltődnek valamennyire.„Multiméterrel rámértem, szakadást mutat. (Sípoló hang jelzi).” Nem írtál semmit arról, hogy mit jelent konkrétan, hogy nem lehet bekapcsolni. Sötét a kijelző is? Mivel most raktad át egy másik autóból, elköthetted. Lett mókolva az ISO csatlakozó? Gyújtást ráadtad?
Hirtelen jött ötletből kiindulva kissé parasztos megoldásom lett, de legalább kézzel működtethető: a kazettafészek tetejére rátettem egy kulcskarikát, ennél fogva kényelmesen fel lehet emelni a kazetta fészket, mikor kiadáskor amúgy is próbálná, felemelve tartva ki lehet tolni a kazettát az autórádióból. Szépen elfér a kazetta fölött a kulcskarika, tehát a működést nem befolyásolja.
Gratulálok !
Kreatív vagy , még magadon is túltettél ... Mindkét megoldás nagyon tetszik . A hiltiszalag az valami fenomenális , de a kulcskarika ámulatba ejt ... A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
A kijelző semmit nem mutat. Igen, sötét a kijelző. A kötésre is odafigyeltem, megfelelő polaritásra vigyáztam, a rádión feltüntetett helyekre kötöttem. Gyújtás ráadtam, multiméterrel rámértem. Néha előfordul, hogy a sárga és piros vezetékek felcserélésével megoldódik a probléma, sajnos ez sem jött be.
Szia!
Sajnos azt még nem tudom, mivel semmi nem látszik a kijelzőn.
Pedig a logika azt mondja, hogy elkötöttél valamit, mivel előtte másik autóban ment, ebben meg nem. De ha mindent meg is mértél és jó, akkor a rádió rossz, ott kell keresni a bajt...de miért romlott volna el a költöztetés alatt?
A biztosíték jó a hátuljában? Az előlap a helyén van? A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2021
Biztosítékot nem látok benne, ez nekem is furcsa, azt kerestem először. Az előlapot is néztem, rendben volt az is.
Csinálj már egy képet a hátuljáról, ha csatlakozós és a vezetékkötegről!
Ha ISO van a hátán, akkor van, hogy abban van "elrejtve" a biztosíték.
Nemrég cseréltem autót, a régiből vittem a fejegységet ami az újban nekem se ment elsőre. Mindkettőben azonos csatlakozó felület, viszont a làbkiosztásban volt eltérés. Érdemes ellenőrizni a bekötést.
A "hilti szalag" nem a megoldás része, azzal csak rápántoltam az autórádiót egy régi Beag hangszóró tetejére. A mechanikával csak a kulcskarika van összefüggésben.
Van, hogy erősebben kell húzni fölfelé a kazettafészket, hogy megmaradjon fent, mert kazetta nélkül is képes visszaesni "betöltött" állásba. Így feltételezem, hogy a kazettafészek emelésénél (is) lehet probléma. (Elnézést, hogy csak most reagáltam, de kissé lebetegedtem, így elfelejtettem.)
Inkább szétszedtem,megkentem volna a mechanikát és mellékesen vissza akasztottam volna a kiemelőrugót ....
Szia!
A probléma megoldódott. A kondenzátor volt hibás, ma kicseréltem és újra működik. Nagyon köszönöm a tanácsaidat, segítséged. További szép napot. Üdv.
Sziasztok.
Mindenkinek köszönöm, aki a témában segített nekem. Megoldódott, a kondenzátor volt a hibás. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2021
Az bitang érdekes, mert egy 12VDC rendszerben nem nagyon kell szűrnie és a puffer sem akkor gond, hogy ne menjen, még nem találkoztam ilyennel.
Ha csak nem fólia szakadás volt és a forrasztás segített.
Én ilyenek miatt szoktam kivételkor mérni a kondit.
Láttam már service manualban a kazetta mechanika robbantott rajzát , hát, inkább nem szeretnék a közelébe menni... Legalább már tippet adtál, hogy mit keressek... ☺
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2021
Nem kell atomjaira szedni a mechanikát nézz alá-bele rázd meg tuti csörögni fog valahol az a fránya rugó , csak addig kell bontani míg hozzá nem férsz (a kazettafészek egyben marad)
A kondenzátor közelében olyan, mintha egy kapcsolóüzemű táp lenne kialakítva, így akár lehetett ennek a szűrőkondenzátora is. Az 5 lábú IC típusát nem lehet kiolvasni, de ott a gyors dióda, illetve a szokásos induktivitás is.
Nem, érdekes módon nem csörög, ha mozgatom az autórádiót, feltűnt volna, ha csinálta volna. Hol kellene lennie a rugónak? A mechanika alatt? Kétlem, hogy le lehetne szedni a készülékről az alját is (hova lenne csavarozva a beltartalom?)...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |