Fórum témák
» Több friss téma |
Elvileg a CN5-re kellene hogy menjen, ha már a Q7 volt rajta..
Megnéztem a rajzát, igen CN5-öt ír (remélem oda megy majd) ja és 24V-ot ír a rajzon. (na majd hétvégén ki derül)
Szia!
Ehhez az új termosztáthoz ahova húznám be a 230V-ot elég a 0,75-ös drót?
Rendben! Tegnap gyorsan le kaptam az elejét, csináltam egy képet, keresem kép alapján a CN5-t de még nem találtam, majd megnézem hogy a drót hová megy.
Azt írtad, hogy kék-fekete-sárga. Ezt kellene keresni. Pld kikapcsolod a kazánt, rövidrezárod a kék-feketét és keresed itt. Ha meg van, megbontod és úgy is keresed. (Remélhetőleg nincs toldás valahol, mert feketét leginkább csak egy helyen látni itt.)
Szia! Megnéztem ki kivel van. A termosztáttól bemegy a kék, barna a kazánnál egy egy csokiba. 4-es kép. Onnét megy két fekete az alaplapra 5 kép. Amit meg be karikáztam CN5 az megy a szivattyú, vagy nem tudom mi az )
Mikor bekapcsolt a termosztát, mértem a kazánnál kék, barna(ami jön a termosztáttól) nulla voltot. Ahogy kikapcsolt 66V ,majd kis idő múlva 90V van ott. Akkor gondolom ennek így kell lenni. ?
Mivel fogalmunk sincs mi van a kazánnál elkövetve, nem lehet tudni miért van ez így. Elvileg 24V DC-nek kellene lenni. (Arról még nem is volt szó, hogy tulajdonképpen DC-t vagy AC-t mérsz-e-.)
De a probléma miatt közömbös a dolog akkor, ha meg van, hogy miért van más színű vezeték. (Mondjuk én a sorkapocsban két fekete vezetéket látok a kék-feketével szemben?) Nincs véletlenül még egy termosztát vagy valami védelem (huzat-kályha-akármi9 sorba kötve a régi termosztáttal? Ha tudsz húzol 230V-ot a termosztátnak az L és N pontjára a kék-feketét meg bekötöd a kontaktusra és kész vagy. Elvileg semmi nem fog változni. Esetleg valaki beleszólhatna, aki ismeri a kazánodat, vagy valamit. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2023
Sikerült, meg csináltam. De képzeld, a biztosíték táblánál le kapcsoltam a kazán konnektorját, néztem fázis ceruzával, de azért rá mértem persze AC - t mértem és volt benne 40 V. Lehet a termosztát-nál a kobor áram a mögötte lévő vezetékektől?
Na mindegy, sikerült már csak a simítások vannak.
Oké! Most már csak gáz és pénz kell hozzá.
Én szinte sosem mérek hálózatot digittel. (Kivét a digit lakatfogóm..) Részben könnyű tönkre tenni, mert az ember figyelmetlen, mert minden "széjjel van" és a hálózatnál nagy teljesítmény van a mért áramkörben. Ott biztos halál ha félredugod. Nekem 316uA-es kézi műszerem van, az nem mutat bárgyúságot, mert nem 10Mohm van a bemenetén. Ha az mutat, akkor ott feszültség is van, nem kapacitív kóboráram. A digit pontos mérésre való, nem a drótok közötti "túrkálásra".
Olyan szobatermosztátot keresek ami vezetékes,rendelkezik háttérvilágítással és nem kattog benne a relé
Sima gázkazán vezérlésre kellene,programozás se fontos. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2023
A relé kattogást nem nagyon lehet megúszni, a mai kazánok független relékontaktust igényelnek. Megoldás lehet, ha a relét kivezeted oda, ahol nem zavar.
Szia! Olyan nincs amelyik nem kattog valamilyen szinten, mert a mechanikusban is kattan a bimetál vagy a gőztenziós patron működtette kapcsolóelem ami az érintkezőpogácsákat kapcsolja. Még lehet kapni ilyen klasszikus termosztátot és nem érdemes olcsót venni, mert azok nem olyan érzékenyek. (ez az alja az árkategóriának)
Dejavu...valaki nemrég kérdezett ilyet. Ott is javasoltuk, hogy rakj egy vezeték nélkülit. Az adó marad a régi termosztát helyén, nincs ami kattanjon benne. A vevőt meg odarakod a kazánhoz, vagy egy olyan helyre, ahol még veszi a jelet és te nem hallod már a kattanást, illetve a vevőtől kell 2 szál vezeték a kazánig.
"Sima gázkazán"...az milyen és hol van elhelyezve?
Mert nálam ugyan nem kattogó RF termosztát van... ....de induláskor, a fürdőszobában elhelyezett kazánban belobbanó gáz robaja, sőt még az ágyam melletti radiátorból kiszűrődő, az áramló fűtővíz hangja! A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2023
Az a baj hogy eddig a pincében volt az RF vezérlő de olyan vastag a betonfödém hogy nem működött megfelelően.A vezeték ami feljön a régi termosztáthoz az csak 3 eres de ennek a Honeywell termosztátnak 4 szál kell
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2023
"Ennek" ? ...nem írtad hogy van új termosztát. (Gázkazán típus is ismeretlen még! A "simá"-nak elég 2 vezetéket összezárni, és működik a fűtés!)
"Sima" termosztát reléjéhez 2 drót elég...kiszeded és a pincében ráforasztod a vezetéket a relé tekercsére...
Nehéz az elhallgatott infók alapján tanácsot adni, de próbálkozunk...
A vevőt rakhatod egy másik helységbe is (ahol már nem hallod, de még működik az RF kapcsolat), a kábelbe toldhatsz is. Ha nem akarod kivenni a beépített relét, mondjuk a garancia miatt, akkor kell venni egy 230VAC-s relét és azt kapcsolni a vevővel a 3 vezetéken (fázist szakítva), aztán a kazánnál levő relé már nem hálózati feszültséget kapcsol, hanem csak zárja a termosztát bemenetet. Sőt, ha van egy kis műszerész hajlamod, akkor egy akármilyen kis DC relével és egy a behúzójához igazodó hálózati adapterrel ezt az otthoni guberálásból is üzembiztosan megoldhatod ingyen. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2023
Jó régi a hozzászólás, és nem "off"-olni akarom a topikot, csak leírom hogy azóta is szopóka nyalóka van, hol havonta , hol 2-3 hetente, időjárástól függetlenül. Jelenség a következő. A kazán elkezd úgy dohogni, mohogni, mint az isten nyila. Ezt meghallja az ember, ha még ébren van. Ilyenkor a serleg alól jön/áramlik visszafele a meleg levegő is, párás ,dunsztot képezvén az egész helyiségben. Ha kellő ideig nem avatkozunk közbe, mert épp alszik az ember, akkor visítással jelzi a CO jelző a kedvezőtlen folyamatokat, "MENEKÜLJ!" 250-660ppm. Mikor mennyi. Szellőztetés, miegymás. Jöttek több körön gázosok, kéményseprők, mindenki is. Erős fejvakarás, méricskélés. Lényeg a lényeg, halvány lila gőze nincs senkinek hogy miért fordul meg random az áramlás , és nyomja tele "lószarral", mérges gázzal, és ilyesmikkel. Gázégő csere volt az ősszel, előtte 28 évig nem volt ilyen baj. A régi gázégőt kérésre se szeretnék visszatenni. Kérdésem az hogy tényleg ennyire impotens lett ez a szakma is? Idézem a legtöbb szakit: "Remélhetőleg nem sok van már ezekből a régi szar ÉTI-kből, lejárt már az idejük rég". Szóval várjuk már a fűtési szezon végét, és nem csak azért mert a támogatott gázfogyasztást a napokban lépjük át. Hanem azért is, mert nem kéne megdögleni, ugyanis ez nem játék. Szerintem.. Nyáron valószínűleg nagy átalakítás, vele kazáncsere is. Tényleg kiszolgált már, de akkor is.. ez röhej.
Mint a múltkor amikor az autószerelő azt találta mondani hogy nem veszik ki az önindítót, mert az nagyon rossz helyen van ebben a típusban, és nem akar szopni vele. Csak néztem hogy "mi van?" Oké, akkor keresek olyat aki olajcserén kívül mást is vállal.
Ha a kéménycsövek ugyanúgy vannak bekötve továbbra is...akkor ez sajnos várható volt. Nálunk, ha ilyet látna a kéményseprőnk, azonnal betiltaná a kazán használatát (katasztróvvédelem!).
Az égéshez elegendő levegőt is biztosítani kell! Pl. megfelelő átmérőjű nyílással a kültérbe, a friss levegő beáramlásához... Ha jól tudom, vízszintes füstcső nem lehet a gázkazán és a fali bekötőnyílás között (vagy csak korlátozva van a hossza). A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2023
Idézet: „Mint a múltkor amikor az autószerelő azt találta mondani hogy nem veszik ki az önindítót, mert az nagyon rossz helyen van ebben a típusban, és nem akar szopni vele. Csak néztem hogy "mi van?" Oké, akkor keresek olyat aki olajcserén kívül mást is vállal.” Ezt úgy mondják szépen, hogy nekem nincs annyi időm, neked meg nincs annyi pénzed.
Szia! Addig is megpróbálhatnád a függőleges és vízszintes csőszakaszokat mellőzve bekötni a kéménybe a füstcsövet. Csak könyök legyen a falsíknál és a huzatmegszakítónál és az ezeket összekötő egyenes szakasz.
Sziasztok!
Nekem is és tesóméknak is FÉG C18 kazánunk van. Ők Q3 RF termosztátot vettek maguknak én pedig kb EMOS GoSmart P56201UF típusút fogok venni. Az én feladatom lesz őket bekötni. Azt már tudom, hogy a Q3 adó/vevőjének is és az EMOS-nak si kell külön áram a működéshez. A kérdés mindkettő esetében az: Hogyan kell bekötni őket, a termosztátunk is ugyanolyan régi MMG. Emlékeim szerint az MMG-be három vezeték lesz bekötve, de az újakba már 2-2-t kell Köszi!
Hello!
A Q3RF bekötését itt találod. (Ha kapcsolható az "éjszakai" Glimm, akkor be van kötve a nulla is. De előfordul hogy csak két vezeték van bekötve, vagy három van, de az egyik nincs bekötve a kazánnál. Akkor azt pótolni kell.) Az EMOS-nál feszültséget fog kiadni az 1-2 pontra, vélhetően belül a 2-3 sorkapcsa át van kötve. A relé pedig a 4-1-et fogja zárni. Ekkor: MMG5013 => EMOS 1 => 3 2 => 1 3 => 4
Szia!
Köszi szépen! Q3 RF-nél viszont sztem működési feszültség nem jón a kazántól, tehát az L és N-be a 230V-ot kell bekötnöm külön, nem? És a kazántól jövő vezetékeket kéne elosztanom az 1-2-3-on, nem? Emosnál is hasonlóra tippelek, hogy ki kell építenem külön a 230at, ezeket bekötni 3-4-be és a jelenlegi 2 vagy 3 féle vezetékből kettőt bekötni az 1-2-be Bocsi, ha hülyeséget írok, csak bizomytalan vagyok- A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2023
Hello!
- A Q3 RF-nél megvalósítható az, hogy külön vezeted oda a 230V-ot az L-N pontjára. A termosztát 2-es 3-as pontjára menő vezetéket átkötöd a Q3 1-2 pontjára. - Az EMOS-nál nem ilyen a helyzet, ott nem célszerű külön táplálni az EMOS-t. Mert az feszültséget ad ki, nem egy független kontaktust. Így az a veszély áll fenn, hogy kikapcsolt kazánnál feszültséget ad az EMOS a kazánra. Továbbá, a kazánnál több reteszáramkör sorba van kötve, oda csak kontaktust adhatsz! Tehát ott csak úgy oldható meg, ha az EMOS kimenetére egy 230V-os relét kötsz és annak független kontaktusa megy a kazán kapcsolásához. Ha bizonytalan vagy, hívjál olyant aki tudja mit csinál! A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2023
Végűlis így kötöttem be a mint kiderült nem Q3, hanem Q7 RF-et. Külön betáplálás nélkül a termosztát helyére bekötve a régi 3 vezetéket az üjba, illetve áthidalva az L-1 et. Viszont nálunk az eredetileg 1-esbe kötöttben volt fázis (kékkel), amit attól függetlenül az N-be kötöttem, mert azt olvastam fentebb (1->N) De így ugye nem a fázist adtam tovább az áthidalással, hanem valami mást (gondolom a nullát) Így is működik. Lehet ebből baj?
A gázkazán mellett ott a dugalj, amibe bedugjuk a kazánt. Lehet ha fejjel lefelé dugnám bele, ugyanígy jó lenne és ott lenne a fázis, ahol kell? Gondolom igen... A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2023
Pontosan..
Itt mindig fázisról-nulláról beszélünk, de a legtöbb kazán villásdugóval csatlakozik. Vagy is azt megfordítva helyreáll a rend. Baj itt nem lehet belőle, de vannak kazánok amik "érzékenyek" erre, mert a lángőr áramkör közvetlen a hálózatból állítja elő a figyeléshez szükséges feszültséget. Mivel a kazántest és csőhálózat a földdel (és ezzel a nullával is) közös potenciálon van, nem alakul ki a lángőrhöz szükséges feszültség a lángőr számára. Ezért szokták a kollégák ajánlani a dugó fordítását "lánghiba" esetén.
Ebből kiindulva, akkor elméletileg mivel ugyanaz a felállás valóban kivitelezhető lenne nálunk is az EMOS is plusz betáp nélkül, ahogy azt itt leírtad.
Pontosan, mert külön tápról az EMOS nem jó! De azt célszerű megnézni, hogy a kazánban a szobatermosztát 230V és a betáp 230V között nem lehet valamilyen retesz/hőkorlátozó, mert ha az működésbe lép, kiveszi az EMOS tápját. (Tehát ekkor nem fogod akkor látni a népszerű Wifi-n.)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |