Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » A műhely (bemutató topik, ahol az alkotások készülnek)
Témaindító: Müszi, idő: Okt 19, 2006
Témakörök:
Ez a műhelyünkről készült képek, leírások, mi miért oda került, hogy lehetne még jobb hozzászólások témája.
Az elülső csapágy egy 625 Z méretei:átm.16 x átm.5 x 5
A hátsó csapágy valamivel kisebb. Több nem látszik belőle. Az SKF gyártású adatai: Basic dynamic load rating 1.14 kN Basic static load rating 0.38 kN Reference speed 95 000 r/min Limiting speed 60 000 r/min Ebből a dinamikus élettartam az érdekes 1,14KN , ami 1000000 fordulatszámra vonatkozik. Nyilván a mélyhornyú golyóscsapágy nemcsak radiálisan, de axiálisan is terhelhető. Ennek az a következménye, hogy egyenértékű terhelést lehet számolni ki rá a terhelés iránya mértékének függvényében. Nagyon régen számoltam már ilyesmit, de itt az SKF katalógus 85old.-on lévő számítás alapján. P = X Fr + Y Fa ahol P = egyenértékű dinamikus csapágyterhelés [kN] Fr = csapágy tényleges radiális terhelése [kN] Fa = csapágy tényleges axiális terhelése [kN] X = a csapágy radiális terhelési tényezője Kifejezetten csak axiális terhelésre nem találtam számítási példát, de szerintem megközelíti a dinamikus terhelés nagyságát ami 1140N. Ezen felül még a hátsó kisebb csapágy is támaszt valamennyit. Az élettartam számítás valamivel bonyolultabb. Becsatolom a katalógus elérhetőségét. SKF katalógus A hozzászólás módosítva: Vas, 10:03
Idézet: „Szerintem a golyoscsapágy alkalmatlan ilxen nagy fordulatra.” Már ne is haragudj, de ez teljes mértékben hamis állítás... A légcsapágyazott főorsók a technika csúcsát képviselik, nem is arra vonatkozik a fenntebbi megállapításom, hanem a szinterbronz vs. golyóscsapágy viszonylatában kell érteni. Mondom ezt úgy, hogy jópár fogtechnikai maró fordult meg nálam, ezekben kivétel nélkül golyóscsapágyakat alkalmaznak. Az anyaguk már más kérdés van amelyik kerámiából készültek. A szinterbronz inkább a csendes, nyugodt futás, az olcsó, egyszerű gyártás, a nagy felület nagy terhelhetőség, és az önkenő mivolta miatt lett alkalmazva nagyon sok helyen, de semmiképp nem a nagy fordulatszámtűrése miatt... A hozzászólás módosítva: Vas, 10:26
Köszönöm az információkat, én is birtokában vagyok némi rálátásnak a kérdésben. Az a buktató ezekben a "tudományos" megközelítéskben, hogy kimondottan nehéz jól meghatározni az eredő terhelések nagyságát és iránykomponenseit.
Például a korábban említett fúrási feladatnál, ha közvetlen a tengelyen van fúrószerszám, és a fúrás függőleges irányú, akkor már a forgórész+tokmány+szerszám súlya eleve terheli axiálisan a csapágyat. Egy kis méretű fúrót és mondjuk panelfúrást feltételezve, várhatóan az előtoló erő kisebb (vagy legalábbis összemérhető nagyságrendű) mint a forgó tömeg súlya. Ebből adódóan a fúrási folyamat nem fokozza a terhelést, hanem csökkenti az alapterhelés mértékét, azaz éppen fúráskor csökken az igénybevétel. Ezért nagyon hasznosak a tapasztalatok, mert ott már minden hatás érvényesül, azok is amikre nem is számítunk. A hozzászólás módosítva: Vas, 10:52
Nekem is ilyen van, de legalább 2x olyan hangos, mint a szinteres csapágy.
Biztos van hozzá adatlap, mennyit változik a nyomaték, ha kisebb feszültségen. Ez a motor nálam alapbol lassabb mint a többi. ( most nem emlekszem pontosan de 8000 rpm alattinak mértem 12Volton. Az a táblázat nekem nagyon gyanus. Ha arrol beszélnek amit bekereteztél akkor egyenesen valoszinütlen. Ekkora motort felpörgetni 120000 RPM-re Ahhoz nagyon különleges meg extrém kiegyensulyozott rotor kellene. |
Bejelentkezés
Hirdetés |