Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Az én mezei multiméteremmel sok mindent nem sikerül mérnem rajta. Amennyiben a motor testére teszem a multiméter negatív vezetékét a pozitívat pedig a kijövő barna töltő szálra. Egy pillanatra -0.30. körüli érték villan fel. Viszont ha ez a szál a motor testéhez ér, kis szikrázás van. Ami még elárulhat valamit, járó motornál ha rámérek erre a töltő szál kivezetésre és a negatív akku sarura nullát mutat a műszer. Viszont ha nem a negatív sarura, hanem a pozitívra mérek az akku feszültségét mutatja. Úgy viselkedik mintha negatív jönne a töltő szálon. Illetve ha a töltő szálat a pozitív sarura érintem csökkenti az akku feszültségét. Ha a negatívra, akkor nem történik semmi.
Összefoglalva ha a töltő szál a motor testéhez ér, van egy kis szikrázás, ez arra következtethet, hogy jön rajta pozitív. Viszont ha a töltő szálra és az akku POZITÍV sarkára mérek, akkor mutat feszültséget mintha test lenne a töltő szálon. Hol van a kutya elásva?
Végülis egyébként nem a kapcsolón megy keresztül, csak egy biztosíték van ebbe a házba:
https://kertmotor.hu/product/honda-zongshen-onindito-kapcsolo/52589...vD_BwE azon megy keresztül.
Ez a valóságban egy sima mezei tekercs szokott lenni vasmagon, ha jól látom ezen is is hasonlóan van megoldva pár sorba kapcsolt tekercs van körben, mivel szikrázik esetleg azt nem tudom a műszered ac állásban volt-e, dc-ben előfordulhat hibás mérés.
A feszültségmérésed valójában csak annyit mutat nincs a tekercsben szakadás, így a tekercsen keresztül testelted a műszered és úgy mérted meg az akkudat(ugyanaz mintha a pozitív és negatív között mérsz). Ha akad otthon egy db diódád esetleg diódahidad ac kapcsokra rákötheted egyik a tekercs szála, másik a motor test, a dióda hídon meg ott vannak a jelölések, utána már egyen feszültséget is mérhetsz. Egy kérdés ami igazából eddig kimaradt, hogy most javítanod kell a töltést, vagy új motor vásárlása után elsőre kell töltést varázsolnod rá?
Diódám az sajnos nincs. Vagy nem tudom, h mi az és van
Ez egy teljesen új motor és elektronika Bosszantó, hogy nem értettek az elektronikus részéhez a szervízbe se ahol vettem és beüzemelték a motort. Így mértem.
Megpróbáltam egy ilyen lámpa szivargyujtós töltőjéhez csatlakoztatni az akku pozitív saruját és a töltő vezetéket tölti. Legalábbis a led világít a lámpán. Illetve egy 12V 21wattos izzót is ugyanígy teljes fénnyel világít.
Ott a testhez képest 99 százalék, hogy váltó fesz jön ki.
A 21 w os égőt kösd a testre és a barna szálra játó motornál. Világítani fog a váltó fesztől. Ha kicsit nagyobb fordulatot adsz, jobban világít. Üdv. M. |
Bejelentkezés
Hirdetés |