Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
R9 ismét megszakadt
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2024
Sziasztok!
Güde benzinmotoros szivattyún nincs gyújtás ha a QS jelü alkatrlsz be van kötve. De nem tudom mi az.
Szia, az olajszintérzékelő ellenállása hogy ne testre söntöljön. Ez védi a cdi kimenetét mert előbb-utóbb nélküle tönkremegy.
Mekkora értékű?
Ezt nemtudom megmondani mivel a kapcsolási rajzon ellenállásnak definiálja, leírásban pedig olajőr lejadónak. Mérd meg nem-e zárlatos a test felé esetleg, vagy van-e elég olajad a blokkban.
Ez volt benne, de nem találok hibás alkatrészt.
Hol lehet újat venni meg mi lehet a neve? A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2024
A tirisztort is megmérted? Anód-katód közt szakadást kell mutatnia ellenállásmérővel.
Tessék , eképp találod, nem épp egy drága alkatrész. Itt találod.
Viszont nézz rá az olajszintedre mert ha alacsony, akkor ha elindul a blokk felveri a blokkon belül az olajat (mivel csapzó olajzású) így a karterben elkezd elfogyni és letilthat attól is az olajgomba.
Megmértem a diódája megvan a másik lábon szakadás van.
Úgy teszteltem hogy csak ez volt kiiktatva az olajszint kapcsoló be volt kötve meg a leállító is és úgy ment. Az olajörrel elindult hidegen 15 másodpercre. Melegedésre lehet gondja.
Kicseréltem a tirisztort a kondit meg az ellenállásokat és jó let. Meg az egész elektronikát áthelyeztem. A blokkon igen melege volt. Köszi a segítséget.
Jó munkát hozzá, örülök hogy tudtam segíteni!
![]()
Simson elektronik jeladójaSimson elektronik jeladója milyen impulzust ad?
Mágnesről szedi a tekercs a jelet , így valószínűleg + feszültség a testhez képest, felfutó élnél gyújt emlékeim szerint. Ennek a feszültsége kb 20-30V lehet üresen ha jól rémlik.
Tekercs pozicióSziasztok,Képen látható gyújtás esetén egyedi alaplapom lesz, a gerjesztőtekercs poziciójához képest a külső jeladó mindegy hol van Köszönöm
Ha helyesen értelmezem, akkor nem kijelentő mondat a hozzászólásod, hanem kérdést tettél fel, kérdőjel nélkül.
![]() A gerjesztőtekercsnek nem mindegy, hogy mikor indítja a jeladó a gyújtást, szerencsétlen esetben épp egy a kondenzátort töltő periódusba szólhat bele a tirisztor, ez pedig veszteséggel jár. Ha az elektronika akku független, (márpedig az alaplap ezt valószínűsíti),akkor az egyszem gerjesztőtekercs egyik félhullámban a gyújtókondenzátort tölti, az ellenkező előjelű félhullám pedig az elektronika áramszükségletét fedezi, úgyhogy ezt is figyelembe kellene venni. Legjobb lenne szkóppal megmérni a jeladó és a gerjesztőtekercs közti fázisviszonyt, az alacsony és a nagyobb fordulatok tartományában is, és utána pontosítani az alaplap kivitelét. Bár lehet, hogy csak túlspilázom az egészet, és az esetleges többlet terhelést simán elviseli a gerjesztőtekercs...
Bocsánat, lemaradt a kérdőjel.
Hát akkor lehet át kell fúrnom, hogy úgy álljon, az a biztos. És ha jól nézem forgásirányban a tekercs elöbb legyen mint a pickup jeladó? Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |