Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED szalag
Lapozás: OK   27 / 27
(#) TFeco válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 20, 2015 /

Köszönöm. megnézem..sajnos kezdő vagyok e téren de tanulok folyamatosan bár az elektronika nem az eröségem..(
(#) zx80 hozzászólása Feb 23, 2015 /

Kapcsoló üzemű dugasz táp max fél voltal több,és nem csak én tapasztaltam, amióta divatba jöttek ezek a vackok.(a fürdőbe is raktam irányfénynek néhány 1-3 miliamperre lekorlátozva ezek folyamatosan mennek de mostanra drasztikus különbség lett köztük nyilván névleges áramnál nem lenne ilyen szembetűnő.)
(#) world-s hozzászólása Márc 18, 2015 /

Sziasztok.
Bocs a kezdő kérdésért:
Van egy led-szalagom. Ugye 3 ledenként vágható, ahol 3 led és egy-egy ellenállás van sorban.
24 ledes hosszon ki szeretném a ledeket forrasztani és vezetékkel a helyükre tenni ledeket.
Az a kérdésem, hogy meg kell tartanom az egész szalagot (3 lednként kel egy ellenállás), vagy megtehetem három ledenként párhuzamosan kötöm a sorokat, és utána az egész elé csak egyetlen egy ellenállást teszek be?
Ha a második működik, akkor könnyebb lenne, mert nem kell valahova elrejteni a szalagdarabokat...

Előre is köszi.
Zoli
(#) nedudgi válasza world-s hozzászólására (») Márc 19, 2015 /

Jobb lenne, ha elmondanád, mit akarsz csinálni.
LED nem köthető párhuzamosan. A szalagon három darab és egy ellenállás van sorba kötve, és ezek vannak párhuzamosan kapcsolva. Az ellenállásokon ne spórolj, nem éri meg.
(#) world-s válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 19, 2015 /

Akkor lerajzolom, mert úgy könnyebb.
A kérdés, hogy ezt büntetlenül megtehetem -e (az eredeti alkatrészekkel, tehát 3 ellenállás kiesne)?
(bocs, most látom az elsőn egy körrel több lett véletlen)
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2015

led.JPG

(#) lukacsp válasza world-s hozzászólására (») Márc 19, 2015 /

Idézet:
„büntetlenül megtehetem -e”

Nem.
(#) world-s válasza lukacsp hozzászólására (») Márc 19, 2015 /

És nem büntetlenül?
Azért légyszi kicsit konkrétabban...