Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   57 / 156
(#) Laci0629 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Hát valami hasonlóra gondoltam énis de annyira nem foglalkoztam vele az volt a lényeg hogy induljon a gép.
Az izzóknak pedig 0,75-ös vezetéken ment a fesz tehát a vezetéken is esett 1-2V-körül
(#) luxi21 hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
Szevasztok!

Van egy vw Golf 1esem diesel. Elment a töltésem. A belső műszerem szerint 12v a fesz. és gyújtásnál nem világít a töltésjelzőm. Ha megpróbálom próbalámpán keresztül felgerjeszteni akkor kideríthető hogy a gerjesztő áramkörrel van-e gond vagy magával a generátorral ugye?
(#) akos70 válasza luxi21 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Egy kövér gázfröccsre visszajelző nélkül is felgerjed. Ha úgy se tölt, akkor szét kell szedni a generátort.
(#) luxi21 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ez sajna arra nem gerjed! Akkor vihetem szerelőhöz
Köszi
(#) luxi21 válasza luxi21 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
És mi gyanítható? Feszabájzó? Kefe?
(#) akos70 válasza luxi21 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ha szerencséd van, csak kefe. Ha nincs, esetleg csúszógyűrű, szabályzó.
(#) luxi21 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Köszönöm uram a válaszokat!
(#) Reedly hozzászólása Jan 5, 2011 /
 
Alakul a dolog. Epokittet is raktam a műanyag alá, a vezetékek elég szorosak, de még kaptak FBS-t, hogy biztos ne mozogjanak. Kicsit reszelgetni kellett a talpon, mert nem akart bemenni a bordák közé. A csatlakozok V alakú rezek voltak mint a gyári, de pluszba még rá is forrasztottam. Holnap lesz a próba.

Kép 1664.jpg
    
(#) zolika60 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 5, 2011 /
 
Remélem minden rendben lesz. Úgy gondolom jobb ez, mint az esztergályos.
(#) Inhouse válasza Infinity77 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Csak azért erre válaszolok, mert szerepel benne a bikázás és ne legyen új kérdés, mivel nem az...

Már sokadszorra járunk úgy a cégnél, hogy egy nagyobb motorú autót (dízel terepjáró/kisbusz) kellene az igen ramaty állapotú akkumulátorral beindítani. Nosza, elő a bikakábelt, ilyet is árulunk, bár ne tennénk, de ezt lehet beszerezni... Jó is ez akkor, ha a delikvens amikor leteszi az autót, rajtahagy valamit és lemeríti az akkut. Reggel nem indul, szomszéd autó át, esetleg tartalék akku, olcsó borjúkábel rá, várni pár percet és annyit összeszed a másik akkuból, hogy túlnyomórészt a saját akkuból beindul. Aztán a generátor már teszi a dolgát.
De ha komolyabb motorral és egy ramaty akkuval próbálkozik valaki, akkor nem fog menni. Ez a kábel közvetlen több száz amper átvitelére pár másodpercig sem képes. Hogy legközelebb ne égjünk be, csináltunk magunknak egyet. Valami ilyesmivel már lehet próbálkozni...

Üdv
Inhouse
(#) potyo válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Én eleve úgy vettem bikakábelt, hogy megnéztem, melyiken van tisztességes "krokodil", kábelét azonnal levágtam és villamossági boltban vettem hozzá normális kábelt.
(#) Inhouse válasza potyo hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Sajnos a csipesz anyaga és gyári vezetékbekötési helye is gyenge pont. Nézd meg a képeket!
A mostani csipeszek rézszerű bevonattal rendelkező vaslemezből vannak. Rakj oda hozzá egy mágnest...

Üdv
Inhouse
(#) Reedly válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Sokkal jobb az biztos. Mondjuk ha sehogy se tud az ember rendelni, akkor nincs más választás. Pl egy veterán jármű esetén...
(#) Infinity77 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Hát az enyém mondjuk nem egy hiper szuper madzag. A kábel azért elég tisztességes mert nem mai darab a cucc és tán nem is china! A csipesz nem a legfaszányosabb de idáig akárhányszor bikáztunk vele nem volt gond. Inkább ez mint semmi aztán vakarhatom a fejem mint sok delikvens néha az állomáson aki fejvesztve rohangál autótól autóig hogy valaki segítse már ki mert rajta hagyta a világítást stb.. Ha hallom hogy nehezen forgatja reggel akkor éjszakára töltőt ráteszem. Sajna nem tudok napi 20-30 kmt menni hogy a generátor kissé észheztérítse. Mondom hegeszteni nem mernék a madzagommal de legalább van valamim. Hál istennek saját használatra idáig azt hiszem 2x kellet használni 4 év alatt. Láttam szakbarbárokat a telephelyen akik ívhegesztő trafóval bikáztak. Szerintem az se túl jó!
(#) potyo válasza Infinity77 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Nekem eddig egyszer kellett, akkor se saját hülyeségből, hanem egyszerűen kiesett a csomagtérajtóból a kis vacak, ami lenyomta a csomagtérlámpa kapcsolóját csukott ajtónál. Egy hét alatt lemerítette a 75Ah-t, ami akkor épp benne volt, de ott volt kéznél volt a saját 55Ah-s, arról be lett bikázva és már mehetett is, csomagtérlámpát meg később megcsináltam.

Idézet:
„Láttam szakbarbárokat a telephelyen akik ívhegesztő trafóval bikáztak. Szerintem az se túl jó!”


Nincs azzal semmi gond, amíg ésszel csinálják, főleg régebbi dízeleknél, ahol az össz elektronika a generátor diódái meg a szabályzó. Azt a 100-120A-t, aminél az ívhegesztő korlátoz simán lenyeli egy akku néhány másodpercre, sőt az indítás előtt rákapcsolva kicsit át is melegíti az akkut, eleve élénkebb lesz tőle. Plusz ha még valami izzítás is van, akkor azt a hegesztőtrafóból megtáplálja, nem az akkut meríti vele. Szóval ésszel használva jó az.
(#) zolika60 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Ez így van. Egyébként 20 éve, még én is az esztergályoshoz mentem volna, akkoriban ugyanis semmi nem nagyon volt. Minden "nyugati" autót a kapható "szocialista" alkatrészek, meg a leleményesség tartott mozgásban.
(#) Inhouse válasza Infinity77 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Én is csináltam régebben magamnak, fele ekkora vastagságú vezeték, kisebb csipeszek, és pogácsa nélkül. Eddig nekem is jó volt arra a pár alkalomra. Legutóbb, amikor ez az új nem volt kész, egy terepjárót az enyémmel bikáztunk be, ketten fogtuk a csipeszeket a sarukra, így kicsit köhögve, de beindult. Kicsit megmelegedtek a csipeszek.

Üdv
Inhouse
(#) zolika60 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Azért a vastag kábel és a jó csipesz nem ártalmas. Főleg, ha az indítandó autóban nullás az akkumulátor. Hiszen akkor nem csak az önindító, a gyújtás veszi az áramot a szomszédból, hanem a lemerült akku is. :yes:
(#) Laci0629 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Mindenkinek javaslom hogy olyan bikakábelt vegyen ami normális anyagbol van,és esetlegesen úgy is elindítja a kocsit ha az akku totál nullára merült egy rajta felejtett világítás miatt,vagy egyéb ok miatt!
Lehet kapni ilyet még jobb helyeken pl nagyobb autósboltok. Semmiképp se javaslom a nagyobb hipermarketek kínai termékeit.
Igaz egy normális kábel ára akár többszöröse is a gagyinak jobb egyszer fizetni többet és nem kell szenvedni vele utána.
A válalkozó szelleműek csinálhatnak maguknak olyan bikakábelt amire szükségük van.Az ár itt is drágább de mindenképp megéri minthogy órákig álni a parkolóba és várni hogy a gagyi kábelen valami kis fesz menjen az akkuba.
(#) Inhouse válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 6, 2011 /
 
Nem 0-ás akkut írtam, azt nem érdemes bikázni. Olyan akku volt, ami indítani már nem képes egy ekkora motort, de a menet közbeni feladatokat ellátja. Ezt kérte az ügyfél, új akkut nem, hát legyen!

Üdv
Inhouse
(#) RWalter válasza RWalter hozzászólására (») Jan 7, 2011 /
 
Az volt a probléma, az automata lámpakapcsoló. Ma már a 4. nap és gond nélkül gyújt. Kösz mindenkinek
(#) Reedly hozzászólása Jan 9, 2011 /
 
Beszereltem ma a generátort és megmértem a töltést. Alapjáraton 14,3. Terhelve alapjáraton tompítot+fényszóró+ködlámpa stb stb 13.9, ha gázt adok 14 volt. Az biztos, hogy az önindító nem csak forog, hanem pörög, a lámpák meg világítanak is. Szóval köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
(#) akos70 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 9, 2011 /
 
Gyorsasági rekordot nem döntöttél ugyan, de a lényeg, hogy jó lett!
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 11, 2011 /
 
Jó bizony. Ami még érdekes, hogy vettem nem rég egy használt rádiót amitől lemerült az akksim másnapra. Éjszaka is világít kicsit, ez olyan fajta rádió. Beindult, de érezhetően lassabban forgott az indítómotor. Azt hittem a rádió rossz, de most így, hogy teljesen feltölt a generátor, már nem tud lemerülni. Gondolom a félig-meddig feltöltött akksit lemerítette ez az éjszakai fény...

Ha erre a dologra lenne valami tipped, tapasztalatod, azt is szívesen venném.

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_890162.html#890162
(#) Fefeo hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
93-as F Astra dízel.
Gyújtás ráadásánál és járó motornál is nagyon halványan világít a töltésjelző lámpa, töltés nincs.
Mi lehet a hiba?
Segítséget előre is köszönöm!
(#) akos70 válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Generátor.
(#) Fefeo válasza akos70 hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Azt én is sejtettem, de azon belül mi lehet?
Feszültségszabályzó, szénkefe, dióda, vagy mi?
(#) potyo válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Én elsőre szabályzóra tippelnék, de igazából szét kell szedni és végigmérni mindent.
(#) akos70 válasza Fefeo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Szét kell szedni. Milyen motoros? Milyen generátor van rajta?
(#) Fefeo válasza potyo hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Az jó, mert itt együtt van a szabályzó a diódákkal.
Na mindegy, úgysem úszom meg a szétszedést, sokáig már nem tudok aksirol járkálni.
Köszi a segítséget!
Következő: »»   57 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem