Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   56 / 156
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Pontos típus az nincs... Autósboltban voltam reggel, de csak az alapján rendelnének. Már azon is gondolkodtam, hogy valahogy esztergáltatok dolomitból meg réz gyűrűből, ha sehogy se tudok rendelni. Azt még éppen kitudom deríteni, hogy egy másik ilyen évjáratú puntoba milyen generátor van, de az se 100%, hogy az enyémben olyan van. 10.000 egy bontott, de sajnálnám ezt félbehagyni egy ilyen dolog miatt.
(#) akos70 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Mondtam, hogy csak generátorszám alapján rendelnek! Ezért kérdeztem tegnap kétszer is az autód pontos tipusát, évjáratát, hogy kibogarásszam, milyen generátor lehet rajta.
(#) erbe válasza Reedly hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
"esztergáltatok dolomitból"
Dolomitot ne használj erre, nagyon törékeny.
Igaz, olcsó, a Bakonyban, Pilisben mindenfelé bányásszák. Magnézium-karbonát, murva...
Talán DANAMID jobb lenne.
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Bocs, átsiklottam azon a válaszodon. Azt sikerült kideríteni, hogy 65 vagy 75 amperes generátorral szerelték az autóm. A képes link amit küldtél az nagyon jó és az alapján azt hiszem rá is találtam! Kaptam közben egy 75 amperesről képet és kis különbségek felfedezhetők az enyémmel szemben. Tehát ez valószínű 65 amperes. A képek alapján minden részletet megfigyelve a 63321234 és a 63321280 pontosan olyan mint ez itt! Volt itt több olyan ami nagyon hasonlított rá, de szerencsére a fekete műanyag burkolaton voltak eltérések. Vagy elölről nézve 1-2 hűtőborda nem úgy állt. De ez a kettő amit írtam hajszálra megegyezik. Már csak azt kellene eldönteni, hogy melyik legyen a kettő közül. Oldalt a kép mellett ír olyat, hogy egymás "reference-i, tehát elméletileg egyformák. Szerinted melyik legyen? Amúgy Fiat punto 1995, 1242cm3, 44kw benzines, motorkód B4000.
(#) akos70 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Rákerestem a tipusra, többféle Marelli generátort is hozott, de a csúszógyűrű ezekben egyforma, nézd meg az alkatrészszámokat. A 65 és a 75 amperesé is. Ugyhogy válassz egy szimpatikus számot közülük, és nyugodtam megrendelheted! Más alkatrészeknél lehet eltérés, de ez jelen esetben nem számit.


http://www.woodauto.com/Component.aspx?Ref=SLR49121

Az oldalon lent látható, hogy mely generátorokhoz való.
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Köszi! Tényleg egyformák, azt nem is láttam, hogy alkatrészenként is lehet mazsolázni. Holnap meg is rendelem, majd beszámolok milyen lett a végeredmény.
(#) Laci0629 válasza eroberto hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
És emelt alapjáraton mi a helyzet?
Akkor is leesek a fesz?
(#) eroberto válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Hát azt nem mértem, de holnap megpróbálom.
Emelt alapjáraton mire gondolsz 1500-as fordulat?
(#) potyo válasza eroberto hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Olyasmi fordulat, amivel már a motor szépen tud járni állandó sebességű haladásnál, vagyis ami alatt nemnagyon szokott üzemelni, mert már lejjebbváltanál. Benzinesnél ez valóban az említett 1500 környékére esik, dízel érdekesebb jószág, de nagyjából be tudod lőni a dolgot. De ha már van fordulatmérő, akkor mérd le alapjárat-2000 között 4-5 helyen és írd ide minden mérés eredményét.
(#) RWalter hozzászólása Jan 3, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit.
A segítségeteket szeretném kérni egy problémám megoldásában.
Van egy 1997 es 1.2 Renault Clióm, az utóbbi pár hónapban olyan gond jelentkezett hogy ha kb 2-3 napig áll az autó teljesen lemerül az aksi. Próbáltam feltölteni, megy szépen amíg minden nap hajtottam viszont 2 nap állás és ismét üres. Gondoltam régi az akku (mivel kb 4 éve ezzel hajtom) vettem bele egy újat. Ugyan az a gond. Kipróbáltam h minden biztosítékot ami csak található az autóban kiszedtem és hagytam állni. 3 nap után ismét lemerült. Van esetleg valami tippetek h hogyan induljak neki a hibakeresésnek?
A válaszokat előre is köszönöm
(#) potyo válasza RWalter hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Első körben egy árammérés kellene a készenléti áramra, műszert 200mA állásban odateszed az akku kivezetése és a levett saru közé. Ez maximum néhánytíz mA szabad, hogy legyen, 100mA felett már biztosan nem jó, nálad ha feltöltés után 2-3 nap alatt indításképtelen, akkor ennek többszöröse kell, hogy merítse az akkut - ha ez a probléma. A másik, amit mérj, az a töltőfeszültség az akkun bekapcsolt fogyasztókkal (tompított fény, hátsó szélvédő melegítés, fűtés maximumon). Ekkor alapjáraton vagy picivel felette meg kell lennie a 14-14,5V-nak. Ezeket mérd le, aztán meglátjuk.

Biztos, hogy minden biztosítékot kiszedtél? Több helyen is lehetnek biztosítékok az autóban, pl. motortérben is.

Gondolom a használati szokások nem változtak, gondolok olyasmire, hogy sok rövid út mostanában, ami régebben nem volt vagy ilyesmi, illetve nem került bele pl. erősítő, ülésfűtés vagy hasonló fogyasztó.
(#) potyo válasza KTobi hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Vannak ilyen hibák, hogy CAN busz kontakthibás, emiatt leállításkor a rádió nem veszi a leállás jelet és bekapcsolva marad. Ez persze szervizben sosem fordul elő, de a tulaj a haját tépi miatta, mert reggelre lemeríti az akkut. Persze rádió helyett bármi más is lehet, ami CAN buszos. Ha viszont erre ráakasztanál egy ilyen feszültségmérőt, akkor lehetne látni, hogy melyik az az időszak, amikor a feszültség rendellenesen csökken, és egybevetni a tulaj elmondásával, hogy hogyan használta az autót aznap. Persze nem mondja meg, hogy mi a hiba, de segít szűkíteni a kört.
(#) RWalter válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Kösz a segítséget.
Az árammérésem eredménye 70mA. A töltőfeszültség 14,2V lett.
A biztosítékokat mindenhonnét (utastér motortér) kiszedtem. Mostanában egy rádió lett beletéve de semmi nagyobb teljesítményű erősítő csak egyszerű 4x45W-os CD-s rádió. Sokáig másik autómban volt, nem volt vele gond. Meg került bele egy automata lámpakapcsoló de azt az éjjszaka folyamán kioperáltam. A mérések már nélküle történtek. Ja és a hajtása normálisan történt, mint elötte is.
(#) KTobi válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Nem állítom, hogy nincs ilyen hiba. Azt se, hogy butaság a felvetett adatrögzítő. Hogy tisztázzuk a félreértést. Én csak azt állítom, hogy a kapott nyers adatokból nem tudsz következtetni semmire. Számokként nem látod át, grafikonként is rossz.
Szerintem kell csinálni egy szűrést, hogy csak az érdekes dolgokat mutatja. Mert nem ér semmit, hogy megvannak az adataid, de egy óra kell, hogy átnézd kinagyítva a grafikont, mert kicsiben semmit nem mutat.

Mellékelek egy példát, csak fejből találomra írtam az adatokat. Valóságban szerintem lenne ugrálás a vonalon, a mérési hibák miatt, tehát hullámos is lenne. Az alsó diagram lehet ~egy napi adat.
Lehet, hogy tévedek. Viszont nem akarok még két héten át ezen vitatkozni. Nem csináltam még ilyen mérés, majd ha valaki megcsinálja, és lesz egy hétről adata, ekkor kiderül mi a valóság.
(#) Laci0629 válasza RWalter hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Üdv!
A 70mA az nem meríti úgy le az akkut hogy 3 nap mulva nem indul a kocsi.
A 14,2V az pedig majdnem kevés, de még ezen adatok mellett is az a megálapításom hogy nem szabad lemerülnie az akkunak.

A töltőfeszültség az alapjáraton lett mérve fogyasztók bekapcsolásával?

Nincs a kocsiban valami riasztó vagy hasonló elektronika ami esetleg olyat csinál hogy amikor mérted 70mA-t mutatott de később éledne fel és utána többet enne?
Ja és hány Ah-ás akku ez?
(#) RWalter válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Heló
Igen, úgy lett mérve. Az aksi 45Ah-ás és semmi olyan nem hinném h van benne ami okozhatja az A emelkedését. Egyedül az automata lámpakapcsoló ami nem gyári volt benne de azt tegnap még a mérés előtt kiszedtem, lehet h azzal volt a gond. Holnap estig várok ha pöccre gyújt akkor megtaláltam a probléma okát.
(#) akos70 válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A 14,2 miért lenne majdnem kevés?
(#) whalaky válasza RWalter hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Én elvinném akkumlátoroshoz. az hogy új nem feltétlen jelenti azt hogy jó is.
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Üdv! Holnap lesz meg az alkatrész, szénkefével együtt 2.800ft. Még egy kérdésem lenne, hogy amikor rárakom a tengelyre a csúszógyűrűt, akkor mindegy, hogy merre áll? Úgy értem, hogy a forgórészből 2 vezeték jön ki és azoknak mindegy, hogy melyik megy az alsó vagy a fölső gyűrűhöz?
(#) akos70 válasza Reedly hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Igen, mindegy, melyik hová kerül. Csak arra vigyázz, hogy a vezetékek stabilak legyenek, ne mozogjanak.
(#) Reedly válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Oxi, köszönöm!
(#) Inhouse válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
A régebbi autóknál a 13,8V-nak is örülni kell, pláne alapjáraton.
Az újak tudják a szintemindig fix 14,2-14,4V-ot.

Üdv
Inhouse
(#) Mazsika hozzászólása Jan 4, 2011 /
 
A problémák megelőzésére is hangsúlyt kell fektetni. A generátorokat nagyobb szerviz alkalmával érdemes leszerelni, szétszedni, kitisztítani, csapágyakat kimosni, kopásukat ellenőrizni, ha még megfelelő, újrazsírozni, ha nem, cserélni, a szénkeféket cserélni, ha szükséges, a csúszógyűrűt felszabályozni, és a legfontosabb: ha a gépkocsit karosszéria-lakatoshoz kell vinni, és a gépkocsin karosszéria-vagy kipufogórendszer hegesztés csinálnak ívhegesztő berendezéssel, a generátort és a feszültségszabályozót a gépkocsiból érdemes kiszerelni vagy legalább lecsavarozni, a kábeleit lehúzni és kiszigetelten tárolni

Elképzelhető ugyanis, hogy sok generátor meghibásodás, töltésprobléma vezethető vissza a hiba megjelenését megelőző, a gépkocsin történt villamos ívhegesztéssel végzett szakszerűtlen javításokra.
(#) akos70 válasza Mazsika hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Mutass már egy élő embert, aki egy kipufogóhegesztés miatt kiszereli a generátort.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Én se szedtem ki, beálltam az akna fölé és hegesztettem. Na meg ha a hegesztés annyira problémás lenne, akkor az egész autót ki kellene belezni, motorvezérlő, rádió, központi zár, műszerfal, csak hogy néhány szokásos példát említsek.
(#) Laci0629 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Általába 14,4 szokott lenni de egy új akkunak a 14,2 is tökéletes de egy pár éves akku jobb ha 14,4V-al van töltve.
Szerintem de ezen a 2 tized volton nem veszünk össze főleg úgy hogy terhelés alatt lett mérve az adat
(#) Laci0629 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Akkor már érdemes leszerelni a kipufogórendszer hibás darabját
Vagyis felénk így szokták
(#) potyo válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Mi az, ami úgy változik az akkuban, hogy idősebb korára magasabb feszültséget követelne?
(#) Laci0629 válasza potyo hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Ne ez egy jó kérdés de én találkoztam olyan savas akkuval ami 14,2-14,4V között volt töltve és amikor már nem akart rendesen indulni a gép akkor a töltést 15V-15,2V-ra állítottam és így utána indult rendesen.

(Mielőtt valaki megjegyezné hogy ez nem tesz jót a fogyasztóknak azelőtt mondom hogy ez egy kistraktor volt amiben nem volt olyan elektronika amit tönkre tehetett volna!)
(#) potyo válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 4, 2011 /
 
Lehet, hogy a magasabb feszültség egy kicsit leszedte a szulfátosodást a lemezekről. Más okot nem tudok elképzelni, amin a magasabb feszültség segítene.

Általában az izzókat viseli meg a legjobban a túlfeszültség, csökken az élettartamuk. Más cucc közel sem ennyire érzékeny, vagy legalábbis elég gyenge tervezést takar, ha valami 16-17V alatti feszültségtől meghibásodik...
Következő: »»   56 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem