Fórum témák
» Több friss téma |
Csapágy cserénél csak az előlapi két kábelt húztam ki, ezeket nem lehet fordítva visszadugni (próbáltam).
Akkor valami kontakthibát keress. Csak olyasmi okozhatta, ami a szerelés közben történt.
Szia. Ellenőrizd az ajtózárat vagy esetleg bekapcsolás után bevan rendesen kattanva az ajtó, egyszer egy ilyennel találkoztam és akkor is ez volt a hibajelenség.
Üdv. Laci!
Sziasztok!
Egy Hajdu Energomat-Thermal mosógéppel kapcsolatban szeretném a véleményeteket kikérni. A probléma az, hogy a gép a vizet nem melegíti fel egyetlen fokozatban sem, tehát a hőfokkapcsoló 40-60-90 fokos állásának egyikében sem. Egyébként a mosást hideg vízben a programnak megfelelően teljesen végigcsinálja. Két fűtőszál van benne, mindegyiket ellenőriztem, nincs szakadás, az ellenállásuk 52 ohm körüli. A vezetékek sarucsatlakozásai szorosak, jó állapotúak, nem koszosak, nem korrodáltak. Kérlek segítsetek, mi lehet a hiba, mit kellene ellenőrizni!
Szia !
A vízhőmérsékletet egy fehér műanyagdobozban lévő áramkör szabályozza (az üst közepénél találod, sok vezetékkel). Ezen az egyik relé(képen) hibás valószínűleg. Esetleg előfordul, hogy az IC (741) halt meg. üdv.
Egyelőre csak vizuálisan ellenőriztem le.
Nem látszik semmi külső károsodás, pörkölődés, vagyis alkatrész elfüstölésének nyoma. A 741-es sajnos nem tokban van. Nem lesz egyszerű cserélni, ha annak van hibája. Vannak a panelen tranzisztorok, diódák is, mint aktív elemek, ezekkel jobban boldogulnék, ha tudnám, hogy melyik szállt el. Tudsz-e tippet adni, méréssel hogyan lehetne a hibás alkatrészt behatárolni? Kösz a választ, és üdv!
Sziasztok szakértők! Sajnos kifogott rajtam egy Samsung Nano silveres mosógép(F1045AV)! Leégett a lúgszivattyúja amit rendesen ki is cseréltem! Sajnos a jelenség most az, hogy a szivattyú folyamatosan megy. Csak kikapcsoláskor áll le vagy ha kinyitva van az ajtó! Van valami tippetek mi lehet a hiba? Panelhibás lenne? Egyébként elkezdi a programokat csak a vízfeltöltés nem valósul meg mert rögtön leüríti a szivattyú. Előre is köszi a segítséget!
Beépített állapotban kicsit körülményes kimérni, nyugodtan vedd ki a relét és próbáld le.
Azzal lesz a gond. A többi alkatrésszel egyelőre ne foglalkozz.
Mielőtt belekezdenél nézd meg, hogy a trafó és a diódák után van-e = feszültség.
Vigyázz a 230 V ~ több helyen is jelen van.
Két relé van benne, melyiket gondolod? Re1 vagy Re2 jelűt?
Már túl késő van, majd holnap megnézem, és beszámolok az eredményről. Ha a relé hibás, kapható-e valahol, vagy javítható-e? A trafó primer tekercsére rámértem, igaz, így ahogyan a képen látszik, tehát a panel csatlakoztatott állapotában. 1490 ohm volt mérhető. A javasolt egyenfesz ellenőrzést is megcsinálom. Kösz, és szia!
Szia!
Nagyon valószínű, hogy a lúgszivattyú magával rántotta az őt kapcsoló triakot. Feltételezhetően az zárlatos és jó esetben csak az, tehát egy triak cserével megúszod. Rosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a triakon kívül az őt meghajtó tranzisztor array illetékes tranzisztora is jobblétre szenderült. Ez az IC tokozású tranzisztor array általában az ULN2003 Samsung megfelelője a Samsung gépekben. A lehetőségek ezzel még nem értek véget. Olyan eset is előfordult már, hogy nem csak a tranyó, hanem az őt meghajtó processzor port is meghalt. Ez esetben béke poraira, hacsak nem tudsz bele procit szerezni. Üdv: Tanyasipeti
A nagyobb méretű kapcsolja a fűtést, az amelyiket lefényképeztem.
Ha az a hibás, cserélni kell. Nem javítható. Elektronikai alkatrészboltban biztosan kapsz. Terhelhetőség, működési feszültség, bekötés fontos, típus nem. üdv
Üdv.
A relé helyett nagy valószínűséggel jó az OMRON G5LE-1 12VDC 1xmorse 10A/250V-os típus. Csak a lábkiosztást ellenőrízd le, hogy egyezik-e. Kapható a LOMEX-nél vagy az ELEKTROKONTHA-nál Bp-en, kb. 250Ft/db. Ha feltétlenül kell a 15A terhelhetőség akkor a RAYEX-nek van 15A-ese is. Szerintem is tuti, hogy az a rossz. fjanos951
Íme a relé adatlapja, ha nem ilyen a lábkiosztás, akkor található a LOMEX-nél másmilyen is
It is van pl egy megfelelő típus én ezt tettem be, de nem itt vettem:
http://www.soselectronic.hu/?str=371&artnum=4147 A 16 A terhelhetőség fontos. Kisebb nem fogja bírni, de ez sem örök élet. üdv.
Összeraktam és nyitott ajtóval indítottam, ugyanúgy egyből elindult a szivattyú. Pedig az ajtó tárva nyitva volt.Most mit nézzek meg? Cseréljem ki az ajtó kapcsolót?
Nem tudom van-e valami kapcsolási rajzod, íme itt van egy, több a semminél.
Üdv. fjanos951
Köszönöm a válaszodat.
A probléma még nincs megoldva, ezért számítok a további segítségedre. Üdvözöllek!
Szia!
Megejtettem pár mérést. A trafó primer tekercse megkapja a 230~V-ot. A Graetz-hid kimenetén 12,8 =V mérhető. A relé tekercsének ellenállása 200 ohm. Az NC érintkezők zártak, az NO érintkezők nyitottak. A relé nem kap működtető feszültséget, de nem tudom ez nem azért van-e, mert a gépben nincs víz, azaz a vízszintjelző nem blokkolja-e az áramkört. Sajnos a fürdőszobában kicsi a hely, csak az előszobában tudok szerelni, mérni. Itt viszont nincs vízvételi lehetőség. Persze ha muszáj, fel tudnám tölteni. Mi a véleményed? Nálad a relé hibája miben jelentkezett. Szakadt tekercs? Beégett érintkezők?
Üdv. Akkor egyértelmü a gép nemérzi, hogy zárva van az ajtó amikor gyakorlatilag pedig bevan zárva.
1. A gép működéskor zárja e az ajtót? ha nem: 2- Megvizygálni az ajtózárat, ha bezárja akkor is . 3- a gép bekapcs.program indit. megjelenik e a 220 az ajtózárnál. FIGYELEM csak óvatosan és tudni kell, hogy a három vezeték közzül melyik kettő a táp-é, sok esetben 2 vastagabb és egy vékony, a vékony ami biztos és valamelyik vastag hozzá, ha nincs feszültség akkor vagy nemér el odáig vagy a panel nem kapcsolja rá, ez már könyen megállapítható de lehet hogy csak egyszerüen nem helyesen csatlakoztattad az ajtózárra amikor szétszedted feltéve ha szét volt szedve egyáltalán. Ezeken végig kell, hogy menjél. Üdv. Laci!
Hali!
Nem akarok vitatkozni lukovicsekkel, de ha a rajznak kicsit is lehet hinni, akkor az ajtózárnak semmi köze a szivattyúhoz, viszont a szintmérőnek, a vízstop kapcsolónak és a triaknak igen. Szerintem aszintmérő csatiját húzd le először, és ha akkor is megy a szivattyú, akkor nézd meg azt a víz stop kapcsolót már végre, mert az is direktben indítja a szivattyút. Ha még mindig megy a szivattyú, akkor cseréld ki a triakját. A rajzot pedig nézd meg, hátha segít! Üdv. fjanos951
OK. Akkor a tápfesz. rendben.
Ha nem akarod a relét kiforrasztani, akkor próbáld meg meghúzatni pl. a T1 tranzisztor E-C összezárásával. Én ezt nem próbáltam, mert kivettem, ellenőriztem és cseréltem. Nálam a relé érintkezői égtek meg és nem volt képes a fűtőáram kapcsolására. Biztonságosabb kiforrasztás után lepróbálni. üdv
Köszi! Mindent kipróbálok amit javasoltál.
Utána jelentkezem! Üdv!
Szia!
A mai méricskélés a következő eredményt hozta: A gépen elindítottam egy mosási programot úgy, hogy a vizet engedtem betölteni az üstbe. A vízzel való feltöltődés után a relé tekercse megkapta a 12V-ot (12,8V-ot pontosan), jelezve, hogy most indulna a fűtés. Ekkor a relé két eredetileg is nyitott érintkezői között 230~V volt mérhető. Nyilvánvaló, hogy ha a tekercs megkapja a behúzófeszültséget, márpedig mint írtam megkapta; akkor a két érintkezőnek záródnia kell. Akár záródott, akár nem, nincs érintkezés köztük, mert ha lenne, akkor a zárlat miatt 0 Voltot kellett volna mérni, nem 230-at. Tehát minden jel a relé hibájára mutat. Legalább is mint laikusnak, nekem ez következik a tapasztaltakból. Ezzel úgy vélem Neked is és Jánosnak(fjanos951) tökéletesen igazatok volt, amikor erre a relére gyanakodtatok. Most már csak az új relét kell beszerezni. A mosnivaló meg csak gyűlik, gyűlik, ... Ha esetleg rossz következtetést vontam le, akkor írjál! Köszi mindent, üdvözlettel : Tibor
Szívesen és sok sikert.
Várom a tájékoztatást a végeredményről. üdv.
Szia!
Akkor most küldeném a tájékoztatást: Sikerült teljesen kompatibilis relét kapnom. Régit kioperáltam, újat beforrasztottam. Csináltam egy próbát még a gép kibontott állapotában, de rendes mosási programmal. Úgy néz ki, minden rendben van, vagyis ismét melegíti a vizet. Jó szokásomhoz híven nem elégedtem meg a hiba elhárításával, hanem kíváncsi voltam a hiba kiváltójára, okozójára is. A megállapításom a következő. A relé érintkezője kissé beégett. A megnövekedett ellenállás miatt az érintkezőlemezek felmelegedtek. A meleg megolvasztotta a mozgó érintkezőlemezre szerelt, vagy arra támaszkodó műanyagbütyköt. (Ezen bütyök által mozgatja a relé lágyvas-emelője a mozgó érintkezőt.) Mivel a műanyag megolvadt, ezért a nyomóerő miatt annyira megrövidült, hogy az emelő végül már meg sem tudta billenteni a mozgó érintkezőlemezt. A relétekercsnek nem volt hibája. Hát ennyi. Most jön a főpróba, a több napon át tartó mosás. Az egyik képen az új relé, a másikon a hibahely látható. Befejezésül még egyszer nagyon köszönöm a segítségedet, úgyszintén Jánosnak(fjanos951) is. A kezdeti "lökésetek" nélkül valószínű nem jöttem volna rá a hibára. Üdvözlettel: Tibor
Szia!
Örülök a sikerednek, én az indesitemmel 2-3 hónapig kisérleteztem, mert időszakos hibája volt, de ott is a relék kicserélése hozott sikert. Hajrá pusztítsátok a szennyest mostmár! Üdv. fjanos951
Gratulálok. Jó mosást.
Erre a hibára figyelj, később is jelentkezhet. üdv.
Sziasztok!
Whirpool awt 5100 típusú mosógépem van. A probléma a következő: A vízbeeresztő mágnesszelephez nem jut el a 230 V. Mi okozhatja?
Szia!
Az elektrotanya.com-ról letölthető egy elég gagyi rajz, az alapján a triakra lehet gyanakodni, ha egyébként más megkapja a 230V-t. Ha a triak meghalt, annak viszont a mágnesszelep meghibásodása lehet az oka nagy eséllyel. Mielőtt a triakot kicserélnéd, érdemes lepróbálni a mágnesszelepet, mert esetleg tönkreteszi az újat is. Persze egyszerű kontakthiba sincs kizárva, ezért előlőször nem árt a csatikat megvizsgálni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |