Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   156 / 336
(#) etm válasza eyess hozzászólására (») Feb 4, 2014 /
 
Köszi a választ! Hát igen! Valamit vissza adott csere után,hogy az volt a "régi" csapágy,de én megvizsgálva nem láttam rajta semmi sérülést,sem a csapágyon,sem a mágneseknél. Ellenben én is gondoltam rá,hogy vissza viszem,de ha akkor nem tudta rendesen megjavítani akkor most sem tudja.Én pedig nem akarom minden fél évben leszedetni a csapágyat sem és mást sem róla,hiszen akkor mindig csak rongálódik.Ennek egy "mester vagyok" kell,nem pedig "leszek mester"aki csak tanul rajta.
(#) razor1995 hozzászólása Feb 5, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!
Valaki már találkozott azzal a jelenséggel, hogy hosszabb ideig akku nélkül állt a kocsi (pl: 2-3 napig) és mikor visszatette kigyulladt a check engine lámpa? Egyébként előtte nem égett.
(Opel Frontera 96' 2.0i Bosch Motronic 1.5.4 vezérlővel)
(#) zolika60 válasza razor1995 hozzászólására (») Feb 5, 2014 / 1
 
Előfordulhat, főleg ha kicsit nehezebben indult és az akku feszültsége egy pár másodpercre a kritikus érték alá csökkent. Ha egyéb baj nincs töröld ki.
(#) razor1995 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Való igaz, hogy kicsit tovább tekert az indító, de a kocsival semmi gond nincs. Olyan mint volt előtte. Álló motornál írta az alábbi kódokat:
35-Idle air control valve stepper motor (no idle speed control)
38-Oxygen sensor - voltage low (weak mixture)
14-Coolant temperature sensor - voltage low
Bár ezek lehettek tárolt hibák is. Kitörlöm hátha jó lesz.
Köszönöm a segítséget!
(#) zolika60 válasza razor1995 hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Ezek mind lehetnek alacsony feszültségtől.
(#) VIM hozzászólása Feb 6, 2014 /
 
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni Ford ügyben, bajuszkapcsoló problémában. A fénykürttel van gond, hogy egészen kis karmozdulatnál is világít a távolsági (ill. bevillan) tévedésre adva okot a közlekedésnél (előzékenységi villantás). Hogyan lehet ezt a kapcsolót szétszedni. ill. leszedni a kórmányoszlopról és hogyan lehet megszüntetni ezt a hibát? A másik pedig a csomagtér világítás az honnan működik, mert nem találni a világítási kapcsolóját. A gép 95'-s Escort zetek L1E. Amit edig találtam kapcsolási rajzokat és a bajuszról infót az még kevésnek bizonyul a javításhoz, mert nem akarom úgy szétszedni, hogy rövid idő alatt ne oldanám meg a problémát, ha lehet. a bajúszkapcsoló
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
A kapcsolót kiszedni öt perc, de már nem pontosan emlékszem mi is kell hozzá. Tavalyelőtt az utcán szedtem ki egy Ford bontó előtt ugyanezért a hibáért. Nem tudtak adni másikat, de a kolléga elvitte egy hátsó helységbe és körülbelül negyedóra alatt megjavította. Itt ni.
(#) dokibácsi123456 válasza VIM hozzászólására (») Feb 7, 2014 /
 
Szia!
Ha nem boldogulsz és te szeretnéd megoldani akkor regisztrálj ide és a fórum - csináld magad - fénykürt-kapcsoló javítása alatt leírják részletesen
(#) sniperx hozzászólása Feb 7, 2014 /
 
Sziasztok!

P126 (kispolák) ablaktörlő időzítőjével találkozott már valaki?
Van benne BT128 jelölésű alkatrész (tirisztor?), ezt mivel lehetne helyettesíteni?
Csak lengyel oldalakon találtam rá, semmi értelmes datasheet.
Így néz ki a panel: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic172567.html
(#) molnarp hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Üdv!
Valaki mondja már meg nekem, miért van az, hogy már harmadik alkalommal a bizti nem kiég, hanem megolvad és elég. Már volt emiatt tűz is piroslámpánál...
Ki volt dörzsölve a féklámpakapcsolónál a vezeték, ott lett egy rövidzárlat, a bizti elkezdett olvadni, majd összecsuklott a két lába, aztán ki is gyulladt, bele égett a táblába...
Aztán az ablaktörlő motornál is volt hasonló, majd nemrég központizár szereléskor.

-Biztos, hogy nem kontakthiba! Nincs oxid a foglalatnál és mindegyik szorul, mint Katiba a gyerek...
-Eddig 3 külön áramkörnél különböző amperes biztinél jelentkezett..
-Mindig a megfelelő értéket tettem oda!
-Ahonnan vettem ezeket, nem hallottak hasonló hibáról, tehát nem a biztivel van baj.

Egyszer kaptam egy ilyesmi fogyasztáscsökkentő elektronikát, természetesen semmit sem ér, na azóta van ez!
Lehet, hogy csak véletlen összefüggés, de nem tudok már másra gondolni...
Lehet hülyeség, de talán ez a VCO dolog kavarhat be?
(#) Ge Lee válasza molnarp hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Már ránézésre is van egy tippem, mert nekem is sikerült egyszer pontosan ezt a fajta biztosítékot vennem. Csúzliból lődd ki, hogy véletlenül se találd meg utána. Vékonyabbak a tüskéi mint amilyennek lennie kellene. Amikor betolod a helyére olyan mintha szoros lenne, jól passzolna, de teljesen lazán van a hüvelyben, melegszik (átmeneti ellenállás).
Egyéb esetben csak akkor olvadhatna így szét ha nagy üzemi áram folyna rajta folyamatosan, tehát ami még nincs akkora hogy kiolvadjon vagy világítani kezdjen, de majdnem.
De az előbbire tippelek. Ha pedig a második, akkor nyilván nagyobbat kell belerakni.
(#) molnarp válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Én is a minőségét kérdőjeleztem meg elsőnek, de az eladó szerint nincs is másféle és ezzel se volt senkinek semmi baja.
Nem lehet ezt bevizsgáltatni?
Ilyenkor egy tűzesetnél, ha bebizonyosodik, hogy ez is valami kínai sz@r, akkor ki fizeti meg a kárt?
Egy pl. 10A-es biztosíték akkor se olvadhatna szét, ha rajta folyamatosan 9A folyik...
Ja a 3-ik képen ami szénné égett, ott nem ez a fajta volt, hanem a kisebb méretű, de ugyanabból a boltból külön foglalattal, mivel az előző beégett a táblába...
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
(#) Ge Lee válasza molnarp hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Nekem egyszer egy autós erősítőbe kellett cserélnem, és csak ilyet kaptam. Miután nem lett jó, megmértem tolómérővel és jóval vékonyabb volt mint a régi amit kivettem. Ki is hajítottam az újat a szemétbe, és inkább megpatkoltam a régit, szakszerűen.
(#) potyo válasza molnarp hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Kereskedők mindig azt mondják, hogy senkinek sem volt semmi baja a cuccokkal, amiket ők árulnak...
(#) molnarp válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Idézet:
„megpatkoltam a régit, szakszerűen.”
Ez tetszik
Megpróbálok máshonnan másmilyet szerezni.
Majd le fogom tesztelni ezeket a csodákat egy labortáppal...
(#) molnarp hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Uraim, itt egy konkrét cikk ezekről! Bővebben: Link

Akkor kuka az összes. Kié a felelősség, ha komolyabb baj történik pont emiatt? Eadóé?
(#) wedds hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném az alábbi problémához: szükségem lenne egy egyszerű kapcsolásra, mely az akkufeszültséget rákapcsolná egy kimenetre, ha az meghalad egy fix szintet, (pl. 13,5V). Így szeretnék generálni egy virtuális "gyújtásjelet" anélkül, hogy a tápfeszen kívül bele kelljen nyúlni az autó vezetékeibe. Egyszerű kapcsolás kéne, kis fogyasztással. A pontosság nem kritikus, csak a töltőfeszültség meglétét kell detektálni, ezért nem szeretnék komparátort, és mivel a motortérben lenne, a változó hőmérsékletek miatt talán a zenerdióda sem lenne jó. Valami passzív feszültségosztóval kapcsolt tranyó vagy FET jó lehetne, de ezekhez annyira nem értek. A kimenő jel egy nagy ellenállású bemenetre menne, így az áram nem lenne gond.
Köszönöm az ötleteket!
(#) proli007 válasza wedds hozzászólására (») Feb 8, 2014 / 1
 
Hello! "de ezekhez annyira nem értek" Ez nem baj, csak akkor ne gyárts elméleteket, vagy nézz utána paramétereknek.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014

ACCU13V5.png
    
(#) wedds válasza proli007 hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Köszönöm a segítséged!
TL431 ből látom van 3 lábú is, így elég kicsi is maradhat.
Mégegyszer köszi!
(#) VIM válasza molnarp hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Szia! Akik ezen a fórumon elláthatnának Téged tanáccsal, szerintem azok ezt mind tudni vélik. Azt viszont sajnálom, hogy tele vagy "parasztvakítással", mert hogy ezek mind azok amiket beszereztél. Semmi gond, csak erre nagyon komolyan oda kell figyelni, mert sokba fog kerülni a helyreállítás. Semmilyen kütyüt NE építs be sehová sem az autódba, ha nem tudod, hogy annak milyen esetleges mellékhatásai lehetnek a motorvezérlőre és egyéb más elektromos ellátásra (központi zár, riasztó stb.). Hiába írnak neked tetsző hozzászólásokat ezekhez a kütyükhöz, mert mit is szeretnél hallani? ... hát azt fogják oda leírni, különben ki venne belőle jó pénzért. A felelősség pedig a Tiéd, mert önszántadból vetted abból a (az ismeretlen) forrásból. A fogyasztóvédők pedig még nem értek oda, hogy ezeket betiltsák. Végül magadtól is kiderítetted, hogy itt valami nincs rendben a biztosítékok terén, a kütyüt azt inkább hagyjuk ....
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Köszi a tanácsot, végül is ezt az oldalt megtaláltuk mi is az unokaöcsivel, de most már berágtam és szétszedjük azért is. No majd lesznek képek, mert hogy muszáj leszek erről képeket is közölni, hogy mindenki számára közkincs legyen. Utálom a sovinisztákat! Egyenlőre még azt sem tudni, hogy csavaros vagy pattintós megoldású a fedelek oldása.
(#) VIM válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Szia! Muszáj lesz! Remélem még ma megszerződnek az infók erről az oldalról. Köszönöm!
(#) VIM válasza molnarp hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Ha a másik oldalon nincs semmi, ez valójában is semmi. Az árát tekintve kb. .... Maradjunk annyiban, hogy a kábelek többet érnek mint a panelen található alkatrészek. A működését már ne is firtassuk.
(#) molnarp válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Gondoltam beszerelem, ha már ingyen volt, nem is vártam tőle semmit.
Csak arra voltam kíváncsi, hogy ez okozhat-e bármi galibát.
(#) molc hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
Egy akkufeszültség-mérő órát kellene bekötnünk egy 52-es MTZ-be. A töltésvisszajelző égőnél akadtunk el, annak honnan kell húzni vezetéket? Jól jelöltem be az érintkezőket a képen? A gyári ampermérő helyére kerül.
(#) zolika60 válasza molc hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Jól jelölted. Az égőnek a világítás kapcsolóról célszerű pluszt adni. Akkor a lámpával együtt világít.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2014 / 1
 
Akkor ezzel megvolnák! A dolog nem tűrt halasztást és a délután folyamán megesett a Ford Escort 94' (L1E) bajuszkapcsolójának rehabilitációja. Tizenegy kép és mindegyik magáért beszél. A bajuszt egy csavar fogja a kórmányoszlopon és a két oldalsó funkcionális sorcsatlakozót (világítás és törlő-mosó) kioldva, kézbe vehető. Kettő db csavar fogja össze hátul de pattintós fülekkel záródik össze. Ilyenkor jó lenne oktopusznak (polipnak) lenni. Nem ördöngős a feladat, nem ugrik szét semmi de nem árt óvatosnak lenni és közben nem forgatni a szerkezetet. Az aljáról kell bontani a csavarok felől. A hiba a görgőhíd ovális kulisszájának nagymértékű kikopása okozza, amit én a mozgató tengely megvastagításával szüntettem meg, zsugorcső rámelegítésével. A kapcsoló szigetek is közel voltak egymáshoz a fénykürt irányában (magam felé húzva a kart) azt pedig tapétavágó késsel szeltem belőle 1mm-t és kész. Tehát ha valakinek fénykürt problémája akadna (aprócska karérintésre is működik a fénykürt) ez volna a megoldás képekben. A képekért elnézést kérek mert a fényképezőm éppen töltetlen volt és csak két telefonnal tudtam összeszedni a használható képeket.
(#) VIM hozzászólása Feb 9, 2014 / 1
 
A többi kép, de egyet nem tudok megnyitni ..... hogy melyikről is van szó.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2014
(#) molnarp hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
A riasztómmal lenne egy apró problémám.
A jelenség az, hogy ha bekapcsolom az utastérvilágítást, akkor a nyitott ajtó jelző funkció is aktiválódik és villog az elakadásjelző.
Ha gyújtás ráadása után 20mp-el kapcsolom be, akkor nincs ez a gond.
Kivéve, ha rálépek a fékre, onnan újraindul ez a 20mp.
Az ajtókapcsolóra 2 szál megy + a test. Oda kötöttem az egyikre a riasztóból jövő kék szálat.
Azt hiszem a kapcsolt negatívra ahogy le volt írva, mert a másikon +12-t mértem. A másikra kellett volna kötnöm?
Nem kis meló lesz szétszedni a kábelköteget.
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2014 /
 
Biztos voltam benne, hogy megoldod.
Következő: »»   156 / 336
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem