Fórum témák
» Több friss téma |
Hát nagyon nem tudod tekergetni, mert nincs rajta a forgatógomb.
A balról a második vastagabb cső mellett van egy csap kivezetés tengelye - az a feltöltő szelep.
Amikor elalszik a láng csak az első zöld led világít, hibajelzés nincs.
Amikor levettem a burkolatot, hogy hallgassam a nyomáskapcsolót nagyon sokáig álltam mellette míg elaludt a láng és akkor semilyen kapcsolást nem hallottam, de újra próbáltam megfigyelni de ca. 10 percig álltam felette de így levett burkolattal nem alszik el.?!?
Szia!
A meleg víz hőmérséklet állítóját a kazánon, ha a legkisebbre veszed nem fog újra indulni. priviben írtam.
Üdv!A levegő differenciál kapcsoló hibájára a fűtésnek nem kellene le állnia, vagy újra indulnia? A meleg víz , hőmérséklet állítóját a minimumra tekerjük a hiba nem jelentkezik szerintem
A hiba a meleg víz gyártás során keletkezik. Ez a készülék a hőmérséklet korlátozó be avatkozására le állítja a gáz szelepet , de a köv. pillanatban ha a rövidzár megvan megy tovább. A jelentség a ki-be kapcsolgatás . Hiba jel nincs . Egyéb hibára ledekkel kommunikál. A hiba azért kellemetlen , mert sokba kerülhet , mire megtalálják .A kapcsolgatás következménye : A panelen lévő relé , ami a turbó motort kapcsolja, túl melegszik és a panelen a vezetőket elégeti, vagy a lábai annyira felmelegszenek hogy kiég a panel. A kellemetlen az egészben , a panel csere után a hiba nem biztos hogy megoldódik. A fent leírtakat megtapasztaltam.
Ha a burkolatot leveszed, "becsapod" a levegő pressostátot.
Zárt burkolat mellet kell működni rendesen a levegő pressostátnak. Ebben a kazánban, a pressostát "figyeli" a kazánhőcserélőn átszívott füstgáz és a ventillátor nyomott oldalát is. Ha a hőcserélő szennyezett, ez az első számú hiba okozó! A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
Ez azért van, mert a HMV termelésnél automatikusan teljes terhelésre szabályoz fel a Honeywell VK szelep, ezáltal megnő a füstgáz tömegáram és nem tud a szennyezett hőcserélőn keresztül menni. Ámbár fontos a Pitot csövet is kitisztítani mindkét oldalán.
A ledek különféle világítása-villogása adja a hibakódokat. A bal szélső a hálózati feszültség meglétét jelöli. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2014
Ez a kazán az Unical IVEN 4, a buderus U012-14 néven forgalmazott fali kazánja.
Az eredetihez képest a változtatás csak az előlap kezelőszerveivel történt. Az IVEN 4 -el a 1-2-3 potmétereket csak a panel hátsó felén lehetett állítani. Ha kéred - van komplett leírásom róla!
Köszönöm a felvilágosítást , nekem teljesen tiszta igy .
Ok, mert érted! Próbálok nem szakszöveggel írni.
Sziasztok!
Van egy Junkers ZWR 24-3 KE kazánunk. Ehhez egy meglehetősen régi TRQ 21 szobatermosztát van kötve. Hogy boldogítsam magam, azt találtam ki hogy ezt helyettesítem egy mikrokontrollerrel (AVR) és egy Ethernet modullal (ENC28J60). Internetes vezérlést már csináltam, söt fizikusként még talán számolni is tudok, de kazánt még nem vezéreltem. Ide kellene tőletek egy kis tapasztalat. A kazán 3-22V fokozatmentes jelet fogad a vezérléshez, 24V DC tápot ad. A TRQ 21 nem lehet egy bonyolult szerkezet a maga 20 alkatrészével... Kérdéseim: 1. Tudja valaki hogy ez a 24V táp mennyire terhelhető? Egy DC/DC konverterrel erről hajtanám a uC és az ethernet chipet. Ezek olyan ~250mA esznek 3,3V-on, ami a DC/DC elött a 24V-on kb 40-50mA lesz. 2. Mire kell vigyázni a vezérlésnél? (Pl: ha nem akarok megfulladni szénmonoxid mérgezésben) 3. Próbálok vigyázni és az egészet 1 földre hozni, ami a kazán földje lesz. (fali csati: 24V, Jel, 0V) Mennyire zavarbiztos ez a jel bemenet, és a 24V táp? Könnyű elfüstölni a kazán elektronikában valamit? Kis segítség. Azonos projekt, hasonló alkatrészekkel: http://www.fhemwiki.de/wiki/Junkers_Therme_Stetigregelung De sajna magáról a vezérlés szakszerű mikéntéjéról eléggé szűkszavú.
Quadriga T2/23 MFFI kombikazán kb.10-15 mp-ig fűt, utána kikapcsol. A fűtővíz max.45 fokos lehet. Pár perc szünet, majd a folyamat újraindul. Hiába állítom a fűtési hőmérséklet szabályzó trimmert, nem történik semmi.
Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi a hiba, nagyon megköszönném. Üdv KUZ.
Üdv! Mikor lemodulál kis lángra az vagy túl kicsi és kikapcsol vagy a hőmérséklet érzékelője (ntc ) egy bizonyos tartományban (pl 45C körül) szakad meg és leállítja a készüléket. Esetleg ha szikra megy folyamatosan és utána kapcsol le akkor lángőrzés nincs (pl: fordítva van bedugva a dugvilla vagy a panelon nem jó valami). Volt olyan eset is hogy a hőmérséklet érzékelő csatlakozója (azt hiszem zöld csati) kontakthibás volt, amit a lábak kicsit széthúzásával és passzentosabb összedugásával orvosoltam. Majd kérek visszajelzést a próbálkozásokról!
Szia! Ez a típus bitermikus hőcserélővel van ellátva ami magában hordozza ennek a megoldásnak az összes negatívumát. A hőcserélő valószínű el van vízkövesedve így az NTC-k mérése (fűtési és HMV) túl nagy különbséget észlel a vízkövesedés miatt és a biztonsági termosztát is megszólal, mert nem tud a hőcserélő megfelelően hűlni az elégtelen vízhűlés miatt, amit a lerakódás okoz. Ezt valószínű, hogy savazni kell, mert más praktika nem ismeretes ez ellen.
Azért először érdemes körbejárni mi is a probléma és megfelelő diagnosztizálás után meghozni a döntést. Előfordulhat savazás is a bitermikus hőcserélő miatt és valószínű is de azért nem szabad általánosítani mert lehet egy apró kis hiba ami okozhatja a problémát. Szép napot.
Én mindjárt ITT kezdtem a körbejárást, mert a 4029-es körzetben kemény a víz.
Üdv! Adott egy Eurotherm 18 KTE típusú gázkazán E4 (víz hiány) hibát ír, olyan kérdésem van hogy a DIP kapcsolóval miket kapcsolók mert ha az 1 (már levolt) és 2 es (most én kapcsoltam le) kivan kapcsolva a kazán gyűrően működik és fűt, de félek butaságot csináltam. Meleg vizet már nagyon régóta nem csinál!
Választ előre köszönöm.
Nem kapcsolgatni kellene, hanem feltölteni! Így most mi védi meg ha esetleg nem lesz benne víz?
A rendszer fel van töltve a nyomás 1,2 bar! A vegyes tüzelés miatt, nem tudom feljebb nyomni. De köszönöm a biztató szavakat.
Ne értsd félre, én csak a biztonság miatt írtam! Az 1,2 bár a működéshez elég, azt még a nyomásmérőn is elég jól látni. De figyelni kell rá!
Szia!
Az NTC-k zsír újak. Én is gondoltam erre a lehetőségre, miután kivettem és láttam, hogy tök fekete és a tisztítás nem segített. Az is fura, hogy a főpanelen a fűtővíz hőfokát szabályzó trimmer műszerrel mérve jónak tűnik, de hiába állítom, a helyzet változatlan. Olyan az egész, mintha padlófűtésre lenne állítva. Bár a fűtési időt akkor is keveslem. Lehet a vezérlő IC-k rosszak?
Szia! Ha a hőcserélő még nem volt tisztítva akkor minden bizonnyal azzal lesznek a gondok és nem mással. A hőcserélő elvízkövesedése nem teszi lehetővé annak megfelelő hőátadó képességét és mivel a "hűtőközeg" (a víz) nem tud vele közvetlenül érintkezni a felület vízkőszigeteltsége miatt, a külseje viszont túlmelegszik és az NTC-k nem ezt érzékelik mert az érzékelőjük a csövön belül van a vízben. Ebből az lesz, hogy az egész felület túlhevül illetve a biztonsági hőkapcsolója majd kikapcsol.
Szia VIM!
Az fura az egészben, hogy ez a panel egy másik kazánból lett kiszerelve. Ott is ezt a hibát produkálta. Miután a panelt cserélték, a hiba megszűnt. Én ezt már csak tűzoltás jelleggel tettem be, mert az enyém be se indította a ventillátort, ezzel viszont pöccre indult, de a hibát egyik kazánról a másikra vittem. Van egy gyenge gyanúm, hogy a panel mondta be az unalmast. Ha lenne egy kapcsolási rajz, akkor talán még javítható lenne. A IC-k, és műv.erősítők kereskedelmi forgalomba kaphatók. Egy próbát még megér!
Jó estét!
A segítségeteket szeretném kérni. Rendelkezem én egy Junkers OW-23-1AE készülékkel, melynél tegnap este jelentkezett egy olyan hiba, hogy villog a piros jel+ 40 fok+90 fok. Ma kihívtam egy szakit és azt mondta, hogy panelcsere. Na már most két évvel ezelőtt is volt egy panelcsere, azzal nyugtattak, hogy széria hiba (ezzel kb kitörölhetem). A hiba az, hogy nem jut egyenletes áram a turbóba, ez miatt akar panelt cserélni. Felvetődött bennem, hogy csak azért akar cserélni egy komplett panelt, mert vagy nem ért annak szereléséhez vagy nem éri meg neki. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e ollyan valaki Pesten, aki ezen panelt képes megjavítani, mert feltételezem, hogy a panelen egy egység lehet hibás, ami ezt vezérli és ezért felesleges lehet az egész csere. Segítségeteket nagyon köszönöm! A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2014
Üdv ! Privátban elküldtem a telefonszámot itt a hirdetés
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2014
Szia!
Próbáld meg kicserélni a reléket. Előfordulhat, hogy az egyik érintkezőpár beégett. Szerintem nem nagy összeg egy relé!
Üdv. Valaki megtudná mondani, hogy C40-es fali kazánba hány fokos vésztermosztát jár. Most nézem, hogy 2 típusa is van 110 és 95 fokos. Nyilván nekem az eladó a 95 fokosat számlázott és 110-et adott. Belerakjam vagy inkább ne ?
Gyárilag 95 fokos a stemco.
De a 110 fokot is gyorsan eléri, ha nincs rendes keringetés a hőcserélőn keresztül. A rúgóval a legmagasabban lévő ponton rögzítsd.
Esetleg ha mondjuk hiba keletkezik a működés során (felforr a víz) akkor még működésbe lép a 110-es is ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |