Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   34 / 65
(#) Puha Csaba válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 8, 2015 /
 
Köszönöm a választ . Mivel minden kábel (csokiban)van ezért kábel csere kizárt . Vagy esetleg a csokit cserélte volna fel a szerelő ?? Lehetséges ez ? A befecskendezési időt azt én mint laikus gondolom nem tudom beállítani. Tehát mit kell nézzek ??
(#) zolika60 válasza Puha Csaba hozzászólására (») Márc 8, 2015 /
 
Sajnos szemrevételezéssel nehéz ilyen hibát keresni. Szkópod van?
(#) Puha Csaba hozzászólása Márc 8, 2015 /
 
Á semmim .Hívnom kell villamossági szerelőt leolvasóval . Talán majd így sikerül.
(#) Puha Csaba hozzászólása Márc 9, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy FIT FIORINO 1.4 benzines kocsim . Központi befecskendezéssel ellátott .No de ! 2 hete motor generálozta a szerelő . Előtte pöc-röf . A szerelés után csak akkor indul ,de akkor is csak egy-két másodperc erejéig ,ha közvetlenül a karburátorba spriccelek benzint. A tápszivattyú jó mert a karburátoron elhelyezkedő befecskendezőig eljut az anyag de onnét nem . Lehet ez jeladó hiba ? Vagy esetleg injektor hiba ?? Milyen megoldásokat tudnátok mondani ??
(#) qvasz2 válasza Puha Csaba hozzászólására (») Márc 9, 2015 /
 
Bocsi, de akkor ezt nem szerelő generálozta . . .Garanciába vidd vissza, és addig el se hozd, míg nem megy!
(#) zolika60 válasza Puha Csaba hozzászólására (») Márc 9, 2015 /
 
Szerintem is a szerelőt nyaggasd. Ha nekifogott csinálja meg. Ha nem ért hozzá miért vállalta? Szívesen segítene innen is bárki, de nem látni mit csinált, és azt hogyan.
(#) set68i válasza Puha Csaba hozzászólására (») Márc 10, 2015 /
 
Szia.
Az indításhoz szükséges üzemanyagellátást két relé segíti. Az egyik az üzemanyagszivattyú reléje, a másik az injektoré. Az első működik ha azt mondod hogy eljut az injektorig a benzin... Meg kellene nézni az injektor reléjét, lehet valamit rosszul kötött a "szaki" és nem húz be a rele, így nincs áramellátása az injektornak. Ha értesz hozzá, lemérhetnéd, hogy indításnál kap-e áramot az injektor... én innen indulnék el, de amúgy szerintem is a szerelőt kellene kérdőre vonni.
(#) Puha Csaba hozzászólása Márc 10, 2015 /
 
Set 68in! Köszönöm a tippet és holnap rárepülök
(#) kiss0131 hozzászólása Márc 19, 2015 /
 
Üdv!
Van egy Fiat Punto 98-as 1.1 55s tipusú autóm

Olyan problémám lenne hogy indítanám befelé hidegen beindul, elközlekedek vele kb 10-15 km megállok vele. Indítanám de nem indul. A műszer falon egy sárga lámpa ég egy kulcs jel illetve a befrecskendező lámpa is egyidejűleg ég. Nem indul. Kulcsot forditva bele teszem elalszanak a lámpák és beindul.

Majd mégegyszeri elindulásnál már megint nem indul. Akár mit csinálok vele semmi.

Várok 5 percet És pöcc röff be is indul. Csak küszködöm vele.

Valaki tapasztalt már ilyet.
(#) tibócza hozzászólása Márc 22, 2015 /
 
Sziasztok! Lancia Delta II. HPE digit klímánál, pollenszűrő cseréjekor azt tapasztaltam, hogy a utastér-külső levegő rostélya véletlen szerűen áll meg különböző vagy a visszajelzőhöz képest ellentétes pozíció(-k)ban. A szabályozó motor minden kapcsolás után teker 3-at és megáll, de nem a végpontban. Van-e vkinek javaslata mit és hol kell cseréljek? Csak a komplett elektronikai panel cseréje oldja meg vagy van külön egység amibe bele lehet piszkálni?
Köszi a válaszokat.
(#) rejtettlampas hozzászólása Márc 24, 2015 /
 
Sziasztok! SOS-ben kellene egy kis segítség! Meg tudjátok nekem mondani, hogy a Fiat Bravanál a gyújtáskapcsolóban melyik vezeték honnan-hová megy? Esetleg egy kapcsolási rajz valakinek?
(#) taita33 hozzászólása Márc 31, 2015 /
 
Sziasztok

A múlt héten vezetés közben az első ablaktörlőim leálltak. Nem működik egyik kapcsolási állapotban sem. Egy 2009 es fiat 1,4 es grande puntom van. Sajna még nem tudtam megnézni mi lehet az oka. Ráadásul nem alaphelyzetben állt le, hanem a felső végpontjában. Most az idén lesz hat éves az autóm. Már fórumoztam utána olvastam mi is lehet. Olvastam olyat hogy egy biztosítékon van az ablaktörlő folyadék motorjával. Az első ablaktörlő folyadék motorja megy a hátsóé is és a hátsó ablaktörlőm is megy. Az első gondolatom az lenne hogy le kellene mérni a bemenő feszültséget a motorba. Levenném én a csatlakozót csak nem tudom melyik bemeneten mit kell mérjek. Ráadásul nem tudom a biztosítékok kiosztását sem. Tudna nekem abban valaki segíteni hogy a motor bemenetén milyen értékeket kellene mérni, és a biztosítékok kiosztását? Bár csak az ablaktörlőhöz tartozó biztosíték kellene. Vagy mechanikai oka van?

Válaszokat előre is köszi.
(#) zolika60 válasza taita33 hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
Nem biztos, hogy egy biztosítékon vannak. Mérni úgy tudod, hogy lehúzod a motorról a csatlakozót. Abban gyújtáson az egyik lábon az ablaktörlő kikapcsolt állapotában is akkufeszültséget kell mérned. Innen kapja a delejt a végálláskapcsoló. Valószínűleg már ez sem lesz meg, különben alaphelyzetbe állt volna. Ha megvan, akkor vagy a testelés hibás, vagy a motor.
(#) taita33 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 31, 2015 /
 
...viszont ha nincs meg akkor biztosíték ... gondolom ... de melyik biztosítékot kell kicserélnem? olvastam valahol hogy jobbról a harmadik a hátsó ablaktörlő ... de az első? hogyan tudom meg csak ha kiszedegetem egyenként?
(#) taita33 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
...tudja valaki hogy a hátsó ablaktörlő biztosítéka melyik? ... átnéztem a szervizkönyvet de nem derül ki sőt a hátsó sem ... azt szépen leírják hogy az első/hátsó ablakmosó víz pumpa biztosíték az F42 és 20A gondolom az ablaktörlőknek is kell ennyi ... vagy lehet hogy nincs külön biztosíték rá de akkor milyen gyűjtő név alatt szerepel? nem tudtam kiolvasni ... van itt valaki akinek tapasztalata benne?.... köszi előre is a hozzászólást...
(#) zolika60 válasza taita33 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Sajnos nincs típusismeretem. De szép sorban egyenként ellenőrizd le az összes biztosítékot. Ha csak a fedelében nincs leírva melyik mire való.
(#) VIM válasza taita33 hozzászólására (») Ápr 1, 2015 /
 
Szia! Az F42 az jó tipp lehet de majd nézd meg a kiosztást hogy is alakul.
(#) taita33 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2015 /
 
koszi ... mobilrol irok ezert ekezetek nelkul... ma szetszereltem ki vettem az egesz mechanikat levettem a motrot hatramenetbe kapcsoltam a sebesseget es igy csatlakoztattam az aramhoz az ablaktorlo motrot majd elso ablaktorlesi fokozatnal elindult a masodiknal is ezek azok az esetek amikor ket torles kozott var de mikor allando torlesre kapcsoltam ekkor a hatra menet miatt a hatso is bekapcsolt ekkor az elso motor megallt majd ezutan lemertem jon be feszultseg 12V a test mellet levo huzalon viszont a motrot teazteltem egyenesen rakotottem aksira elindult de nem ugyanazon a bemeneten. az auton a test balrolrol az elso mellette a+12v a motron jobbrol az elso a test mellette a +12v termeszetesen ha forditva adom ra a feszultseget forditva forog miert van ez ? a hiba a motorban van? mert azt is eszre vettem hogy mikor nem volt rajta a motor es egyes allapotban volt az ablaktorles a rele bekapcsolaskor meghuzott de utana mar nem pesig mikor jo volt a motor es be volt kotve hallarszott mikor a rele meghuzott .... a kapcsolo is rossz lenne? ... remelem vilagosan fogalmaztam .. sajna mobilrol tudok csak felcsatlakozni es az iras nehez igy ..de a valaszokat elore is koszi..
(#) taita33 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 3, 2015 /
 
Ma kerestem a neten a motorral kapcsolatban leírást hogy is vannak kiosztva a bemenetek, de nem találtam semmit ... a motor "valeo 404.978 12V"... ezért ma megint szétszedtem hogy a relé hogy is működik, melyik kimeneten milyen érték van. Fontos tudni hogy az ablaktörlésnél 5 helyzet van
1 - alaphelyzet
2 - első kapcsoló fokozat amikor a leghosszabb ideig vár két törlés között
3 - második kapcsoló fokozat amikor rövidebb ideig vár két törlés között
4 - harmadik kapcsoló helyzet mikor folyamatosan töröl szünet nélkül
5 - negyedik kapcsoló helyzet mikor folyamatosan töröl szünet nélkül de gyorsabban
Csatoltam a motor bemenetét az íves felétől van számolva a bemenet.
Mérési eredményeim:
- az első ablaktörlési helyzetnél (alaphelyzet) az első két bemeneten mértem 12V,
- a második ablaktörlési helyzetnél első két bemeneten szintén 12V és az első és a harmadik bemeneten szintén 12V, de nincs megszakítás folyamatosan jön a jel, pedig két törlés között kell szünetnek lennie
- a harmadik ablaktörlési helyzetnél első két bemeneten szintén 12V és az első és a harmadik bemeneten szintén 12V, de nincs megszakítás folyamatosan jön a jel, pedig két törlés között kell szünetnek lennie
- a negyedik ablaktörlési helyzetnél első két bemeneten szintén 12V és az első és a negyedik bemeneten szintén 12V,
- az ötödik ablaktörlési helyzetnél első két bemeneten szintén 12V és az első és a negyedik bemeneten szintén 12V.
Ma szintén lemértem a motor bemeneteit és ugyan az mint tegnap: csak a 3-4 bemeneteken adott pozitív töltés és negatív töltésre reagált.
Jól kapcsol a kapcsoló relé? Nem kellene kihagynia a kettes hármas állapotban? Viszont ilyen móddal a négyes ötös állapotban kellene működnie de nem működik ma is hozzá kötöttem a kapcsoló reléhez de meg sem mozdult a motor.
Én ennyit tudtam tenni. Tudna valaki nekem segítenie ebben?
Előre is köszi.
(#) joci97 hozzászólása Ápr 3, 2015 /
 
Heló mindenki van egy fiat uno-m 1.1benzines eleinte ment tökéletesen de egyszer csak ripsz ropsz megállt azóta nem lehet elindítani mint kiderült beázott a motor elektronika vezérlése ezt ha minden igaz javították most ott tartok hogy keresőlámpával megnéztem ha minden igaz a vezérlésig eljut a befecskendezési jel de azon nem jut keresztül lehet ez a gyujtás modul hibája mert az 5 lábból egy nél nem tudtam semmit sem mérni kivettem és a középső ami elmegy a párjával a vezérléshez nem csatlakozik senkihez semmihez lehet hogy rossz vagy mi lehet a baj légyszi segítsetek köszi
(#) taita33 válasza taita33 hozzászólására (») Ápr 8, 2015 /
 
Köszi a segítséget mindenkinek a probléma megoldódott. Remélem nem lesz ilyen problémája senkinek, de azért írom le hogy ha mégis valakinek lesz ilyen problémája tudja mi is a megoldás és mi is a hiba. A probléma:
A szénkefének a testelése az alumínium öntvényhez egy csipeszes saruval csatlakozik. Nem fixen,hanem dokkolós módon,így eltud mozdulni. Szóval forrasztottunk testcsipeszre egy kábelt,kivezettük a házon kívülre és a Torx csavarhoz rögzítettük.
Röviden a szerelés:
-ablaktörlő motor ki
-két torx csavar kiteker,tömítésre vigyázva
-mágneses forgórész ház le,meglátod a belsejét,szénkeféket felrögzíted(mi cérnával kötöttük fel),forgórésztengely csapágyazva van,ezért a tengely szorosan jött ki
-ez megvan,akkor az alaplapot ki tudod venni és meglátod amiről beszéltem.
(#) zsuzsanna1 hozzászólása Ápr 17, 2015 /
 
Sziasztok,van egy 1995-ös 1,1 es puntom, szeretném ha segitenétek : elkezdett rángatni,meg felpörög a motor,mi okozza ezt? köszönöm!
(#) zsuzsanna1 hozzászólása Ápr 17, 2015 1 /
 
Sziasztok,van egy benzines fiat puntom 1995-ös,elkezdett rángatni,felpörög a motor,meg ég a kulcs code lámpa..mi a hiba??
(#) janekk44 hozzászólása Ápr 19, 2015 /
 
Üdv. A mnap elkezdett cseszekedni a brava 1.2 16v. Kifordúltam a főútra majd kidobta a befecskendező hibát és 2000-res frodulatnál letiltott. Hazacammogtam vele majd másnap délután mikor ráértem másodikra beindult a befecskendező hiba megszűnt de viszont 1000-2000 es fordulat között ha kicsit gyorsítani akartam rángatott. Gondoltam kipucolom a fojtószelepet meg csinálok egy memória törlést akulevételel. Összeraktam és azóta beindul és egyből meg is fullad. Olyan mint ha elvenné a benzint a hengerektől. Benzinnyomás 4,3 bar. Gyertyák elég fehéressek voltak. Valami ötlet?? Sürgős lenne Köszi előre is.
(#) daniel hozzászólása Ápr 23, 2015 /
 
Van valakinek tapasztalata Tipo digitális műszerfallal? Nekem villog a világítása. Egy teljesítmény tranzisztor (BD438) pár perc után tűz forró lesz. Ez vezérli a fényerőt (feszültséget). Emitteren, bázison 12-12 voltot mértem. Emitter: táp feszültség, kollektor: valószínűleg az izzók, mert 0-12 V között ingadozik. Bázis: gondolom a vezérlő feszültség. Nem hinném, hogy 12 voltnak kéne itt lenni.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Ápr 29, 2015 /
 
Sziasztok
Apámnak van egy 2002-es Dubloja (diesel)
A következő a probléma:
Nincs alapjárat, indulni indul rendesen, csak pörgetve (jóformán üveghangon) lehet külömben leáll.
Tehát, ha nyomja az ember neki akkor megy rendesen, nincs teljesítménycsökkenés.
Szerelő küldözgetné adagolóshoz, onnan szakszervízbe (istenhátamögé)
ennek még a régi adagolója van.
Nézegettem a kábeleket a légmennyiségmérő környékén, levettem a csatit majd vissza és egy darabig mintha megjavult volna, aztán meg megint rossz.
Tudtok esetleg ilyen jellegű hibáról, mert az az értzésem, valami elektromos hiba lesz itt.
Üdv és köszi a segítséget.
(#) zolika60 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 29, 2015 /
 
Ha a régifajta mechanikus adagoló akkor elektronikus baja nem lehet. Én is az adagolóst javaslom.
(#) zsoltee0001 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 29, 2015 /
 
Elektronikusan vezérelt régifajta adagoló, így értettem, tehát még nem a magasnyomású, de már gázbowden nincs benne.
A levegőmennyiség mérő körül matattam mikor megjavult (átmenetileg)
Lehet, itt lesz valami gubanc.
Üdv
(#) rakos1989 hozzászólása Ápr 29, 2015 /
 
Sziasztok ! Lenne nekem egy 2001-es bravom 1.2 16v rárakom a gyújtást indítóznék de csak kattanik egyet, szerintetek mi lehet? Aksit megnéztem az jó ,akkor minden bizonnyal önindító lenne? Más lehetséges hiba nem lehet?
(#) elektrorudi válasza rakos1989 hozzászólására (») Ápr 29, 2015 /
 
Szia!
A kontaktusokat azért nézd meg, illetve közvetlenül az önindító motor csatlakozási pontján (csavarján) nézd meg, hogy mekkora a feszültség indítózáskor.
Következő: »»   34 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem