Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Szia!
Ilyen progira hol lehet rálelni? Fiat Temprával nekem is voltak hihetetlen problémáim, és félek, hogy a sorozatnak még nincs vége, ezért jó lenne, egy kis segítség majd. Az alábbi hibákkal nagyon sokat szívtam. A felsoroltak közül, csak a másodikra kaptam (az ötödik!!!) szerelőtől segítséget, a többit magam kínlódtam ki. Sorrendben a megoldott gondok: - nem elégséges a töltés (megoldás - a generátor egy-két diódája kicsit zárlatos volt (nem nagyon, alig lehetett különbséget tenni a jó, és a rossz között)) - pár hónap alatt elment az alapjárat (megoldás - rezgéscsillapító gumilemez csere) - időnként leállt a motor, hidegen-melegen, bármikor (megoldás - jeladó csatlakozó kontakthiba) - egyik reggel nem indult el az autó, bár esete még semmi baja nem volt (megoldás - jeladó csere) - 1500-as fordulaton leáll a motor (1490-ig jó!, 1510-felett jó!) (megoldás - gyújtásvezérlő egység csere). Ezt egyébként alig három hete tettem meg, a két ünnep között. Szóval, hálás lennék minden segítségért.
Szia! Mi a motorkód?
159A3000
Alváz: ZFA15900005029451
Erről a fojtószelep típusról és a cseréről ITT írnak de ennek az lett a vége, hogy a motorvezérlő csatlakozóit kellett befújni kontakt sprével és csak azután lett jó az adaptáció. Az alapjárati "motor" az egy szelep volna? Annak a járata hogy néz ki ahol az alapjárati pótlevegőt szabályozza és az tisztítva lett?
Szia! A progit azt felejtsd el, mert nem mindet tud és nem minden autóról de ha van benne használható információ, az is utánajárással fog segítséget adni. A kérdéses típusról jóformán semmi nincs benne, ezért felesleges volna ebbe az irányba lépned. Alapjárat és CO beállításra mutat két ábrát, hogy melyik csavarokkal kell ezt tenni ... De mi is a probléma most?
Idézet: „... De mi is a probléma most?” Pillanatnyilag csak a para probléma. Nem tudom, legközelebb mivel lep meg? A fent említett problémákra sokszor csak hetek, hónapok alatt jöttem rá. Illetve az egyikre soha az életben nem jöttem volna rá, ha nem segít egy olyan szerelő, aki ért is hozzá. Köszönöm , hogy utána néztél. Sajnálom, hogy továbbra is csak a jó szerencsémben bízhatok, ha FIAT-ról van szó. Ha ez egyszer kirohad alólam, soha az életben FIAT-ot !
Mennyi idős volna ez a gép? Talán 20-25 éves?
Majdnem. 1997 decemberi gyártás, 1998 januári üzembe helyezés. 158e km. Gyakorlatilag csak hétvégén mentünk vele Tescóba, illetve a feleségem heti 10-20 km-t megy. 12 év alatt, 30e km-t tettünk meg vele.
Nem akarlak elszomorítani de ezt nem kellene.
Sziasztok!
Remélem tud nekem valaki segíteni mert már az ideg összeroppanás határán vagyok. Van egy Tipom 1991-es. Az istenek se akar elindulni csak durrog. Ha véletlenül elindul akkor meg csak 1500 fordulaton hajlandó működni. Ha lejjebb esik a fordulat Olyan mintha nem menne minden henger.Csak úgy tudom feljebb vinni a fordulatot ha játszok a gázzal mert ha csak simán gázt adok rögtön kihagy a motor és elkezd dadogni. Ha valaki tud kérem szépen segítsen. Köszönöm szépen.
Ne idegeskedj. Egy kicsit kevés az információ. Tudnunk kéne az évjáraton kívül a motor típusát is. Első blikkre valami gyújtás hibára gondolnék.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2016
Szerintem is gyújtás, vagy folytószelep pótméter! Nekünk utóbbi produkált hasonló hibákat.
Szia!
Nézd meg a porlasztó és a szívótorok közötti gumilap állapotát. Lehet, hogy átégett. (Nem egyszerű szétszedni.)
Köszi a nyugtatást. 2000-res Benzines 113 LE. Teljesen tanácstalan vagyok mert benzit kap gyújtás is van de egyszerűen nem indul az istenért se. Már csak arra tudok gondolni,hogy nyomás alatt nem agya le a szikrát. Kiszedem a gyertyákat megforgatom a motort mindegyik gyertyán szép a szikra.Úgy hogy csak sötétében tapogatózok.
A Fojtószelepéről már le huzam a vezetéket hátha az zavarja meg az agyát. A jelenség ugyan az. Másik fojtószelepet raktam fel a jelenség ugyan az. Ha az a gumi lap van oda az frankó. A Hajamat befonom mire azt megnézem.Köszi szépen a válaszotokat. Még annyit,hogy az egész gyujtás részt átmostam denaturált szeszel.
Vajon jókor van-e a gyújtás? Jeladót vizsgáltad?
Nekem kb. 1 óra volt a leszerelés, és egy óra a visszaszerelés. A gumilap 4-5 ezer volt, ha jól emlékszem.
Persze, nem állítom, hogy most megmondtam a tuttit, de én hónapokig szenvedtem, mire sikerült megoldani a problémát. Ha meg kellett állni valahol (piros lámpa, kereszteződés) a motor azonnal leállt, ha nem "túráztattam". Persze mögöttem dudáltak, röhögtek a mazsolán, aki még elindulni se tud lefulladás nélkül.
Igen a gyújtás elméletileg jó helyen van. Legalább is mindet oda raktam vissza ahol volt.
Igen szerintem működik mert szép a szikra.
Én ma idáig se jutottam el,hogy túráztassam. Mert ma nem akart feltámadni, csak durrogott és prüszkölt. Egyszóval mindent csinált csak indulni nem akart.
De jókor szép?
Hát én biztos nem tudom egy óra alatt szétkapni mert ahogy néztem nem igazán lehet hozzá férni a csavarokhoz. Illetve nagyon szűkös a hely. Azért köszönöm.
Igen szép kékes lila és a gyertyán néztem nekem elég intenzívnek tűnt.
Szia! Tolnám amiben tudnék segíteni de ennél többet most nem tudok. Szerintem a fojtószelepállás potméter ki van kopva azon az alsó értéken.
Szia!Köszönöm a szépen a segítséget. Tényleg jó,hogy elküldet mert most legalább tudom az értékeket menyinek is kell lennie valójában. Már cseréltem rajta fojtószelep potmétert sőt szét is szettem és kettőből csináltam egyet de akkor sem indult be. Ugyan azt a jelenséget produkálta.Természetesem tisztító sprayvel kipucoltam utána kontakt sprével is befújtam. Sajnos az ellenállás értékeket nem tudtam. Koszi szépen,hogy elküldted így legalább tudok mihez igazodni.
Szerintem igen mert mindet úgy raktam vissza ahogy volt. Megpróbáltam forgattam az elosztót és akkor se történt más csak rosszabb lett mert már a vissza felé is drogot nem csak a kipufogó felé. Ki égettem a gyertyákat az se segített rajta. Most már megígértem neki,hogy kap egy liter gázolajat és egy gyufát.
Van ezen OBD? Ha igen ad valami hibát?
Sajnos nem tudom,hogy a e hibát mert nem tudom elvinni a kocsit kiméretni. A legközelebbi hely ahol mérni tudják 50km.
EZ a doksi még konkrétabb és a Te típusod is benne van. A Weber Marelli IAW rendszer leírása és a hozzá rendelt perifériák és tesztelésük a hozzá való multiteszterrel. A többit majd holnap.
Nem figyeltem meg eléggé ezt a motorvezérlő rajzot és hát a Fiatokat sem ismerem, hogy mi hol található a blokkon de ennek a típusnak is van alapjárati levegőszabályzó szelepe. Hát ezt nem ártana először is kitisztítani féktisztító sprével, mert valószínű, hogy nem jár könnyedén a dugattyúja és emiatt is lehet probléma az alapjárattal. Ha kiszereled és kézben megmozgatva nem lehet hallani, hogy könnyedén "lötyög" benne a dugattyú, szinte biztosan problémás ez az alkatrész. Ebben az esetben az ohmikus értékek megléte nem lesz elegendő a kifogástalan működéshez. A szelepnek az üza reléje ad táplálást de a motorvezérlő fogja "kapcsolgatni" az üzemállapotnak megfelelően. Még EZT az oldalt (le kell fordítani) ajánlanám ha érdekel a 4U3 "specifikációja". Remélhetőleg jó a motorkód amit mutattam mert ahhoz néztem mindent.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |