Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es index
 
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 28
(#) csikben válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Köszönöm a gyors választ!
(#) Krisz03 válasza csikben hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Villogó nagyfényerejű LED, 90 +-30 villanás/perc ütemmel? Kizárt, hogy létezik ilyen.
(#) csikben válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 4, 2010 /
 
Nemtudom, hogy van-e, még sosem mértem.
A kis fényerő még nem lenne nagy gond, mert egy is elég.
(#) csikben hozzászólása Feb 6, 2010 /
 
Megcsináltam az indexeket. Az érdekesség hogy 1 db ellenállást sem tettem bele és működik, ahogy kell. Akit érdekel tudok képet mutatni.

Viszont olvastam olyanokat hogy kell feszültségstabilizátor, mert a ledek hamar tönkremennek. Tud valaki erről valamit?
(#) Frankye válasza csikben hozzászólására (») Feb 6, 2010 /
 
Ez így nagyon kevés információ. Legalább egy képet, vagy még inkább egy kapcsolási rajzot tegyél fel, hogy lássuk, miről van szó.
A LED-ek nem feszültségvezérelt, hanem áramvezérelt alkatrészek, tehát a rajtuk átfolyó áramot korlátozni kell, mégpedig előtét ellenállásokkal, oly módon, hogy ne folyjék át rajtuk több áram, mint amennyit az adatlapjuk szerint még maximálisan elviselni képesek. Korlátozó ellenállás nélkül előbb-utóbb tönkre fognak menni.
Egy kis segítség az előtét-ellenállás kiszámításához.
(#) csikben válasza Frankye hozzászólására (») Feb 6, 2010 /
 
Úgy csináltam, hogy minden indexben van 16 led, 4 esével sorosan vannak kapcsolva mert így jön ki 12 voltra. A létrehozott négyes csoportokat pedig párhuzamosan csináltam.
A ellenállásszámító szerint se kell ellenállás.

Akkor nem szükséges feszültséget szabályozni? Mert így aksiról minden tuti, de ha beindítom a motort még nem tudom mi lesz. Olvastam olyat hogy 14,4 V a generátor által leadott feszültség. Az izzó viszont 12 V-os volt ami helyére ledeket raktam.
(#) Frankye válasza csikben hozzászólására (») Feb 6, 2010 /
 
A baj nem a feszültség leszabályozásával lesz, hanem hogy rengeteg zavarjelet fog összeszedni az áramkör. (Feltételezem, hogy nem a gyári villogtató eszközt használtad, hanem csak az izzók helyére tetted a LED-eket. Ellenkező esetben a villogtató sem tudná üzemeltetni.) Ismét csak felteszem, hogy egy 555-re épülő multivibrátorral oldottad meg a kérdést, így viszont a generátorból jövő áram komolyan megzavarhatja a működését.
(Mivel nem olyan "hű de nagy" költségű maga az áramkör, egy próbát megér, a LED-ek az alatt az idő alatt nem fognak elfüstölni.)
(#) csikben válasza Frankye hozzászólására (») Feb 6, 2010 /
 
Az eredeti indexrelével működik. Olvastam hogy le kell terhelni, hogy villogjon, de nekem így működik rendesen. Tehát csak a izzó helyére tettem ledeket, mást nem változtattam.
(#) csikben hozzászólása Feb 7, 2010 /
 
Az index rendben járó motornál is, gond nem lesz vele.

A hátsó lámpát is meg akarom csinálni LED-esre, de a gond, hogy alapjáraton villog az égő, mivel változik a feszültség, ez pedig a ledeknek nem lenne jó, be se gyújtana.
Ezzel mit lehetne kezdeni? Esetleg valami stabilizátort berakni? Mit javasoltok?

A másik pedig, hogy el tudok érni akkora fényerőt ledekkel mint az izzó? 5W helyzetjelzőként, ha fékezek kigyullad benne a 21W-os szál is. Ha átépítem szeretném hogy biztonságos legyen...
(#) Frankye válasza csikben hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Nos, az index - mivel az eredeti gyári relé működteti - így természetes, hogy rendben működik. (Az elve az, hogy az izzón átfolyó áram melegít egy fűtőszálat, ami egy bimetal-os kapcsolót kapcsolgat, ezért van az, hogy ha kiég egy izzó, akkor gyorsabban villog a többi is. Már ha nem elektronikus vezérlésű, persze.)
A hátsó lámpához:
Mindenképpen azt javaslom, hogy egy feszültség-stabilizátort, és megfelelő pufferelést alkalmazz! A fényerő attól függ, milyen LED-eket teszel bele. Az áramot kell szabályoznod, amikor a fényerőt akarod változtatni, vagy kell építened egy PWM vezérlést, ahol a kitöltési tényezőt változtatod meg, ennek hatására változik a (látszólagos) fényerő.
Azt azonban tudnod kell, hogy ezek a módosítások nem felelnek meg a műszaki vizsgán (sőt: rosszabb esetben a rendőr is büntethet érte!), annak ellenére, hogy így biztonságosabb, mint az izzólámpákkal.
(#) csikben válasza Frankye hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Tudnál küldeni egy kapcsolási rajzot, arról amit a féklámpa elé kell majd beraknom?
Bocsi de annyira még nem vagyok jártas az elektronikába, csak most tanulom.
(#) csikben hozzászólása Feb 7, 2010 /
 
Sziasztok!
Féklámpát szeretnék csinálni.
Feszültség stabilizálásra egy 7809 IC-t használnék, ami ha jól tudom 9V-ot ad.
A ledeket hármasával sorba kötöm és ezeket a sorokat párhuzamosan kapcsolom rá a motorra.

Találtok valami kivetnivalót?

Az IC ismeretem szerint hűtést fog igényelni, szerintetek ezt hogy oldjam meg? Ha hozzácsavarozom az alvázhoz az jó? Vagy hűtőborda kell?

A motor kb 13V-ot ad az IC-nek. A ledek összesen pár wattot fogyasztanak majd.
(#) Frankye válasza csikben hozzászólására (») Feb 8, 2010 /
 
Látom, közben meglelted a féklámpás-LED-es topicot, a továbbiakat inkább majd ott.
(#) jancsiszög hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Sziasztok!
Szeretnék az oldalindex helyére valami erős fényű,_21W körüli LED-es indexet, amit előre szeretnék tenni, a kocsira indexnek,_de sajnos az oldalindex az 5_Wattos,_nekem pedig erősebb, 21 Wattos fény kéne,_amit előre szeretnék tenni..
Van valakinek VALAMI ötlete hogyan csináljam?
Köszi:_J
(#) csikben válasza jancsiszög hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Szia én motorra csináltam féklámpát, tapasztalataim, hogy egy 21Wos izzónak, kb. 40-50 db led felel meg. Bár ez nagyban függ a led től is mert különbözőek a fényerők, továbbá a led színétől és a felé kerülő búrától is!
(#) bagics hozzászólása Ápr 18, 2010 /
 
Sziasztok!
Készítettem a motoromra egy ledes indexrelét és szerintem mindent jól csináltam,de mégsem működik.Az oldalon azt irják hogy ha megfordítom a FET-et akkor folyamatosan világítanak az indexek és ez is történt és hát igazából nemtudom hogy mi lehet a hiba.

Ezt készítettem:
(#) bagics hozzászólása Ápr 18, 2010 /
 
Elfelejtettem belinkelni az oldalt amiről elkészítettem.

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/3

(#) izsakig hozzászólása Ápr 25, 2010 /
 
sziasztok.
nekem megvannak a sárga ledes izzók az indexbe, csak a relével kellene kezdenem valamit.
olvastam valahol korábban cikket, most nem találom, a fickó ellenállást cserélt a hagyományos relében, és azzal sikerült is megoldani a villogás problémáját! Ez mennyire járható? Suzuki Swift (régi), egy ellenállás van a relében, 330 Ohm-os
(#) calibrus hozzászólása Máj 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 4 lábú indexrelém egy hondába való! Olyan gondom van hogy kicseréltem az indexeket ledesre, és gyorsabban villognak, mint égővel. Mit lehetne csinálni vele? A másik gondom hogy nincs semmi jelölés írva a 4 lábra, így nem tudom, hogyha egy másik 3 lábú relére ki lehet e cserélni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv. Mohamed
(#) sendrew hozzászólása Jún 23, 2010 /
 
Sziasztok!

Én ezt így oldottam meg

inpro.jpg
    
(#) dante01 hozzászólása Jún 30, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Indexet csináltam simsonra. Az index autómata meghülyül ha beindítom a motort.
Ezt kellene kiküszöbölni egy olyan kapcsolással ami nem zakkan meg ha mellette jár a motor. A kapcsolás tápfeszültségét nem a motor szolgáltatta,a gyújtás zakkantja meg.
Az 555-ös ic halott ügy ,mert ő össze vissza kapcsolgatott ha járt a motor. A multivibrátorban bíztam,de az is megzakkan,igaz már kevésbé.
Szóval ha van valami ötlet olyan kapcsolásra ami valószínűleg nem zakkan meg akkor segítsetek. a tápfeszültség 6volt és pár milliampert kell csak kapcsolni. Mindegy hogy milyen polaritást kapcsol.
Köszönöm ! Laci
(#) dante01 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
szia!
Rendben,én berakom azt a bizonyos tekercset egy autórádióból és le is kondenzátorozom előtte,utánna.
Kíváncsi leszek mi az eredmény.köszi a segítséget.
(#) dante01 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
köszi
(#) Zoli_bácsi válasza dante01 hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Szerintem készítsd el az indexet 555 nélkül. Sima tranzisztoros astabil multival. Annak az atomvillanás sem árt. Legalább is ez a tapasztalat. Néhány oldallal korábban tettem fel egy teljesen jól működő, abszolút zavarmentes kapcsolást.

Üdv!
(#) dante01 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
szia!
a multivibrátorok sem működtek.azokat is megzavarta már mikor egy méterre volt a motortól.elkezdtek szabálytalanul villogni.pedig külön tápon voltak,egy kilenc voltos elemen,de mikor a motor járt alapjáraton megzakkantak.
Úgyhogy nekiláttam egy a saját fejem szülte kapcsolásnak amit aztán valóban nem lehet bezavarni.mindjárt lerajzolom és felrakom.
ja persze ez bevált,működik. és akár hozzá is nyomhatom a gyújtókábelhez.nem érdekli.ugyan olyan sebességgel kapcsolgat.
(#) dante01 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
ezeken a képeken a tirisztoros gyújtóelektronika található,és az a pici kis relé ami pár miliamperral és 2 voltal zár. az adatlapja szerint egy reed relé tekercsel. mikor anno először láttam azthittem valami különleges ic lehet.ezt használtam az index autómatában.az index ledes 4x 9 darab led van benne és a hátsó lámpában pedig piros smd ledek vannak 20 darab ami autó hátsó ledes féklámpája volt még tönkre nem ment benne egy led és ezért kidobták.
a hátsó lámpában a piros ledek fék és világításként is szolgálnak. 5 darab ceruzaakkuról meg minden kivéve az első lámpát.a motor tökéletesen tölt alapjáraton is ,hála az alacsony maradékfeszültségű stabilizátornak.mindent bebiztosítékoltam és kész a motor,még egy lcd kijelzős fordulatszámmérőt csinálok rá icl7106-al már ha sikerül,mert ez a sok zavarjel elbizonytalanított hogy még egy multivibrátoros kapcsolást is megzavart.
raktam egy videót is fel,sajnos a videón nem látszik rendesen mikor a hátsó lámpa erősebben világít mikor lenyomom a hátsó féket.
az indexek és a hátsó lámpában lévő ledek is feszültségstabilizátorral vannak ellátva,így nem mehetnek tönkre. 18 mA folyik egy darab leden.
(#) Badoly hozzászólása Aug 19, 2010 /
 
Heló, nekem azlenne a gondom hogy vettem 13 ledes indexeket a motoromra és ha bekötöm őket akkor csak világít és nem villog. Aztán ha beindítom akkor pedig nagyon gyorsan villog. Mit tegyek?
(#) Krisz03 válasza Badoly hozzászólására (») Aug 19, 2010 / 1
 
Vegyél olyan indexrelét, ami LED-ekhez való.
(#) DávidT hozzászólása Aug 19, 2010 /
 
Sziasztok! Azt hogy tudnám megcsinálni hogy biciklire ledes index és féklámpa. Mivel elemről kéne működnie, ezért fontos az alacsony fogyasztás. Mivel tudnám villogtatni? Úgy gondoltam hogy a kormányon lenne kapcsoló amivel lehetne villogtatni az indexet. De az ár is nagyon számít.
(#) Badoly válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 20, 2010 /
 
Köszi. Azis a relé miatt lehet hogy akárhova kapcsolom az indexet mindenhogy világít? De csak 3 led ha beindítom akkor az összes.
Következő: »»   7 / 28
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem