Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kormány távvezérlés autórádióhoz
Lapozás: OK   2 / 7
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Ezt a nincs annyi vezetékem részt nem értem...
Ja, a Sony hangerő része miatt? Meg kellene nézni, hogy amikor tekered, mit hova zár. Valami olyasmire tippelek, hogy az irányt az jelzi, hogy RE-0, vagy RE-1 van-e a DGND-n, és közben szaggatja a key-GND-t. A Select meg valószínű, hogy a key-GND-t zárja az R904, R905 közötti pontra. Tehát átalakítás biztos kell, csinálnod kell közé pár módosítást...pl. (ha így van ahogy írtam), meg kell nézni, hogy a 2 test közül melyik a valós test. A kormány hangerőgombjával 2 független kapcsolást kell megoldanod, DGND-t adni a megfelelő pontra (RE-0 v. RE-1), majd egy astabillal szaggatni a key-GND-t, amíg nyomod. Mondom, csak ha így kapcsol a Sony tekerentyű!!

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Mumtaz hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Ezt konkrétan nem találtam, de egy hasonló Blaupunkt alapján, igen, ők is így csinálják.

Üdv
Inhouse
(#) S.Roland válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Hello,
Lemértem az előlapon ,hogyan is működik. Ha tekerem a hangerő gombot mondjuk fel akkor a Key GND és RE-0 összezárja amíg tekerem. Ha lefelé tekerem akkor meg ugyan ezt csinálja a másikkal. Amit írtam , hogy sajnos nincs elég vezeték itt arra utaltam ,hogy egyszer kell ugye a gomboknak 2 vezeték majd kell még kettő a hangerő gombnak mert a Key GND az ugyan az. Viszont azóta amióta feltöltőtted a gomb kiosztást azóta böngészem a teljes Repair manualt. Ebben láttam ,hogy ha követem a Key-1 Key-0 ileltve a RE-0 RE-1 vezetékét akkor mindenféle ellenállás illetve egyéb alkatrész előtt egybe kapcsolódik. Ezt kihasználva gondoltam arra ahol az összekapcsolódási pont van oda kötném és akkor tényleg elég lenne csak 2 vezeték. Követve a gombok vezetékét akkor ha jól emlészem egy "D" jelölésű szálba kapcsolódik az összes. Ebben szeretnék segítséget kérni ,hogy ez így működne -e vagy van olyan amit nem vettem figyelembe? Segítséged előre is köszönöm.
(#) Mumtaz válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Köszönöm.

Ez ugye az előlapon lévő gombokhoz van? Vagy a hátsó kivezetés a kormánygombokhoz ugyanaz?
(#) Inhouse válasza Mumtaz hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Ha nincs rajta, akkor a főpanelen levő előlap csatlakozóról viheted ki, zavarvédetten, minél rövidebb vezetékkel.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
A Sony különböző értékű ellenállásokat kapcsol testre, innen tudja a processzor, hogy melyik gombot nyomtad, de így elég 2 (4) vezeték hozzá. A kormánytávirányítódban hogy vannak kötve a gombok?
Neked át kellene azt alakítani a meglevő gombokkal és ellenállásokkal hasonlóra, mint a Sony-ban van. Onnantól, ha nincs zavar, ami behülyíti a procit, akkor mindegy neki, hogy hol nyomod, csak egyszerre nyomásnál fog hülyeséget csinálni...
A DGND-t nem kapcsolja valahova?

Üdv
Inhouse
(#) Mumtaz válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Most ahogy így nézem lehet, hogy nincs kivezetés, mert az alább linkelt bekötési rajzon ugyan van "Remote Control", de alatta úgy jelöli, hogy az egy opcionálisan csatlakoztatható vevő infra távirányítóhoz. Sok értelmét nem látom, mert az előlapon van beépített vevőfej a távirányítóhoz.

De lehet, hogy tévedek.
(#) S.Roland hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
Hello,
A mérés alapján nem kapcsolja a DGND-t csak a Key-DND. Hát a minnél rövidebb vezeték az lehet nem fog menni mert ugye a rádió középen van a kormány meg kicsit távolabb , de mivel ebben az autóban gyárilag oda ven húzva így gondolom azt azért rendesen árnyékolják. Ha véletlen nem akkor pl hajlékony FTP kábel ami ugye árnyékolva van plussz megtoldva 2 ferrit szűrővel szerinted elegendő? A multi kormányban az ellenállások smd-k már meg is rajzoltam az újjat ahogy működne azzal nincs gond. Csak ezt az egyet nem értettem honnan tudja a Sony rádióm melyik gombot nyomtam meg éppen. Az világos ,hogy ellenállásokkal kommunikál de pl a hangerőnél nincs egy darab sem. Viszont a rajzon meg ugye összekapcsolják ezt fel is rakom. Ezért nem értem az egészet. Ha megmagyaráznád szerinted honnan tudja a 2 db egyforma értékű hangerő szálból ,hogy éppen hangosítani vagy halkítani szeretném ahol össze van kötve. Ebben szeretném megkérdezni a véleményed , mert ahogy én néztem elméletileg működne gyakorlatilag meg nem tudom . (Már letöltöttem egy olyat amiben gyárilag benne van a kivezetés hátha meg van-e az enyémen is ugyan az a kivezetés de sajnos abban másmilyen proci volt így nem tudtam rájönni)
Segítséged előre is köszönöm.

Sony.jpg
    
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
A hangerőnél nem ellenállás játszik, csak a többinél. Ott vagy ide, vagy oda kell kapcsolni a GND-t.
Úgy kell átkábelezd a gyári kormány távvezérlőt, hogy az adott gombok azokat az értékeket kapcsolják, amit a fejegységben levő gombok. Tehát a hangerő testet vagy RE-0, vagy RE-1 (ezt te írtad egy előző hosszászólásodban), a többi meg ellenállást az előlap rajzának megfelelően. Elsőre tehetsz egy próbát, fogsz pl. 2 gombot, rákötöd a hangerőnek megfelelő szálakat és kipróbálod, aztán ha jó, akkor kipróbálsz 2 másik funkciót, pl. az egyiket key-0 és test közé, a másikat meg egy 820ohm-os ellenállással. Ez meg az eject és az off. ha oké, akkor lehet csinálni a kormány távvezérlőben az átalakítást.
Ki kell próbálni milyen kábellel lesz jó. Elsőre annyi is elég, hogy üresen ráforrasztod valamelyik pontra az adott hosszúságú vezetéket és kipróbálod, hogy az előlapi gombokkal ugyanúgy megy-e minden. Nálam, ha hosszú, vagy nem oda való kábelt raktam, akkor pl. eltolódott a mátrix, és eggyel arrébb került a funkció. Persze az általam szereltben a hangerő is együtt volt a többivel.

A rajzból így nem sok mindent látni...5 pont kellhet neked, a key-GND, RE-0, RE-1, key-0, key-1.

Üdv
Inhouse
(#) S.Roland válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Hello,
Köszönöm ,hogy válaszoltál,
Feltöltöttem jobb minőségben a kapcsolást. (Most zöld pont jelölné a kötésem helyét) Csak azért értetlenkedek mert ha megnézed egybe köti az összes előlapi csatlakozást. Nekem ugye igy jó lenne ha tényleg valamilyen rendszer alapján meg tudja különböztetni ennek ellenére. Szertinted ez alapján menne -e ? ha a megfelelő ellenállást építeném be a kormány kapcsolóba. (Végső esetben fel tudok áldozni még egy vezetéket a kapcsolóba csak akkor nem lesz világítása a gomboknak)
Köszönöm az eddigi segítséged remélem már nem sokáig zargatlak
(RAR ban töltöttem fel a képet mert mindig átméretezi és akkor már nem látszik)

Sony.rar
    
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Ja már értem mit akartál... Nem köti őket egybe, az egy vezetékköteg, lehet szalagkábel is. mivel fizikailag egy, azért jelöli így, de NINCSENEK EGYBE KÖTVE! Nézd meg a másik végét, ott megint szét kell válnia. Egyszerű spórolás, és átláthatóbb, mintha 10-20 párhuzamos vonalat rajzolnának...

Üdv
Inhouse
(#) S.Roland válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Hello,
Akkor mostmár értem Köszönöm a segítséget , akkor a hétvégén megnézem ,hogy is működne ez élőben.
Köszönöm a segítségedet mégegyszer.
(#) csab2esz hozzászólása Szept 7, 2011 /
 
Üdv minden fórumozónak.
Lenne egy olyan problémám,hogy vettem egy Kenwood KDC-BT31U fejegységet.2002-es Renault Laguna II-esem van,És kormánytáv illesztőt kellene szerkeszteni.Valaki tudna nekem segíteni ebben?
(#) xzilon válasza csab2esz hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Mit ertesz kormánytáv illesztő alatt?
Egyebkent mire hasznalhato a BT abban a keszulekben?
(#) Peppi hozzászólása Szept 14, 2011 /
 
Sziasztok! Nagyon szeretném egy renault thaliában megtartani a gyári kormányról történő rádió vezérlést egy sony cdx-gt430u-tipusú rádióhoz. Lehetséges ez? Nincs hozzá infrás táv, de lehet venni hozzá ha kell a megvalósításhoz. Köszi: Peppi
(#) S.Roland válasza Peppi hozzászólására (») Szept 17, 2011 /
 
Szerintem felejtős mert nincs rajta hátul a kormányvezérlőnek kimenet. Nekem is ez volt a problémám csak én megpróbáltam kivezetni de nem sikerült. Az infra meg nem segít rajta.
(#) Peppi válasza S.Roland hozzászólására (») Szept 17, 2011 /
 
Köszönöm, kár érte!
(#) czrita73 hozzászólása Dec 19, 2011 /
 
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy egy kenwood KDC 4051 Ug fejegységet szeretnék a multikormányra kötni. Ahhoz ,hogy ez működjön elég egy adapter átalakítót vennem, vagy új kormány távezélő kell (OPEL Vectra B)
Köszi előre is
(#) S.Roland válasza czrita73 hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
A rádiód tudja a kormányvezérlést? ( Amit találtam az szerint nem )
Amennyiben igen és a kenwoodnak van átalakítója GM modelhez az kell.
Ha nincs akkor mehet a maszekolás.
(#) czrita73 válasza S.Roland hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Kenwood KDC-4051UR

db-otCD-autórádió MP3-WMA/AAC lejátszás, PACS-tuner, RDS, 24 programhely, 4 x 50 Watt erősítő, USB és AUX bemenet az előlapon, tekerős hangerőszabályzó, Keresés a mappák között zenelejátszás közben, 24 bit Burr Brown D/A átalakító, Supreme magas hang kompenzálás, Forrásonkénti hangerőszabályozás (Source Tone Memory) System QEX, Telefon-némítás, Némító funkció (-20 dB), 1xRCA erősítő kimenet (2V), CD, CD-R/RW kompatibilitás, digitális óra, 13 szegmens FL kijelző (11 digit), automatikus fényerő szabályozás, display világítás kikapcsolható, piros gombsorvilágítás, levehető előlap, az autó gyári kormánytávvezérlőjével irányítható CAW kormánytávvezérlő adapter segítségével, AUTO HIFI Magazin: HANG TIPP!!! CSÚCSOSZTÁLY!!!
Kenwood CAW-CCOMOP1adapter kábel a CAW-COMUN1 kormánytávvezérlő adapterhez OPEL 2004 előtti modelljeihez Ez szerinted így működni fog . Köszi
(#) tej válasza czrita73 hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Ha gyárilag árulnak ilyet akkor azzal biztos megy. Csak vigyázz nehogy csak az adapterhez való kábelt vedd meg, hanem az adaptert is.
(#) tej válasza S.Roland hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Olvastam a korábbi próbálkozásodat a kormánytávvezérléssel kapcsolatban és láttam hogy a hangerő vezérlés miatt hagytad abba. Annyit fűznék hozzá, van rá esély, hogy a rádió a hangerőt veszi gombokkal is. A korábban mellékelt képen látszik, hogy key-1 vezetéken 11 gomb van, a key-0 vezetéken meg csak 6. Na most a maradék 5 gomb valamelyike lesz a hangerő fel és hangerő le. Ki kell kísérletezni.

A saját Nakamichi rádiómon így volt.
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Kicsit lemaradt, de ahol az előlap gombaji ellenálláslétrás megoldással, feldogozó chip nélkül vannak szerelve, ott megoldható a kivezetés. Zavarvédelemre ügyelni kell.

Üdv
Inhouse
(#) S.Roland válasza tej hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Hello,
Az öszintét megmondva azóta nem is próbálkoztam a kivezetéssel majd később fogom de lehet , hogy inkább soha. Azóta már cseréltem több alaktrészt a Sony rádiómban így hamarosan beújjítok egy újabb készülékkel szerintem amin lesz gyárilag kivezetés.

[ Opel Vectra B esetén figyelembe kell venni , hogy át kell kötni majd a világítást a gomboknak ]
(#) gdking válasza tej hozzászólására (») Jún 2, 2012 /
 
Sajnos ez így nem fog menni.
Itt a hangerőszabályzó egy ún. "rotary encoder", ezt sima gombokkal nem tudod kiváltani.
Gyakorlatilag ez két gombot szaggat, egymástól aszimmetrikusan "eltolva".
A szaggatások jelentik, hogy tekered a gombot, az aszimmetrikus eltolás miatt pedig az átfedésekből tudja az irányt.
PIC-kel, vagy AVR-rel le lehetne szimulálni , de szinte halálbiztos, hogy nem éri meg az erőlködést.
(#) Pixi válasza kornel hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Bocsi, benéztem az új kinézet miatt, és rossz helyre írtam!

A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
(#) Pixi hozzászólása Szept 13, 2012 /
 
Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy arra lenne-e lehetőség, hogy egy infrás táv jeleit egy elektronikával átalakítani úgy, hogy az infra vevő nélküli, vezetékes táv előkészítéssel szerelt rádiót is lehessen vele vezérelni? Az meg van a lenti linken, hogy a gyári vezetékes táv milyen rendszerrel működik!
Valakinek lenne ötlete a kivitelezésre?
A pioneer vezetékes táv bekötése!

üdv
PIXI
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
(#) Mumtaz hozzászólása Dec 1, 2012 /
 
Egy tök laikus kérdést teszek fel. Tulajdonképpen a kormány távvezérlést hogyan oldják meg, ahol van?
Nálam gyári rádiónál az autó kapcsolási rajzában nézegettem, hogy két vezeték megy fel a kormánygombokhoz. Ebből az egyik egy sima betáp a gombok világításához. A másik a távvezérlő gombjaihoz megy. Ha tök laikusként nézem a dolgot, akkor a minden gomb testre van kötve és azon a szálon, ami a rádióhoz megy különböző ellenállások vannak (bár lehet, hogy egyformák, mert sorba vannak kötve). Leegyszerűsítve a rádió távvezérlő szálát a gombok különböző ellenállásértékekkel a testre kötik.
Ez van a gyári rádió/kormánygomb párossal.
Az utólagos fejegységekben milyen megoldás van? Ugyanez, csak más ellenállásokkal, vagy hogy hogy van ez megoldva? Jó, lehet, hogy mondjuk egy utólagos rádió több gombbal működik, de mi az elv ezeknél a fejegységeknél?
(#) Pixi válasza Mumtaz hozzászólására (») Dec 1, 2012 /
 
Hali!

A fenti kommentben benne van egy balupunkt bekötése, de a pioneer is ugyan így működik csak azt hiszem más értékekkel, és ott +5V-ot kapcsol a jel szálra adott ellenállásokon keresztül, és az adott számú és értékű ellenállások sorba vannak kötve, és a csatakozási pontoknál vannak bekötve a nyomógombok, így jön ki az egyre nagyobb ellenállás érték. Nagyon könnyű házilag kivitelezni az ilyen kormány távirányítókat, csak a vezeték átvezetést kell megoldani a kormányról! Ha a testet köti össze ellenállásokon keresztül a jel szállal, akkor csak egy vezetéket kell átvinni a kormányra, így az egyszerűbb!
Remélem tudtam segíteni!

üdv
PIXI
(#) Mumtaz válasza Pixi hozzászólására (») Dec 1, 2012 /
 
Pontosan így gondoltam én is. Azt tudtam, hogy gyárilag így van. Mármint gyári rádió a gyári kormánygombokkal. Nekem gyárilag benne vannak a kormány gombok, de a gyári fejegység már régen a múlté.
Tehát gyakorlatilag az interfészek is ezt teszik - jó pénzért - vagy azokba valami komolyabb cucc van? Mert - ha jól értelmezem - az utólagos rádiók is ugyanazt az elképzelést valósítják meg, ami gyárilag is az autóban van, csak legfeljebb mások az ellenállásértékek és/vagy nem a testet, hanem rendesen betápot használnak. Mert ezek alapján azért irreálisnak tartom azt az összeget, amit képesek elkérni egy interfészért. Persze itt most nem számolom azokat a "rendszereket", amiknél a kormány gombjai nem "direkt" a rádióba mennek, hanem az autó CAN-Bus rendszerét használják.
Következő: »»   2 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem