Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   8 / 50
(#) hgy válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
És 13.8 V-nál kölülbelül mekkora állandó áramra áll be a 2,3 Ah-s aksi? Azaz mekkora áram(teljesítmény)szükséges a szintentartáshoz?
(#) Krisz03 válasza hgy hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Ilyen kicsi akkunál valahol 50mA környékén, vagy alatta. Összehasonlításként egy viseltes kocsi akku (55Ah) kb 250mA-t igényel a 14.4V-hoz.
(#) hgy válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 27, 2010 /
 
Köszi. De 55 Ah/250 mA jobb arány, mint 2,3 Ah/50 mA. Jó éjt, holnap újra kérdezek..
(#) Slyr hozzászólása Aug 31, 2010 /
 
Sziasztok!

Hosszas google-zás és fórum olvasgatás után úgy döntöttem felteszem kérdéseimet, remélem tudtok segíteni.

Van egy napelemes rendszerem, mely valamiért nem jól működik:
Napelem: 40W
Rövidzárási áram kb: 2A
Akkumulátorok: 1db 7Ah-s ólomzselés 12V, 1db XAh-os 12V (Egyforma méretűek, jó eséllyel azonos kapacitásúak, párhuzamosan kötve
Töltésvezérlő: max 7A
Fogyasztok összesen: 14W

Az akksik töltési idejét én így számoltam:
(7Ah*1.4)/2A=4.9h/1db
Az akksik üzemidejét:
(13.5V*7Ah)/14W=6.75h/1db
(Feltételeztem, hogy 1db aksi teljesen feltöltött)

Ezzel szemben 1 maximum 2 órát működik és lekapcsol a rendszer.
Hiba lehet e, hogy az invert és arra kötött fogyasztók elé egy kapcsolot kötöttem be, ami 220v-os és egy izzó van benne.
Arra gondolok, hogy zárt állapotban ellenállásként viselkedik és emiatt hamarabb lemeríti az akksit, vagy az inverter alsó határértékét előbb eléri, ezáltal lekapcsol a rendszer, pedig az aksiban még 12.2V-van terheletlenül.?
Vagy az aksi üzemidejének számolása csak akkor igaz, ha 0-ra lemeríthető lenne?
Akkor hogyan számolom ki a 13.5-11.7 volt közötti üzemidőt?

Hu lehet kicsit hosszúra sikeredett, de ha mindenki egy kicsit segítene nekem....
(#) cimopata válasza Slyr hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
A toltőáramot mérted is, vagy csak reméled hogy 2A?
Egyébként a rövidzárási áram közel sem ua mint a töltőáram.

Szerintem fel sem töltődik az akkud.
(#) gulyi88 válasza Slyr hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Ahhogy te számolod az üzemidőt az a teljes lemerítés lenne. De csak 13,5-11,7 V között használod, tehát a feszültség különbség 1.8V
Ezt kell behelyettesíteni az idő képletébe
1,8*7/14 = 0.9óra = 54perc
az akkuk kapacitásának csak 13%-a van kihasználva (1.8/13.5)
(#) antekirt válasza Slyr hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
A két párhuzamosan kötött akksi lemeritheti egymást
(#) Slyr hozzászólása Aug 31, 2010 /
 
A töltési áramot is mérhetem úgy, hogy egy Ampermérős multimétert kapcsolok sorba?
A töltésvezérlő overcharged led-je villogott, leválasztottam az akksit és 13.5V-on állt.
Az a hiba is fenn áll, hogy a 2. aksi aminek nem tudom a kapacitását, nem volt feltöltve, csak párhuzamosan rákötöttem a másikra, ezért biztos leszívta a másikat.
Viszont most két napja, együtt töltöm őket, fogyasztó rákapcsolása nélkül, így is feltöltődhetnek?
Vagy ha esetleg különböző kapacitásuak, akkor mindig merítik egymást?
Nagyon jó a képlet a tényleges üzemidő számításra, de ennél többet nem tudok kihozni az aksikból a töltésvezérlő és az inverter védőáramkörei miatt.
A kapcsolóra mondjatok valamit, hogy ellenállás vagy nem?
(#) gaben62 válasza Slyr hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Tölts fel az akkukat külön külön, majd süsd ki őket külön 1-1db.12W/20W-os izzóval.
Mérd az áramokat, feszültséget multival, és az eltelt időt,
jegyezd meg,mikor megy 11,5V alá az aksi.
Ebből már kitudod számolni mennyi lehet a kapacitása.
(#) ginzeng777 hozzászólása Aug 31, 2010 /
 
Üdvözletem Skoda 120L.A motor mellé még beférne akár 4 generátor is.A meghajtó ékszíjtárcsát kicserélni 4-esre.A többi cucc ugyanaz,mint ami az autót ellátja.Ha már +1-et beépítessz 45Ah ingyenáramod van.A bendix bírna vele induláskor?Ha már megindult 30kW-os motor elég erősVéleményetek?
(#) potyo válasza ginzeng777 hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Indításkor a generátor nem terhel semmit, meg a 30kW-os motor is elég lenne hozzá, csak emelni kell az alapjáraton, mert már egy generátort is ha jól megterhelsz, érezhetően fogja az alapjáratot. Ha még egy generátort ráakasztasz és azt terheled is, akkor már annyira le fog csökkenni a motor alapjárati fordulata, hogy nem fog simán járni, rázkódni fog.

De mi is lenne ennek a célja? Áramod ingyen nem lesz, az üzemanyaggal ki fogod fizetni.
(#) antekirt válasza ginzeng777 hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
A 45 ah nemaszt jelenti hogy mindig annyit termel főleg nem alapjáraton.Keményen oda kell forgatni hogy 25-30 amoert termeljen.
(#) wolfcsaba hozzászólása Szept 14, 2010 /
 
Helló!
Van egy 12V 1.3Ah aksim, ilyen picike, fekete, non-spillable sealed rechargeable fajta.
Az van rajta, hogy
cyclic use: 14.4-15.0V
standby use: 13.5-13.8V
initial current: less than 0.30A
Van itthon egy teszkógazdaságosmultimédiásakkutöltőm, ami 2, vagy 4 amperrel tud tölteni, egy billenőkapcsoló állásától függően, és ledekkel mutatja, hogy mennyivel tölt éppen. 1 led = 1 amper. Az lenne a gyors kérdésem, hogy mekkora izzót tegyek be sorosan, hogy ne menjen a töltőáramom 0.3 fölé? És egy képletnek is örülnék hozzá, hogy legközelebb ne kelljen megkérdeznem.
(#) gaben62 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Feltételezem, hogy szabványos 14,4-14,8V-os töltőd van.
Nos mint az akkun is rajta van, max.300mA ajánlatos tölteni.
A kimeneti áramot,/kezdeti töltőáram/korlátozni kell, ezt nem feltétlen izzóval kell megoldani.
Mivel az nem mindig van kéznél, jó lehet 1db.3,3ohm-5,2ohm/5W-os ellenállás, ezt kösd be a pozitív ágba, majd multival mérd meg az áramot.
Az átfolyóáramot ki is tudom számolni, az ellenálláson eső feszültség Ur,és az R,értékének ismeretében, ohm törvénye alapján.
Az ne legyen gond,ha pl.full-ra, 10V-ra lemerült akkut teszed fel, és néhány percre a töltési áram 0,3A felé megy,pl. 0,35-0,4A, ettől nem fog túlmelegedni az aksi.
A töltési végfeszültség 15V lehet, mint az meg van adva, de ez nem azt jelenti, hogy napokig rajta hagyhatjuk a töltőn.
(#) wolfcsaba válasza gaben62 hozzászólására (») Szept 14, 2010 /
 
Azért lenne jobb izzóval, mert az van itthon.
Ellenállás is van pl rossz PC tápban, csak azokról nem tudom, hány wattosak. Az se világos, hogy akkor ezt hogy számoljam ki, vegyész vagyok, nem műszerész.
(#) paci hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Sziasztok!

Egy autóban lévő GPS eszköz zavarmentes tápellátását kellene megcsinálnom. Ehhez egy 12V-os zselés akkumlátor lesz szükséges. Az a kérdésem lenne, hogy a elég-e egy stabil 14,4 voltos állandó feszültség (ellenálláson keresztül) az aksira (Step UP ic-re gondoltam), vagy kell még valami megoldás. A helyzet az, hogy az autó a gyújtás levétele után áramtalanítja magát egy idő után ezért kell ez az egész ( nem szeretnék kábelt kihúzni, meg jobb ha állandó tápon van az elektronika)

Köszönöm

Sanyi
(#) bundyland válasza paci hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Szia !

Az ellenállás elég lesz, nem profi de tölteni fogja, a biztonságtechnikában is gyakran csak így töltik a
zselés aksikat. A step-up szerintem felesleges.
(#) pilotitalia hozzászólása Jan 16, 2011 1 /
 
Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy szeretnék építeni egy 6-12-voltos zselés aksikhoz megfelelő töltőt.Tudom nagyon sok leírás és topik foglalkozik ezzel a kérdés körrel de nem olvastam végig mindent,ezért kérném a segítséget ebben a kérdésben,természetesen ha átsiklottam egy konkrét kapcsolás illetve áramkör fölött akkor elnézést mindenkitől nem akartam felesleges kérdéseket írni.Tehát valamilyen komlett áramkör érdekelne.Előre is köszönöm a segitséget!!!
(#) Zoli_bácsi hozzászólása Feb 12, 2011 /
 
Építettem egy töltőt a zselés akksihoz. A vicsys által publikált uc3906-os icvel felépített töltőről van szó. Az első beüzemelés sikeres volt, működött is a készülék, rendesen jeleztek a ledek. Most azonban a sárga ledek egyáltalán semmit sem hajlandóak mutatni.

Másodjára elfelejtettem a 0,xx ohmos ellenállást rákapcsolni a 2,7R figyelő ellenállásra (párhuzamosan). Annyit tettem még, hogy a tranyó bordáját csavaroztam a nyákhoz. A tranyó nincs elszigetelve a bordától. De a borda sehol nincs kapcsolatban potenciállal rendelkező vezetővel, ergo egy önálló teli réz szigethez csatlakozik a hűtőborda felfogató csavarja. Az akksi rákapcsolása után a piros és a zöld világít csak. Az akku pedig kívánná a töltést, 11,8V körül mértem. Itt az egyik, majd mindkét sárgának világítani kellene, de nem teszi. Még egyszer is mondom, az első élesztés alkalmával tökéletesen működött, de amit írtam, azokat a szerelési munkálatokat elvégeztem, és most úgy néz ki, hogy halott... Volt efféle tapasztalata valakinek?

kapcsolási rajz
(#) Baxi hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
Hi Mesterek
Nekem olyan kérdésem lenne hogy ezt a UC3906-os IC-vel épített zselés aksi töltőt átlehet alakítani 24V-osra?
Mert láttam a kapcsolásban hogy egy ellenállás osztóval van megoldva a 6V-12V közti váltás.
Segítséget előre is köszönöm.
(#) proli007 válasza pilotitalia hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Hello!
Legalább a témához kapcsolódó képeket nézd át, vagy a kapcsolások között kereshettél volna.
üdv! proli007
(#) proli007 válasza Baxi hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Hello!
Elvileg lehetséges, mert az IC maximális tápfeszültsége 40V.
üdv! proli007
(#) westhorses hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Üdv! Zselés akkumulátort lehet tölteni sima töltővel, nem károsodik??
Mi a különbség a szelés és a sima savas aksi között?
(#) ujfalusi válasza westhorses hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Lehet. A különbség hogy hogy a sav zselés anyaggal fel van itatva. Töltésnél ugyan úgy mint a többi akkunál illik betartani a max töltőáramot. Az akku kapacitásának 10 százaléka,
(#) ujfalusi válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
És még egyet, a töltöttségi állapotra oda kell figyelni, mert ha túltöltöd tökre megy az akku /a nem zselés is/.
itt ajánlatos az autómata töltő ami le áll ha feltöltődött.
(#) Baxi válasza proli007 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Hi
Megnéztem a viccsy kapcsolását és ott gyakorlatilag AC18V egyenirányít és pufferrel na most az olyan ~ DC 26V ami a 12v aksihoz van beállítva. Ekkora feszültségnek elvileg már töltenie kellene egy 24V aksit is a 12V aksit meg elküldené, na de ezért kerül ez az IC 1,5e Ft-be hogy ezt tudja és ne küldje el az aksit Na szóval akkor elvileg 24V aksihoz evvel a logikával kb 40V egyen kellene. És ezt a feszültséget leosztani az IC 12 és 13 lábára. Ahogy kiszámoltam az osztó kapcsolgatásával a R17 en eső feszültség 6V állásban 1,38V, 12V állásban 1,12V van. Tehát akkor Nagyából lehet számolni 1,2v-al.
A lényeg szerinted elég lenne ekkora(1,2V) feszültséget ejteni az IC 12 és 13 lábán egy 24 v aksinál azaz a feszosztót még bővíteni?
Nem nagyon értem ezt a komporátoros kapcsolásokat és ez a töltő nem is áll csak abból.Tehát lehet hogy hülyeséget irkáltam csak, de egy próbát megért :d
(#) otto54 válasza westhorses hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Hello!
A zselés akkumulátor sokkal kényesebb a túltöltésre.
A hagyományosban a túltöltés miatt felbontott "deszt vizet" tudod pótolni.
A zselésben nem célszerű a cellánkénti 2,4V-ot túllépni.
Ha a zselést hagyományos töltővel töltőd figyelni kell arra,hogy az előbb említett 2,4V/cella érték elérésekor vedd le a töltőről.
Természetesen mindezt erősen leegyszerűsítve írtam le.
A komoly töltők bűvészkednek is a zselés töltésekor,hogy a túltöltés elkerülése mellett minél nagyobb Ah kapacitást töltsenek bele.
Üdv. Ottó
(#) nemgyuri válasza Baxi hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Hali!
Én egy kicsit egyszerűbben oldottam meg a problémát, kb 10-11 éve. (garázsajtó nyitás 12V 7,2 Ah-s akkuval). Akkor már öreg dugasztáp után egy soros izzó majd egy 12V-os fesz. szabályzó 13.8V-ra megemelt kimenettel. Ajtóműködtetés után az izzó halványan világít. Az izzó áramstabilizáló tulajdonsága jól jön, amikor áramszünet közben már volt néhány ajtónyitás. ( 1 akksit már cseréltem kb 2 éve)
(#) proli007 válasza Baxi hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Hello!
Az okfejtésed nem elég jó. Egy aksi töltéséhez szükséges minimális feszültség, az aksi töltési végfeszültségének és a töltő veszteségi feszültségéből áll. Ha a töltőáram azonos, és a töltési végfeszültség kétszeres, az még nem jelenti azt, hogy a töltő veszteségi feszültsége több lenne.
Ennek a töltőnek a veszteségi feszültségét, a szabályzó tranzisztor minimális kollektor-emitter feszültsége, és a shunt ellenálláson eső feszültség adja. Természetesen még ide kell számolni az egyenirányító hullámosságát, vagyis a brummfeszültség csúcsértékét.
Ha a végtranyót nem terheljük" agyon", akkor annak minimális CE feszültségét a szaturációs feszültség közelében vehetjük. Ez egy darlindtonál, kb, 1V, de vegyük 2V-ra.
A Shunt ellenálláson az IC számára, csak 250mV feszültségnek kell esni.
1A terhelőáram és 2200µF-os kondi esetén, a brumm feszültség csúcsértéke, kb. 1V.
Ha a 24V-os aksi maximális töltőfeszültségét, 30V-ra vesszük, akkor a minimális puffer egyenfeszültsége 30V+1V+2V+0,25V=33,25V-ra adódik. A szükséges váltó (terhelt) feszültség 33,25V*07=23,3V. Tehát egy 24V/30VA-es trafónak éppen, de megfelelőnek már kell lenni..
Egy 30VA-es trafó feszültségesése, kb. 12%, így a terheletlen feszültsége 29V. Az egyenirányított maximális puffer feszültség ekkor 38V. Ez még belefér az IC maximumába.

Az IC bementi számítását, az adatlap leírja, és egyik rádiótechnikában ez le is van írva. Anno készítettem egy Excel táblát, a számításokhoz. Próbáld meg használni. Ha beírod a megfelelő (zöld) ellenállások értékeit, kiszámolja a töltési feszültségeket, áramokat. (Az RT-t azért említettem, mert emlékeim szerint az ellenállások pozíciószáma ahhoz igazodik.)
üdv! proli007
(#) Baxi válasza proli007 hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Ok, kösz.
Na össze raktam a Viccsy által csinált cikk alapján.
Az lenne a kérdésem a töltővel kapcsolatban hogy ráraktam egy 7A órás aksit "nincs lemerülve", szóval a zöld és az egyik sárga led világít és a piros led halványan "izzik".
Olvastam a leírást de nem sikerült rájönnöm hogy a ledek mit jeleznek vissza.
Valaki eltudná nekem magyarázni.
Azt leszűrtem belőle hogy ha csak a piros és a zöld led világít akkor kész van a töltés.
Következő: »»   8 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem