Fórum témák

» Több friss téma
Cikkek » Grafikus kijelzők vezérlése
Grafikus kijelzők vezérlése
Szerző: Pali79, idő: Márc 31, 2015, Olvasva: 17060, Oldal olvasási idő: kb. 1 perc
Lapozás: OK   7 / 8

Ha a kép pixeleinek megfelelő bájtokat egy táblázatban letároljuk, és sorban adjuk a kijelzőre, akkor egy viszonylag rövid programmal megoldható a kijelzés.

A programot nem magyarázom végig, a forrást igyekeztem úgy felkommentezni, hogy világos legyen minden. A metodikát azért elmondom:

  1. az előzőekben leírtakkal bekapcsoljuk a kijelzőt, és 0-ra állítjuk a címeket, majd kiválasztjuk CS1-et
  2. a táblázat első 64 bájtját elküldjük a kijelzőre
  3. átváltunk CS2-re
  4. elküldjük a következő 64 bájtot
  5. kiválasztjuk CS1 és CS2 is egyszerre!
  6. növeljük az X címet
  7. kiválasztjuk CS1-et
  8. elküldjük a következő 64 bájtot
  9. és így tovább

A képeket akár meg is rajzolhatjuk magunk paint-ben, csak ügyelni kell rá, hogy az alap, amiben dolgozunk, 128×64 pixel méretű legyen. Bekapcsoljuk a rácsvonalakat, felnagyítjuk, és máris látjuk a pixeleket. Ezután a ceruza eszközzel feketére színezzük a kívánt pixeleket.

paint

Persze ezzel még dolgozni kell, hogy felhasználható adat legyen belőle, de így gyakorlatilag bármit meg tudunk rajzolni.

Az így létrehozott fájlt BMP formátumban kell elmenteni, mert az nem tartalmaz tömörítést. A BMP fájlunkat a gLCD nevű programmal tudjuk átalakítani hexadecimális számokból álló táblázattá. 

glcd

Az alsó részből egyszerűen kimásoljuk az adatokat, és beillesztjük a forrásba. Egy picit alakítani kell rajta. A sorok elején lévő DB direktívát cseréljük DT-re, és az adatsorok elején lévő vesszőket töröljük!

Figyelem! A szövegszerkesztőkben használatos "csere" parancs használata hibákat okozhat ha nem figyelmesen hajtjuk végre! Ugyanis a DB nem csak a sor elején lévő direktíva lehet hanem 0xDB  (b'11011011') érték is!

A gLCD program ingyenes, innen letölthetitek.

HE

Nem nagy matek kiszámolni, hogy egy kép 1 kB adatmennyiséget jelent (128×8=1024). A 16F628A-nak összesen 2 kB a memóriája. Mivel a programnak is kell némi hely, összesen 1 teljes képet tudnuk eltárolni. Persze lehet külső adattárolással növelni, de ez más téma.

A program forrását itt, a hex-et itt találjátok.


A cikk még nem ért véget, lapozz!
Következő: »»   7 / 8
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem