Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   46 / 156
(#) matefi janos hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Jó napot Mindenkinek

A segitségüket szeretném kérni egy generátor bekötésével kapcsolatban. A képen láthato Man 24V os generátort egy vizturbina mükodteti. A generátoros renszert nem én készitettem, csupán a napelemes rendszert amelyhez a generátor téli kisegitésnek van csatolva.
Első sorban nem tudom, hogy a be nem kötött catlakozókat nem kellene e bárhová kötni ( a W nincs bekötve csak egy drót lóg rola). Másarszor van egy olyan gond, hogy amikor 30 A val tölt 2 v feszültség esik a veztéken az akku telep 26v on van generátor kimenetén már 28, és visszakezd szabályozni. A vezeték elég hosszú és sajnos földbe van nem szivesen cserélném ki, hanem arra gondoltam, hogy az akku telepről vinnék egy vezetéket vissza ami nem töltő vezeték lenne hanem referencia és ezt figyelné a szabályzó elektrónika. Kérdésem az volna hogy a generátoron levő valamely csatlakozási pont alkalmas e arra, hogy a referenciát rácsatlakoztassam , vagy a szabályzó elektronikát kell leválasztanom és átkötnöm a referencia feszültségre. Köszönettel Mátéfi János

P1060020.JPG
    
(#) akos70 válasza matefi janos hozzászólására (») Nov 2, 2010 /
 
A W-n váltóáram jön,erről megy a teherautó fordulatszámmérője. Nem kell bekötni. Ha nem szeretnéd az így termelt energia jelentős részével a földet fűteni,akkor vastagabb vezeték kell. Esetleg közelebb tenni egymáshoz a generátort és az akkut. Arra ügyelj,hogy ha nincs rákötve aksira,soha ne forogjon a generátor.
(#) matefi janos válasza akos70 hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
köszönöm a felvilágositást, vittem egy másik vezetéket 35m2 rézkábelt ugyanis az elöző aluménium volt.
Igy a feszültség esés mar csak 0,3 V , nem kell a szabályzót modositani. Picit megnőtt a töltő áram is de van mit töltsön 1,2 tonna akkumulátor van. mégegyszer köszönöm Üdv.

00000045.JPG
    
(#) cooperbabes hozzászólása Nov 7, 2010 /
 
Mindenkinek Tisztelett !

Szórnék pár betűt én is a gondomról!
Egy 1998 as 16. 8sz. renault szenicem van.
A probléma következő (már amenyire meg tudom fogalmazni mint műszaki analfabéta)
Amikor hideg a motor szinte pöcre indul, aztán amint bemelegszik a motor és le állítom, nem tudom újra indítani. nem teker az önindító, persze kiderült hogy úgy össze van égve mint állat,csere. Hát így se jó, azt mondta a szerelő csúszik az ékszíj ezért nincs töltés, az lemeríti az aksit és azért nem megy.
Közbe az a kis sárga diagnosztika jel kigyuladt, azt úgy is maradt. Na közbe vettem generátor ékszíjat a szerelő tanácsára persze, de még nem cseréltem ki.
közbe egy helyi szaki megnézte az éksz...... azt mondta semmi baja.
Nézet egy feszkót, az aksiba 1.4 1,7 kb, gázadásnál semmi, változás.
Az aksim meg is adta magát, lemerült, ugye ez elméletileg generátor bibi lenne, de nekem ki alszik a piros lámpa, és úgy tudom ha ki alszik minden oké.
És még valami, úgy vettem észre ha nem állitom le a motort akkor nem áll le, vagyis mintha mindíg akkor adná meg magát az aksi mikor pont le állítom, merthogy elméletileg ha nem jó a gener... akkor le merül az aksi és akkor le áll a kocsi.
Mindeki aki hozzá szól, segít, vendégem egy babgulyásra.
(#) zolika60 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Ellenállást kell mérni az akku testje és az akku- pólusa között. Ha ez nem közel 0 akkor meg is van a hiba.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Ezt mezei műszerrel vagy ki tudod mérni, vagy nem. Ettől jobb, ha frissen indított motornál feszültséget mér a generátor háza és az akku kivezetése között, ami mondjuk 0,2V felett már problémát jelent.
(#) potyo válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Azt mondod, hogy beindítod a motort, könnyen indul, majd ahogy bemelegedett (járatod egy helyben mondjuk 10-15 percet), majd leállítod és ismét próbálod indítani, akkor már nem indul? Ezután ha hagyod lehűlni, akkor meg elindul? Mert ha igen, akkor ez esetben ez nem töltés probléma és nemis akku, hanem az indítómotor körül van valami, ami melegen nem működik.
(#) cooperbabes válasza potyo hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Köszi a választ.
Na igen számomra is ez lenne a logikus, de azt már megcsináltattam. Viszont valamiért lemerül az aksim.
De ugye ez még mindíg lehetne indítózástól, de direkt nem erőltetem, ha nem indúl akkór várok.
Tegnap rá mértünk az aksira, és 1.11 volt, hiába nyomtam gázt nem ment feljebb a töltés, ma viszont minden rendbe volt, sőtt még melegen is indított, csak néha egy pillanatra tekerte, de utánna rögtön elkapta.
A töltést jelző kis ikon nem világít az nem mutatt rendelleneséget. ma voltam egy autóvillamosságisnál aki javasolta a generátor ékszíj cserét, és aki kicserélte az önindítómat, feszt állitja hogy ékszíjat kell csrélnem.
De azt megmutattam két szerelőnek, és mind ketten azt monták hogy annak semmi baja.
Na most ezután rakjam össze.
(#) akos70 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szívesen segítenénk neked, de ehhez pontosabb adatokat, leírást kéne adnod. Az 1.11 voltos töltés elírás volt? Mert előzőleg 1.4-et meg 1,7-et írtál, de egyiket sem lehet komolyan venni.
A visszajelző járó motornál nem világít. És álló motornál, ráadott gyújtással?
(#) cooperbabes válasza akos70 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Valóba ma megkérdeztem a szerelőt, hogy mi volt az érték mert nem voltam biztos benne.
de persze most is rosszul irtam le.
11.1 körül volt tegnap, ma pedig 13,7 körül volt.
Sajnálom a hülyeségemet.....
A visszajelző lámpa csak addig világít amíg be indítom utána elalszik. Csak gyújtással pedig világít folyamatosan.

Köszi szépen
(#) akos70 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
A 13,7 kis jóindulattal megfelelő, de a 11,1 semmi.
Lehet a generátornak olyan hibája is, ami nem állandó (tehát hol tölt, hol nem tölt), és a csúszó ékszíj is okozhat ilyesmit (lehet, hogy terhelés nélkül nem csúszik, de ha sok fogyasztó be van kapcsolva, akkor igen)
(#) cooperbabes válasza akos70 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Értem akkor az első mégi az hogy cserélek ékszíjat.
Viszont nem csúszik mindíg, vagyis csak ritkán, ha ez okozza lehidalok.
Cserélem és jelentkezem.
Mégeszer nagyon köszönön!
(#) potyo válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Inkább csak feszítsd meg.

De azért hogy két szaki közül az egyik azt mondja, hogy a szíj csúszik, másik szerint meg nem, az azért elég meredek. Ezt egy normális szaki azzal kezdi, hogy megpróbálja beállítani a szíj feszességét, mielőtt nekiáll bármit is vásároltatni...
(#) Infinity77 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Mondanak vamit itt az elöttem szólók. De olyat hogy egy szaki nem tudja megállapítani az ékszij feszességét???? A két tárcsa között középen megnyomod és kb. 1-2 cm-t szabad csak benyomodni. A méréseket el kell végezni alapjáraton terhelés nélkül és terheléssel is. Kapcsolj rá mindent refi fűtés ablakfűtés elakadás jelző rádió mindent amit lehet. Az ékszij csúszásnak egyébként kéne hangjának is lenni. mondjuk nem minig de ha csak néha csúszik meg attól még nem kéne lemerülnie az akksinak.
(#) cooperbabes válasza Infinity77 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
El is végezték ott jó volt, terheléssel is meg anélkül.
Azt mondjuk senki nem mondta hogy feszitsem meg, én kérdeztem de azt monták cseréljem.
Meg is próbáltam de nem nagyon férek hozzá, úgy néz ki hogy ki kell emelni a motort azt monták.
Na ez nem fog menni.
A feszessége szerintem jó, viszont tényleg csúszik, hallom.
És szerintem se merülhet le az aksim attol hogy csúszik az ékszíj.
feszíteni próbálom de mág nem jöttem rá hogy kell.
Azt jajavasólták kenyem be szappannal?!
(#) kadarist válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Inkább mézzel kend be. Az tapadós.
(#) VIM válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Idézet:
„Azt jajavasólták kenyem be szappannal?!”

Talán viasszal.
(#) Infinity77 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Hát a mézet én sem javasolnám inkább szilikon zsirt. Ha öreg a szij tényleg jobb lecserélni. Egyépként olyan autót még nem láttam hogy egy szíjcseréhez motort kéne kivenni. Szopós lehet a dolog mert nekem elöbb 2 ékszijjat is le kell vennem hogy a generátoréhoz hozzá férjek (szervó szivattyú klima kompresszor)! A generátor ékszijat elméletileg a generátor fellazításával és megbillentésével lehet. Fellazít pajszer vagy hhasonló eszközzel megfeszíted(nem kell mint állat) majd feszítés közben meghúzod a csavart. Milyen autó is ez?
(#) cooperbabes válasza VIM hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Hát Köszönöm szépen.
Próbálom értelmezni, persze a képeket.
A viaszt komolyan gondoltad?
(#) cooperbabes válasza Infinity77 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Egy 1998 as Scenic.
Hát nekem is át kellene rágnom magam még egy szíjon hogy hozzá férjek.
(#) Infinity77 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Ühüm! Francia autó!! Azok mindig kacifántosak. Vidd el szerelőhöz. Nem hinnném hogy vagyonokat kérne egy ékszij csereéért.
(#) akos70 válasza cooperbabes hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Azon már egész biztos széles, lapos, hosszbordás szíj van. Általában nem a generátor billentésével feszíthető, hanem van egy feszítőgörgő, amit vagy csavarral lehet állítani, vagy egy rúgós feszítő van benne, ez esetben nem kell, és nem is lehet állítani, automatikusan történik.
Bekenni nem kell semmivel. Ha kopott, repedezett, ki kell cserélni. Ha csavarral feszíthető, beállítani a feszességet.
Az ékszíj nyomkodása nem mindig vezet célra, ha kopott a szíj, akkor is megcsúszik, ha gitározni lehet rajta.
Én úgy szoktam leellenőrizni, hogy próbálom megforgatni a generátor szíjtárcsáját (vagy a ventillátornál, vagy ha nincs, akkor kulccsal a szíjtárcsa csavarját) Ha elég feszes, akkor nem, vagy csak nehezen csúszik meg, inkább átfordul a motor.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Idézet:
„Bekenni nem kell semmivel.”

Kenni nem, de fújni lehet. Van erre spray. Enyhe kopás esetén segít, és jó néhány ezer kilométerrel elodázható a csere. Persze halál ellen nincs orvosság, ha rossz cserélni kell.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Ismerem, egyszer vettem.
Beleragad minden, és alig lehet lemosni.
(#) lepke hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Kedves Hozzáértők!
Én egy logikus gondolkodású nő vagyok, '97 es megane tulajdonosa!
Történ múlt héten, hogy reggel beindítottam az autót, elmentem 2 km, beszaladtam a boltba, kijöttem és csak kattant egyet, nem indult! Segítség jött "bebikázták", megyek pár száz métert, elkezdett rángatni, leállt, és újra csak katt! Hiába toltak meg és járattam a motort pár perc után magától leállt! Behúztak a legközelebbi villamosság javítóba, ahol ezt elmondtam- hümmögött, hogy biztos a generátor, de mivel, azt nem olyan egyszerű kiszedni, nem lesz meg aznap a javítása! Eltelt 3! nap elmentem, hogy miért nem hív, a kocsim aknán állt a jobb kerék leszerelve, szerelő szerint nem tudta leszedni a generátort, ezért autószerelőt kellett hívnia, ezért még nincs kész, de ne aggódjak, már megrendelte az alkatrészt! Újabb két nap - ma lementem, segédje volt ott, aki szerint le kellett engedni a váltó olajat, és azt még nem sikerült visszatölteni, de utána már kész! Most este hívott a szerelő: generátor alkatrész 15 ezer, javítás munkadíja 15 ezer, éééééééééééés, mivel "maga mondta, hogy má volt, hogy nem indult", mikor kész lett a generátor, akkor sem indult, ezért egy barátját kihívta a renault szervizből, aki megállapította, hogy az akkumulátor saruk savban úsznak, ettől se indul, és a hibakódot is ki kellett ütni, újabb 15 ezer!
Azaz 45 ezer! Mondom neki, hogy akkor egyik pillanatról a másikra romlott el a generátor meg a az akku saruja is - amit mint vill. szer. meg se nézett? Igen, ilyen öreg autóknál erre számítani lehet!
Kérdésem: tényleg reális, az alkatrész ár / munkadíj / és, hogy egy vill. szer. nem gondol előre, hogy a hibakódot ki kéne ütni? (mellesleg női agyam azt gondolja, hogy, ha először a hibakódot keresik, lehet, hogy valami bagatell hibája lett volna)
Köszi, ha elolvassátok és válaszoltok!
(#) potyo válasza lepke hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Nekem nagyon gyanús, hogy simán átvertek. Váltóolajnak pl. semmi köze a generátorhoz, valószínűleg nem is nyúltak a váltóhoz, csak kellett valami szöveg, hogy miért tart eddig és miért kerül ennyibe a javítás. Amit leírtál jelenséget az generátorhibára és az emiatt lemerülő akkura utal, de a többi sima átverésnek tűnik.

Akkusaru nem szokott elromlani, maximum meg kell pucolni, az meg egy kis csiszolópapír, vazelin és öt perc. A generátor javítására az alkatrészár fogjuk rá, hogy reális, bár azért ettől olcsóbb szokott lenni. Munkadíj az már szerintem elég meredek, a hibakód kiütése meg főleg az, ha volt egyáltalán hibakód.
(#) lepke válasza potyo hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Köszi a gyors választ!
Mivel a rossz alkatrészt mutogatni fogja- ezt már megszoktam - jó módszer a hozzá nem értővel szemben
Mit mondhatok neki, hogy legalább tudja, hogy tudom, hogy megvezett ! Van valami norma a generátor javítására,, esetleg a hibakód kiütése, az fix ár, vagy függ a hibától - mert másfél éve 10 ezer volt a kódolás, amikor motorjavítás után minden kód "elment" és egy napig futott rajta a számítógép!
(#) akos70 válasza lepke hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!
Az első mondatodat átugranám, lévén az paradoxon.
A leírásod szerint valószínű, hogy tényleg a generátorod volt a hibás.
Nem ritka, hogy francia autókról tényleg borzalmas munka leszedni a generátort. Pl. előfordul, hogy nem fér ki sehol, ezért ki kell venni a féltengelyt. (ezért lehetett a kerék leszerelve, és talán ezért kellett a váltóból leengedni az olajat). Mondjuk én ezt, ha lehet, igyekszem elkerülni, pl. úgy, hogy a helyszínen kettéveszem a generátort, és úgy már kifér.
Nem tisztem megítélni, hogy mások óradíja sok vagy kevés, de mivel egy ilyen javításra kétszer-háromszor annyi idő rámehet, mint egy rendes autónál, akár reális is lehet a munkadíj. (Pláne ha tényleg kivették a féltengelyt, amihez még egy másik szerelőt is igénybe kellett vennie.)
Az alkatrészköltség lehet 1000 ft is, meg akár 15ezer is, ez az alkatrészek minőségétől is függ. Hogy mit cseréltek, és kellett-e azt mindet, azt innen nehéz lenne megállapítani.
Azzal, hogy a saruk savban úsztak, nem nagyon tudok mit kezdeni, a sav az aksin belül szokott lenni, a saruk meg kívül, így aztán nemigen szoktak úszkálni benne. Ha arról van szó, hogy kontakthibásak voltak a saruk, akkor viszont nem értem, ezért miért kellett egy szakszervizes.
Töltéshiba nálam még sose eredményezett olyasmit, hogy hibakódot kellett volna törölni. Ha mégis így lenne, ezért a 15ezer vérlázítóan magas. Szóval ez a része büdös, a többi akár reális is lehet, mindenesetre utólag ellenőrizhetetlen.
(#) akos70 válasza lepke hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Egy 15ezres munkadíjnál illene akár grátisz kiütni a hibakódot- ha lenne. (pár perces művelet) Ha valaki csak úgy beesne, hogy nesze, olvasd ki, üsd ki, nem kell mást csinálni, akkor 2-5ezer közötti összeg reális lehet.

Idézet:
„egy napig futott rajta a számítógép”


na ja...
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Idézet:
„kétszer-háromszor annyi idő rámehet, mint egy rendes autónál,”
Következő: »»   46 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem