Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Gázhiány jelzéssel leállSziasztok!Következőben kérem a segítségeteket: Westen Bojler 240FI azt produkálja, hogy nagy mennyiségű melegvíz használat esetén, (pl. fürdés) miután elvégez a tartályban lévő víz felmelegítésével is, és indítaná a fűtést, hallani, hogy ventilátor indul, de a lángot már nem gyújtja be. Ezt követően a 30 foknál villog a hibajelző LED (gázhiányt jelez). Csak resettel indul újra. De úgy sem azonnal, hanem néhány perc múlva. Olyan a jelenség, mintha valami túlmelegedne, és ha lehűl minden megfelelően működik tovább. Ha viszont fűt a kazán, és melegvízre kell átváltania, akkor azt simán megteszi.
Szia! Szerintem nézd meg a szivattyú kondenzátorát, hogy kapacitást veszített-e ami miatt leromolhatott a szállító teljesítménye.
![]()
Szia!
Tipikus panel hiba. Westen Star 240Fi kombi 60 fokos hibajelzéseSziasztok! Egy Westen Star 240Fi kombi készülék hibajelzéséhez kérnék segítséget. A meleg víz használat után, kialszik az összes led ami a vízhőfokot mutatná, és 2-3 másodperc múlva már csak a 60 fokos led villog (kör benne háromszög) aminek a hibakódja > „vízhiány vagy szivattyú leállás”. Általában, ha kinyitom újra a meleg vízcsapot normális módon elindul, ahogy melegszik a víz gyulladnak ki a ledek sorban, elzárom a csapat, kialszik az össze led és átvált a 60 fokos led villogó hibajelzésre. De előfordul, hogy nem indul el, ilyenkor a főkapcsolót kikapcsolom és akkor újra indul, de elzáráskor ismét visszaáll a 60 fokos villogó ledre. Mi okozhatja ezt a problémát, a szivattyú működik, víz is átfolyik. Köszönöm a segítő információt.
Szia! Valószínű, hogy a fűtési rendszerben nincs meg a megfelelő nyomás, tágulási tartályban az előnyomás. Az "ufó" háta mögött van egy hasonló felépítésű szerkezet amin szintén van mikrókapcsoló amire piros színű vezetékek csatlakoznak, ez a vízhiány vagy nyomás kapcsoló. Vagy a membrán rúdja szorult meg vagy nehezen követi a szivattyú által keltett nyomásváltozást vagy valóban alacsony a tágulási tartály előnyomása aminek következtében nem tud megfelelően expandálni. A szivattyúnak, annak is a kondenzátora ritkábban hibásodik meg az értékvesztés miatt, hogy a hatását éreztetné a szállító teljesítményen.
![]()
Szia! A fűtési rendszerben megvan a nyomás 1 bár, viszont a tágulási tartály előnyomását még nem ellenőriztem. Leellenőrzöm még azokat is amiket írtál. Köszönöm a választ.
Valójában nem a nyomásmérőn olvasható érték a fontos ebben az esetben hanem a tágulási tartály expanziós értéke. A nyomásmérőn a rendszerben uralkodó nyomás értéke olvasható le DE ha tágulna (növekedne a térfogat) akkor (ha a tágulási tartályban alacsony a nyomás) a tágulási tartályba tágulna és ha ott korlátozott a térfogat akkor a biztonsági szelep fogja leereszteni a felesleget. Ez most csak HMV használat során nem áll fenn de a vízhiány kapcsoló ezért van, hogy ezt leellenőrizze. A tágulásiban uralkodó nyomást nem egyszerű ellenőrizni, ahhoz le kell engedni a kazánból a vizet és az autószelepnél kell egy nyomásmérővel rámérni. Ha a szelepről a kupakot levéve víz távozik onnan akkor a tát használhatatlanná vált.
![]()
Szia ViM! Na most volt időm foglalkozni a készülékkel. A tágulási tartályban kevés volt az előnyomás 0,5 bár, azt felpumpáltam 1 bárra, de a hiba továbbra is jelentkezett. A problémás a membrán rudja volt, ami kifelé szépen járt visszafelé viszont csak cammogott, kicsit megtisztítottam befújtam WD40-el, megjárattam ki-be kapcsolással, fizikailag lenyomtam a membránrudat teljesen szintbe, de magától nem megy le teljesen mint a front oldalon lévő membrán rúd, talán azt az egységet említed "UFO"-nak. Mindenesetre annyira már lemegy, hogy ne adjon hibajelzést és jól működik. Küldök róla egy kis videót, ha átmegy. Látszik rajta, hogy a front oldalon lévő membránrúd teljesen visszahúzódik a házába amig a hátsó nem. Lehet ki lehet csavarni, kézben megtisztítani átmozgatni, de még azt nem csináltam. Köszönöm még egyszer a segítséget/információt, hogy tudjam hol keressem a probléma okát. Üdvözlet.
Ha a mikrókapcsoló biztonságosan tud kapcsolni akkor a tartója helyzetén a rögzítő csavarjai alá helyezett alátéttel vagy a kapcsoló karjának hajlításával lehet módosítani, hogy a rúd az megfelelően tudja működtetni. A rúd az első ránézésre jól működik, nincs vele probléma. A kapcsoló szokott elfáradni a rúd túlzott nyomkodása miatt. A rúd az nem jön ki, mert együtt van a membránnal, csak akkor lehet kivenni ha le van eresztve a készülék vize és a membránház csavarjai el lettek távolítva. A tömszelencéjét azt lehet cserélni ha a rúd mellett szivárogna a víz.
![]()
Szia! A kapcsoló kb 2 éve lett cserélve mert csak kattant, de nem kapcsolt. Nem volt új kapcsoló a klónjából vettem ki, de működik és kapcsol. Azóta volt ismét két hibajelzés, szóval nem tökéletes, a víznyomás a membránrudat kifelé határozottan mozgatja, ahogy a videón látszik, de visszafelé már nehezen süllyed. ilyenkor lehet nem éri el azt a mélységet a membrán rúd ahol a kapcsolónak oldani kellene. Víz nem szivárog mellette, lehet elkoszolódott, és azért szorult meg. Megpróbálom a kapcsoló karján állítani, vagy vásárolok egy új mikrokapcsolót.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |