Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   215 / 215
(#) uniman válasza uniman hozzászólására (») Feb 19, 2025 /
 
Én is régóta keresem egy nem azonosított 2 DIN multimédia ilyen csatlakozóinak a kiosztását.
Talán ismerős lehet valakinek.
(#) Lezli46 válasza uniman hozzászólására (») Feb 19, 2025 /
 
Mint irtam ez a kicsi pár centis kúlönalló logo piros vezeték az RCA csati mellett..,ennek az esetleges fölhasználhatósági funkciója érdekelt volna..,irtam hogy még sohasem lett bekötve és ennek ellenére tökéletesen múködött eddig minden kamerabeszerelés !!! Mint ez a CAN Decoderes is amihez konkrét segitséget kértem.., Tiszta csak mūszaki érdeklødés volt .., valami funkciókra biztos kitalálták...,gondolom én

Rendszámtabla közepébe integrált, infrás, parkszenzor nélküli tolatóradar volt a szóbanforgó kūtyü.
(#) mószeraranka hozzászólása Márc 28, 2025 /
 

lg autórádió probléma

Üdvözlök mindenkit.Kocsinkban már jó pár éve működött szeretett rádiónk,LG LCS500UR.Majd egyszer csak nem kapcsol be,csak világít az elején a gombsor.Szét szedtem és alaposan át bogarászva azt tapasztaltam hogy a C411 számú 0,047F kondenzátor púpos,oxidált s ki is folyt.Ki is szedtem,mert láthatóan rossz.Mellette másutt hiba nem látszik.Érdemes e ezt ki cseréljem,lehet e ez a hiba?Le töltöttem az áramkör rajzát de én annyira nem tudom értelmezni hogy tudjam,okozhatta e ez a hibajelenséget.Ha lehet,akkor veszek egy ilyet azt mehet bele...
(#) szs válasza mószeraranka hozzászólására (») Márc 29, 2025 /
 
Szerintem 47 vagy 470µF-ost akartál írni...
De akárhány µF-os is, ha púpos, akkor mindenképp cseréld ki -és (nagy valószínűséggel) meg is oldódik.
A feszültségtűrése legalább akkora legyen, mint az eredetié.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2025
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Márc 29, 2025 /
 
Jól írta, az ennyi!: Bővebben: Link Az a 5,5 voltos Standby supercap lehet...
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2025
(#) mószeraranka válasza szs hozzászólására (») Márc 29, 2025 /
 
Jól írhattam,mert az itt található kapcsolási rajzon ki bogarásztam.
https://elektrotanya.com/lg_lcs500ur_sm.pdf/download.html
(#) szs válasza mószeraranka hozzászólására (») Márc 29, 2025 /
 

A hangsúly nem azon volt, hogy jól írtad-e. Azt csak "off" ban jegyeztem.

Ha tönkrement az a kondenzátor, akkor cseréld ki.
(#) proba válasza mószeraranka hozzászólására (») Márc 30, 2025 /
 
A kifolyás nyomait felszámolva, szerintem anélkül el kellene indulnia. Ha mégsem bízol benne, tegyél be egy párezer mikros rendes kondit + 10-100 ohm sorba. Max 10 percig őrzi meg az adókat. Ha azzal jó, vehetsz bele rendeset, ha nem, tovább lehet keresni, extra költség nélkül. ( szerintem csak a memóriához kell...ha anélkül nem indul, egy új nem feltöltöttel sem fog )
(#) mószeraranka válasza proba hozzászólására (») Márc 30, 2025 /
 
Köszönöm,meg próbálom.
(#) uniman válasza mószeraranka hozzászólására (») Márc 30, 2025 /
 
A kiforrasztott kondenzátor forrpontjain működés közben kb. 5 voltos feszültségnek kéne lennie...
(#) oposa hozzászólása Ápr 7, 2025 /
 

SUZUKI VITARA

Sziasztok!
SUZUKI VITARA autóba szereltem androidos fejegységet a gyári helyére 6 éve. Eddig tökéletesen működött, de a minap indulásnál nem boot-olt be a rendszer. Csak az Android feliratig jut el és nem megy tovább. Próbáltam az előlapon lévő reset gombbal is, de semmi változás. Van esetleg megoldás a javításra? Köszönöm!
(#) sany válasza oposa hozzászólására (») Ápr 7, 2025 /
 
Szia!
Nem értek nagyon hozzá. De láttam már olyan fejegységet, amiben volt egy kivehető SD kártya, amin a szoftver fut. Lehet az sérült meg, illetve a szoftver rajta.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2025
(#) uniman válasza oposa hozzászólására (») Ápr 7, 2025 /
 
Nem a "Vitara" a lényeg, hanem hogy mi a fejegység pontos típusa (típusjel+fotó)...gagyi kínai avagy valami komolyabb "autóspecifikus" fajta?
(#) oposa válasza uniman hozzászólására (») Ápr 7, 2025 /
 
Kimondottan Vitarához készült, illetve Vitarába szerelhető PX5-ös fejegység.
(#) Baal hozzászólása Máj 15, 2025 /
 

autórádió vs világítás rajtamaradt visszajelző hang

Sziasztok!
Seat Cordoba II 6L2 kocsiban a világítás rajtamaradt visszajelző hang nem szól miután világítás mellett a kivett kulcs után az ajtót kinyitom. Ezt azóta csinálja, mióta új autórádió lett telepítve. A gyári iso- kábellel lett berakva. (Pioneer MVH 320BT) . Ahhoz, hogy ne felejtse el az adókat, a piros és a sárga vezetéket meg kellett cserélni, mint azt szokás néhány autótípusnál. (Ezen az autórádión már gyorscsatlakozó volt erre a célra, nem kell gányolni vele külön.) Minden működik, csak a „világítás visszajelző hang” nem. Amikor lehúztam az iso-t az autórádióról, működött 1x a visszajelző hang, aztán már nem. Utána a rádió kikapcsolása után megint működött 1x a visszajelző hang, aztán megint nem. Ez a felettébb fura, ezért gondolom, hogy biztos az autórádió zavar be.
- Az ajtó mikrokapcsoló biztos, hogy jó mert a belső világítás felkapcsol ajtónyitásra.
- A kilométer óra hátoldalán van egy 36 mm-es hangszóró ami az irányjelző hangjáért, üzemanyag alacsony hangjáért és a 4 fok alá csökkent a hőmérséklet jelző hangért felel. Az is biztos jó, mert ezek a hangok működnek.
Mindenfelé külföldi fórumon az ajtókapcsolót említik, mert az gyakori a VW család autóinál.
Találkozott már valaki hasonlóval?
Köszönöm a választ/tippet.
(#) Inhouse válasza Baal hozzászólására (») Pé, 7:56 / 1
 
Egy ideje már nem a karosszériába rakják a gyártók ezt a kapcsolót, amit az ajtó nyom meg, hanem a zárba. Ahogy nyitod az ajtót, záródik egy érintkező. De mivel a zárban van, oda át kell jutnia a vezetékeknek. Ebben az ajtóátvezetőben szoktak megtörni a szálak. Hogy melyik és mikor, az csak idő kérdése. Sokszor csak a sodrat törik el, a szigetelés részben, vagy akár egészében egyben marad, így nem távolodik el egymástól a szakadás 2 vége. Így előfordul, hogy újra érintkeznek.
De, ha a belső világítás kapcsol, akkor nem valószínű, hogy ez a hiba, én még nem láttam 2 áramköröst ebből.
A hagyományos megoldásnál a pluszt kapja a zümmer a világításról és a testet a nyitott ajtót jelző érintkezőtől. Ha a testet kapcsoló rész jó, akkor marad a plusz oldal. Viszont a gyári megoldásokat már lehet, hogy jobban elbonyolítják ennél. Az autórádiót nem igazán tudnám kötni ehhez...bár az ISO-ban van egy szál a világításra, de nem tudom, ez hogyan tudná így kiütni a jelzést.
A hozzászólás módosítva: Pé, 7:59
(#) Uviktor válasza Baal hozzászólására (») Szo, 16:57 / 1
 
Szia,
Én inkább az ISO csatlakozónál pin eltérésre
gondolok.
Ha a táp csatlakozó mindkét oldaláról ha fel tudnál tölteni fényképet az sokat segítene.
VW csoportnál lehet ott K-line,CAN,sebességjel,világítás,antennaerősítő,ami eltérhet az utólagos fejegységek csatlakozó pin kiosztásától.
Ha lehúzod a táp csatit és visszatér a rend akkor nem kérdés...

Régebben a rádió tápfeszültségen átfolyó áram is aktiválta nyitott ajtónál a buzzert,nem tudom alvázszám kód alapján ez mikori...
(#) Baal válasza Uviktor hozzászólására (») Vas, 18:10 /
 
Köszönöm a hozzászólásotokat.
Lehúztam a tápot és nem működik a visszajelző. Tegnap kikapcsolt rádióval pedig működött egyszer. Inkább egy véletlen folytán pont akkor tájt lett vezeték szakadás amikor fejegységet cseréltem. Ezért van az, hogy hol működik, hol nem. A rádiónak pedig lehet nincs is köze hozzá.
Azért mutatok fotót a csatlakozókról, hátha szemet szúr valami.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Uviktor válasza Baal hozzászólására (») Vas, 18:32 /
 
Szia,
Köszönöm a képeket.
Ez a része rendben van.
Volt már itt a fórumon hogy a radió kék vezetéke(antenna/erősítő vezérlés) pl.a sebességjelhez volt pinezve,így okozott hibát.
Itt viszont üres a szemben levő oldal.

Így Inhouse kollega elmélete látszik beigazolódni,én annyival egészíteném ki hogy a VW csoport néhány modellen egész sokáig a B oszlop alsó részén egy kívülről is látszó,hozzáférhető gumírozott ajtókapcsolót használt.
Nézd meg kérlek hogy találsz-e ilyen nyomógombot.
Ha igen,körben műanyag fülek fogják,ki lehet pattintani,és ez biztosan két áramkörös,még a színei ismegvannak,barna-sárga,barna-fehér,és barna a test.
Úgy emlékszem a barna-fehér közvetlen a buzzeré.
Kontakt,WD40 javítja a gumi sapka eltávolítása után a réseken gazdagon befújva.
Max csere ha igazam van.
Üdv!
(#) uniman hozzászólása Vas, 18:38 /
 

ISO Green

Ismeri valaki ennek a zöld csatlakozónak a bekötését/funkcióját?
Köszönöm...
(#) Inhouse válasza uniman hozzászólására (») Vas, 19:01 /
 
Test, meg talán TXD? Gyanús, hogy nem, mert te nem kérdeznéd, ha ilyen egyszerű lenne, meg nem passzol az a vastag vezeték hozzá...
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:05
(#) uniman válasza Inhouse hozzászólására (») Vas, 19:12 /
 
Az csak két vékony vezeték... Most, hogy lefotóztam és ráuszítottam a guglit, meglett a megfejtés :
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:18
(#) Uviktor válasza uniman hozzászólására (») Vas, 22:32 /
 
A VW csoportnál használatos komfort CAN hálózat.
Ne méregesd izzós próbalámpával,5V fölé emelve bármelyiket valamelyik vezérlőegységben elszállhat a can ic,és odaa teljes komfortrendszer.
(#) uniman válasza Uviktor hozzászólására (») Hé, 6:43 /
 
Köszi! Nem nyúltam hozzá...
(#) Baal válasza Uviktor hozzászólására (») Hé, 16:41 /
 
Megnéztem, ennél már nem ott van a mikrokapcsoló. De azért köszi a tippet, ezt nem tudtam.
A zárszerkezetben van a mikrokapcsoló és a kis kallantyú kapcsolja amikor nyit. Nos kézzel ha benyomom akkor kapcsol, magától nyitáskor nem, csak néha. Szóval most kapott egy nagy adag wd 40-et és meglátjuk.
Köszönöm mindenkinek a sok hasznos tippet, ez innen már nem autórádió probléma. Nem is volt sosem ezek szerint. Facepalm.
Következő: »»   215 / 215
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem