Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   330 / 330
(#) llaczo válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Nem fogalmaztam világosan.
Öt darab 12 voltos LiFePo4 akksit tervezek betokozva, benne BMS-el.
Ezeket tervezem sorba kötve elérni a névleges 60 voltot.
Az utolsó kérdésem az volt hogy érdemes e rakni a 12 voltos egységekre külön túlfeszültség védelmet? Például hasonlót?
(#) 444Tibi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Adj egy linket az akkukról amiket vettél 5 darabot.

Szerintem nem értjük egymást, illetve Te nem érted amiket mondok.
Amit ott lerajzoltam az 1 cella cellaszintű töltője.
Nem akkuvédelem.
Ha megépíted 12 voltosba se fogja védeni az akkut hisz egy akkutöltő.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2025
(#) llaczo válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Bocsi. Figyelmetlen voltam.
Erre gondoltam:

balancer.jpg
    
(#) llaczo válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Vagyis hasonlóra. Be kell állítani 14,4 voltra
(#) 444Tibi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Megoldás lehet de nagyon favágó. És nagyon pontosan be kéne állítani ezeket.
Nem 14,4-re, amúgy se kell LFP-t plafonig tölteni, 13,8-19,9nél 99% feletti a töltöttség, nem kell feszíteni a cellákat a maximumig, nincs értelme. Normális akkuba 13,4-13,5-nél már teljes teljesítménnyel megy a balanszolás.

Ha csak 5 amperrel töltöd a pakkot akkor ha működésbe lép, 70 wattot kéne neki hő formájába elvezetni. Ha mindegyiken elkezd vezetni mert rajtafelejted a töltőt akkor 350 wattot kéne elnyomni a levegőbe hő formájában a védelmeknek. Ez azért elég durva.

Az esetleges lemerüléskori BMS szakítás ellen meg ez se véd semmit.

Milyen akkud van? Vagy titok?
(#) llaczo válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Ilyen akku.
Párhuzamosan 3 x sorba 4 darab.
Ilyen BMS.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2025
(#) llaczo válasza 444Tibi hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Összecsapott rajz az elképzelésről.
Nem számolok teljes zárlattal, mert az tényleg durva lenne, csak kiegyensújozásra. Pár voltot kell megennie.
(#) 444Tibi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Ez nem így van de mindegy.
Akkor hajrá. Meg tudod méretezni, pl. TL431?
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2025
(#) 444Tibi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
Én azt hittem kész 12V akkukat akarsz.
Ha cellánként rakod össze meg végképp nem értem a koncepciódat.
Minek szórakozni 12 voltos egységekkel...? Összerakod 3P20S pakkba és veszel egy 20S BMS-t. Árban kb. ugyanott vagy, esetleg 20-30%-al többe mint 5 darab 4S bms-sel.
És minden problémád lekezelve, egy abszolút korrekt megoldással, kiegészító védelmek meg egyéb sufnituning nélkül.
(#) uniman válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
Tényleg nem világos az "5 db 12 voltos LiFePo4 akksi"...ezek gyáriak, vagy ezeket is saját magad építenéd meg?
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2025
(#) llaczo válasza uniman hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
Ilyen ügyetlen járművem van, ahová egyenként kell berakni az akkumlátorokat. Legtöbb robogóban egy kiemelhető dobozban, egy csomagban vannak az akksik. Ha ilyenem lenne, nem is gondolkodnék, vennék egy 19S BMS-t.
(#) uniman válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
Nos akkor melyik? 5 db kész akkut veszel vagy építgetsz ötöt?
Mellesleg nekem is egyenként kell be- és kiemelni az akkukat, de ezek külön dobozban vannak elhelyezve. Szerencsére csak 2 darab van (á 75Ah savas). 70 amperes hőbizti is be van építve...
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2025

2xakku.jpg
    
(#) llaczo válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 18, 2025 /
 
Sziasztok.
Véletlenül lemerítettem 3 darab LiFePo4 cellát közel 0 voltra.
Veszik a töltést, belső ellenállásuk kicsi, és töltés után elég jól tartják az áramot. (pár órát biztos)
Kb. 2 napot voltak lemerülve.
Van valakinek tapasztalata, mennyire károsodnak ilyenkor a cellák? Mire használhatók még?
Személyes tapasztalatot kérnék.
Köszönöm.
(#) dara válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 18, 2025 /
 
Ha felvette a töltést és a belső ellenélása kicsi maradt akkor ugyan arra használhatod mint elötte.Nem a személyes tapasztalat állapítja meg a cella állapotát hanem a mérés.Egyébként a lifepo nagyon jól bírja a strapát.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2025
(#) llaczo válasza dara hozzászólására (») Ápr 18, 2025 /
 
Köszönöm a megnyugtató választ.
(#) kurz hozzászólása Ápr 25, 2025 /
 
Egy öt gépet kiszolgáló Stiga SCG 48 AE típusú, 48V 5Ah Lithium-ion akkuk normál töltéséhez való töltő megadta magát. Csak pár éves modell, de természetesen már beszerezhetetlen, a tavalyi évben kiváltó nélkül kifutott termék. Helyettesítő tipus keresése mindenhol eredménytelen volt. Kapcsolási rajz elérhetelen, a javítását vállaló hely úgyszintén.
A primer oldali MOSFET zárlatos, a source-köri áramfigyelő ellenállások elfüstöltek, a 8 lábú lecsiszolt tetejű SMD vezérlője is minden jel szerint halott, a szekunder köri állapot ismeretlen. Az eléggé esélytelen helyzetben nem látok más kiutat, mint a beszerezhető 48V-os Lithium-ion töltők valamelyikével megoldani a problémát. Ezzel kapcsolatban természetesen számos technikai és biztonsági kérdés is felmerül. Ezen a területen tudással, tapasztalatokkal sajnos nem rendelkezem, barkácsolni nem szeretnék, ezért ebben szeretném a tisztelt fórumtársak véleményét, segítségét kérni. Minden ötletet, javaslatot köszönettel fogadok.
(#) img válasza kurz hozzászólására (») Ápr 25, 2025 /
 
Javaslom, hogy itt tedd fel a kérdést, a konkrétan töltendő akku adatainak (linkjének) a megadásával!
(#) kurz hozzászólása Ápr 25, 2025 /
 

Stiga SCG 48AE akkutöltő

Egy öt gépet kiszolgáló Stiga SCG 48 AE típusú, az SBT 5048AE Type BT 48 Li 5.0 típusú 48V 5Ah_s Lithium-ion akkuk normál töltéséhez való töltő megadta magát. Csak pár éves modell, de természetesen már beszerezhetetlen, a tavalyi évben kiváltó nélkül kifutott termék. Helyettesítő tipus keresése mindenhol eredménytelen volt. Kapcsolási rajz elérhetelen, a javítását vállaló hely úgyszintén.
A primer oldali MOSFET zárlatos, a source-köri áramfigyelő ellenállások elfüstöltek, a 8 lábú lecsiszolt tetejű SMD vezérlője is minden jel szerint halott, a szekunder köri állapot ismeretlen. Az eléggé esélytelen helyzetben nem látok más kiutat, mint a beszerezhető 48V-os Lithium-ion töltők valamelyikével megoldani a problémát. Ezzel kapcsolatban természetesen számos technikai és biztonsági kérdés is felmerül. Ezen a területen tudással, tapasztalatokkal sajnos nem rendelkezem, barkácsolni nem szeretnék, ezért ebben szeretném a tisztelt fórumtársak véleményét, segítségét kérni. Minden ötletet, javaslatot köszönettel fogadok!
(#) kurz válasza img hozzászólására (») Ápr 25, 2025 / 1
 
Köszönöm, megtettem!
(#) Régi motoros válasza kurz hozzászólására (») Ápr 25, 2025 /
 
Lehet a fogyasztói társadalom csapdájába estél...
Magyarban ezt találtam hirtelen SCG 48 AE töltő.
Bár, hogy van e ki tudja. Pár külföldi oldalon fellelhető még esetleg...

Ha szétszeded az akkut, és megnézed hány vezetékkel csatlakozik a töltőhöz, akkor tudunk segíteni.
Ha kettővel, akkor szerencséd van, ha hárommal, de abból egy max egy NTC akkor is szerencséd van. Ebben az esetben szinte bármelyik 48V-os liion töltő megfelelhet.

Ha több csatlakozás van, és jellemzően valami IC-re mennek, vagy mélyen az akku áramkörébe,
akkor halott ügy. Utolsó mentsvár, hogy kideríted a fűnyíróhoz hány madzaggal kapcsolódik,
ott kezdődik elölről a vizsgálódás.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2025
(#) kurz válasza Régi motoros hozzászólására (») Szo, 14:16 /
 
Először is köszönöm a segítséget!
Az akkut sajnos egyelőre nem tudom szétszedni, mert a Torx csavarhúzóm nem furatos, ehhez pedig olyan kellene.
Az akkunak négy csatlakozója van és a gépen is négy érintkező van.
Az akkun a csatlakozók sorban: -, omega, C, + . Kìvülről méregetve rajta úgy tűnik, hogy a minusz és az omega között van a hőfokfüggő ellenállás, most 16 kiloohmot mérek köztük. Az omega és a C között pedig mint ha egy kondenzator lenne, - persze biztos nem az. 2,6nF-ot mérek rajta igen rossz D értek mellett.
Hétfőn veszek egy lyukas Torx csavarhúzót és szétszedem az akkut.
Következő: »»   330 / 330
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem