Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   334 / 334
(#) Villanymozdony hozzászólása Szept 18, 2025 /
 

Leaf akkumulátor

Sziasztok!

Gondoltam, itt teszem fel a kérdésemet, mert nem találtam rá jobb felületet, és alapvetően Li Ion akkuról szól.

Szóval nézegettem mostanában "régi" azaz 2015-17 körüli Nissan Leafeket. Alapvetően jó kocsinak tartom, számomra ma is megállná a helyét. A tervem az lenne, hogy vennék kb. 50%-os állapotú akkumulátorral egyet (lehetőleg 30 kWh-s pakkal) és első körben a környéken való furikázásra használnám.
Természetesen nem ez lenne a végleges állapot, hanem ma már kapható (elvileg) legálisan beépíthető, jóval nagyobb kapacitású CATL cellákból összeszerelt Leaf akkumulátor is, amit megfelelő cég papírozva beépít. Nem olcsó, többe kerülne mint maga az autó használtan, de ez nem feltétlenül baj, hiszen ezzel együtt is sokkal olcsóbban jutnék jól használható villanyautóhoz, mintha vennék egy "mai" autót iszonyat pénzért. Azért idézőjel a mai, mert nekem a 80-as évek vége utáni autók közül mind mai...

Ami miatt kérdéses a dolog: az 50%-os akku azt jelenti, hogy a 30 kWh helyett úgy 10-15 kWh belemegy még? Milyen gyorsan fog öregedni a továbbiakban? Nőhet a tűzveszélyessége?

Egyébként csere esetén a megmaradt akku még nem a kukába vagy a MÉH-be menne, hanem a napelemes termelésemet tenném el napfény nélküli órákra. Erre több megoldás is van, nem kell túl sokat fejleszteni rajta.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2025
Következő: »»   334 / 334
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem