Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   299 / 299
(#) nagyben válasza Elektro.on hozzászólására (») Hé, 21:43 / 1
 
Na, hát köszönöm szépen mindenkinek a mindenre kiterjedő és gyors segítséget az ötletelésben.
Nagyon úgy tűnik, hogy Elektro.on-ötlete lesz a hiba forrása.
Nyitott égéstérrel a hiba egyáltalán nem jelentkezik. Próbáltam félkör alakú pajzsot képezni alufóliából a fúvóka köré, először hátulról, aztán elölről, de végül csak az javított a leállási arányon, ha teljesen körbevettem, így már csak 5 leállásból mondjuk egyszer aludt el az őrláng.
Viszont azt úgy hagyni nem akartam, mert a tűztérbe jutó oxigén áramlását is nyilván megváltoztatja, ezért végül egy öngyújtóból kibeleztem egy rugót, ami pont szépen rászorúl a termoelemre. Utána addig állítgattam a hosszán, amíg el nem értem egy olyan állapotot, hogy a rugó teteje felizzik néhány mm-el a termoelem teteje felett.
Így most már 10-ből 9-szer égve marad az őrláng (pontosabban újra begyullad) leállás után.
A maradék 10%-ban olyankor áll le a főégő, amikor épp jobban "befelé húz" az őrláng, így a rugó visszahűl, ami miatt nem működik az újragyúlás.
Ez azért így sokkal kényelmesebb, mint az eddigi szenvedés, hogy szinte minden egyes gyújtás után le kellett menni a kazánházba újragyújtani a kazánt.
Viszont ez nyilván csak tüneti kezelés, az igazán jó kérdés, hogy mégis mi változhatott meg, ami akkora huzatot okoz az égőszőnyeg alatti térben, hogy a fúvóka nyomását legyűrve kifújja onnan a gázt, mielőtt az alucsőbe érne.
Minden ugyanúgy van 15 éve, mind a füstgáz elvezető rész, mind az oxigén betápláló rész tökéletesen tiszta a parapetben, minden a helyén van, minden tiszta, beleértve a hőcserélőt is, nem tudom.
Az egyetlen dolog, amit nem szedtem még szét az az égőszőnyeg. Abban talán lehet némi szennyeződés, ami megváltoztatja az áramlási viszonyokat, nem tudom...

VIM: ZC18.3 a pontos típus. Fent a melegvíz felmenő csőnél a sztemkó mellett egyáltalán nem hevül túl a víz, simán ráraktam az ujjamat a csőre a főégő leállítása után, úgy néztem mi történik. 40 fokos vízhőnél leállított főégő mellett, talán pár fokkal mehet feljebb a víz hőmérséklete, aztán érezhetően gyorsan visszahűl.

Valakinek bármi ötlet erre a huzat anomáliára?

zc18.3.jpg
    
(#) Gafly válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 6:30 /
 
Emlékeim szerint annak a kúpos rugónak a csőből kellene kiállnia (és gyárilag bele van építve), nem pedig hőelem hegyére...
(#) VIM válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 7:49 /
 
Hát ITT az előzőekben nem erről írtál. A kazánod tűztere az elmondásod szerint tiszta pedig az alatta lévő rész az nem erről árulkodik.
(#) user1914 válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 7:52 /
 
Nem vagyok egy nagy szakember, de nekem az az őrláng a cső végéhez képest (átmérőjéhez képest) tul kicsinek tartom.
Én mindenképp egy tűvel ki tisztítanám az őrláng fúvókát, vagy ha állítható csavarral, okkor nagyobbra állítanám.
Üdv. M.
(#) uniman válasza user1914 hozzászólására (») Kedd, 8:19 /
 
Én egyszer megpróbáltam...tűvel.
(#) uniman válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 8:20 /
 
Van ZC-18-as topik! (Itt lenne a helye a problémádnak): https://www.hobbielektronika.hu/forum/zc-18-kazan?pg=0
A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:24
(#) nagyben válasza Gafly hozzászólására (») Kedd, 10:24 /
 
Galfy:Igen, értem, de ennek a kazánnak az alucsövéből nem áll ki semmi (gyárilag se), most is csak ideiglenes megoldásként raktam rá a rugót a termoelemre, amíg ki nem találom miért keletkezik a főégő alatt olyan légáramlás, ami egy pillanatra eltéríti a gázkeveréket, mielőtt beleérkezne az alucsőbe.
VIM: továbbra is minden úgy van, ahogyan végig kommunikáltam, bemutattam a problémát. Az őrlángot nem a tűztér felől jövő huzat oltja el, továbbra is úgy alszik el, hogy előbb csökkenő intenzitással (fáziskéséssel) kiég az alucsőben lévő gáz.
Arra a téma elején valóban nem gondoltam, hogy még az alucső előtt szűnne meg egy pillanatra a gázellátás, dehát ezért beszélgetünk, hogy kiderüljenek az ilyen banális problémákat, amikre az egyszerű némber nem feltétlenül gondol.
A tűztér tiszta, kipórszívóztam (többször is), hőcserélőt kifújtam (többször is), parapetet teljesen kiszedtem, magasnyomásúval kimostam. A közel 30 éves kazán rozsdásodásával nem tudok mit kezdeni. Ha viszont arra gondolsz, hogy pókhálós a gyártmányjelölésnél, azzal meg nem foglalkoztam soha, nincs köze a tűztérhez.
user1914: a fúvóka tiszta, ahogy többiek is írták itt a topikon, rézdrót elemi szálával tisztítottam, szép erőteljesen fúj az őrláng. Sok-sok évig ennél jóval kisebb őrlánggal is gond nélkül üzemelt a kazán, nem hiszem, hogy azzal lenne gond, de azért majd elugrom egy fúvókáért, hogy új kerüljön bele, hátha..
uniman: kezdetekkor még volt itt helye a kérdésnek, csak közben a probléma feltárása vezetett a jelenlegi irányba. Nem áll(t) szándékomban szétoffolni a topikot.
(#) Gafly válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 10:52 /
 
Onnan szokott kiállni, azért is "öblösödik" ottan.
(#) user1914 válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 11:00 /
 
Az alu csövet tedd lejjebb a fúvókához.
Csak annyi helyet haggyál mellette, hogy a levegő be tudjon menni, néhány mm.
Valamint figyeld az őrlángot, annak ne legyen sárga színe csak lehetőséghez képest kék. Ha túlhúzod kis légáramlás is eltéríti a fúvókából távozó gázt, és mellé megy. Ha elég közel van akkor az elhajlás esetében is csakis a csőbe köt ki a felfelé fújt gáz, ami magával viszi a levegőt is.
Üdv. M.
(#) uniman válasza Gafly hozzászólására (») Kedd, 12:07 /
 
Mutassatok bizonyítékot...én még olyan rugóst sosem láttam. Bővebben: Link
(#) VIM válasza nagyben hozzászólására (») Kedd, 15:30 /
 
Most ismét megerősítetted azt, hogy a termoelem-termomágnes vonalon történik valami ami miatt a gázszelepbe bejövő gáz elzáródik. Tehát előbb old ki a termomágnes és csak azután kezd kialudni az őrláng. Az oxidált részek nagyban beleszólnak a termoelem gázszelep kapcsolatába, hogy a termomágnes húzva maradjon a fémházon keresztül. Annyira nem ismerem magát a készüléket, hogy mely felületek tudják átadni a megfelelő nagyságú mV feszültséget a testen keresztül a gázszelep felé. A fémházon keresztül vezetett millivoltoknak a lehető legrövidebb úton kellene, hogy záródjon a termomágnes felé, hogy ne vesszen el az értéke az oxidált felületek átmeneti ellenállásán.
(#) vision61 válasza uniman hozzászólására (») 9:04 /
 
Attól hogy te még nem láttál, létezik ilyen kivitel. A ZV4-es is kúpos rúgóval volt szerelve, a V4-nél pedig van amelyiknél egy kis lángterelő van a végére húzva, azoknál az alu cső nem olyan peremezett, mint a Gafly fotóján. Egy időben a Vaillant vízmelegítői is így készültek, vagy finom szitaszövettel.
A hozzászólás módosítva: 9:09
(#) uniman válasza vision61 hozzászólására (») 9:17 /
 
A lángterelő OK...bár a képemen a termoelemet nem látom.
A Fég C és K (ZC) sorozatán is "létezik"...? Ezekről megnéznék 1-2 képet.
A hozzászólás módosítva: 9:19

V4.2.JPG
    
(#) nagyben válasza user1914 hozzászólására (») 18:08 /
 
user1914: nem lehet az alucsövet lejjebb tenni, fix karmocskák vannak rajta annál a résznél, ahol befogatod a piézóval együtt. (csatoltam róla képet)

uniman: bizonyíték
Jó sok keresgéléssel, de ezen az egy helyen találtam zc18-hoz való rugós alucsövet.

Lehet ilyenre kellene lecserélnem az alucsövet, és akkor a gányolt rugós megoldás szükségtelenné válna?

VIM: ezen már túl vagyunk, javaslatotokra végigjátszottam a kötések ellenőrzését, illetve az összes drótot úgy állítottam be a kazánban, hogy semmi ne érjen se össze, se a kazántesthez, sőt, ideiglenesen még a földelést is lekötöttem a kazánról, a hiba ennek ellenére ugyanúgy jelentkezett.
A fél ország kazánját ki lehetne dobni, ha a kazántest felületi rozsdásodása problémát jelentene. (A rozsda amúgy nagyszerűen szigetel is ) De onnantól, hogy a vezetékek nem érnek össze, és nem érnek a kazántesthez sem, ennek semmi jelentősége, mert az áram a réz vezetőkön áramlik, megkockáztatom, hogy még abban az esetben is, ha esetleg sérült a réz szigetelése és hozzáér a kazántesthez, mert a réz jobb vezető (ettől még nyilván bezavarhat).

Nálam az elmúlt 20 évben a kazánszerelők soha nem foglalkoztak azzal, hogy összeérnek-e a vezetékek, vagy hogy hozzáérnek-e a kazán bármely fém részéhez.
Amúgy a kérdés már pár hozzászólással korábban tisztázódott, mert nem a termomágnes leoldása után áll le a kazán, hanem a főégő kialvásával egy időben, a termomágnes csak 10-13mp-el később old le. Azért tapasztalható némi utánégés, mert az alucsőben lévő gáz még pár tized mp-ig táplálja az őrlángot. Alulról kap huzatot a rendszer, a fúvóka és az alucső közötti kb 2 cm-en, ahol a gáz-levegő képzés történik (lsd. korábbi leírásom)

Minden esetre egyenlőre boldogan jelentem, hogy a rugós megoldás alapvetően bevált, most már 48 órája megy a kazán leállás nélkül, az izzó rugó áthidalja azt a pár tized másodpercet, amíg nem jut gáz az alucsőbe, és újragyújtja az őrlángot a termomágnes leoldás előtt.

Kérdés, hogy görcsöljek-e tovább a kérdésen, vegyek-e esetleg rugós őrlángfúvókát, vagy teljesen felesleges, ha ezzel a pici módosítással is tökéletesen működik a rendszer?
(a húzat okára nem jöttem még rá, azt persze tisztázni kellene, illetve még várat magára az új fúvóka beszerelése)

alucső.jpg
    
Következő: »»   299 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem