Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő kerékpárra, alternatív világítási módszerek
Lapozás: OK   4 / 4
(#) alango válasza dusinnhht hozzászólására (») Okt 27, 2011 1 /
 
I greed it
(#) Janifly hozzászólása Feb 14, 2012 /
 
Sziasztok!
Vettem egy ilyet, hátha érdekel valakit a tapasztalatom:
Nagyon jól világít sima dinamóval!
(#) JoeCity hozzászólása Júl 4, 2012 /
 
Üdv! Volna egy kerékpáros reflektor lámpám, ami 4x1,5V-os elemmel üzemel. Találtam itthon 4db 1,2V NiCd akkut. Elég ha ezt a 4-et sorosan kapcsolom és egy LM7805 -ra kötöm, ami egy 12V 45Ah akkuról kapja a tápot, vagy kéne hozzá még vmi elektronika?
(#) abcdabcd válasza JoeCity hozzászólására (») Júl 4, 2012 /
 
A töltés végét valahogyan érzékelni kéne, mert így hamarabb tönkremennek az akksik, ha a töltési időt csak találomra "állítod be", azaz hogy amikor úgy gondolod hogy feltöltődött, (vagy épp amikor odajutsz hogy megméred hogy már jó a feszültség), akkor leveszed, addigra már lehet egészen felmelegszenek az akksik... Olcsó akksis fúrókban pl amúgy kb csak ennyi van(azaz stabot én pl nem láttam abban amit szétszedtem), meg van még egy dióda ami nem engedi, hogy a feltöltött akkuból visszafelé áram folyjon a táp felé... ja meg még egy korlátozó ellenállást is tesznek bele, ami a max áramot adja meg...
Szóval valahogy a max áramot neked is meg kellene adnod... esetleg olyat csinálhatsz, hogy a stabot áramgenerátornak állítod be(adatlapban valahol láttam ilyen példát is, lehet lm317 volt és nem 78xx), és ha elég kis áramot állítassz be, ami 0,1C-s töltésnek felel meg mondjuk (1500mAh-nál ez 150mA), akkor azt az akku elég sokáig elviseli állítólag károsodás nélkül... szóval ha lassú töltés kell akkor talán ez lehet a legjobb megoldás, ha egyszerűt is akarsz... ha gyorsabb kell, akkor már kell valahogy figyelni az akkuk feszültségét...
(#) zolika60 válasza Janifly hozzászólására (») Júl 5, 2012 /
 
Csak egy erősebb lejtmenetig attól tartok. Meg a váltóáramot sem szereti huzamos ideig. Legalább egy diódát tegyél elé, mert nagyon hamar vége lesz az örömödnek. Ha nem késtem el vele máris.
(#) vilnov hozzászólása Aug 18, 2013 /
 
Sziasztok!!

Segítséget szeretnék kérni egy elektromos kerékpár lithium ionos akkujának illetve az alaplapjának az ujraélesztésében. A biciklit ellopták és megrongált illetve helytelenül töltött akkumlátorral kaptam vissza.A nyáklapon elszállt pár dolog amit hozzáértők nem tudtak pótolni.Az lenne a kérdésem hogy létezik e közöttetek olyan ember aki nagyobb hozzáértéssel rendelkezik e téren és tudna nekem segíteni a javításban vagy eegy teljesen új alaplap elkészítésében?
(#) dadan20 válasza Sanyi87 hozzászólására (») Júl 29, 2014 /
 
Sziasztok!

A fenti megoldásra van esetleg valami kapcsolási rajz ?

Hasonlót szeretnék én is, egy agydinamós bicóhoz, csak nekem elé még kellene ugyebár egy egyenirányító híd is, mivel a "dinamóm" váltakozó áramot ad.

Köszi előre is!
(#) laszlo008 hozzászólása Nov 15, 2014 /
 
Sziasztok!
Nagy fába vágom a fejszémet.
Van egy agydinamós bringám, ehhez szeretnék telefontöltőt készíteni.
Megnéztem jópár filmet róla, de valahogy egyiket sem találom korrektnek. Azt szeretném kérdezni, van e nektek a töltő készítésben tapasztalatok?
Tud valamelyikőtök esetleg kapcsolási rajzot hozzá?
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) prognosys hozzászólása Márc 14, 2015 /
 
Sziasztok! Nálam is előkerült a téma. Találtam is egy megfelelőnek tűnő, részletes leírást + PDF-et (katt ide: http://minisystem.blogspot.hu/2008/07/dynamo-lithium-ion-battery-ch...g.html), ami a kész NYÁK-ot tartalmazza. kinyomtatva egyből ki lehet marni meg ilyesmi...viszont a hozzá felsorolt alkatrészeket - pl. LM3622 jelű töltésvezérlőt vagy D45H8 jelű tranzisztort - nem látom beszerezhetőnek itthon. Helyettesítő áramköröket sem találok. Ha tudna valaki segíteni, nagyon hálás lennék! Köszönöm!
(#) orcika70 válasza prognosys hozzászólására (») Márc 15, 2015 /
 
(#) gyulank hozzászólása Jún 4, 2015 /
 
Egy mindenest valahogy így kéne összerakni? Egyre jobban terjednek ezek az USB-s akkuk, és ha jól tudom egyre jobb hatásfokú, nagyobb áramú LED-ek lesznek. Egy ilyesmi tán jó lenne azokra is, és még telefon töltésre is.
(#) Akusztik hozzászólása Júl 9, 2015 /
 
Sziasztok!

Felújítom épp a kerékpáromat és egy pár éves tervemnek is újra nekifutottam. Eddig sikertelen volt minden próbálkozásom, szeretnék segítséget kérni Tőletek!

Alapvetően új vagyok itt, 18 éves, pályakezdő és mindeddig azt gondoltam, hogy a középiskolai ismeretek és a fizika érettségi tudásanyaga a valós elektronikában is felhasználható... Tévedtem.

Magáról a problémáról:
Vettem egy Shimano agyváltót (6V 3W) és a mellékelt ábra szerinti áramkört forrasztottam össze (minden alkatrész a garázs mélyéről származik, kivétel a dinamó és a 2 led).

2db Powerledet szerettem volna meghajtani úgy, hogyha nem este tekerek, akkor ne világítsanak, tehát töltsék az akkumulátort, továbbá megállás után (lekapcsolás nélkül) legalább egy 10 percen át világítsanak.

A dinamót egy Graetz-hídra kötöttem, így egyenirányítottam, amit sikerült is tesztelnem és ez biztosan működik. A két kondit "simításra" használom. Beleraktam egy digitális kijelzős voltmérőt is (0-30V), ami külső tápról (6V) üzemel kapcsolóval, hogy ellenőrizhessem az aksi töltöttségét. 2 db dióda akadályozza a kondik töltődését az elemről (ugyanilyen elven van a fő ágban is az első lámpa mögött egy, hogy az elemek használatakor ne töltődjön visszafelé semmiképpen sem).

Ez a voltmérő már hibásan működött, mert kisebb kerékforgatás után még mért 1-2V-ig, de egy hosszabb, nagyobb tekerés után 0-ra állt be (a multiméter 3-4V-ot jelzett ekkor).

Tovább tetézve a bajt kipróbáltam a teljes rendszer működését. Az eredmény: semmi sem működött.

Szétszedtem és végigellenőriztem. A kondenzátorok szépen működnek. A lámpákat simán, közvetlenül az egyenirányítás után (minden egyéb elemet kihagyva), kipróbálva villogtak, de működtek.

Ezen felbuzdulva egy kondenzátort is bekötöttem. A rendszer együtt nem üzemelt. Majd botor módon egy kondit kötöttem csak a dinamóra, majd a feltöltött kondit a lámpákra és keletkezett pár száz forintnyi deficitem... 30V-ot mértem a kondiban utólag.

Elsősorban aziránt szeretnék érdeklődni, hogy miként tudta az agydinamó ennyire feltölteni a kondenzátort? Így felvetődik, hogy a 6V 3W mit jelöl? Próbáltam utánanézni az agydinamó hatásfokának, arra gondolva, hogy a befektetett munka alapján ki tudom számolni majd a a teljesítményt és talán a 6V 3W csak egy arányszám, de sajnos ebben sem vagyok biztos.

Másodrészt mi lehet szerintetek a probléma forrása? Miért nem működőképes így a rendszer? Miért nem mér feszültséget a mérőm? Az akkumulátor lehet hibás (RC kisautóból jött ki még régen)? Hogyan egészíthetném ki ezt a rendszert?

Gondoltam már több lámpára is, de eddig csak sajáttal próbálkoztam. Van valami javaslatotok mivel használhatnám még?

Legutolsó sorban pedig szeretnék az aksiból telefontöltőt csinálni nagyobb utakra, esetleg egy hűtőventilátort rákötni, egy hűtőtáska részhez. Miként kezdhetnék ezekbe bele az adott körülményeket figyelembe véve?

Még egy pici apróság: a hátsókerék fémvázára szereltem egy házilag tekercselt 500 menetes tekercset, szembe vele pedig egymásól majdnem ugyanannyi távolságra, a küllőkre, két rossz winchesterből kinyert erősebb mágnest, eddig ezek adták egy piros leddel (villogott) a hátsó jelzővilágításomat. Most, hogy szükségtelenné kezd válni szintén egy kis ledet szeretnék rászerelni, ami megvilágítja elől a sebességmérőmet, amin nincs éjszakai fény. Mivel ez villogó üzemmódban elég nehéz lenne, így ide is raktam egy simító kondit, de ez ugyanígy nem működik. Több mágnes/tekercs kéne az indukció periódusidejének a csökkentésére, ez okozhat problémát vagy a kondi (mellékelek képet), szerintetek?

Ha lehet, akkor nem kész terveket, hanem ötleteket és magyarázatokat szeretnék kérni, hogy tanulhassak az esetből és a jelenségekből.

Nagyon köszönöm a segítségeteket előre is!

Mellékletek:
Bringa terv - KAPCSOLÁSI RAJZ
Részlet - a kivitelezés egy része
Hátsó (kis) kondi - a magányos hátsó simítókondi
Digit. voltmérő - egyértelmű
Elektrolit (nagy) kondi - 2db a nagy áramkörben
Akkumulátor - RC kisautós a nagy áramkörben
Tekercs + mágnes - a hátsókerék mozgási indukciós cuccai
Tekercs + mágnes 2 - szintén
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2015
(#) linx hozzászólása Júl 9, 2015 /
 
Adott egy kerékpár agydinamóval (6V 3W), pár 18650-es 3.7V-os akkumulátorral (párhuzamosan kötve), és egy kisfogyasztású elektronika (GPS-es nyomkövető, lopásgátló), amit folyamatosan el kell látni táppal.
Ehhez keresnék egy olyan egyszerű kapcsolást, amit betehetek a dinamó és az akkumulátor közé, hogy folyamatosan tölthesse, és ha már eléggé tele van, lekapcsolja a töltést.
Mivel a töltés folyamatos, még az sem elvárás, hogy 100%-ig feltöltse az aksikat, csak lényegében tele legyenek.
Bármilyen ötletnek, iránymutatásnak, linknek, tanácsnak örülnék.
Következő: »»   4 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem