Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3660 / 3660
(#) Alkotó válasza zolika60 hozzászólására (») Pé, 19:18 / 1
 
Mint említettem, berzenkedek én is az újdonságok sokaságától. 5. generációs e-CVT hajtásrendszer, több mint két tucat vezetést támogató és biztonságot fokozó elektronikai rendszer, amik egy része határozottan képes beavatkozni a vezetésbe, vagy például az elektromosan állítható deréktámasz (azt se tudom mi a fene ez), és további szinte végtelen lista a "jóságokról".
Na de nekem annak idején a Trabantom is megfelelt, sőt talán jobban örültem neki mint ennek a mostaninak fogok majd.

De a lényeg, jó egészséget kívánok az autózáshoz is, és az esetleges karbantartáshoz is.
A hozzászólás módosítva: Pé, 19:18
(#) bbb válasza Alkotó hozzászólására (») Pé, 22:31 /
 
Idézet:
„elektromosan állítható deréktámasz”
Az egy nagyon jó dolog A lényeg, hogy az ülésben eltöltött időt komfortosan tudd elkölteni. A fejtámasz, deréktámasz, dőlés, ... mind azt szolgálja, hogy kényelmesen ülj benne. Nekem a puntoban volt állítható deréktámaszom, s néha nagyon jó volt, ha éppen keményítettem rajta, hogy jobban tartsa a derekam egy fárasztó nap után. Persze alapvetően ez is olyan, hogy egyszer beállítod magadnak, aztán többet nem foglalkozol vele
(#) szs válasza bbb hozzászólására (») Pé, 22:42 /
 
Csak hozzá kell szokni.
Elsőre hű, de kenyelmetlen, hogy nyom. Aztán ráérzel: egész nap autóztam, megsem szakad le a derekam.
A hozzászólás módosítva: Pé, 22:43
(#) bbb válasza szs hozzászólására (») Szo, 8:00 /
 
Pont erről beszéltem én is. Nagyon jó dolog, ha kényelmes az ülés. Emlékszem annakidején a volvo xc60-ba beültem a szalonban. Amikor az eladó érdeklődött, akkor csak annyit tudtam mondani, hogy bár az xc60-ra nincs pénzem, azért az ülést elvinném Egyszerűen imádtam azt a kényelmet a mindenféle állíthatóságával.
(#) somitomi válasza zolika60 hozzászólására (») 10:56 /
 
38 éves autónál még inkább találni olyan alkatrészt, amit még bontásból is úgy kell vadászni, mert az utánpótlása rég megszűnt. Ebben a korban ráadásul már az összes műanyag, szigetelés eléggé elfárad, az a kevéske villamosság is mindenféle kontakthibával, szakadással, testzárlattal tudja szórakoztatni az embert, olyan alkatrészeknél jelenik meg kopás, aminek a cseréjére senki nem gondolt a gyárban.
Ha valamiért macerásabb amúgy új autót javítani, az szerintem amúgy sem az elektronika, hanem a sokkal zsúfoltabb motortér, ami miatt néha egy izzócseréhez is le kell bontani ezt-azt. Szóval szerintem egyéni ízlés kérdése, kinek melyik serpenyő a nehezebb összességében. Én is járkáltam pár évet 30+-os autóval, aztán tavaly újítottam egy 23 évessel
(#) Tomi94 válasza zolika60 hozzászólására (») 11:03 /
 
Idézet:
„nem a kor számít, hanem az állapot”


Nos igen, hozzátéve persze, hogy az az állapot sokban múlik a rászánt időn (esetleg pénzen), odafigyelésen. De én abszolút egyetértek, ill. még inkább sose értettem egyet az automatikus "régi --> megbízhatatlan, vacak" következtetéssel.

Nekem ugyan csak biciklim van, ami úgy 45-50 éves lehet, 1980 előtti: régi német vas, városi kivitel 3-as agyváltóval. Pesten belüli városi közlekedésre használom kb. 6 éve, napi szinten. Alkalmi túrázásra persze mást. Anyagiakat tekintve meg vehetnék autót is, nem is rosszat, de a főváros majdnem közepén teljesen értelmetlen lenne a fenntartása. Egy éve volt nálam, amikor pénzt nem sajnálva elvittem Csepelre egy specialistához (kb. korombeli, 30 körüli gépészmérnök srác) agyváltó felújításra - akkor kapott gyárival megegyező tulajdonságú kenőanyagot, cserélt egy repedt gyűrűt benne, meg beállította a csapágyakat az újrakenést követően. 2020 tavasza óta, ha csak a napi 2x2 km ingázást számolom, akkor is van benne 4500 km (de volt olyan év is, mikor ezen felül heti 40-50 km további táv volt az általános.. úgyhogy lehet az akár 7-8 ezer is). Ez alatt elfogyott pár fékbetét és egy szett külsőgumi, egyszer elszakadt a váltó-bowden, ill. most nyár elején cseréltem láncot. (Persze a megvételkor az első fékszerkezet és a váltókar kenést igényelt, lámpát újra kellett kábelezni, a pedálok is csereérettek voltak, de akkor valószínű, hogy tizenéves garázsban állásból került elő.)

Na most, előtte alsó-középkategóriás, 2007-ben újonnan vásárolt Schwinn-Csepelt hajtottam a gimis éveim alatt, meg aztán a koliból vidékre hazajáráskor. Nincs tényszerűen felírva a szerviznaplója, de érzésre jóval többet kellett foglalkozni vele már az első pár évében is, hogy megbízhatóan működjön napi használatban (kb. hasonló távokkal). Igaz, azon 7 sebességes láncváltó volt, ami a környezeti hatásokra (hó, sár) érzékenyebb. Meg alufelni V-fékkel, aminek kb. 2 éves korára szétkarcolódott a felülete a sáros vízben fékezéstől, és onnantól pár havonta felzabálta a fékpofákat, veszettül csikorogva párásabb időben.

Ha ezt nézem, a kor még negatívan is befolyásolhatta a napi használatot. Persze tudom, hogy 2007-ben is lehetett volna tartós új kerékpárt venni, csak épp nem 40, hanem 150 ezerért. 50 éve meg nem létezett a 40 ezres kategória, akkor a bicikli hosszú távra vásárolt, értékes holmi volt.

Azt viszont nem kell letagadni, hogy vannak kihívások is egy öreg gép fenntartásában. Az említett váltóbowden-szakadás pl. legalább egy hétre kivonta a forgalomból - mivel nem kapható akárhol hozzá való bowden már! Marad a külföldről rendelés (drága), vagy a csepeli szervizhez kijutás (munkaidővel nehéz egyeztetni). Egy "modern" járgányhoz meg két sarokkal arrébb kaptam volna hozzá valót, kb. 500 Ft-ért. Vagy az "ékes" hajtókar szerelése, amit már sok Bp-i szerviz helyből el sem vállal. Szóval azért némi tudás nem árt hozzá. De ha ezt megkapja, akkor vissza is kapom tőle a szolgálatot.
(#) Gafly válasza Tomi94 hozzászólására (») 12:10 /
 
Idézet:
„nem a kor számít”

Pont ma futottam össze egy öreg csajjal.
Ott óbégatott a buszmegállóban, egyik keze telibe gipszelve, teleakasztgatva bevásároló táskákkal, hogy segítsen már valaki. Most jövök az orvostól.
Ismerem már, inkább elsétáltam a következő megállóba, időmbe belefért.
Hát nem felszállt a következő megállónál (amiben semmi meglepetés nincsen) és jött a következő fázis: Hová lett az arany fülbevalóm?
Dehát mi történt magával, hogy így be van gipszelve?
Elütött egy kocsi.
Micsoda emberek vannak.
Ki, és hol?
Plázában, a takarító, pont a WC előtt.
Erre elkiabáltam magam (nem szokásom) ne dőljönek be, mert ismert zsebes, meg ott áll a rendőrautó.
Ennek az lett a következménye, hogy seperc visszakerült az arany fülcsi a néni fülébe, és gyors leszállás történt a buszról...
(#) zolika60 válasza somitomi hozzászólására (») 19:10 /
 
Szerencsére nekem van bontott alkatrészem dögivel. Az elmúlt harminc évben legalább tíz ilyen autót bontottam és abból van a padláson bőven. Plusz egy ugyanolyan színű donor autó az udvaron. Mondjuk már eléggé hiányos állapotban. Valamint mivel ennek a Santana változata volt Kínában a taxi egy időben, a mai napig szinte minden alkatrészét gyártják. Például tavaly vettem hozzá vízlehúzó gumit az ajtókba, meg sebváltó gumiharangot onnan. A kevéske villamosságban nincsenek kontakthibák, mert tisztán tartom a csatlakozókat. A vezetékek vastagsága meg szerintem többszöröse egy mai autóénak. Szóval nekem marad ez.
Következő: »»   3660 / 3660
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem