Fórum témák
» Több friss téma |
Aprilia Sr factory 2008 töltés hiányÜdvSajnos a motor aksi lemerült menet közben. Szeretném kimérni hogy tényleg a generátor a hibás vagy valami más. Hogy tudom megcsinálni hogy semmit se tegyek megjobban tönkre? A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2025
Feltöltöd az akkut annyira, hogy indítani tudj vele. Ráteszel egy műszert az akku pontjaira. Járó motornál gázt adsz. A feszültségnek feljebb kell mennie. Akár 14 V fölé is mehet. Elveszed a gázt, visszaesik. Ha nagyon üres az akku, hosszabb időt is várni kell. Ha zárlatos valamelyik cellája, 12V+ helyett 10 V vagy éppenhogy afölötti értéket mérhetsz, de azzal nem tudod beindítani. Kivéve, ha berúgható. De ilyen gyenge akkuval nem szabad kísérletezni, mert mást is tönkretehet.
Most történt az ellenőrzés. A motor indult, index fék jól működött töltés teljes gázon 1-2 század került az aksiba ami már inkább mérési pontatlanság.
Nem az a lényeg ez esetben, hogy mennyi megy az akksiba, hanem hogy megemelkedik-e a feszültség. Teljesen feltöltött akkunál amint visszatöltötte az indításkor felvett áramot, azonnal felemelkedik a töltőfeszültség a szabályzó által megszabott felső értékre. Ami 14,0-14,5 V között lehet. Jó esetben. Találkoztam egyszer gyári új Zsiguli fesz. szabályzóval, ami kiforralta az akkuból a vizet.
Sajnos 0 a töltés. 100km alatt nem töltött fel az aksi. Szerdán viszem szervízbe azt cserélik
|
Bejelentkezés
Hirdetés |





