Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor vezérlés
 
Témaindító: hilbi, idő: Okt 17, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 16
(#) bela budacsik hozzászólása Márc 26, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy 12voltos ablaktörlő motorom,egy 6 pólusú irányváltó kapcsolóm 2 végállás kapcsolóm.Nem tudom bekötni.Ebben kérem a segítségeteket.Köszönöm!
(#) erbe válasza bela budacsik hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Én se tudnám, ha nem írod meg, mit szeretnél.
(#) bela budacsik hozzászólása Márc 26, 2019 /
 
Ez igaz. Köszi.
Tekercselö gépet szeretnék készíteni.A sor végeket kellene a végállás kapcsolókkal beállítani.Ha nem jó az ötlet elfogadom, mert az elején vagyok.Köszi!
(#) erbe válasza bela budacsik hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Van már ilyen, nézd át! Ha nem ad megoldást, ott kérdezz!
Menetszámolós tekercselőgép...
Amit felsoroltál, az kevés lenne. Mechanikus végállással lehetne ide-oda váltogatni, elektromosan váltórelék kellenének.
(#) bela budacsik hozzászólása Márc 28, 2019 /
 
Erbe.Köszönöm a segítséget,utána néztem és mechanikus végállással fogom elkészíteni.Menet közben meglátom hogy alakul.Mégegyszer köszi!
(#) Péter75 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Sziasztok!
Sajnos nem tudom az adott helyzetben kapcsolót használni. Két pozitív 12v-os vezérléssel kellene működjön.
Tápfeszültség megszakításával tudom kis be kapcsolni.
De ebben az esetben a kondenzátor nem sül ki túl gyorsan. Kell neki kb tíz másodperc.
Van erre valamilyen megoldás?
(#) proli007 válasza Péter75 hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Hello! " Két pozitív 12v-os vezérléssel kellene működjön." Ezt nem igazán értem..
De ha a tápfesz megjelenésével indítanád, akkor az R2-vel párhuzamosan teszel egy diódát. (Anód a Reset felé.) Akkor kikapcsoláskor az kisüti a kondit.
(#) Péter75 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Szuper lett Köszönöm!!!!!
(#) kerez hozzászólása Dec 19, 2021 /
 
Sziasztok!
Kezdőként szeretném kérdezni, hogy tudtok futópad elektronikával foglalkozó szerelőt?
Olyant keresnék akinek elküldhetném az elektronikát ( panelt) és bevizsgálná mi a rossz, mennyi lenne a javítása,stb…..
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) kerez hozzászólása Dec 22, 2021 /
 
Sziasztok!
Keresek futópad elektrónikához szerelőt!!!
Aki foglalkozik panelek, vezérléssel kimérésével.
Előre is köszönöm!
Üdv!
(#) ferci válasza kerez hozzászólására (») Dec 22, 2021 /
 
Szia!
A kérésedet az apróhirdetésben tedd fel, többen olvassák ( Keres" ).
üdv, ferci
(#) biharit válasza proli007 hozzászólására (») Szept 1, 2022 /
 
Sziasztok, Ez a relés kapcsolás nekem jónak látszik, de kétségeim vannak: Nekem egy ciszternába gyűjtött esővíz szabályozást kellene megoldanom. A tetőről érkező esővíz útját egy visszacsapó szelepes elemmel oldanám meg reteszeléssel, amit egy ablaktörlő motor végezne. A tartály szintjét két lebegőkapcsolóval szabályoznám, a motort végálláskapcsolókkal állítanám meg a nyit/záz pozíciókban. A kérdésem az lenne, hogy ha az S1-S2 nyomógomb helyére a lebegőkapcsoló fixen kapcsolja a feszültséget, ahhoz mit szólnak a relék? Ha ez gondot okoz, esetleg tudnátok javasolni más kapcsolást? Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) yohnsee válasza biharit hozzászólására (») Szept 1, 2022 /
 
Szia, S1 és S2 helyére ha fixen adsz tápot, és csak a relék kapcsolt oldalán teszel végálláskapcsolót az áramkör megszakítására, akkor a relék egy picit fűteni fognak a folyamatos behúzva tartás miatt, szerintem fölöslegesen. Ha a megoldásod fizikailag átalakítható, hogy végállásnál 2 mikrokapcsolót nyomjon meg, akkor az egyik lehetne a relék behúzótekercsének megszakítója.
(#) proli007 válasza biharit hozzászólására (») Szept 1, 2022 /
 
Hello! A relék nem szólnának semmit. De ha arra gondolsz, hogy mi van, ha mind két relé egyszerre húz, akkor sincs semmi, mert ha mind két relé el van ejtve, akkor is áll a motor, és ha mind kettő meg van húzva, akkor is áll a motor. Lévén hogy ha a motor mind két pontja azonos potenciálon van, akkor nincs miből működjön.
De szerintem Te töltő-ürítő kapcsolásra gondolsz. Avagy ha eléri a vízszint a maximumot, lezár a szelep. És ha elér egy minimumot, akkor pedig kinyit. Vagy nem? (Mert a kérdésből ez nem derül ki.) Akkor viszont információ tárolásra, avagy öntartó áramkörre van szükség. De ezt a dolgot akár egy úszókapcsoló is meg tudja oldani a hiszterézisével. (Nem ott kapcsol be, ahol ki.)

Mert ez a két relé a rajzon, mindössze az irányváltást oldja meg. Mondjuk lerajzolhatnád hogy és hol lesznek az érzékelők és milyen típusúak. Valamint hogy képzelet el a működést.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2022
(#) biharit válasza proli007 hozzászólására (») Szept 5, 2022 /
 
Köszönöm a válaszokat!!! Így van, ez egyfajta töltő/ürítő rendszer volna. Automatizálva csak a töltő oldal lenne, a szivattyú manuálisan lenne kapcsolva, amikor szükséges. A lényeg, hogy az esővíz ne haladja meg az L1 szintet, a visszacsapó szelep zárva legyen. Amikor pedig eléri az L2 szintet, nyisson ki. Megpróbáltam csinálni egy vázlatot, hogyan képzeltem el a működést. Remélem, sikerül csatolni.

ciszterna.jpg
    
(#) Bakman válasza biharit hozzászólására (») Szept 5, 2022 /
 
Nincs a tartályon vagy a csőrendszeren túlfolyó? Ott tudna távozni a felesleg.
(#) biharit válasza Bakman hozzászólására (») Szept 5, 2022 /
 
Kösz az ötletet, föld alatt van a tartály.
(#) proli007 válasza biharit hozzászólására (») Szept 5, 2022 /
 
Hello! Oké, én megrajzoltam hogyan lehet ezt megoldani. De én a töltésben egy logikai hibát látok. Ha nincs maximumon, akkor nyitva lehet a szelep. Tehát nem sok értelme van, hogy a maximum-minimum érzékelőt egymástól távol helyezzed el. Így tulajdonképpen felesleges a két érzékelő, ezt egyetlen úszókapcsoló is meg tudja oldani, mert mindnek van hiszterézise. Avagy a be és kikapcsolás között van távolság. És akkor az információ tároló felesleges. De Te tudod..
Az érzékelő kontaktus "NO". Vagy is mind kettő olyan, hogy ha a vízszint meghaladja az érzékelési szintet, a kontaktus zár.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2022
(#) ati7878 hozzászólása Feb 25, 2023 /
 
Tisztelt Forumozók!
Szeretnék 2 db brushed 24 v 250 w motort irányítani egy flysky 6 csatornás távirányítóval. A két motor egy platformra lenne szerelve egyik a jobb oldalt a másik a bal oldalt hajtaná. A motorok és a távirányító már megvan, de az elektronika még hiányzik. A fordulatszám szabályozás és az irányváltás lenne a fontos. Ehhez szeretnék segítséget!
(#) Massawa válasza ati7878 hozzászólására (») Feb 25, 2023 /
 
Ugy hivják, hogy BEC ESC Brushed 10 A 6S (24 V) van. Keress rá
(#) ati7878 hozzászólása Feb 25, 2023 /
 
Köszi a segítséget! Akkor már külön motorvezérlő nem is kell?
(#) Massawa válasza ati7878 hozzászólására (») Feb 25, 2023 /
 
Általában nem. A vevöben a szervo foglalatába kell bedugni. Innen kapja a vevö az áramot ( BEC) mig a nagyteljesitményü kimentre ESC ( kimenetekre) a motor (motorok) mennek. Van olyan is ami egyböl 2 motort tud hajtani, külön szervo parancsokkal ( lánctalpas jármüvek stb vezérlésére). Mindenképpen autokhoz stb valo ESC-t keress, mert azok tolatni is tudnak ( azaz visszafelé is forog a motor). Az egyszerübbek csak egy irányba mennek. ( repülögépekhez).
Jobb modellboltban/klubban kaphatsz tanácsokat is. Mindenképpen a nagyfeszültségü verziot keress ( 6S = 24 V) áram szempontjábol 6-400 Amperig láttam. Az utobbiakon már ventillátor is van, a kisebbek akár vizben is müködnek. Mindenképpen kefés motorokhoz valot ( brushed) és ha lehet, olyat ahol a PWM frekijét is be lehet állitani - programozni.
Ez fontos mert sok ESC vasmentes motorra van tervezve, ami kilohertz feletti frekivel megy, a mezei motor meg 1 kHz alatti PWM-et igényel.
(#) ati7878 hozzászólása Feb 25, 2023 /
 
Ok,köszi. Kezd összeállni a dolog.
(#) Misimókus hozzászólása Márc 9, 2024 /
 
Tisztelt Fórum!

Bolhapiacon vásároltam egy Minn Kota 36 lbs Thrust csónakmotort. A biztonság kedvéért lepróbáltattam az eladó akkumulátoráról és azt tapasztaltam, hogy az 5 előre- és 3 hátramenet helyett egy bizonyos állásban működik. Ezért arra gondoltam, hogy megtisztítom a fokozatkapcsolóját és használható lesz.
Azonban tévedtem. A kapcsolót már többször "reparálták", a belső szerkezet néhány része hiányzik, és -bár vételkor úszott a zsírban- tisztítás után sem lett jobb.
Sajnos nem tudom rekonstruálni a motorvezérlő áramkört. Ebben kérek segítséget.
Próbáltam gyári kapcsolót beszerezni, de ezt a típust már nem támogatják...

A motorhoz 2 db vastag- és 3 db vékony kábel megy le. Úgy gondolom, ezek a gerjesztések. A főáramkör (forgórész?) belső ellenállása minden tengelypozícióban kb. 0,4 Ohm. A vékony kábelekhez tartozó ellenállások a fővezetékhez és egymáshoz képest 0,7 -1,2 Ohm.
Még annyi kiegészítés, hogy a tengelyt kb. 30-fokonként erős mágneses mező tartja pozícióban.

Arra gondoltam, PWM szabályozóval oldanám meg a feladatot, de nem tudom, hogyan kössem be a gerjesztéseket.

Előre is hálás köszönet a segítségért!
(#) zolika60 válasza Misimókus hozzászólására (») Márc 9, 2024 /
 
Innen vettem ezt. Talán segít. Ha nem, készíts képeket a tiédről. Úgy könnyebb lesz segíteni.
(#) ticko válasza Misimókus hozzászólására (») Márc 9, 2024 /
 
Szia!

Van a neten, egy Minn Kota service manual nevű PDF mappa.
Lehet, hogy ott találsz megoldást a problémádra.
Sajnos linket nem tudok most beilleszteni.
(#) bbatka válasza Misimókus hozzászólására (») Márc 10, 2024 /
 
Én egy vadiúj E-TRUST-al jártam így. kb. 5 órát használtam. Hosszabb állás után nem kapcsol a kapcsolója. Félre tettem a motor aztán vettem inkább egy potméteres Zebko Rhino BLX70 -et. Persze vettem hozzá tartalék potmétert és csigát is. Ha egyszer lesz időm, akkor jobban elmélyedek a az E-TRUST motorjában. Gondoltam már arra, hogy átalakítóm relés vagy FET-es vezérlésűre.
Következő: »»   16 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem