Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szerintem derítsd ki kié a wifi és kérd el tőle a kódot. Én is így tettem otthon. Körbe jártam a szomszédokat és megegyeztem azzal akié volt.
A kapcsolás jó, csak két telep kell hozzá !
A pluszosnak a negatív vége a földre, ugyszintén a minuszosnak a plusz vége a földre!
Sziasztok!
Megpróbálok lényegretörő lenni. Találtam itt az oldalon egy feszültségőr autóba elnevezésű kapcsolást,ezt ittni : Akkuőr Az lenne a feladatom hogy 24 Vos rendszerre kössem és ha a feszültségszint 20.8 V felett van nem kell halás pontosan) akkor hűtőtáskát kapcsoljon.A poblémámat kettészedve : 1. Át kellene méreteznem a kapcsolást 24 V-ra. Ha jól értem akkor a ledek előtétellenállását dupláznom kell,az IC-k adatlap szerint a 30 V-ot bírják.Kérdésem az hogy elég csak a Zenér feszültségét megdupláznom? 2. rész : A középső zöld led ellenállása elől (Lm324es IC 8as lába) venném a jelet amivel egy tranzisztoron át kapcsolnám a relét ami bírja a hűtőtáska áramát. Találtam itt fent egy relé vezérlésre példát : Relé A kérdésem az hogy és BC547-tel szeretném kapcsolni,a relém 12 Vos behúzótekercsű. 316 Ohm ellenállású. Ha minden igaz akkor a komparátorok kimenetén 24 V jelenik majd meg (ezért kell a led elé 2 kOhm) : Ha jól értelmezem a tranzisztor adatlapját akkor 5V és 2 mAnél nyit teljesen? Ez azt jelenti hogy elé bázisellenállásként kell 10.5 kOhm? A reléhez meg gondoltam hogy nem tekerem át a behúzó részt hanem sorbakötök 2 12Vos behúzótekercset és akkor egyszerre kapcsolom a pozitív és negatív szálat is. Remélem nagy hülyeséget nem írtam,ezúton szeretném kérni a segítségeteket ebben a projektben. Köszönöm szépen előre is Üdv Kicsa
És szerinted a metrósok odaadják csak úgy a kódot???
Már próbáltam felajánlottam 2 embernél is havi 1000Ft-ot Létezik egy olyan progi ami végigfuttatja a számokat 0000...-tól amíg nem lesz jó, és akkor bármikor, bárhova tudok csatlakozni...
A szomszédomnál egy 10 karakteres számokat és betűket egyaránt tartalmazó kód volt. Szerintem azt kitalalálni eltarthat egy darabig. Szerintem ne add fel, hátha lesz olyan is aki szívesen közösködik veled. De ha létezik ilyen progam engem is érdekelne.
Nincs ilyen program.
Olyan program van, amit ha egy wifis gépen futtatsz kilistázza a már beírt kódok hashelt karaktersorozatát.
Azért nem adom fel a hack-elősdit, mert apám egyik ismerőse, aki most Angliában él, az megcsinálta ezt...
Tehát bárhol bármikor és bárhova fel tud csatlakozni...
Hello!
Az a kérdésem hogy egy komparátor ic-vel ha meghajtok egy pnp tranzisztort akkor kell-e a bázisára ellenállás? Csináltam egy kapcsolást és azthiszem a komparátor ic szállt el, ahogy rámértem. Lehet ez az oka hogy a komparátor kimenetje a pnp tranyó bázisát a testre úgy lehúzza hogy az áramtűrése meghaladja a 20mA-t? Nemtudom értitek-e mire a gondolok, a lényeg csak annyi nekem hogy kell-e ellenállás vagy nem szükség. Egy opa-val létesített komparátor után egyértelmű hogy teszek ellenállást egy npn tranyó-val való illesztésekor, de itt most kicsit meginogtam hogy mi van akkor ha spéci kompi ic és a pnp bázisát húzza le a testre az ic.
Hello!
Közel jól okoskodsz. De.. - Ezt a 20,8V feszültséget meg kellene gondolni, mert ezen a feszültségen az aksi már le van merülve. Szerintem inkább induljon a kocsi és olvadjon le a táska, mint fordítva. - A Led-ek ellenállását valóban duplázni kell. Viszont a zénert nem érdemes kicserélni (a 6,2V-os a leg stabilabb), elég ha az 1250ohm ellenállást kicseréled 3,6kohm-ra. Akkor a komparálási értékek a kétszeresek lesznek. (elvileg a zéner előtét ellenállását is növelni kellene, de ha az 15mA-re nő, az sem gond.) - Az adatlap, mást mutat, de az ellenállás amit választottál, azért jó lenne. A bázisáram értéke akkor jó, ha Ib>Ic/béta. Tehát 12V/316ohm-os relé árama, kb. 38mA. Ez lesz a kollektoráram. Ezt az áramot közepes kb. 100-as bétával osztva, 0,38mA bázisáramot jelentene. Ennél tehát nagyobbra kell választani a bázisáramot. Ha közel a háromszorosára választjuk, akkor a szükséges bázisáram 1mA lenne. Tekintve, hogy az IC kimenete nem megy fel 24V-ra, csak kb. 22-re. Ez az áram egy 22kohm-os bázis ellenállással megfelelő lenne. - A bázis emitter közötti ellenállás azért szükséges, mert az IC kimenete a GND-re sem tud lejönni (legalább is 1..2V-al számolni kell). Ha az 1mA áramból 0,2mA áramot a bázis-emitter ellenálláson vezetünk el, a bázisnak még mindig jut 0,8mA. Ha a tranyó nyitva van, akkor a bázis-emitter feszültség kb. 0,65V lesz. Így az ellenállás értéke, 0,65/0,2mA=3,3kohm-ra adódik. Tehát a bázis csak akkor fog kinyitni, ha a 22kohm-on már legalább 0,2mA folyik azaz 22kohm*0,2mA=4,4V. Tehát ha az IC kimenete ez alá esik, akkor a tranyó, biztosan lezár. - Felesleges kapcsolni mind két pólust, a plusz bőven megteszi. Inkább helyettesítsd a második relét a relé ellenállásával azonos értékű soros ellenállással. (330ohm) Ez csak fél Watt veszteséget jelent. üdv! proli007
Hello!
Azt is megírhattad volna, hogy milyen komparátor IC-t használtál. (Mert sok esetben annak kimenete egy nyitottkollektoros NPN tranyó.) De soros bázis ellenállás minden esetben kell, ha a tranyót nem árammal (áramgenerátorral), hanem feszültséggel (feszültséggenerátorral) hajtjuk meg. üdv! proli007
LM393-at használtam minek kijövete mint ahogy írtad egy npn tranyó kollektora. Köszi a választ.
Hali.
Feszültség változást szeretnék mérni PC segítségével. Adott egy eszköz ami kiad magából 0,01 - 0,20 V-ig, ezt kéne valahogy össze buherálni a PC-vel. (persze úgy hogy valami értelmes nyelven pl Java fel is tudjam dolgozni) Kérdés milyen porton tudom ezt a feszültség jelet átadni? Megoldható a dolog A/D átalakítás nélkül? Jól jönne pár gondolat mert nem tudom hogy kezdjek neki. köszi.
Szia!
Több lehetőséged is van. 1, bevezeted a PC hangkártyájára, és kiolvasod a megfelelő helyről. 2, Ezt a jelet felerősíted olyan szintre, hogy egy 8-10 bites A/D feltudja dolgozni, s az LPT porton leolvashatod. 3, Szintén felerősíted a jelet, de egy izzó (LED) - fotoellenállás párossal változó ellenállásértékké alakítod, s a GAME port poti helyére kötöd, programból leolvasod. 4, VFO generátorral frekvenciává alakítod, beküldöd egy porton amit mérsz... Mi a szimpi?
Szia!
Köszönöm szépen a kiigazításokat. Akkor az 1250 Ohm heylett berakok egy 3-4 kOhmos potit és akkor első alkalommal egy labortáppal be lehet lőni a megfelelő értéket. Azthiszem egyenlőre mindent értek,nagyon szépen köszönöm a segítéged! Üdv Kicsa
Igazából az a megoldás érdekelne ami a legegyszerűbb és az adott jelet eléggé pontosan tudom majd venni nem torzít az arányokon mivel a feszültség változás lineáris, és lehetőleg nem túl drága a megvalósítása.
Alap szintű dolgokat meg tudok csinálni de nem akarok annyira belefolyni bonyolult áramkörök tervezésébe.
Hello!
Az "eléggé pontosan", nem műszaki paraméter. Ezt %-ban kellene megadni, és/vagy hogy, hány diszkrét értékre szükséges minimálisan felbontani a 10mV..200mV bemeneti jel tartományát a PC-s feldolgozáshoz. Meg kellene adnod, hogy milyen gyorsan kell átalakítani azaz a mérés ciklusidejének mennyinek kell lenni. Valamint, hogy mekkora a jelforrás belső ellenállása. Korrekt válasz adásához, minimálisan ezek az adatok szükségesek. üdv! proli007
Köszi a választ!
még lenne kérdésem, az egyik az hogy a kapcsolási rajzon a C6-os kondi az 1nf-s, és azt lehetne valamivel helyettesíteni? mondjuk 100nf-es el?(mert most pont nincs) és a másik kérdésem az lenne hogy hogytudom megállapítani egy kerámia kondenzátorról hogy melyik a + illetve - polaritása? előre is köszi!
Szerintem a legegyszerűbb megoldás mint írták a PC hangkártyáról való megközelítés. 1V-nál nagyobb nem szabad lennie a jelnek, de ez nállad mint látom nem áll fenn. Aztán keresel a googléban hangkártya oszcillószkóp programot, felteszed s máris működik. Ajánlom pl a Visual Analiser ingyenes programot (ingyenesek közül ez a legjobb, és amúgyis nagyon jó, a virtins még jobb de ahoz nem találtam én még feltört verziót, pedig elég jó vagyok feltört verziók keresésében, én kijelentem hogy nincs is a 3.1-esnek a neten feltört változata, pedig nagyon jó lenne). Ennél kipipálod a feszültség mérését s máris látod grafikopnon s mindenhól a változást. Nagyon hasznos és "okos" program. Egy csomó beállítás közűl válogathatsz
Hello!
- Hogyne lehetne! 100db-ot sorba kötsz és már kész is az 1nF. - Rajzolj valamelyik lába mellé egy "+" jelet, és akkor már meg tudod állapítani, hogy a másik lába a "-" . (a kerámia kondi ugyan is polaritás független) És légy szíves tanuld már meg használni a Válasz gombot. üdv! proli007
Sziasztok!
Van egy atx tápom amit gépen kívül használok.Nem túl nagy 12v 6A-t tud de szerintem ennyi nemjön ki belőle(egy akkus fúró akkuja helyett van bekötve nyákfúráshoz ilyekhez tökéletes)de ha hirtelen teljes fordulatig nyomom lekapcsol a táp.Valahol olvastam hogy terhelni kell valamelyik ágat és akkor rendesen leadja a 6A-t 12v-on.Azlenne a kérdésem melyik ágat és mivel terheljem le?Előre is köszi
Hello!
Az 5V-os ágat. De erről és ennek átalakításáról már több alkalommal volt szó, a tápjavítós topikban. Ajánlom nézz utána.. Ja, és hogy mekkora terheléssel? Ami megfelelő. De lehet, hogy a motoráram extrém növekedése oldja le a tápot. Esetleg egy nagy pufferkondit megpróbálhatsz rátenni. üdv! proli007
Üdv!
Árammérést szeretnék AVR-rel. Mellékeltem egy képet, R2 a sönt ellenállás, R4 és R9 az értékbeállító (egyenletből számolható az IC kimeneti feszültsége) A túlfeszvédő zener dióda helyesen van itt bekötve? Köszönöm!
Hello!
Úgy tűnik, minden rendben van. üdv! proli007
Köszi!
Még egy kérdésem van, csak elfelejtettem: Ez a zener diódás védelem nem módosítja a mérés eredményét?
Hello!
Kis mértékben igen (kis áramok esetén, meg nagyon is), mert a zénerkönyök alatt is van áramfolyás a zéneren. sokkal jobb eredményt érsz el, ha a zénert előfeszíted, és egy diódát kötsz a zéner és a bemenet közé. üdv! proli007
Sziasztok! Van egy elég régi neonos Ham Electronic VH-2115 típusú stek lámpa szerűségem, amit szeretnék megjavítani, mivel az előző gazdája szépen szét szedte és eltépkedte a beforrasztott vezetékeket.Sajnos a googléban nem találok hozzá sem képet, sem kapcsolás rajzot. Tettem fel ide néhány képet róla,hát ha tud valaki segíteni,hogy pontosan mit hova kell beforrasztanom. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Még néhány kép a steklámpához
Ja és nem Ham Electonic,hanem Ham Electric VH-2115
Nem tudom mit csinál ez az oldal,de a képek neve nem is oda került,ami valójában.
Na mostmár jó
|
Bejelentkezés
Hirdetés |