Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Explorer 16 + Graphics PICtail Plus
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Elektroman hozzászólása Jún 16, 2008 /
 
Ha valakinek sikerült rendesen használnia ezt az eszközt az légyszives írja le nekem, mert nem sikerült rájönnöm hogyan kéne "felépíteni a könyvtárszerkezetét" egy projektnek. Először az AN1136-ot szeretném életrekelteni és mondjuk debuggolni de az sem megy.

A válaszokat előre is köszönöm : Gerzsenyi Marcell
(#) SWORDFISH válasza Elektroman hozzászólására (») Jún 16, 2008 /
 
Üdvözletem
Én is most leptem meg magamat egy explorer 16-ossal. A pic-ek tekintetében még kezdő vagyok, de azért leírom azt a pár dolgot amire rájöttem eddig. Pickit 2-vel programozom. Elég trükkös volt felprogramozni mivel a 16-oson a pickit 2 es tüskesor mellet van egy 1-es szám, de figyelj mert nem az az egy es láb hanem pont fordítva van. Tehát a pickit 2-n a ledeknek a pic/pim felé kell nézniük! Így már szépen felismeri a „Pickit 2 programmer”, egyébként a 2.51-est használom a hardware software -jét is frissítettem 2.31-re. Nálam az MPLAB 8.00 nem akarja használni ezt a programozót így azt nem is erőltettem. Egyébként mindenhol az ICD 2-t ajánlják debuggolásra, Azt meg még ugye nem raktam össze, az a fránya csatlakozót nem lehet beszerezni Bővebben: Link . Aztán még a programmal is megküzdöttem mert config -okat is kell beleírni amiről nem sokat lehet neten találni.

Itt egy saját program ami a 8 ledet villogtatja.

#include < p24fj128ga010.h >
_CONFIG1( JTAGEN_OFF & GCP_OFF & GWRP_OFF & ICS_PGx2 & FWDTEN_OFF)
_CONFIG2( FNOSC_PRIPLL & FCKSM_CSDCMD & OSCIOFNC_OFF & POSCMOD_HS)
#define DELAY 16000
main(void)
{
TRISA = 0xff00;
T1CON = 0x8030;
while (1)
{PORTA = 0xff;
TMR1 = 0;
while ( TMR1 < DELAY) {}
PORTA = 0x00;
TMR1 = 0;
while ( TMR1 < DELAY) {}
}}

Olyan Graphics PICtail Plus-t meg már nem vettem mert így is sokat költöttem. Remélem tudtam valami használhatót mondani. Lehet hogy csak én nem értem, de legközelebb legyél egy kicsit érthetőbb.