Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   10 / 276
(#) GAtesz válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Durván 50-60% -ban átnéztem a rajzot és a panelt, és teljesen egyeznek a pozíció számok és az alkatrészek értékei.
De tényleg ne vesztegessünk rá több szót csak zárójelben mondtam.
A bekötése tuti jó.
(#) (Felhasználó 5823) válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Jó tehát kérlek a rajzon karikázd be a D27 T5 és írd meg az R27 ellenállását. pl. De pl R27 - R28 ellenállásnak teljesen más a funkciója. Ez egy tizenévvel későbbi panel módosításokkal. De nem számottevő. Nálunk a cégnél egy azonos típusú előtoló 6 féle panellal volt szerelve, én egyből látom a különbséget. Ennyi a 25 év.
(#) GAtesz válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Azok az alkatrészek a maradék át nem nézett 40-50% ban vannak.
Nem okoskodni akartam hanem csak annyit akartam mondani, nagy vonalakban azért hasonlít.
Ilyennek mint én jó így is!
Minden tiszteletem a tiétek, akik segítenek.
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
De igen, kézzel rajzolva,ha megfelel szívesen elküldöm neked. Remélem, a kirajzoláskor nem vétettem hibát.
Köszönöm a dicséretet, de szerintem sokan vannak , akik nagyobb tapasztalattal rendelkeznek mint én. Csak legfeljebb nem akarják a kínkeservesen megszerzett tudást átadni másoknak.
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
János,neked igazad lehet. Ugyanis én csak a típust néztem, a gyártót nem. Az a rajz ami nekem van az az eredeti ELRESTA gyártmányú panel rajza. Nem figyeltem eléggé. Mea culpa. A 0,68ohmos ellenállás valóban szerepel a helyettesítő-hazai gyártású kártyán, szerintem feleslegesen.
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Erről a gépről a mellékletként feltett rajzok az összes infód?
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Off. Szerintem mindenkinek vannak kedvencei egy fórumon, akik szakmailag magasan fölötte állnak és csodálja őket. Nekem te és Proli007 az ilyen. Ez van. A hozzászólásaitokat mindig elolvasom, és nap mint nap gyarapodok ezáltal. És igen ti meg is osztjátok!!! Lehet, hogy vannak (bár én nem vettem észre), csak tölük nem kapunk semmit!
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Nem.
Van róla még pár oldal beszkennelve.
Feltegyem?
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Légyszíves tedd fel, hátha több információhoz jutok általa.
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Szia!
A leírás nem említi az MMA (elekróda)üzemmód lehetőségét. De ha kellő jártassággal rendelkezel az ilyen gépek átalakítása terén, magad is megcsinálhatod. A trükk a gyújtófeszültségben rejlik.
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
Átalakítok én mindent, bármit, de ez a téma még ismeretlen számomra.

A trafó paramétereit fentebb leírtam. (át kellene tekerni?)
A tirisztorok vezérlő paneljét lehet hogy újra megcsinálom, mert nem tetszik, 1-2 dolog kellene még rá.
Fojtónak is van anyagom, majd megírom ,mi és mennyi.

Kaszni festés és átalakítás előtti állapotok

Mit kellene pontosan csinálnom?
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
A kapcsolási rajzon szerepel egy háromfázisú csillagkapcsolású tekercs, amely egy sima háromfázisú graetz hídra van kötve.Az ábrán pirossal van" bekerítve".
Ennek a feszültségét mérd meg, ha lehet, akkor az egyenirányító után. A szabályozott egyenirányítót erre az időre válaszd le! Ebből a mérési eredményből ki lehet indulni,hogy érdemes-e foglalkozni az átalakítás gondolatával. DE! Ha még soha nem szedtél szét ilyen nagy berendezést, akkor kérlek, ne állj neki,mert nem egyszerű munka!A szétszereléskor könnyen sérülhetnek a tekercsek,sérült tekercsekkel meg már okafogyottá válik az igyekezet.
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
" Ha még soha nem szedtél szét ilyen nagy berendezést, akkor kérlek, ne állj neki,mert nem egyszerű munka!"
Ezt az egészet én raktam össze. LEGO!

A képen a jelenlegi bekötést rajzoltam le.
(nem egészen ugyan az mint a gyári)

Akkor most mi a helyzet?
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 28, 2009 /
 
"A képen a jelenlegi bekötést rajzoltam le.
(nem egészen ugyan az mint a gyári)"
Hát szerintem se úgy néz ki, mint a gyári rajz.
De lehet hogy ez az oka annak, hogy még nem az igazi-mint ahogy korábbi hozzászólásodban is írtad.

Na de komolyra fordítva a szót: én arra gondoltam,hogy ha tényleg alkalmassá akarod tenni arra hogy tudja a CC/CV üzemmódot,akkor nagyon sok átalakítást kell végrehajtani rajta,és ha nincs kellő tapasztalatod ilyen fajta gépek építésében és kudarcba fullad a próbálkozásod,akkor nem szeretnék bűnbak lenni a rengeteg ráfordított idő miatt. De ahhoz hogy érdemes legyen gondolkozni az átalakításon,ahhoz kell az a mérés amit néhány órával ezelőtt kértem. Valamint valami "móricka rajz" arról,hogy azokat a feszültségértékeket amit korábbi hsz.-ban írtál, melyik tekercseken mérted.Az lenne a legjobb ha az eredeti trafót bemásolnád,és annak a tekercsvégeihez írnád a mért értékeket.
(#) mrmoho hozzászólása Szept 29, 2009 /
 
Hello, én kukáztam egy Co hegesztőt Németországban, rossz volt a szálvezetője. Az egész 10 ezeben van. Viszont kéne hozzá egy hosszú munkakábel. Ha tudtok valamit szoljatok. kösz
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Így néz ki a teteje, ezen fel vannak tüntetve a feszültség értékek.
A Móricka ábrához, haza kell majd mennem, és megmérnem, hogy ki-kivel van összekötve.
(#) mpisti válasza mrmoho hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
vatera.hu
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Nos lerajzoltam a trafót elvben.
Van még rajt néhány kivezetés, de azok 2V , 7V os gyengeáramú részek.
Az átalakítástól nem félek, ha nem úgy sikerül,mit az elvárt, biztosan nem te leszel a bűnbak.

Trafó.JPG
    
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Szia!
A gyári rajzon szerepel még fázisonként egy tekercs,ami az általam visszaküldött rajzon pirossal bekeretezve a háromfázisú szabályozatlan egyenirányítót táplálja. Akkor eszerint ez nincs rátekerve a trafóra?Akárhogy is számolom a trafón 30 kivezetés található, a rajzodon is ennyi szerepel. Nincs elkötve csillagpont a felső bakelitlemez alatt?Azaz amit te nekem 50;60;70;80V-os kivezetésként jelöltél meg, biztos hogy ugyanazon tekercs megcsapolásai?
Még egy kérdés. Az általad felírt értékek a csillagponthoz, vagy a fázisok között értendők?
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
"ami az általam visszaküldött rajzon pirossal bekeretezve" nem küldtél vissza semmit.

Egyébként azért nem szerepel, mert Nincsenek olyan tekercsek a trafón.
Ez nem annak a gyári hegesztőnek a trafója. Ez a trafó teljesen más célt szolgát még ifjú korában.
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Akkor nem biztos,hogy az elvárásaidnak megfelel.Még akkor sem, ha látszólag jó oda.A "nagyáramú" szekunder milyen keresztmetszetű huzalból van tekerve?
(#) mpisti válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
A francba! Most néztem vissza-hogy nem tudtad miről van szó-,tényleg nem ment el az a rajz. Na mindjárt megpróbálom még egyszer.

500a1.JPG
    
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Azt sajnos nem tudom.
A csapolások sodrott vezetéken jönnek ki.
És a vezetékek végei a trafóban nagyon szépen el vannak dolgozva.
Éppenséggel kicsit felnyithatom, hogy megmérjem, de ezt ma már nem tudom megcsinálni.
Át kellene valószínűleg tekerni a szekundert?
Ha igen, akkor hogyan? (csak elmélkedés szinten)
(#) (Felhasználó 5823) válasza GAtesz hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Bocs, hogy beleszólok, de mi a szerepe a másik szekundernek? Már többször néztem ezt a megoldást! Érdekes!
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
A másik szekunder tudná biztosítani az elektródás üzemmódhoz a szükséges gyújtófeszültséget. Nem kellene neki többet tudni mint kb. 5-6A-t. A lényege,hogy elektródás üzemnél a tirisztoros szabályzó ezzel az elektronikával nem tud biztosítani az elektróda biztos begyújtásához elégséges gyújtófeszültséget . Ezt úgy lehet megoldani,hogy az oszlopok tartalmaznak még egy tekercset, amely egy 3 fázisú egyenirányítón keresztül biztosítja a kellő nagyságú gyújtófeszültséget, a tirisztoros szabályzó beállításától függetlenül. Természetesen ezeknek a tekercseknek a túlterhelődés megakadályozása érdekében az egyenirányító kimenete után be kell építeni egy kb. 10ohmos nagy terhelhetőségű ellenállást is.
MIG üzemmódhoz azok a feszültségek,amiket felírtál nagyon magasak. Ez egyenirányítva lesz kb. 160V. Ez még a plazmavágáshoz is majdnem elég. Tehát amint már korábban is kértem, légyszíves a csillagponthoz mérve add meg a feszültségek értékét, ne a bakelitlemezen olvasható felírás alapján.
(#) mpisti válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Bocsi! Most látom csak,hogy nem GAtesz-nak írtam a választ!
De a lényeget tartalmazza.
(#) GAtesz válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Ahhoz mértem. Most mértem az előbb pár órája.
Még 4-5V-tal többet is mértem mint a megadott feszültség.
6V 54V 55V 65V 75V 86V
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Szept 29, 2009 /
 
Igen, én nekem csak az gyanús, hogy ez egy tisztán co gép tehát valami más van a háttérban. Arról nem is beszélve, hogy ez keményen rontja a szabályzás hatásosságát. Az én érzésem (hangsúlyozom), hogy valami indulási plusz. Én azt gondolom, hogy sokkal alacsonyabb a feszültsége és induláskor könnyiti meg a tirisztorok dolgát. De ez csak maszek. Nem ugrál össze vissza a fesz mint a tirisztoros gépeknél (lásd BHKV), így hamarabb beáll a szabályzás a normális értékre. Nem tudom megmagyarázni jobban, ez jön le!
(#) (Felhasználó 5823) hozzászólása Szept 29, 2009 /
 
Látni kellene a szervízkönyvet. Plusz a trafó feszültségeit (eredeti).

Gatesz "csak" utánépíti más trafó más értékek.
Szerintem nagyon sok a trafóján a fesz.
Következő: »»   10 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem