Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
Hali!
Tudnátok nekem linkelni PL504-hez tesla tekercs kapcsolásokat?
Elég az ha csak én tudom
![]()
Hali!
Ma elkészítettem deszka modellbe a forgó szikraközömet. Szabályozni tudom 4500f/p,6500f/p,9500f/p. Az elektródák amit pörget egy wolframos hegesztő pálca. A motorra a pálca egy porcelán darabbal rögzítem és műgyantáztam. Tudom nem a legszebb de legalább biztonságos és jó. Majd idővel meg csinálom a flaxeset is mert azzal akarom szaggatni. Most csak rövid zárra kötöttem rá egy MOT-ot és elég jól ment! Olyan volt mintha egy tűzkarika ment volna. Szerintem jó lett,jövö héten megyek a kondikért aztán meg össze építem 2db MOT fogja hajtani az egészet.
Szerintem kapkodsz. Amíg nincs meg minden kellék valamihez, nem érdemes nekifogni, mert nem fog működni.
Ezt a forgó valamit inkább tedd el, a wolframot meg szedd le róla. Ha ezt így bekapcsolod, az első lesz, hogy lerepül a wolframrúd az egészről, és valakibe beleáll. A wolfram ugyanis igencsak felforr működés közben. Szóval: ne kapkodj! Ne építs ilyen akármiket feleslegesen, mert 5 perc múlva már bonthatod is szét az egészet.
Hello! Nem megy a tesla tekercs új tekercs van 0.2-es huzalból 17centi megtekercselve és 63-as csövön és be ragasztottam a ferrit tekercset Palmatexel és vastagab a primer de nincsen csavar a teteén csak a tekercs vége,miért nem megy?
![]() ![]() ![]()
Azért gondolom nem csak úgy tekertél egy szekundert.
![]()
Nem.Akkor ha megtekercselem az eredetit akkor menni fog?De akkor ,hogy ment 4cm átmőrőjü csővel(22cm megtekercselt hossz)?(úgy gondoltam ha 8.5 centiről 17centire veszem a megtekercselt hosszt és 0.1-ről 0.2-re a huzalt akkor jó lesz)
Van Skori honlapján a letöltések közt egy program (Tesla.exe), amivel a szekundered rezonanciafrekvenciáját lehet kiszámolni. Abba meg kell adnod pár adatot és az alapján kiszámolja neked.
Aztán megnézed, hogy az általad megépített verziónál a kapcsolási rajzon milyen szekunder ír Skori (kiszámolod a rezonanciafrekvenciáját) és ez alapján méretezed a tied. Nagyon ne próbálj meg eltérni az ott megadott adatoktól, mert lehet, hogy nem fog menni. A C4-L4-et beépítetted? sokat dob a teljesítményen (a szikrahosszon) és stabilabb is lesz, lehet majd növelni a csatolást.
A tekercsem 336Khz.Skori azt írta hogy 415Khz a tekercs frekie de ha kiszámolom az övét 565 jön ki és az én régi tekercsem 990Khz.C4 L4 értéke menyi?(megfogom azért csinálni az eredetit ja és hallom a rezgését az áramkörnek úgyhogy szerintem nem azzal van a baj.)
A C4-L4 értékét a tekercsed rezonanciafrekvenciájából számolod ki (Thomson-képlet).
Én is megakarom csinálni az L4 -et, csak nem igazán értem hogy kell . :lama:
L4-C4 értékét ki kell kísérletezni. Kezdetben L4 kb. 40uH, C4 -et pedig ki kell próbálni párféle értékkel.
Mi az hogy a tekercsem 336KHz,?
Szerintem egy adott tekercs, amit készítettél azon a frekvencián, illetve 2-3-5xös felharmonikusokon fog rezegni amilyen frekvenciájú négyszögjellel hajtod meg. Pl.amit az 555 Ic,és a kapcsoló fetek állítanak elő, a primer tekercs számára.
Szerintem inkább a frekvenciát kellene megmérni,beállítani, majd erre hangolni készíteni a tekercset.
Én ezt azért írom le tanácsként, mert az ózonizátor nf.trafó primerjét,annak menetszámát méréssekkel határoztam meg. Igaz ez 22KHz-impulzusokkal ment,és porvasmagos trafó volt.
Sziasztok!
Lassan eljutok végre odáig, hogy összerakom a tekercset (vttc gu81mmel). Rengeteget kerestem a neten, de eddig nem igazán találtam a kérdésemre választ. Sok helyen láttam, hogy a visszacsatoló tekercs a primer fölé kerül, valahol a primer és szekunder alá kerül, másoknál nem egyezik meg a primer és a vcs tekercs átmérője sem.... (a szekunder 120 pcv csőre tekertem meg, a primer és a vcs 160-as csövön lesz a mostani állás szerint) Sejtem, hogy nincsen legjobb megoldás, mert mindegyik függ az adott tekercs kialakításától, de mégis felvetődött bennem, hogy melyiknek mik az előnyei, illetve a hátrányai? Ezt fogom megépíteni. Üdv, Pisti
Szervusz!
A visszacsatoló tekercset a cső rácsára kösd, a tekercs másik felére és a földpont közé az RC tagot, azaz fordítva, mint ahogy a rajzon van. A visszacsatolót tedd a primer-szekunder kettős alá. Nekem bevált. A kettő között egy bakelitlap van, a visszacsatolón van a bakelitlap, azon áll a szekunder és körülötte a primer. Így nem kerül magasra a visszacsatoló és nem fog átütni a szekunderről az ív. Amint látom, 120-as csövön van a szekunder és 160-as a primer, elég kicsi a távolság! Nekem 110-es a szekunder és át tudott ívelni a primerre a szigetelésen át is, ha felül valami miatt nem tudott kicsapni. Lehet, hogy a csatolási tényező is nagy lesz. Mellékelve egy kép, még az 1.0-s verzióról. Bal oldalon láthatod a tekercseket, alul a fehér csövön a visszacsatolót (120-as csövön), a tetejénél a bakelit csücskeit, majd a 160-as narancssárga csövön a primert és benne felül a szekunder (110-es cső) áll. Működik, és nem kell aggódnom, hogy netán nagyfesz jut a visszacsatoló tekercsre, ami a GU81-be jutva esetleg átütheti azt. Üdv!
Hát akkor reménykedünk, hogy nem fog átütni.... Remélem számít valamit, hogy a szekundert ötször kentem le műgyantával. Amit írtál a vcsről (felcserélés) az nekem is szemet szúrt már régebben, mert sok rajzon máshogy van bekötve..... Szerencsére még nem vágtam le a szekunder alját, így megoldható, hogy mindkettő alá kerüljön a vcs (bár egy átmérőn lesz a primerrel) A csatolási tényezőt meg tudom "állítani" azzal, hogy mennyire csúsztatom a primerbe a szekundert.
A rajzodon van még egy dolog, ami nem teljesen tiszta. Van két sorkimenő vas h alakban összefogva és megtekerve valamilyen huzallal. Ezt pontosan hogyan is kell elképzelni? Addig stimmel, hogy h alakban összefogod a kettőt, de mennyi huzalt tekersz rá? (ha esetleg lenne róla képed és beraknád, azért nagyon hálás lennék ![]() Látom a képen a kondik még a robbanás előtt lettek megörökítve.... ![]() Idézet: „Remélem számít valamit, hogy a szekundert ötször kentem le műgyantával.” Hát ebben nem nagyon reménykednék a helyedben. Átütés ellen (vagy inkább kúszóáram ellen) egy olyan primer cséve kell, aminek a teteje visszafelé hajlik 90fokban.
Hát olyanom nincs, viszont még nem vágtam el a primer csövét sem, így tudok ráhagyni (a primer tetejétől számítva) jópár centit... Ha ez nem elég, akkor agyalok még rajta, hogy mit lehetne csinálni....
Talán hőlég fúvóval fel lágyítva meg tudod hajlítani
![]()
Talán azt inkább nem próbálom ki...
![]() _BiG_: a "merev villanydrót" pontosan mit takar? Van egy tippem, de biztos ami biztos alapon megkérdem....
Igen, karimát is lehet rá tenni, a hosszú cső hagyása nem fog érni semmit a kúszóáramok ellen. A hajlításnál azonban 2x is meg kell tennie a távolságot az áramnak, valamint ív nem tud kialakulni az oda vissza irányú mágneses tér miatt.
Szervusz!
Ennél a tekercsnél nem sokat lehet állítgatni a csatolást a tekercs betolásával. Próbáltam, de nem az igazi. Ugyanis ha a bakelitlaphoz képest felemeltem a szekundert, akkor volt, hogy nem indult be a rezgés. De nekem nagyobb az átmérő-különbség 1 centivel. Próbálgass. A primeren a karima az eredeti gyártásilag ott levő kidudorodás, eredetileg ebbe tették a szigetelő gumigyűrűt. Amúgy 160-as csatornacső. A két összefogott vasra annyit tekertem, amennyi elfért a H szárai között. Olyan saccperkábé szabvány szerint ![]() A mellékelt képen nyíl jelzi. Hirtelen ezt találtam, de ha nagyon nem látszik, hogy néz ki, akkor lefotózhatom. Amúgy jól látszik az egész miskulancia. A nyíltól jobbra a három összecsavarozott, kimustrált magnetron látható. Masszív diódák ![]() Az előző képen látható kondikat már nem használom ehhez egy durr elég volt. Inkább a jóval strapabíróbb mikrós kondikat kapcsoltam sorba, meg nagyfrekis csőkondikat használok. Azok rádióadókba valók, pont ilyen üzemre tervezték őket. A "villanydrót" az az, ami. Egyszálas, merev, 1,5mm-es, PVC szigeteléű drót, amit a villanyszerelésben használnak. Azért ez, mert merev és tartja a formát, meg ezt vettem ![]() Üdv!
A cső dielektromos átütése ellen nem sokat tehetsz, az ellen a karima se véd, tán próbáld meg a csövet is lelakkozni belülről. Vagy közbenső műanyagcsövet tehetsz a primer és a szekunder közé pluszba. Az talán segít, de ha a nagyfrekis tér elkezdi ionizálni a levegőt, akkor a becsapódó ionok kikezdik a műanyagot és reccs...
Ja, esetleg még egy lehetőség, hogy növeled a szekunder huzal átmérőjét. Akkor a primer nem fog felérni a szekunder feléig (sem) és így jóval kisebb lesz az átütés veszélye.
Hello! Megszeretnem epiteni Skori 24V-os Teslajat is,de a nyakrajzon nics meg hogy mi micsoda.Valaki aki megepitette nem kuldene el a nyakrajzot kiegeszitve?
![]() ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |