Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   23 / 100
(#) f27 válasza rozsda hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
olaszból való
Ha valakit érdekel jobban milyen,az irjon privátot ne legyen az hogy üzlet folyik itt.
(#) szsrobert hozzászólása Márc 18, 2011 /
 
Egy kis nosztalgia: Bővebben: Link
Mindjárt 300Ft a benzin literje, és a biodízel csak a jövő zenéje/legalábbis Mo-on."

Eltelt 5 év. Mindjárt 4-500 Ft a benzin literje, és a biodízel is a jövő zenéje.
(#) Shoo válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Hááátttöööö.. Igazából ezen a fórumon kakukktojás vagyok, mert én egy motort építgetek, amihez jelenleg megvan a kisérleti motor, mely 1kW-os, de félek, hogy kevés lesz hozzá. Bár ahogy elnéztem a teszteredményeid azok Neked is és nekem is eléggé bíztatóak.
Szóval igazából egy árlistát és választékot szerettem volna látni, hogy kb mibe gondolkodjak, mire érdemes gyűjtögetni
(#) EcoPityu válasza Hunindo hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Szerencsére itt a fórumon már nem sokan nézik a fénykapus mesecsatornát!

Már a MINIMAX a menő! (az is legalább annyira valóságos!)
(#) EcoPityu válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Szia!
Először is szeretnék gratulálni a járgányodhoz!
És persze irigyellek, mert legálisan használhatod, mindenféle bürokrata lehúzás nélkül is!

Írtad a mopedautó verziót!
Rozsda barátunk is azt alakított át! Mit tudsz róla, most ez a műszakiztatás miben nyilvánul meg, motorcsere esetén ugyanúgy visszautasítják, avagy átalakítási engedély kell ehhez is? (És vajon mit tesznek, ha rendszám, és műszaki után alakítaná át az ember? Vajon forgalmit is kap, amiben virít, hogy 400ccm DIESEL?)

Pityu
(#) EcoPityu válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Itt már volt egy kis nosztalgia!
100Ft-onként mindig előtérbe kerül a villanyautózás!
(#) Pulyka válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Innen:

Idézet:
„Nem sokan ugranak neki a megvalósításnak, mert nem csak költséges, és igen sok hozzáértést kíván, mind mechanikai megmunkálás, mind elektronika területén, hanem nagyon sok idő is, mire minden klappol!”


Én leszek az, aki a tömegből ki fog ugrani.
(egy kis szójáték )
Amugy 1-1,5 milla szerintem nem is olyan sok egy elektromos autóért.
Az lehet, hogy a feléért is lehet kapni már rendes benzines(ami nem roncs, de annyira nem is nagyon új), vagy akár dieseles kocsit is, de az elektromos autó, még akkor is megéri, mert simán visszajön az üzemanyagárból.
A többi "kritérium" még örömet is szerez az embernek, legalábbis nekem, és még jópár olyan embernek, aki a végeredmény után mosollyal az arcán vezeti az eautóját.
(#) zolika60 hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Nézelődtem egy kicsit. A Toyota villanymotorja ilyen:Bővebben: Link
Sajnos szinte csak a képeket értem belőle.
(#) zolika60 hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Különösen érdekes a mágnesek elrendezésének megváltoztatása.
(#) csanaszb hozzászólása Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok,
van egy öreg gyári villanyautóm, City-El, City-El2, City-El3 most szeretném üzembe helyezni.
Az 1. link alatt a jelenleg gyártott típus látszik, az enyém kb a 3. link-nek fele meg, ca 20 éves. Az autó formája nem nagyon változott, de ez enyém még ólom akkumulátoros verzió. 3db 12V 100 Ah meghajtó akku van sorba kapcsolva. (Az akkuk döglöttek, most akarok újakat venni) Napi munkába járáshoz szeretném használni, (kb 40 km/nap) de ehhez az ólom -különösen télen- kevés, a LI-ION meg túl drága. Azonkívül a LI-ION hoz át kellene alakítani a töltő rendszert is. Range Extendert szeretnék csinálni 50cm3 benzinmotorral meghajtott szgk. generátor(ok)-ból.
Hogyan tudok olyan feszültségszabályozót építeni, amivel a szabályozott feszültség nem a szokásos 14-14.5V, hanem min. 1V-al kevesebb, esetleg állítható legyen? Elegendően stabil-e a szgk. generátor által szolgáltatott egyenfeszültség? Ha nem, akkor hogyan tudok javítani ezen? Jó lenne vakami biztonsági kapcsolás is, ami a feszültségszabályozó meghibásodása esetén egyszerűen lekapcsolja a generátorokat a rendszerről, védve ezzel a motorvezérlő és egyéb elektronikát. Hogyan építhetek ilyet?

Üdv:SzB
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Miért nem jó neked a szabvány feszültség? Az akku szereti. Elég megbízható szerkezet az autó generátor. Többnyire 100000km-t is elmegy mire bármi baja lesz. Főleg úgy, ha közel állandó fordulaton használod. A akku feszültség gondolom úgy is visszajelzésre kerül, ha az optimális fölé megy egyszerűen lekapcsolod. Persze lehet erre egy kis elektronikát is csinálni, de minek.
(#) rozsda válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Szia.
Ez is nagyon vagány kis szerkezet.
Irnál többet a meghajtásárol.Válltó?Motorteljesitmény?
Szerinterm mérd meg hogy mekkora akksik férnek bele és ez alapján válassz.Gyanitom hogy nagyobb amperóraszámú akksik is belemennek.De szerintem 3db 100Ah-al is el kell mennie 40km-ert.Ott meg bedugod és töltöd a cég számláján
És miért is kell 1V al kevesebb töltési végfesz?Ezt én sem értem.
(#) csanaszb válasza rozsda hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Sziasztok,
sajnos nem villamosmérnök vagyok "csak" gépész, ezért lehet óvatosabb vagyok mint kellene.
Azért szeretnék a lehetőség szerinti névleges feszültség közelében maradni. Van egy nagyon jó német fórum, (érdemes az elwiki alatt is körülnézni) ahol nagyon sok mindent lehet olvasni erről a kisautóról. Az autóban nincs váltó, az egyenáramú motor közvetlenül hajtja a tengelyt.+info Mivel régi konstrukció, és valószínűleg a gépészettel kevesebbet foglalkozók tervezték, mert nincs még differenciálműve sem. A motor névleges teljesítménye 2,5 KW.
Vannak, akik beépítenek +1db 12 V-os akkut, de ehhez úgy látom, hogy már a motorvezérlőt át kell alakítani. Ezért lennék magam is óvatos, mert a három generátor feszültsége lényegesen több is lehet mint 36V. Meglehet, hogy nem okoz nagyobb gondot, de Curtis motorvezérlő javítása nem olcsó dolog, szeretném elkerülni. A munkahelyemen egyenlőre nem tudnám tölteni, de itt futok még 1 kört.

Üdv:
SzB
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
A "12V-os" ólom akku 14,4v-on van teljesen feltöltve. Szerintem ezt a vezérlőnek is tudnia kell.
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Most vettem észre, hogy három generátort szeretnél. Annak sok értelme nem volna, hanem akkor inkább egy egyedi feszültség szabályozó kell egy teherautó generátorra, ami 36V-osra volna belőve. A generátorok sorba kötése nem jó ötlet.
(#) Palkoci válasza rozsda hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Idézet:
„Palkoci.:
Kiváncsivá tett mikrohelikopter aszinkron motoros meghajtása.Elmondása szerint egész jó paraméterekkel bir vele a járgány.Irhatnál egy pár mondatot hogyan is kell elképzelni ezeknek a fordulatszám szabájzását.Hasonló a dolog a szinusz inverterekéhez?Itt is PWM-el rakják össze a szinuszt?
Én még nem láttam 230V-nál kissebb aszinkron motort.Ebböl gondolom hogy beszerzése igen nyűgös és drága mulatság.Viszont át lehet ezeket tekercsekni?Azt gondolom hogy az állórészt minden további nélkül de mi a hejzet a forgórésszel?Szerintem azt nem lehet áttekerni (de erre nem vennék mérget).Ha én egy 3~ állórészét mondjuk áttekerem 48V-osra de a forgórészt meghagyom eredetiben akkor hogyan válltozik a motor tulajdonsága?Egyáltalán müködne?


Több jó hirem van, átalában a pár Kw-os aszinkron motorok forgórésze rövidrezárt kalitka, amihez ugyan nem tudsz hozzányulni, de nem is kell, mert nem érdekli az állórész tekercselése, még az ededetitől eltérő póluszszára is átekercselheted, Dahlander tekercselésre is, ami azt jelenti, hogy alapból két fordulatot tud a mptor tekercsátkapcsolással.
Ilyen motorokat 48v-ra is készitenek az iparban!
http://www.evpermanent.com/hu/arlista.php -ről származik:

3-fázisú AC motor
Kép Típus Jellemzők AC11.75-4 Aszinkron 55VAC (80VDC) / 11.75kW (32kW csúcs) ť Motor teszt adatok
Bruttó ár [Ft] 229.875,-
ť Motor teszt adatok-nál láthatod, még 118 Hz-el is hajtható

A microcontroleres 3 fázisú feszültségátalakitót bonsuk két részre, a controller lábán 5V 20mA-en jelenik meg a szükséges PWM vezérlőjel, amit digitálisan erősiteni kell a motorhoz szükséges feszültségre és áramerőségre. Az előbbi lapon láthatsz erre árakat, itt nagyot lehet akasztani a házi készitéssel, mert a jelzett ár negyedéből jobbat csinálok ezeknél hobbyból!
Itt azt fizeti meg a vevő, hogy készterméket kap, aminek az elkészitése igen komoly szoftverismereteket igényel. A microcontrolert, ami 1 mini 1 chip -es számitógép, elég kevesen tudják felprogramozni.
Utálok gépelni, akit komolyan érdekel a téma az ***

Bővebben: Link
(#) mikrohelikopter hozzászólása Márc 21, 2011 /
 
Urak segítsetek!
A járgányom 25 A névleges áramhoz van tervezve, ehhez hány amperes olvadó biztosítékot kéne betennem? ma bementem a városba, és szüleimnél újratöltöttük az aksikat (féltem a hideg idő miatt), indulván hazafelé a hídra felfelé egy intenzív indulásnál a 35 A-es olvadó biztosítékom kiégett. Gondolom az emelkedőn nagyot harapott, és volt miből.
Ez nem is lett volna akkora baj, de a híd felétől fel, vagy hátra le motor nélkül, és természetesen nem volt nálam pót bizti, csak egy kulccsomó. Megoldottam az ügyet, de a kérdésem az, hogy mekkora csúcs áramra tervezzek?
Volt arról is szó, hogy a motor akár a névleges teljesítménye 2-szeresét is leadhatja rövid időre, ez 50A-t jelentene.
Szóval mit javasoltok?
(#) Pulyka válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Üdv.

Nem tudom, hogy van-e több 10 amperben lomha biztosíték, de akkor Neked olyan kell, ha van.
Feladata pont az ilyen áramok "átengedése", amik rövid időre lépnek fel.
(#) bankimajki hozzászólása Márc 21, 2011 1 /
 
Ebben a dologban most én is eléggé jártas vagyok. (Bár infókat nem adhatok ki.) De ami biztos, szerintem nem éri meg saját célra ilyen autót készíteni. (Az akkuk. kapacitása, tömege, élettartama nagyon nincs összhangban az árával.) Az elektromos motorok áráról már ne is beszéljünk. Én mindenki helyében maradnék a jó öreg otto motornál, 2 változtatással. (1. Hidrogénes üzem, ill 2. 6-üteművé alakítás.) Otthoni vízbontással lehetne napi szinten pár liter hidrogént előállítani. És kb. 5-10l-rel azért már egész szép távokat meg lehet tenni egy kis spéci szutyukival. (Bár akkor meg érdemes lenne tervezni egy 3f-ú vízbontót.)
(#) zolika60 válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Néhány percig akár háromszoros terhelést is elbír a motor. A vezérlőről persze nem tudom. Egy szóval nagyobb bizti is segíthet.
(#) l48 válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
A biztositékot a zárlati áram közelébe kell méretezni akumlátoros berendezésnél. A védelmet pedig elektronikusan kell megoldanod amit üzemállapotban kell kikisérletezni. Épp ezért állithatóan kell kivitelezni. A költséges nagyáramú biztositékok cseréje nem lehet elegáns védelmi megoldás szerintem
(#) bankimajki válasza mikrohelikopter hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Én a találgatások helyett inkább utánanéznék a motor pontos adatainak. (Ott minden meg van adva.) És ne fölé, hanem alá méretezz. Vagyis ha meg van adva hogy a motor üzemi árama 25A. És mondjuk 200ms-ig képes 200A-t is felvenni, akkor tegyél be olyan biztit, ami tud 100A-t, de 200ms-on belül tönkremegy. (Én viszont 2 biztit tennék sorba. Egy gyorsat ami a motor határadata alatti. És egy lomhát, ami akkora értékű áramot enged át, ami hoszabb üzemidő alatt sem tesz kárt a motorban. (pl. 10perc alatt.) (De nem árt ekkora áramoknál figyelembe venni a motor hőmérsékletváltozását.) És ha nincs benne, akkor tenni bele hővédelmi kapcsolót. A tekercselés szigetelési osztályást sem árt tudni. (Vagyis arra akrok célozni ezekkel, hogy ha egy mindennapi használatban alkalmazott üzembiztos járművet akarsz, akkor nem elég találgatni, mert abból csak a baj lesz.)
Az egyik haverom pl. 2db megfelelő jelű kismegszakítót kötött párhuzamosan.) Neki 2kW-os moci hajtja a gépét. És ez egy kis motorkerékpár.
(#) zolika60 válasza bankimajki hozzászólására (») Márc 21, 2011 / 1
 
Szerintem a hogyan ne építsünk elektromos autót kérdéskör nem ide tartozik. :yes:
(#) bankimajki válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Ebben igazad van. (Én csak a mostani tapasztalataimmal írom ezt, hogy anyagilag egyáltalán nem éri meg.) Persz ha valakinek van otthon nagyon sok jó fölösleges akkuja. (1-2 jó motor kíséretében) Annak biztos jó móka.
(#) csanaszb válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
az a gond, hogy 36V-o generátort nem nagyon találni.
Állítólag régebbi Ford Transit-ban volt ilyen, de a Ford szervízben, meg a Ford bontóban sem halottak még róla.
24V-ost találni bőven a teherautókra valót, mekkora gond ezt 36V-ra átállítani?
A 12V-os generátorokat egyenként akartam az akkukra kötni, amik persze sorba vannak kapcsolva. Ez megöli a 12V-os generátorokat?
(#) sebes válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Én a helyedben elkerülném az akkuk egyetlen feszültséggenerátorral való töltését, mert a feszültségmegoszlás előbb-utóbb nem lesz egyenletes az akkukon. A gyakorlatban töltéskiegyenlítőt alkalmaznak ilyen esetben, amely tovább bonyolítja és drágítja a megoldást.
Házilag sokkal egyszerűbb az egy generátor egy akku megoldás.
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Szerintem egy 24V-os jó lesz. Csak a feszültség szabályzót kell megépíteni hozzá. Azt a túlfeszültséget simán elbírja. Lehet, hogy egy 12V-ost is lehetne ezen a feszültségen járatni, de csak agyalok gyakorlati tapasztalatom nincs róla. Arról viszont van, hogy egy merci teherautó széthullott generátorát egy 12Vos típussal helyettesítettük az eredeti 24V-os feszültség szabályozóval és éveken keresztül ment probléma nélkül. Pedig a gerjesztésre így dupla feszültség jutott mégis bírta. Azt sajnos nem tudom átlátni, hogy a sorba kötött akkuk külön töltése okoz-e gondot, A mai szabályozók elektronikusak a sorba kötés nem tervezési szempont ezeknél. Persze lehet, hogy működik.
(#) zolika60 válasza sebes hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Nem feszültség generátorral akar tölteni, hanem három autógenerátort hajtana egy benzinmotorral és azzal töltene útközben. Azért az kicsit más tészta. Otthon aztán kiegyenlítheti az akkuk közti különbségeket.
(#) sebes válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Feldolgoztam. Az autóban található generátorok alapvetően feszültséggenerátoros töltést biztosítanak. Sajnos nincs igazad a kiegyenlítés pont működés közben a legfontosabb.
(#) zolika60 válasza sebes hozzászólására (») Márc 22, 2011 /
 
Csak az a kérdés, hogy a sorosan használt akkukat lehet-e külön külön tölteni? Nem okoz-e zavart a feszültség szabályozók működésében?
Következő: »»   23 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem