Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » GPS audió zajszűrése
 
Témaindító: sanya078, idő: Szept 25, 2011
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sanya078 hozzászólása Szept 25, 2011 /
 
Manapság egyre többet hallani igen jó minőségű nagy 5 és 7 colos kijelzőjű GPS-ekről amikben fm transzmitter, videó lejátszó és sok minden más van. Lehet mással is fordult elő ez a baj hogy gps-ét nem a gyári töltőjével töltötte hanem mint én egy szivargyújtóba dugható usb aljzatról! Személy szerint én ezt úgy használom hogy, a suzuki swiftem autórádiója PACR01-es az az még nincsen MP3 funkciója, ezt a GPS-emmel akartam picit ellensúlyozni, olyan formában hogy vettem a fejegységhez egy CD tár szimulátort , amivel lett AUX bemenetem, ezt rákötöttem stereo jack el a GPS fülhalgató bemenetére, és videó klipp, és mp3 tömkelegét zúdítottam a fejegységre, ez tökéletesen ment, mindaddig , amíg nem a saját lion akksiját használom, magában, hanem példul a mini usb -én töltöm. Töltéskor igen erősen belehallatszik a hangrendszerbe a videóklippek, mp3-ak alatt a CD tár szimulátor végtelenségbe menő másodperc számolása, és valahonnan jövő sistergés, ami biztosan nem a félvezetők alap zaja!
A töltéskor a szivargyújtóba dugható USB aljzatot használok, és egy elég erősen árnyékolt, GPS bemeneti végén zavarszűrő ferritgyűrűkkel ellátott USB-mini USB kábelt! A szivargyújtós USB aljzatot úgy használom, hogy a közép konzolban van besüllyesztve, és nem a szivargyújtóba, egy külön aljzatként használom, pozítívot a szivargyújtó pozitívjáról kap, sorosan ide bekötve egy gyári kocsiba való zavarszűrő tekercs, a tekercs után párhuzamosan egy 4700 mikro, és egy 100nanos kondi, ezek egy közös negatív kábelen vannak, a kábel egyik vége e legközelebbi testhez vannak csavarozva az autó karosszériáján, a test vezeték másik vége pedig az usb-s aljzat negatívján van forrasztva, ezzel gondoltam egy zavarszűrést megoldani, ami a mai napig így van, de sajnos a CD tárat szimuláló , illesztő fejegységen látható másodperc számlálása a végtelenben, belehallatszik GPS töltésekor, az audió, rendszerbe, és ezzel párhuzamosan igen zavaró sistergés! Szerintem még mindig valami zavaró jel az usb töltéses rendszeren jön be, mert ha kihúzom az aljzatból a töltést, síri csend, minden tisztán szól! Kérdésem az lenne hogy kapcsoló üzemű tápegységen kívül, mivel tudnám még mérsékelni a zavaró másodperc számlálás zaját, és sistergést, vagy esetleg végleg megszüntetni? Miért nem elég az a soros tekercs, és párhuzamos kondik, amiket beleraktam? vagy valamit rosszul csináltam?
Válaszokat köszönöm!
(#) vzoole válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Az olycsó kínai USB töltőajzat lehet a ludas.
Nálam hasonló probléma volt, GPS töltésekor kb másodpercenként sistergett egy hangosat a rádió.

Én kibeleztem és építettem egy másik kapcsolást bele, és megszüntek az idegesítő zajok.
(#) abcdabcd válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Kicsit rövidítve:
Ha töltőn van a gps-ed, akkor zajos, ha nincs töltőn, akkor nem?
Vagy pont fordítva? Mert ezt írtad:
Idézet:
„ez tökéletesen ment, mindaddig , amíg nem a saját lion akksiját használom, magában, hanem példul a mini usb -én töltöm.”


Illetve ezt a cd tár szimulátor számolását nem értem, hogy milyen módon kell elképzelni ezt, hogy hova hallatszik bele? Esetleg egy analóg számlálómű van benne? (mint ált. régen a magnókon) Honnan tudod, hogy ez a valamilyen hallatszódó hang "számlálás"-hang?

Esetleg próbálj meg egy sima 7805-ből stabilizátort készíteni, töltő gyanánt, vagy szedd szét a töltőt és nézd meg milyen elektronika van benne... lehet, hogy véletlenül mc34063-as ic... Itt van: Bővebben: Link egy kalkulátor amivel ezeket az áramköröket lehet méretezni, és itt ajánl a kimenetre opcionálisan egy szűrőt, lehet ezt hagyták ki...
(#) enree válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 / 1
 
Szia!

Ez, vagy egy hasonló kell neked. Nekem is ez volt a régi kocsimban, van olcsóbb is, keresgélj.
Üdv:
E.
(#) sanya078 válasza vzoole hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Az USB kábelem, nem kínai, éppen ezért nem értem, mert mint mondtam vastagon árnyékolt, és a végén gyárilag ferrit gyűrűs dolog van!
(#) sanya078 válasza enree hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Szia enree, köszi a választ, de ilyenem már volt, ilyet vettem ebay-en, és nem segített, mert mondom ha a GPS nem töltődik USB kábelen keresztül, akkor síri csend, semmi generátor, vagy motorhang!
(#) sanya078 válasza abcdabcd hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
szia abcdabcd , bocs ha elírtam, de akkor zajos a GPS-em ha töltőn van, csak akkor hallatszik, az audió rendszerre kötve a sistergés, és számlálás. A CD tár szimuláló, azt ha rádugod a fejegység hátuljára, virtuális cd tárat generál, és ha az rca bemeneteire rá tudsz mindenféle dolgot dugni, aminek van kimeneti audió jele! A számlálás azt úgy kell elképzelni hogy amikor ez a cd tár generáló működik, akkor a fejegység kijelzőn, nem egy zeneszámonkénti másodperc számlálás látszik, hanem a végtelenbe, akár több tíz órára, egybe előre elkezd ugyanúgy másodperceket számolni! Ezt a másodperc számlálást hallom az audió rendszeren keresztül, párhuzamosan realtime-ban, pittyegésként, és mellé sistergést. A hogy lép a pásodperc számláló, úgy pittyeg, és közben folyamatosan sistereg, ebből áll a zaj ha töltőn van a GPS, és csatlakozik az audió rendszerhez! történetesen ez van nekem CD tár generálóként, semmi analóg jel :
http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=411&termek=19139
A töltés gyanánt nem a saját gyári GPS töltőt használom hanem egy USB aljzatot egy BELKIN gyártmányút, ezt : http://www.reghardware.com/2009/04/24/duracell_belkin_usb/
Az USB-mini usb kábelem átlátszó héjú, látható hogy kellően vastagon árnyékolt harisnyás, és a mini usb végén ferrit gyűrűs megoldás gyárilag! A szűrő saját építésileg, mint kezdő írásomban odaírtam, hogy van de a BElKIN usb aljzat előtt, egy soros tekercs, és két tekercs után kötött párhuzamos kondi egy 4700 mikros, és egy 100 nanós! De lehet rosszul csináltam hogy az aljzat elé kötöttem? utána kéne? vagy e tekintetben mindegy, csak legyen? bocsa de gépmérnö vagyok, nem elektromérnök, vagy is kezdő amatőr
Vagy az általam bekötött zajszűrő bekötése nem tuti, lehet úgy kéne hogy megmaradna pozitív ágba a tekercs, és párhuzamosan utána a kondik, ennek földelést (negatívját) kasznihoz kötném, és az USB aljzat máshonnan kapna negatívot, arébb lévő kaszni lemezről vagy máshonnan? vagy melyik lenne jobba külön negatív vezték az akksiról, vagy jó a kaszni lemez? Bocsánat ha értetlenkedem!
(#) sanya078 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
szia köbzoli, tudod csak a nagy márkájú, DVD-s bluetoth-os stb fejegységeket akarom valamilyen szinten kiváltani ezzel, de valamilyen szinten minőségiben, már ami az audió jelet tekinti! és így olcsóbban is kijön mondjuk mint egy hasonló fejegység (100 ezer!) De akkor azt mondod szélmalom harc, mert a gond alapvetően a GPS-ben van? annak a bemeneti táp részén, szal a hiba az én készülékemben van és nem a köré épített cuccok testeletlenségétől, árnyékolatlanságától, zavarmentesítettlenségétől? DE akkor miért a CD tár genreáló számlálása hallatszik bele?+sistergés Egyébként van a GPS-ben FM transzmitter is, és még azzal is zajmentesebb audiót tud előállítani, mint töltéskor!
Az usb aljzatom ugye meg csak arra hivatott hogy 12V-ból töltéshez elegendő 5V legyen az ilyen és ehhez hasonló dolgok számára!
(#) enree válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 / 1
 
Hmm, ez igen érdekes. Ha kéznél van a kütyü, próbáld már meg, hogy egy multiméterrel megsípoltatod a ki és bemenet közötti földet, ha nem sípol, akkor jó a cumó (mert egyszer került hozzám egy ilyen, ami sok dologra jó volt, leválasztónak speciel nem).
Mondom, nekem hajszálra ugyanez a képlet volt, amíg a motor nem járt, síri csönd, de amint beindult, volt ott minden, generátor, szervó, stb...

Ha ez táphiba lenne, akkor nem járó motornál is jelentkezne szerintem, ha a töltő a szivargyújtóba van dugva, nem? Ezért gondolom, hogy földhurok.
(#) pucuka válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Az a gond, hogy ezeket a készülékeket nem úgy tervezték, hogy "össze-vissza" dugdosni lehessen őket. Egészen biztosan földhurok alakult ki, amit meglehetősen nehéz megtalálni, és még nehezebb elhárítani. Ebben többnyire a tápok a ludasak, és az FM transmitter egyik szerepe éppen az, hogy ne alakuljon ki földhurok. Ebből a szampontból a stab IC használata megegyezik az occó kínai gagyival. Ha mindenkinek a tápja, és jel csatlakozásai transzformátoros leválasztással lenne, nem lenne ilyen gond, de ez a költségei miatt nem így van. Ezért problémás általában autóban a különböző készülékek összekapcsolása. Az egyik ilyen úton kapja a testet, (negatívot) a másik készülék meg amolyan úton. Nem biztos, hogy csak a hangút galvanikus leválasztása segít, lehet hogy kell hozzá a tépok galvanikus leválasztása is. Ez pedig már a készülékek jelentős átalakírtását igényelné.
Szóval lehet keresgélni a földhurkot.
(#) watt válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Nekem ugyanez volt a bajom, megoldottam, de csak galvanikus leválasztás segít, mert ha a test hozzáért a kocsi testéhez a zavarjel megjelenik. Tehát hiába választod le az audió részt, ha a táprészen galvanikus a kapcsolat.
A megoldás egy DC-DC konverter, ami évek óta működik nekem.
Bővebben: Link
(#) sanya078 válasza enree hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
enree megint csak köszönöm, és mindenkinek a választ, é egy dolgot elfelejtettem közölni amit te is írsz, sajna igen ha leállítom a kocsit, akkor is van a zavaró számláló jel, és s sistergés vele párhuzamosan! Ennek tekintetében mit ajánlasz, ajánlotok? kell egy jó minőségű RCA-s zavarszűrős, földhurkos cucc? melyiket ajánljátok?
De tudjátok mi az érdekes? az hogy a CD tár generáló fejegységen történő számlálása hallatszik bele, és a sistergés, amit nem is a GPS generálna.... vagy tévedek?
zavarszűrőnek az USB aljzat előtt lévő tekercs kondik párosítását azért meghagyjam? jó az úgy az aljzat előtt?
és a negatív összekötve és kasznihoz csavarozva, és a negatív vezeték másik végéről az aljzat negatívjára kötés, vagy vigyem máshonnan?
(#) pucuka válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
watt is, és én is mondtam. A tápot is le kell választani, az nem megoldás hogy innen, vagy onnan viszem.
(#) watt válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Olvastad amit írtam?
(#) sanya078 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
akkor ilyen fölhurkos cucc nem is fog segíteni az audió körben ahová az RCA megy?
http://www.google.hu/imgres?q=f%C3%B6ld+hurok&um=1&hl=hu&biw=1680&b...9,s:82
(#) sanya078 válasza watt hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
olvastam watt, de olyan pedig gondolom nem létezik hogy a kasznihoz ne érjen hozzá a negatív, ergo ennek ellenkezője lehetetlen, gondolom én!
Akkor ezek szerint a te kapcsolásodat, a szivargyújtóról leválasztott 12V után kell rögtön kötni, még az USB-s aljzat előtt,ezen kapcsolás kimenetét rákötve, és akkor úgy tiszta 5V-os kapok a GPS-nek. De sajna nem vagyok ekkora mogul hogy meg tudjak csinálni egy ilyen kapcsolást, nincs felszerelésem, felszereléssel még csak csak meg tudom csinálni, és beszerezni az alkatrészeket, de semmim nincs, csak forrasztó pákám cinem, és huzalom meg pár alkatérszem, se fóliaceruzám, se nyák maratóm, se semmim
(#) sanya078 válasza enree hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
de mondom leállított autónál, és járó motornál is van a zaj! mondjuk leállítottnál, jobban hallatszik, és tisztábban a zajocska de komolyan! akkor a földhurkos cucc nem segíthet tuti?
(#) watt válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Úgy látom a shift gombod is eltűnt közben! Csak a mondatok elején kéne megnyomni...
Nincs más megoldás, hiába próbálkozol, én ezen már túlvagyok...
(#) sanya078 válasza watt hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
esetleg kit tudnék én rávenni persze nem ingyen hogy megcsinálja nekem ezt a kapcsolást??
(#) Moderátor hozzászólása sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011
 
Kérlek, kicsit jobban figyelj oda a tagoltabb helyesírásra. Mondat eleji nagybetűk, veszők... Könnyebb lesz elolvasni, s ezáltal megérteni az irományod. Köszi!
(#) pucuka válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Három eset lehetséges.
- Vagy nekiállsz és megoldod a problémát, elmondtuk, hogy hogyan lehetséges. Galvanikusan szétválasztod a jelutat, vagy galvanikusan szétválasztod a tápokat, vagy ha nem jön be, akkor mindkettőt.
- Vagy elviszed egy autó HIFI szerelőhöz, aki ha egyáltalán elvállalja, megcsinálja horribile pénzért.
- Vagy lemondasz arról, hogy komplett multimédia rendszert építesz az autódba. (össze nem illő eszközökből)
(#) enree válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Azt írtad, hogy ilyen leválasztód már van, akkor ezt nem értem...
Megmérted egyáltalán?
(#) sanya078 válasza enree hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Tisztelt enree, megmérni még nem volt időm a cd tár generálót, ilyen RCA szűrőm, nincs, én tévesztettem össze, a gyár cucchoz adottal, de az nem az amit te mondtál, az csak egy paraszt vakítás, konkrét erre való dolgom nincs , amit külön lehet kapni földhurok, szűrőként.
Szerinted kipróbáljak egy olyat? vegyek egy olyat?
de mondom leállított autónál is van a zaj, és járónál is...
sistergés + számláló hang!
(#) enree válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 29, 2011 / 2
 
Vegyél egy fülhallgatót, dugd bele a GPS-be, kapcsold be.
Aztán mikor szól a zene dugd rá a töltőt. Ha fülessel is zúg, akkor táphiba. Ha nem zúg, vegyél egy leválasztót és meg van oldva a probléma, mert földhurkod van! (csinálhatsz is, lehet kapni jó áron hangfrekis trafót...)
(#) sanya078 válasza enree hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Szia enree köszönöm a válaszokat, képzeld a gyári rádióval járó motornál és leállított motornál, is töltéskor van az a zaj CD tár szimulátorral természetesen!!
Nos de nem is ez a lényeg, kipróbáltam amit mondtál, hogy ugyanúgy kocsiba USB aljzatról töltés, csak a fülhallgató kimenet a GPS-nek nem a hifi rendszerre kötve, hanem külön fülhallgatóról, és láss csodát, fülhallgatóval kristály tiszta, se sistergés, se a CD tár generáló számláló zaja, semmi nincs, töltés közben tiszta fülhallgatóval mint atom, ennek tekintetében szerinted akkor mit kéne csinálni, mit rakjak be, a körbe és hova!

A másik kérdésem ha már bent van a 12V-os táp zavarszűrés a körben , és úgy néz ki feleslegesen (de még is bent szeretném hagyni) szerinted melyik kapcsolás lenne a tutibb, ha külön test a szivargyújtóról, vagy maradjon a kasztni test, vagy van különbség ezek kapcsolások közt így??

Bővebben: Link

Bővebben: Link

sajna tényleg kezdő vagyok, és ráadásul gépészmérnök, úgyhogy, mindennemű válaszodat megtisztelőnek érzem , és köszönöm!!

jah és ha tudsz akkor linkelj már be egy olyan terméket akkor ami szerinted megoldja nekem a problémát!!
Előre is köszönöm ezt is....
(#) G-Lex válasza sanya078 hozzászólására (») Szept 30, 2011 / 1
 
Hello,

Azt írtad hogy van galvanikus leválasztód, amit az ebay-ről rendeltél. Arról tennél fel képet?

A probléma az egyébként, hogy a föld pontok valahol egy zárt kört alkotnak a rendszeredben és ez a zárt kör felerősíti a zajokat. Ezt semmilyen szűréssel nem tudod kiküszöbölni. Egy lehetőség van: a kör megszakítása valahol. Erre való a galvanikus leválasztó. Csatoltam egy képet hogy lásd mit is jelent.

Ha megnézed a kék vezetéket akkor 3 zárt kört alkotnak. Ez erősíti fel a zajokat.

A másik csatolmányon pedig látod, hogy a leválasztókat bekötve megszűnnek a körök. A rádiónál lévőt elhagyhatod.
A leválasztónak az a lényege, hogy van egy bemenő +- érpárja és egy kimenő +- érpárja. Ha sípolós multimétered rárakod a bemenő földre és a kimenő földre akkor nem szabad sípolnia.

UI: chrome alatt lehet hogy nem megy a fájl csatolás?
Linkeltem:
Földhurok

Leválasztva
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem