Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Optocsatolók
 
Témaindító: Kriss, idő: Márc 8, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 17
(#) tomikapc hozzászólása Jún 27, 2011 /
 
Üdv! Nagyon kezdő vagyok és csak egy rövid kérdésem lenne. Egy riasztót szeretnék egy 9 voltos izzóval összekötni. A cél az, hogy amíg riasztózik, addig világítson az izzó. Megnéztem a riasztót és 0,1-0,2 volt feszültség van a riasztó külső egysége (egy kihangosító) felé. Beszereztem egy LTV4N25 típusú optocsatolót. Szerintetek az működőképes, ha az 1-es és 2-es lábára rákötöm ezt? Nagyon laikus vagyok, köszi előre is
(#) proli007 válasza tomikapc hozzászólására (») Jún 28, 2011 /
 
Hello!
- A 0,1-0,2V feszültség, semmire sem jó egy optonál. Az optocsatoló Led számára, minimálisan 1,5V (és 5-20mA áram) feszültség szükséges, mert az egy infra Led dióda, minek nyitófeszültsége 1,5-2V között van. (adatlapján megnézheted)
- Nem ismerem a riasztókat, de ha ez kihangosító kimenet, akkor lehet hogy ott hangfrekvenciás (váltófeszültség) jel van, vagy elmérted a kimentet, vagy nem a GND-hez, hanem a táphoz kellett volna mérni.
- Amúgy az opto nem fogja meghajtani az izzót, csak valami plusz tranyóval.
- És egyáltalán csak akkor szükséges optocsatoló, ha a riasztó és az izzó, más tápfeszültségről táplálkozik, esetleg igen messze van egymástól és függetleníteni szeretnénk. Egyéb esetben szükségtelen az optocsatoló galvanikus elválasztása..
üdv! proli007
(#) tomikapc válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2011 /
 
köszönöm szépen a választ! Volt egy led is a riasztóban mely akkor világít, ha mozgást érzékel. Ennek a helyére bekötöttem az optocsatolót és működik, köszi! Igen, másik tápja van a riasztónak és az izzónak. Köszi
(#) Zed hozzászólása Szept 3, 2011 /