Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszint kapcsoló
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Szendrei Imre hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Sziasztok!
Nekem egy olyan áramkörre lenneszükségem amely kb 40V ról31,5 V feszültségre csökkenéskor egy relét működtetne.
(#) ferci válasza Szendrei Imre hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Elejtsen a relé vagy meghúzzon, ill. maradjon abban az állapotban (31 voltnál)?
(#) ferci válasza Szendrei Imre hozzászólására (») Nov 18, 2007 / 4
 
Egy lehetőség...
Ha meg kell húzni a relének, a bal oldalit csináld.... ellenkező esetben a jobb oldalit. Indítás után, ha jó a 40 volt, bent marad a relé, kapcsol, ha lecsökken a fesz, elejt és nem tud visszahúzni magától.
Először próbáld ki a relét tápról, hogy 18-19 voltnál még ne ejtsen el - olyant válassz.
A soros ellenállás kiszámítása remélem, nem gond a tekercsáram ismeretében.

40 31v.JPG
    
(#) Szendrei Imre válasza ferci hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Az az igazság hoy elég kezdő vagyok és minden alkatrész paramétere fontos lenne.
(#) proli007 válasza ferci hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
A 22kohm helyett, egy 10kohm és egy ZPD33 zéner kellett volna sorban. Nem?

üdv! proli007
(#) ferci válasza proli007 hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
Az is lehet, persze... de 27--es.... OK.

Szendrei Imre:
Melyik alkatrészre gondolsz?
(#) Szendrei Imre válasza ferci hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
T1 T2 T3 vagy esetleg megépítenéd mert én nem vagyok ebben olyan jártas nekem csak az áramkör kellene további felhasználásra. mennyibe kerülne.
(#) ferci válasza Szendrei Imre hozzászólására (») Nov 18, 2007 /
 
A tranyók BC637 v. 639...
Relén lévő dióda 1N4001, 1N4002....stb...
Emitterben 1N4148 v. hasonló.

Elvileg lehetne, de a postaköltség majdnem több, hi....

Nem vészes, valamelyik közeli haverod talán megalkotja, de ha sehogysem megy, privi.
(#) Szendrei Imre hozzászólása Nov 18, 2007 /
 
Ha ilyen költségekkel járna akkor az nagyonjó lenne. Ha megoldanád akkor fizetnék érte.