Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   102 / 156
(#) Chipmunk1960 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 24, 2015 /
 
Szerintem is sokkal egyszerűbb, ott van az egész műszerfal, a hűtő-fűtő ventilátor, izzítógyertyák.... A legjobb-egyszerűbb megoldás mint írtam, az IFA párhuzamkapcsoló. Bontóban, akárhol fillérekért kapsz. Maradhat a 12V-os generátor, párhuzamosan tölti a 2 lehetőleg egyforma akksit, csakis amíg indítasz sorba köti őket az önindítóra.
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 24, 2015 /
 
Értem én az érveiteket de van még egy autó ami nem működőképes darabokban alkatrésznek van és annak megvannak a 24 voltos részei. Ezért kérdeztelek titeket hogy mire figyeljek különböző szenzorok a motoron(olaj,víz..) van-e különbség stbstb...
(#) Chipmunk1960 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 24, 2015 /
 
Szia, Azért a kérdés, akkor sem ennyire egyszerű. Még mindig nem tudjuk milyen típusról van szó, milyen évjáratról. Az, hogy dízel, még nem sokat mond. Sima szívó, vagy már elektromos vezérlésű az adagolója, vagy HDCI....
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 24, 2015 /
 
Ez egy huszon éves mercedes teherautó sima turbodízel
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 24, 2015 /
 
Az lenne még a kérdésem,hogy 5W-os izzó elég csak minimum előgerjesztéshez??
Mert gyárilag a műszerfalban a töltésjelző lámpa 24v 4w-os.
(#) Chipmunk1960 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
Igen elég, 4, vagy 5W nem sokat jelent. Akkor sejtem melyik Merci lehet, az az egyszerűbb eset, akkor még nem változtattak meg mindent évente a gépen. De mint az előbb is írtam a 12V-os izzító gyertya biztosan nem sokáig komálná a 24V-ot, a műszerfal hasonlóképpen. Üzemanyag, vízhőmérő tekercsei 12V-ra vannak méretezve. Ha van másik 24V-os akkor Ohm mérővel össze lehet hasonlítani a jeladókat, de szerintem azzal nem lesz gond.
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 25, 2015 /
 
Ezen még nincsenek izzítógyertyák sima direkt befecskendezésű turbó dízel...
Műszerfalba mérőműszerek megvannak vezetékek vastagsága meg ezek ugyanolyanok itt még.
Na tényleg üzemanyagmérő az valahogy ki is esett a látószögemböl,(Amúgy ez egy régi 16tonnás NG merci)..
A biztosíték táblával vagyok problémába mert 12voltnál már nem olyan biztik voltak bent a legtöbb helyen amik gyárilag felvannak tüntetve. 24 voltos bizti táblában meg egy darab biztosíték sincs csak a relék vannak benne...Ezért kérdeztem hogy kéne esetleg rámérni hogy mekkora azon a vezetéken a fogyasztás.. mert ebben a részben még elég kezdő vagyok.
És igen értem az érveitek hogy nem kéne egészet átalakítani de ha megvan minden kb a biztiket meg izzókat kivéve miért ne sokkal jobb lesz a világítás, műszerfalvilágítás, indítás....
Na meg az akksi árakról ne is beszéljek két évente venni egy 220ah dögöt 24 voltnál meg már 90ah is indítja, és tapasztalatból tudom, hogy olyan sokáig bírják így az akksik szemben 12 voltal stbstb...
De amúgy köszönök minden segítő hozzászólást.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2015
(#) Chipmunk1960 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
Mivel a feszültség a duplája, minden áram a fele lesz, így a vezetékezéssel nem lesz gond. Ha simán átrakod a biztiket, az sem gond.
Tudom, volt IFA és Poclain 24V os régi gépeim. a régi Perkins dieselben tényleg nem volt izzítás mégis pöccre indult télen is.
(#) Ricsi89 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
Ígyis-úgyis két akku kell, tehát nem értelek. Párhuzamkapcsolóval a legegyszerűbb, csak az indítómotort kell cserélni, meg bekötni a két akkut a párhuzamkapcsolóval. És ekkor is ugyanaz a két akku kell csak, mint a sima 24V-os rendszerben.
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 25, 2015 /
 
Tehát ma megpróbáltam a generátort mindent ahogy mondtatok 4w-os izzót beiktattam és úgykapott gerjesztést. Amikor meglett pörgetve szépen ki is aludt a lámpa de töltés nem volt. Utána amikor meglett állítva a lámpa már nem kezdett el újra világítani .Amikor megnéztem észrevettem hogy elszakadt benne a szál . Vajon én rontottam el valamit vagy rossz a generátor????
(#) kadarist válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
Ha 24V-os az elektromos rendszered, akkor 24V-os izzót használj, mert a 12V-os gyorsan megszakad.
(#) klaudia9415 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
24 voltosat használtam mértem multiméterrel közbe de nem töltött semmit se,aztán meg még észrevettem hogy az izzó is kiment. A fesszab és a generátor ház pár helyen nagyon meleg lett olyan fél perc alatt.
A b+ az akksi plusszra
D+ izzóval a plusszra és mielött elkezdett forogni rákapcsoltam a feszt izzó égett is amíg generátor meg nem lett forgatva.
W-re semmit nemkötöttem
B- test
Ezt csináltam szerintetek mi a hiba??? Jól köttem amúgy be???
(#) zolika60 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 25, 2015 /
 
Amúgy jól.
(#) klaudia9415 hozzászólása Feb 26, 2015 /
 
Lenne még egy olyan kérdésem,hogy a B+,B-,W,D+-t kivéve van még egy tolósarus csatlakozó + jelöléssel, az micsoda vagy mit kell rákötni,mi a szerepe????
(#) Chipmunk1960 válasza klaudia9415 hozzászólására (») Feb 26, 2015 /
 
Szia, Bocsi, de nem ismerem ezt a tip generátort, leírnád a pontos típusát, és utánanézek, mert ennyi vezeték az egész dízel motorban nincsen
(#) cypern hozzászólása Feb 26, 2015 /
 
Szép estét!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy '98-as Toyota MR2ről lenne szó. Az esemény a következő. Ha minden nap megyek vele egy kört (akár 10 percet) akkor minden oké. De ha 24 órát folyamatosan áll, akkor már alig indul, 30 óra alatt annyira lemerül hogy a központi zár nem nyit, műszerfal világítás nincs, de még azt az 1 wattos digitális órát sem tudja mutatni. Ha kiveszem az akkut, és feltöltöm teljesen, akkor is ez a szitu, kb 30 óra után. Ha nem veszem ki az akkut, de teljes lemerülés után bebikázom, és járatom 10 percet alapjáraton, megállítom, újra pöccre indul. Pedig kétlem, hogy 10 perc alatt telenyomná az akkut. Akkut cseréltem, kb 1 hónap után visszajött a hiba. Megint cseréltem, megint visszajött.(az aksik feltöltve a szobában 2 hét után is optimális értéket mutatnak) A töltés 14,3 voltot mutat az akksin, és a generátoron is, 900-as és 7000-es fordulaton is, egy grammot nem változik, hirtelen fordulatszám emelkedés esetén sem. Az autó terhelése lezárt állapotban(vagyis gyújtás off, központi zár be, csak a riasztó volt éles) 280mA, + 450mA a beépített térfigyelő kamera(de ez már 2 éve benne van, és eddig nem volt vele gond.) A generátornak ez a száma: 27060-74430
Ja még valami, ha minden fogyasztó maxon megy, távolsági fény, ködlámpa elöl hátul, zene 200watton, fűtés, stb, akkor már hunyorog a műszerfal világítása, erősebb dobszónál a távolsági fénye is megremeg.
Valakinek van ötlete?
(#) zolika60 válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 / 1
 
Az a 280+450mA-es fogyasztás a gond. Az harminc óra alatt 21.9Ah. Az egy kisebb akkut éppen annyira lemerít, hogy már nem tud indítani. Vagy tegyél bele lényegesen nagyobb akkut mondjuk 90-100Ah-t, vagy csökkentsd le ezt a fogyasztást. Egy két lemerítés erősen lecsökkenti az új akku kapacitását is, egy hónap alatt sikerült kinyírnod. Ha diszkónak használod tegyél bele nagyobb teljesítményű generátort is, mert normál esetben nem arra van méretezve.
(#) erbe válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 / 1
 
Van. Tegyél be a többlet fogyasztókhoz külön akkut. A 280+450mA fogyasztáshoz inkább 150 Ah-t, mint kisebbet. 0,73 A naponta ~17 Ah. Egyetlen hét pihenés ~120 Ah. !!! Én már a 280 mA-t is sokkallom. Írtak akkus fórumban 150 mA fogyasztással akkut zabáló autóról is.
(#) zolika60 válasza erbe hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Így van az előbb kihagytam, egy autó normál áram fogyasztása 40mA környékén van.
(#) cypern hozzászólása Feb 27, 2015 /
 
Köszönöm a válaszokat, beszerzek egy nagyobb akkut.
(#) Ricsi89 válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 / 1
 
Inkább azt a fogyasztást kellene lecsökkenteni, mert igy egyik akku sem lesz hosszú életü. A nagyobb akkunak meg lehet nem lesz elég a gyári hely, meg a végén a generátor is kevés lesz.
(#) Chipmunk1960 válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Szia, Azt nem írtad még, hogy hány éves az akksi? Mert idővel a szulfátosodás miatti önkisüléssel is számolni kell. Tegyél egy próbát azért, úgy, hogy lekötsz minden plusz fogyasztót.
(#) cypern hozzászólása Feb 27, 2015 /
 
Az akku új, 1 hónapos, a generátor 4 éves, de a feszültsége stabil. Minden fogyasztót lekapcsolva 0,28 Ampert mutat a multi. Tudom, hogy sok, de nem találom, hogy hol van plusz fogyasztás. A többi áramfelvétel egy 3 kamerás menetfigyelő rendszer, amit átépítettem térfigyelőnek, vagyis non-stop működik, mozgásérzékelővel rögzít ha lát valami változást, vagyis menet közben folyamatosan rögzít, álló helyzetben, ha valaki 6 méterre megközelíti az autót, akkor szintén rögzít. A monitora folyamatosan ki van kapcsolva, így az nem fogyaszt. És kb 2 éve van így a dolog, de eddig nem volt gond, tavaly ősszel kezdődött, hogy egyik reggel nem indult, de még a központi zár sem nyílt. és ez egyre rosszabb, ma már reggel 8kor nem indult el, úgy, hogy előző este 11 felé értem haza egy 80 km-es útról. most mindenhová pót akkuval járok, hogy legyen miről bikázni. :S
Ráadásul a standard energiafelvételt tovább kell növelnem, hiszen 24 órás, aktív műholdas nyomkövetés lesz beépítve.

Ami még érdekes:
Ha az autó nem indul, de a behúzó tekercs még kattog, kimértem az akkut, és 8.3 V-os feszültséget mutatott. Bikázok a másik akkuról, pöcc-röff. És azonnal le is állítom, leveszem a pót akkut, és a "lemerült akkuról" simán indul az autó. Kétlem hogy 2 másodperc alatt feltöltötte volna. És ezt több akkuval is kipróbáltam. Mindig ugyanaz a helyzet.

Egyszerűen nem találom a hibát. Egy új generátor kb 70ezer forint, ha egyértelműen rossz lenne, zokszó nélkül vennék másikat. De feleslegesen cserélni nem akarok. A nagyobb akku nem fér be .
(#) Ricsi89 válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Ez így ebben a formában nem lesz jó. Egy az a dolog, hogy kevés az akku, másik dolog, hogy ezt a kis áramú merítést sem szeretik. Hamar szulfátosodik így, tehát ne is várd, hogy jó lesz. Két akkuval már jobb lehet a helyzet, egy külön akku kellene ennek a kamerás, nyomkövetős cuccnak, ami le van választva az indító akkutól és csak járó motornál kapcsolódik a rendszerre, hogy töltést kapjon. És ez az akku ne indítóakku legyen, hanem munkaakku, ami bírja a folyamatos merítést. Az autókban használt indítóakku arra van, hogy hirtelen nagy áramot szolgáljon az indításhoz, utána a fogyasztók ellátását a generátor veszi át. Azt a 280mA-es fogyasztást is meg kellene találni, legjobb erre egyesével kiszedegetni a biztosítékokat. Ahol hirtelen leesik az áram, abban a körben van a fogyasztás, ott kell keresgélni.
(#) cypern válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Rendben, holnap kiszedegetem a biztosítékokat, hátha kiderül mi a gond (hogy nem gondoltam erre??). Sajnos nagyobb akku nem fér be, és ha második akkut is beteszek, az csak a csomagtartóban fér el, viszont a csomagtartó ötödét el is foglalja. Más megoldás esetleg? Zselés akku jobb lenne? Vagy létezik 100 amperes lithiumos?
(#) cypern válasza cypern hozzászólására (») Feb 27, 2015 /
 
Wow, találtam lithiumosat, potom 1300 dollárért... Azt hiszem ez nem járható út számomra.
(#) kikkiri hozzászólása Feb 28, 2015 /
 
Sziasztok!
Citroen Jumper 2.5D az áldozat.
Szerintetek jól működik ha indítás után alapjáraton a töltés lámpa nem alszik el ?
Ha gázra lépek akkor elalszik, és utánna alapjáraton is sötét marad.
Engem azért zavar hogy indítás után alapjáraton még világít, mert ezt régebben nem csinálta.
Szerelőnél volt az autó és generátor javításra 25.000 ft-ot fizettem, pedig nem ezzel a hibával vittem hozzá az autót.
Szerintem ***
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2015
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Szia, Pontosan így van ahogyan írod!
(#) Chipmunk1960 válasza kikkiri hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Szia, Rá kellene mérni a generátorra. Az, hogy indítás után nem alszik el alapjáraton, azt jelzi, hogy a fesszabályozó nem "indult" be, vagyis nincsen elég gerjesztés. Gázadáskor megnő kicsit a fesz, és utána már "önszabályozó" lesz a folyamat. Ha nincsen meg legalább 13V és a lámpa világít, beindítás után, vidd vissza, hogy csináljon még vele valamit, mert nem OK-s.
(#) Ricsi89 válasza cypern hozzászólására (») Feb 28, 2015 /
 
Zselés indítóakku nincs. Amit hibásan zselésnek neveznek az AGM akku, ami felitatott savas, tehát funkciójában egyenlő a sima savassal, csak itt a sav egy üvegszálas anyagban van felitatva, így nem tud kifolyni.
Következő: »»   102 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem