Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   7 / 156
(#) huba válasza xmzoli hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
Akkor lehet a müszerfalnál van kontakthiba vagy szakadás, ha több égő sem világított. Nem ismerem az autó tipust, van már benne fedélzeti számítógép? A hálózati problémákkal van a legtöbb gond.
(#) xmzoli válasza huba hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
Köszi. Ebben a legbonyolultabb szerkezet egy digitális óra emi még arra sem képes hogy 24 órás kilyelzése legyen. Ma reggel szétszedtem mindent. A generátor megkapja a 12v gerjesztést. A szénkefék jók. A generátor kimenetén csak az aku feszültség mérhető. Valószínű valamelyik dióda szált el.
(#) potyo válasza xmzoli hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
Idézet:
„Valószínű valamelyik dióda szált el.”


Vagy a szabályzó.
(#) Atis57 válasza Pongó Sándor hozzászólására (») Feb 18, 2008 /
 
Szia4
akkor célszerű lenne minket is felvilágositanod +++ néhány fénykép ........
(#) sumilaci hozzászólása Feb 21, 2008 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Be kellene kötnöm egy LKT tipusú erdészeti gépbe a töltést, de nem tudom a jelölések mit jelentenek rajta.

B+ az állandó pozitív az biztos
54 a gerjsztő áram a fesz.szabályzótól (ha jól tudom)
Mo ?????? ez mi lehet
U ?????? ezt se tudom


Köszi a segítséget
(#) sumilaci hozzászólása Feb 21, 2008 /
 
Generátoron négy vezetékből kettő nem tudom mi?

az egyik Mo a másik U, tud valaki segíteni?
(#) potyo válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Hová mennek?
(#) kobold válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
A négy vezeték miatt gondolom, külső szabályzás, másik kettő a BAT+ és GND. Mo lehetne a csillagpont, ahová a töltésellenőrző lámpa megy, U pedig a szabályzóba kéne, hogy menjen, régi generátoroknál külön vezetéken érzékeltek feszültséget. De ez csak tipp, jó lett volna egy kép a generátor kapcsairól, meg a szabályzóról is.
(#) sumilaci válasza kobold hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Egy erdészeti gépen van a generátor, szinte minden vezetéket letéptek a gallyak, nem tudom hova mennek.

Egy M6 os csavar az egyik csatlakozás B+ néven ez egy állandó pozitív,

egy M5 ös csavar a másik 54es számmal, szerintem ez a gerjesztő árama, a szabályzótól

és két csúszósaru kivezetés az U és Mo ezek számomra nem mondanak semmit.

(#) potyo válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Van műszered? A test és a gerjesztőáram levételére szolgáló kimenet között kb. 1,2V nyitófeszültséget kell mérned. Kb. ugyanannyit, mint a test és a B+ között. Ez a kivezetés egyes generátorokon két ponton is ki van vezetve. Simán lehet ez az M5-ös csavar, és az egyik csúszósaru, de az M5-ös csavar elég biztosan annak tűnik.

A gerjesztőáram bevezetésére szolgáló kapocs és a test között ellenállást kell, hogy mérj, nagyjából 5ohmot. De ez azért nem egy fix érték, nagyságrendileg ennyi.
(#) kobold válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Hurrá.
Tedd rá a B+ -t, az rendben van. Keress két 12 V / 2 W izzót, vezetékekkel. Az egyik izzót tedd a B+ és az 54-es közé, parázslania kellene. A másikat a B+ és mondjuk az Mo közé, annak meg világítania kellene. Kapcsold be a multimétert, indítsd be a motort, mérd a B+ ágat. Ha tölt, a gerjesztés megvan; ha az 54-esen továbbra is parázslik, de Mo-n kialszik, akkor azok is megvannak. Ha Mo nem alszik ki, vedd le az izzót róla, töltést persze folyamatosan mérd. Aztán mérd meg, mi van az Mo és a test, illetve az U és a test között.
Szabályzón mellesleg semmi felirat?
(#) huba válasza kobold hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Nem hinném hogy az mo-n kialudna az égő, hiszen a generátorban semmi elektrónika nincsen. Nem lehet hogy a segéddiódáknak a kivezetése?
(#) sumilaci válasza kobold hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Szabályzón 54-es biztos hogy van ,meg 31-es és +

de lehet hogy van még más is nem emlékszem, de majd megnézem, vezeték csak ezeken volt az biztos

köszi a segítségeket, majd kipróbálom amiket írtatok
(#) kobold válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 21, 2008 /
 
Akkor az 54 tutira a gerjesztés, ellenőrzését elhagyhatod, kösd össze. A szabályzón a + a gyújtás, a 31 a test, ha esetleg az is leszakadt volna.
(#) sumilaci válasza kobold hozzászólására (») Feb 22, 2008 /
 
54, 31, +, b+ -ban biztos voltam csak az a plusz két vezeték volt kérdés számomra hogy mi lehet, fontos-e vagy csak vlmi plussz,
Így már bátrabban merek kísérletezni!


köszi a válaszokat!


(#) Atis57 válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 23, 2008 /
 
Szia!
ilyennel még nem találkoztm---de ha 1 fénykép látnám mit hová kell kötni...../ a generátorról /
(#) sumilaci válasza kobold hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
Meg néztem a szabályzót, de + nincs rajta,

B- van, Ez testen volt

54 Ez a generátor valamelyik pontján (le van szakadva, de gomdolom ott is az 54-s)

Z ez az eredeti szabályzón nem volt bekötve

DF Ez is valamerre megy, pozitívat nem viseli,

sajnos amiket írtatok nem tudtam le tesztelni mert teljes generál alatt van a gép, nem lehet be indítani, néhány foto (csak telo volt nálam, bocs a minőségért)
(#) sumilaci válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
Még néhány
(#) sumilaci válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
Néhány kép

Köszi a segítséget előre is
(#) potyo válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 26, 2008 /
 
A DF a generátor gerjesztése felé a kimenet. Az 54 meg akkor a segéddiódahíd kimenete lesz, ahogy előbb már írtam. Ez a klasszikus, külső szabályzós megoldás. A töltésjelző lámpát pedig az 54 és a gyujtáskapcsoló utáni akku+ közé kell kötni (lényeges, hogy be legyen kötve, mert kell a generátornak előgerjesztés).
(#) sumilaci válasza potyo hozzászólására (») Feb 27, 2008 /
 
Tehát ha jól értem akkor + nem kell a szabályzóba?

54-est a generátoron kössem össze a szabályzó 54-esével

DF-et a szabályzón kössem a generátorra ahol kb 1,2 V van

54 és gyújtás közé a visszajelző lámpát

és a generátor 30asa pozitív


és ennyi..
(#) potyo válasza sumilaci hozzászólására (») Feb 27, 2008 /
 
Idézet:
„Tehát ha jól értem akkor + nem kell a szabályzóba?”

Nem kell. A segéddiódahídról ugyanaz a feszültség jön le, mint a fődiódahídról, a szabályzó az alapján szabályoz.


Idézet:
„54-est a generátoron kössem össze a szabályzó 54-esével”

Igen.

Idézet:
„DF-et a szabályzón kössem a generátorra ahol kb 1,2 V”

A DF-et oda kösd, ahol a generátor gerjesztése van kivezetve. Itt nem 1,2V-ot kell mérj, hanem kb. 5ohm ellenállást a test felé.

Idézet:
„54 és gyújtás közé a visszajelző lámpát”

Igen.

Idézet:
„és a generátor 30asa pozitív”

Eddig 30-as jelzésről nem volt szó, de az M6-os csavarra megy az akku+ közvetlenül.
(#) sumilaci válasza potyo hozzászólására (») Feb 27, 2008 /
 
M6os csavar B+ ............... tényleg



Köszi az infókat
(#) mlhe_vr válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 27, 2008 /
 
A 00, és az euro1, euro 2 környezetvédelmi osztályba sorolt (euro 3 alatt) dizelmotoroknál csak így lehet megoldani a fordulatszám mérést. az euro 3 feletti motoroknél kötelező az elektzronikus vezérlásű adagoló. ott több lehetőség van.
(#) Atis57 válasza sumilaci hozzászólására (») Márc 1, 2008 /
 
Szia!
ez bonyolultabb mint gondoltam ---lesni kéne 1 másikról
MERT: a B+ biztos Az 54 IS az U / vagy SÁ? elhetne a gerjesztő tekercs ---ohm mérővel nézd meg,
azMo? ---kérdéses -csillagpont ha nem valódi 24v -s a generátor akkor ide jönne a gerjesztés .
ha tényleg 24V ra van tekerve/vannak 12V gen-k 24-re járatva is./ akkor akkor nem tudom--- mehet a feszszab bementére is.
ebben bizonytalan vagyok----- milyen cég gyártmánya az egész gép?
(#) Szuszu válasza sumilaci hozzászólására (») Márc 1, 2008 /
 
Ha jól látom ez egy skoda vagy Liaz generátor és feszszabályzó
(#) DRAWS hozzászólása Márc 2, 2008 /
 

HI!
Nem tudom de már sokan foglalkoznak az ingyen áram
kérdéssel de minden ötlet kudarcba fullad!!!!
(#) domce hozzászólása Márc 12, 2008 /
 
Sziasztok!

F Astrába generátort, hogyan kell bekötni mer szerintem naon elrontottam vmit. Valeo generátor van rajta +, -, D+ előtte Bosch volt benne. Van két vastagabb kábelem (+ok) meg egy vékonyabb negatív.
Amúgy a bajom az vele, hogy szépen megy meg tölt is rendesen, de a visszajelző ég, hogy nincs töltés és ha otthagyom 1 éjszaka alatt leszívja az akksit!

Előre is köszi!
(#) Dudus válasza domce hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
Szótár:

naon=nagyon
vmit=valamit

A hiba:

Kellene rajta legyen egy harmadik kábel, ami a töltésvisszajelzésé és ha lehúzod ez a jelenség. Ha jól emlékszem egy vékonyabb sarus kábelt kellene keresned, aminek a generátoron van a helye a másik ketővel együtt.

Az én emlékem még az F-Astra esetében. hogy az akkumulátorról ment egy kábel az indítómotorra és onnan tovább a generátorra. Szerintem csak egy (+) ment rá. A vékonyabb nem lehet, hogy a fent említett visszajelzőé ?

-szerintem-
(#) domce válasza Dudus hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
van egy vékonyabb de a mérés azt mutatta hogy az testkábel(kék fehér színű) meg van egy vastag barna és egy vastag piros, mind a kettőre pozitivot mértem. Amúgy azt mondta a generátoros szaki, hogy annyi a különbség a Bosch és Valeo között, hogy más a vége. A Bosch karika sarus a Valeo meg rádugós.
Következő: »»   7 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem