Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Bojler javítása, kérdések
 
Témaindító: lift, idő: Feb 22, 2007
Lapozás: OK   69 / 130
(#) lacking77 hozzászólása Júl 31, 2016 /
 
Üdv. mindenkinek!
Teljesen laikus vagyok ebben a témában és a problémám a következő:
Édesanyám családi házában bojlert cseréltek, Aquastic 60 literes került fel és mióta üzemel időszakosan morgó hangot ad a komplett vízvezeték hálózat. Ez a probléma az egész környéken állandósult ahol ezt a típust szerelték fel.
Egyrészt mi okozhatja ezt a hangot?
Aztán van még egy kérdés, mégpedig: a két vízvezeték közül, ami a bojlerbe van bekötve az egyiken van egy szelep, viszont ennek a szelepnek a hideg víz vezetékén kell lennie?
Tippeket, válaszokat előre is köszönöm.
(#) granpa válasza lacking77 hozzászólására (») Júl 31, 2016 /
 
Ez konstrukciós hiba. Ennyiért lehetett volna Hajdút is venni, ami még messze jobb az összes többi kaphatónál, s nem morog.A túlnyomás szelepnek a hideg vízen kell lenni, hogy az esetleges hálózati (vagy házi hidrofor) nyomásnövekedés ne vesse szét, ne menjen visszanyomás a hálózatba, valamint védje a bojlert a (túl)melegedési nyomástól.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2016
(#) Bakman válasza lacking77 hozzászólására (») Júl 31, 2016 /
 
Fűtéskor a víz tágul. A táguláskor a szelep engedi le e túlnyomást, különben szétrepedne a bojler, vagy a vízvezeték valahol. A meleg oldalon a csapok el vannak zárva, a hideg oldal felöl pedig ott a hálózati víz, arra nem tudja nyomni.

Fűtéskor adja a hangot vagy akkor, amikor kinyitod valamelyik melegvizes csapot?
(#) lacking77 válasza granpa hozzászólására (») Aug 2, 2016 /
 
Köszönöm!
(#) Geza46 hozzászólása Aug 9, 2016 /
 
Üdv!

Valakinek van az alábbi a problémára ötlete?
Adott egy hajdu z120-ek1 típusú bojler, a probléma pedig a következő: Napokig bekapcsol rendesen, amikor kapja az áramot a vezérelt órától, aztán egyik napról a másikra "elfelejt" bekapcsolni/fűteni és csak hideg víz jön belőle.