Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1971 / 2208
(#) jani1987 válasza boti2 hozzászólására (») Nov 3, 2017
Danke schön.
(#) Abukodonozo hozzászólása Nov 4, 2017
Hahó!

Tekert már valaki EL84 SE-nek kimenőt? Felkutattam az internetet, de nem igazán találtam tervet hozzá.
(#) Imi65 válasza Abukodonozo hozzászólására (») Nov 4, 2017
Azért van erről irodalom.
(#) tompower hozzászólása Nov 4, 2017
Szeretnék egy kimenő trafóval kapcsolatban kérdezni. Kicsit amatőr vagyok csöves erősítő építésében, de szeretnék összepakolni egy PCL86 SE-t. A lényeg, hogy most akadt egy kimenő trafóm, amit (ha helyes az infóm és a kapcsolási rajzom) egy PCL86 hajt 235V-ról.
Amit nem nagyon értek: eddig azt gondoltam pl az elektroncsőn levő rajz alapján, hogy a primer tekercsen az 5k Ohm simán, ha mondjuk rámérek egy DMM-el és 5k-t mutat, a szekunderen meg mondjuk 4 vagy 8 Ohm-ot... no most ezt a kimenőt megmérve a primer 361 Ohm, a szek pedig 0,4 Ohm. Előfordulhat, hogy ez egy rossz kimenő, vagy a gyári trafókon/képen megadott érték az impedancia és DC-n mérve azok is mást mutatnának?
(#) djhans válasza tompower hozzászólására (») Nov 4, 2017
Amit mértél az a huzal DC ellenállása. 5K/8R az váltakozó áramúlag van értelmezve. Ez az impedancia áttétel. A kimenőd valószínűleg jó.
(#) pucuka válasza tompower hozzászólására (») Nov 4, 2017
Van ám kimenőtrafós topik is.
A kimenőtrafó ellenállását multiméterrel mérve, megmérted a feltekert huzal ellenállását.
Az az 5 kohm, és 2 - 6 ohm, az impedancia, váltóáramú ellenállás, többnyire az átviendő frekvencia sáv közepén mérve. Ez a hangfrekvenciás sáv esetén 1 kHz.
Multiméterrel egyenáramú ellenállást mérsz, gyakorlatilag csak annyi infót ad, hogy szakadt-e a vezeték, vagy nem.