Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Lehet nem is kell bányászni. Bővebben: Link
Jobb, és sokkal egyszerűbb lenne inkább a földet lakhatónak hagyni, mint a marsi sivár sivatagba sínylődni. De emberek máshogy gondolják.
Ami a Musk reklámot illeti, itt is erről témázunk egy ideje. Egyértelműen hatékony.
Szerintem meg jó kis pénzmosoda ez. Hirtelen feltűnik egy zseni, aki luxus villanyautókat gyárt szériában ráfizetéssel. Aha. Ez kb olyan mint Ikarusznak feltámadni halottaiból.
Szerintem félreértettél valamit.
A hitelezők keze meg van kötve, mert ami a hitelszerződésben van, azt lehet és kell csinálni. Ha nincs benne olyan lehetőség, hogy ők kitáncolhatnak a szerződésből, akkor nem táncolhatnak ki addig, amíg Musk rendben törleszt. És hitelnél általában nem szokott ilyen lenni a szerződésben. Amire szerintem gondolsz, azok a befektetők. Náluk már más a helyzet, ugyanis nekik egy bizonyos arányú tulajdonuk és egy bizonyos arányú szavazati joguk van a cégél - a kettő nem feltétlenül azonos. Ha a befektetők - szavazati arányban mért - többsége úgy dönt, akkor lecserélheti a cég vezetését, hiszen ez az ő cégük. Csakhogy jó eséllyel akkor állna bele a földbe a Tesla, mert Musk-ban nagyon sokan hisznek. És a SolarCity megvásárlása se tetszett már nekik, mégse tudták ebben Musk-ot megakadályozni. Az egyébként eléggé közismert, hogy két dolog kell ahhoz, hogy a Tesla nyereséget termeljen: hogy beinduljon a Model3 tömeggyártása (400e előrendelő van rá, aki már előleget is letett érte) és hogy beinduljon a Gigafactory (olcsóbb akkuk). Ha bármelyik borul, akkor vége a dalnak. Jelenleg egyébként mindkettő jelentős csúszásban van, ez semmiképp se jó jel, de nem biztos, hogy annyira rossz mint mi a fotelből gondoljuk. EV téma: ha jól tudom évente olyan 80 millió autót adnak el, és ebből valahol 100e-600e közötti az EV. Azért nem lehet pontosan megmondani, mert az EV definíciója nem egyértelmű. Jellemzően beleszámolják a plugin hibrideket is, amik között vannak egészen nevetségesek is. Pl. az 500+ lovas benzinmotoros Porsche valami kis 100 lovas villanymotorral és 10 kWh körüli akkuval, amivel pár kilométert biztos meg tudnak tenni, de legalább tulaj adókedvezményt kap, ingyen parkol és behajthat bárhova vele... A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Nem hirtelen tűnt fel, és azért ezt-azt már letett az asztalra korábban, ezért hisznek benne.
Egyébként nem feltétlenül lennének ők veszteségesek, de a gyárépítés viszi a pénz.
A TESLA egy amerikai RT, ahol a befektetök pénzével dolgoznak (azok hitelezik) - de a hirek szerint nagyon rosszul. Neki nem csak törleszteni kell, hanem hasznot produkálni, attol meg még nagyon messze van. Innen a baj. Erröl akarja elterelni mindenféle reklámmal, marketing manöverrel (amiket nagyon tud) a figyelmet.
Te is irod, hogy csak mindenféle kedvezményekkel (azaz adofizetök kárára) megy egyáltalán az e-auto bolt. Ha nem lenne kedvezmény, meg sem vennék. A kedvezményeknek azonban nagyon hamar vége lesz (lehet), mert miért fizesse az adofizetö mások hasznát, flancát?? Németországban kapják az e-autok a legkevesebb kedvezményt - amit látni a számokon is. A Model3 is most kapott egy ujabb nagy konkurrenst, megjelent egy másik hasonlo méretü kocsi, jo féláron (a Model3-hoz képest) ami simán elmegy 400km-t egy töltésre (a reklám szerint). Az sem oldja meg a e-auto problémát, de elviszi (elviheti) a boltot a többi elött.
Hatékonynak látszatja a média - számok sokkal kevésbé.
A befektetők nem hiteleznek, hanem befektetnek, ami nagyon más dolog. A _kockázati_ tőkebefektetés arról szól, hogy pénzzel beszállnak egy nagy kockázatú cégbe annak a reményében, hogy nagyon sokat fognak ezen keresni. Ez egy high risk - high reward befektetési forma, mert az ilyen cégek legalább 90%-a simán elbukik, de ha valami nagyon bejön (google, facebook, stb.), akkor hatalmas kasza van.
Az EV szerintem nagyrészt hype - de ez nem jelenti azt, hogy bizonyos esetekben ne lenne jól használható, ne lenne piaca. Persze sok probléma van vele, pl. a "beletöltött" áramot meg kell termelni és oda kell szállítani. Már ha elterjed, mert amíg kerekítési hiba nagyságrendben vannak EV-k addig a létező infrastruktúra ezt elbírja, mert van akkora tartaléka.
Csak az a baj, hogy ilyen befektetök között rengeteg bank meg nyugdijas stb fond van, akik sok ember pénzével játszadoznak, azok tudta és engedélye nélkül. Olyan befektetök akiröl te irsz, manapság kisebbségben vannak. Az a pénz meg minimum visszajár, ha már haszon nincs. ( ez lehet akár a mi megtakaritott pénzecskénk is a sarki bankban).
Ilyenkor szoktak bedölni a nagy bankok, biztositok meg nyugdijas stb fondok. Már vannak olyan vállalatok is, akiknek negyedévenként kell hasznot hozni, ha ez 3-szor egymás után nem sikerül - 9 honap - akkor repül a vezér meg a cég is szinte azonnal dobra kerül. ("Természetesen" ilyenkor a veszteséget az adofizetö állja - akinek abszolut semmi köze nem volt sem a vállalathoz, sem a befektetésekhez.). Ezek a dolgok nagyon átalakulgattak 2008 ota. (Sajnos saját börömön is tapasztaltam).
Valóban vannak intézményi befektetők, nem is kérdés. Ők is ugyanazt csinálják, mint aki a saját pénzét kockáztatja, csak ők nagyobbak, profibbak, felkészültebbek, és szerintem nagyobb eséllyel nyernek mint a "civilek". Na nem mintha pl. Peter Thiel kockadobással döntene a lehetőségek közül
Az meg hogy a pénz minimum visszajár, hát ez azért baromira nem igaz. A mi megtakarított pénzecskénk is csak addig jár vissza, amíg a bank a "rendes" működéséből ezt vissza tudja adni. Ha a bank borul, akkor az OBA állja a költséget (100e EUR/fő/pénzintézet limitig), amit a bankok dobnak össze abból a pénzből, amit tőlünk "lehúznak". Szóval az állam (pontosabban az EU) biztosítást fizettet velünk azért, hogy visszakapjuk a pénzecskénket. De a tőzsdén, vagy egy cégben részesedést vállalva ilyen nincs. Ez kb. az a kategória, mint ha induló vállalkozásba beleborítok 1-2 milliót, az elmegy eszközökre, emberekre, irodára, műhelyre, akármibe, aztán a biznisz nem indul be, elfogy a pénz, és akkor verem az aztalt hogy getmájkesbekk. Ilyen a világon nincs. Kockázatot vállaltam és nem jött be. A nagy bankok és alapok pedig diverzifikálják a portfóliójukat, és persze, általában repül a vezetés ha nem jók a számok, az adófizetős témában pedig nincs igazad. 2008 miatt nagyon sok dolog megváltozott, legalábbis remélem hogy a jó irányba változott a kormányok és felügyeletek hozzáállása. Mert a 2008-as összeomlást se a nyuszi tojta, az alapja a Clinton féle subprime hitelezés volt (a 2 FM), aztán erre alapulva éveken át fújtak egy hatalmas lufit, amit a kormányok és felügyeletek csak néztek, és közben örültek annak, hogy növekszik a gazdaság. Aztán persze jött a korrekció, mint mindig. De ez itt szerintem már bőven off, nem hiszem hogy érdekességként belefér, szóval szerintem itt fejezzük be - persze máshol folytathatjuk, ha gondolod.
így van a Tesla motorja is sima indukciós. Tesla motor gyártás
A BLDC biztos jobb lenne de akkor a mágneshez még Szamárium-ot is sokat kéne bányászni.
Láttam már, ez nagyon állat, de miért nem tud a fociadók közül csak egy leadni egy ilyen Mo-on rendezett világversenyt pl.? Nekem már herótom van, hogy odakapcsolok és 8 sportadónak csúfolt valamiből 7-re és mindig focinak hazudott valami megy...
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2018
Egy-egy hazai tekercselős muki elájulna, ha meglátná...
Olyan 2/3 körültől igazán izgalmas kezd lenni...mikor ketten állnak az állórészben kényelmesen.
Idézet: „a mágneshez még Szamárium-ot is sokat kéne bányászni.” Miért nem neodímiumból csinálják? Az még erősebb is.
Csak vicceltem, azt hiszem Neodíniumból kevesebb van, de a Szamárium mágnesnek magasabb a Curie pontja.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2018
Nem is teker a gép szinte huzalon semmit , szinte csak oda teszi.
Bővebben: Link
Idézem: "A szakértői vizsgálat azonban rácáfolva félelmeire végül is eredményesnek bizonyult, és érdekes tanúsággal szolgált. Először megállapították, hogy ha eltávolították a nem gyári eredetű rablásgátlót az autóból, akkor az addigi öndiagnosztikai hibák egy csapásra megszűntek. Az átadás előtt beszerelt eszköz feszültségingadozást okozott a Volkswagen összetett és érzékeny elektronikai rendszerében, ez idézte elő az abnormális működést. Ez az utólagos extra okozta tehát a sokféle tűrhetetlen hibát, és bár a javítási kísérletek során többször is cserélték, és a hibák a kiszerelést követően is előfordultak, mindent egybevetve ez bizonyult a legésszerűbb műszaki magyarázatnak az ügyben. A szakvélemény leszögezte, hogy egy jármű elektronikai rendszerében bekövetkezett meghibásodás nem minden esetben látszik, hiszen a hiba megállapításához használt öndiagnosztikai program futtatása esetén csak azt jelzi hibaként, amit beleprogramoztak. Számos hiba fordulhat elő ezen felül is, amely nem jelentkezik hibakód formájában."
Ki szerelte be a nem gyári rablásgátlót az új autóba?
"Átadás előtt", tehát gondolom a márkaszerviz.
Új autóba a márkaszerviz egy nem gyári rablásgátlót?
Gondolom azért gyári árat számoltak fel.
Annyi jó autó van, miért vett épp 'fokszvágent?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2018
Szerintem is a márkaszervíz, a cikkben szerepel, hogy cserélték néhányszor azt is, és végig márkaszervízbe hordta a tulaj.
Persze, simán. Nem is az a kérdés hogy ki, hanem hogy hogyan? Még ha kérnék, akkor se tudnám így bekötni, hogy ilyen hibákat produkáljon, és évekig nem megtalálni??? Röhej... ha valami ismeretlen, nehezen azonosítható elektronikai hiba van, az az ELSŐ hogy minden nem gyári cucc repül az autóból.
A "szakértő" meg azzal, hogy "feszültségingadozást okozott a rendszerben", egy külön botrány.. persze az önindító, meg a szivargyújtóba dugott 1000 kütyü nem okoz "feszültségingadozást a rendszerben". Feszültségingadozás inkább a tulajdonosban volt, a szervizben és a "szakértőben" pedig hozzáértés-ingadozás...
Mikor még nem Millenáris park, hanem Ganz-Villamossági Művek volt a Lövőház, -és Kis-Rókus u. között, én is álltam, de nem axiálisan, hanem diagonálisan a hydrogenerátor állórészben, mert akkora volt. Az SW generátor állórészében is ellehetett (kis széken) üldögélni kényelmesen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |