Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Quincy rajzoló robot okosítása
Lapozás: OK   3 / 4
(#) bbb válasza skorpy hozzászólására (») Máj 27, 2023 /
 
Gyakorlatilag annyit kell tenned, hogy egy maximum 4GB-os kártyát FAT32-re formázol, majd rámásolod a tartalmat. A te kártyád hibás, azért nem szereti semmi beolvasni. Nem minden szereti a nagy kártyákat, pl. régebben a telefonoknál, kameráknál, ... a specifikációba beírták, hogy max. 8GB-ost, vagy hasonlót kezel, s akkor nem is evett meg nagyobbat általában.
Nekem a gyári autórádióm olyan, hogy a 16-os pendrájvot már nem szereti felismerni se, 8-ast felismeri, de össze-vissza sikerül róla a lejátszás, 4-essel tökéletes.

Nem vagyok benne biztos, hogy a kis robotnak kell a C10 kártya, ha csak C6-ot találsz, az is jó lehet (ekkora fájloknál minimális a sebességkülönbségből eredő olvasási idő).


Az adapterekben nincs semmi, csak pár szál drót egy kis műanyagban. Tucattermék, régebben minden mini-micro SD kártyához adtak ajándékba, hogy használni tudd.
(#) robis01 válasza bbb hozzászólására (») Máj 27, 2023 /
 
Részemről feltöltheted
(#) robis01 válasza skorpy hozzászólására (») Máj 27, 2023 /
 
Igazából azért használok pendrive-t az SD kártya beolvasáshoz mert tönkrement a beépített kártyaolvasó
De majd kerítek olyan eszközt amiben bővítővel is ki tudom próbálni az sd kártyát.

A testdisk-es képeiden is látható hogy nem egyformák az SD kártya méretei. (EN 3974Mb, HU 4030Mb). Igaz a NETAC gyártóról sem hallottam eddig, lehet hogy neki ez a többlet Mb a specialitása.
Nem tudom mennyiben zavaró tényező a nagyobb méret, ahogy azt sem tudom hogy mi van az általam látott kisebb partíción. És hogy annak hiánya okozhat-e zavart. A sebesség sem lehet gond, mivel annak előnye csak nagyobb fájloknál léphet fel. Talán az SD latency lehet még eltérő, de hogy ez mennyiben gond azt nem tudom.

Viszont minden partíciónak ott kell lennie a Quincy.img fájlban. Ha én nem is, de talán nálam járatosabbak bele tudnak nézni mi van a kisebb partíción.
A zip fájl addig is segíthet összehasonlítani a fájlok tartalma alapján a magyar és az angol QR kódokat.

Van még egy két ötletem amit ki fogok próbálni, de ez a hétvége nem rólam szól, már betáblázták nekem (városi gyereknap, Nagy sportág választó, stb.).

A kártyák gyártásához is el fogunk jutni. Ahogy néztem a kicsiny kártyákat amúgy is jobb lenne beszkennelni a könnyű pótlás végett, mert tutira el fog keveredni belőlük idővel egy-kettő.
(#) skorpy válasza bbb hozzászólására (») Máj 27, 2023 /
 
Érteném, de mintha nálam pont fordítva lenne. Ez egy kis kapacitású SD, 4GB, és csak ezt nem olvassa semmi, de a másik 4Gb-ossal, és a nagyobbakkal sincs ilyen gond.
Ok! hibás a kártya. De Quincy jól működik vele.
Két notebook beépített olvasójával, és egy most vásárolt pendrájv szerű olvasóval is próbáltam.
Szóval, nem értem.
Igen, az a logikus amit írsz, hogy az adapterekben csak drót van!
Már csak kínomban találok ki ilyesmit.
(#) skorpy válasza robis01 hozzászólására (») Máj 27, 2023 /
 
Hogy a témafelvetésen túl, valami hasznosat én is hozzátegyek:
a magyar kártyák szkennelt képe itt! A QR kódos kártyasorrend megfelel az előtte lévő lapon a kártyák sorrendjének.

Boldog gyermeknapot!
(#) bbb válasza skorpy hozzászólására (») Máj 28, 2023 /
 
Valószínűleg a quincy nem foglalkozik vele, hogy hibátlan-e a fájlrendszer a kártyán, hanem csak direktben olvassa az adatokat. Az oprendszerek viszont puffognak érte, s mint a képeidből látszik is, a partíciód sérült a kártyán (Partition read error, meg a bad sector count feliratok ezt mondják). Ha fogsz egy akármilyen, legfeljebb 4GB-os kártyát, amit leformázol FAT32-re, majd rámásolod a magyar fájlokat, akkor a quincy nagy valószínűséggel vidáman működni fog vele. Ezután ha ugyan ezt megteszed az angollal, akkor azzal fog működni.
De nem véletlenül írok maximum 4GB-os kártyát - ha van otthon egy régebbi 1GB-os, vagy csak 256MB kártyád, azzal is kipróbálhatod, mennie kell.
(#) skorpy válasza bbb hozzászólására (») Máj 29, 2023 /
 
Na, ez így már egy érthetőbb verzió a számomra is!
Tanulságos, mert kizökkenti az embert abból az "ördögi" kőrből, amiből maga nem talál ki!
Köszönöm!

Ki is próbálnám amit ajánlottál a kisebb kapacitású kártyával, de nem találtam ilyent itthon.
De azt kipróbáltam, hogy a Class4-es 4GB-os kártyára, (amin előbb az angol verziót próbáltam, amivel az elakadásos probléma volt) felmásoltam a lementett magyar verzió fájljait (Kösz robis01!) copy-val. Most arról magyaráz Quincy. Eddig hiba nélkül!
Akkor, már csak két dolog zavar:
- Mit csinál az a második partíció az eredeti kártyán, ha nélküle is működik?
- Mi okozza az elakadós hibát az ugyan így, és ugyan erre a kártyára másolt angol verziónál?

(Soha nem lesz vége?)
(#) robis01 válasza skorpy hozzászólására (») Máj 29, 2023 /
 
Köszi

Én is kipróbáltam másolatban a magyart, igaz csak a villa rajzolásával, de működött a dolog.

Quincy angol verzióról egy Win10-es telepítési szívásom jutott eszembe. Sehogy sem akart települni, mire kiderült hogy hibásan jött le, majdnem megőszültem. Újra letöltve gond nélkül működött a telepítés.

A kisebb partícióra még nem néztem rá.
(#) robis01 válasza robis01 hozzászólására (») Máj 30, 2023 /
 
Feltettem az angol verziót. Kicsomagolás után simán átmásoltam az újraformázott 4Gb Sd kártyára. A gyökér könyvtárban lévő kínai kódolású "Version.txt" fájlt kihagytam, mivel a magyaron sincs rajta. Akadás nélkül végigment az alma, pingvin, gyümölcsös kosaras számolás. Annyi hiba volt hogy nem vízszintesen rajzolt hanem kicsit döntve. Kicsit el kellett fordítani a Quincy-t a szemből nézetből hogy vízszintesen rajzoljon.

Nálad melyik kártyánál akad el?
(#) skorpy válasza robis01 hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Azaz a másik partícióval nem foglalkoztál?
Ha jól emlékszem, a rókánál voltak a fagyási gondok.
De amint időm engedi, végignézem én is az egészet.
(#) skorpy válasza skorpy hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Használja már a kislányod Quincy-t? Érdekelne, hogy mennyire köti le a gyerek érdeklődését.
Nálunk még van bő egy hónap az alkalomig.

Az esetleges továbbfejlesztés tekintetében, lennének még lehetőségek, ha hozzá lehetne
jutni pl. ehhez , vagy hasonlót lehetne találni.
Persze, csak akkor éri meg, ha a gyerek valóban tanul vele!
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2023
(#) robis01 válasza skorpy hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Nem foglalkoztam a másik partícióval, csak átmásoltam. Rókát meg fogom nézni.

Még nem kapta meg, szept elején lesz csak aktuális. Ugyan nem töri szét a játékait, de az alkatrészeit rendszeresen elkeveri, ami hol innen, hol onnan kerül elő. De azért biztos tetszeni fog neki hogy beszél hozzá


Egyébként ha fölülről nézem akkor a karok állása rombuszt alkot. A karok szögeinek állása határozza meg a toll helyzetét. Jó régen tanultam már trigonometriát, de nem megoldhatatlan feladat megérteni a működését
(#) skorpy válasza robis01 hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Közben szereztem C10-es 4GB-os kártyát amire felmásoltam az angol anyagot. Most kezdtem próbálni. az alma, cseresznye, csiga és a róka is lefutott hiba nélkül. (Nem biztos, hogy jól emlékszem az előző próbára.)
Nálunk fiú a várományos, és nála is a játékok összekeverése probléma. De, ez érthető is, hiszen rendet csinálni unalmas dolog. Egyébként is többféle játékkal játszik egyszerre, ha rá van bízva.
Ő is vigyáz a dolgaira, de a finom dolgok kezelésénél a türelem hiánya szokott gondot okozni.
Jó lenne, ha érdekelné annyira, hogy kissé jobban vigyázzon rá.

Igen, én is elemezgettem már a mozgását. Úgy gondolom, hogy a két karját egy-egy léptetőmotor (vagy olyasmi) mozgathatja és a karok egyidejű, pillanatnyi helyzete határozza meg a toll helyét.
Ha visszafelé nézzük a feladatot, azaz pl. egy rajzon, vagy betű alakján képzeletben végigvezetjük a tollat, pontról pontra megkapod a hozzá tartozó motor pozíciókat, mondjuk szögbe, vagy léptetési helyzetbe meghatározva.
Na itt a tudományom vége, mert ezt kellene valamilyen erre alkalmas programnyelven , (ami alapján működik Quincy) leírni.
Tulajdonképpen, egy függvény-rendszert kellene összerakni, amely tartalmazza a toll által elérhető valamennyi pontnak megfelelő motor pozíciókat. Ebből már bármit le lehet rajzoltatni, csak megfelelő sorrendben kell kiválasztani a motor pozíciókat egymás után.
A toll fel/le parancsokat kell még a megfelelő helyre berakni.
(Na ugye, milyen egyszerű! )

Quincy közölte, hogy "Low battery" úgy hogy folyt. köv!
(#) skorpy válasza skorpy hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Csak most láttam, hogy visszatekertem az előzményeket, hogy Macsek 71 linkje lényegében ezt mutatja. Azaz a Legó is használja ezt a logikát.
(#) skorpy válasza robis01 hozzászólására (») Jún 1, 2023 /
 
Valakinek sikerült-e letölteni a a Quincy editort?
Gondolom, a levelekre sehonnan nem érkezett válasz.
Kár, hogy többen nem foglalkoznak a továbbfejlesztésen!

Nálam egyenesen rajzol. Kipróbáltam: körte, pillangó, őszibarack, cica, cápa, virág, kutya.
Ezek rendben vannak. A betűk beolvasása kicsit nehézkes lesz a gyereknek, agyalok valami egyszerűsítő megoldáson.
(#) robis01 válasza skorpy hozzászólására (») Jún 2, 2023 /
 
A Quincy editor most is működik. Viszont nem tudom hogyan kell használni. Kép fájlok betöltésén, és a hangfájlok lejátszásán kívül nem csinál semmit. Még a beépített "cup0000/01.ias" mintát sem tudom letölteni.

A lego-s verzió szoftveres leírásában ott van a számolási metódus, plusz van hozzá SVG importáló is, ami sokkal könnyebben használhatóvá teszi.

Nagyon hasonlít a Quincy a Lego-ra, akár még az is meglehet hogy arról koppintotta. Meg kellene nézni hogy milyen MCU van a Lego vezérlőben.

Bár egy az egyben nem lehet használni a szoftvert, mivel a Quincy-n van hang is, meg léptetés is, és SD kártya támogatás is
(#) Travolta válasza robis01 hozzászólására (») Jún 2, 2023 /
 
Idézet:
„Meg kellene nézni hogy milyen MCU van a Lego vezérlőben.”
A csatolt képen látható.

Idézet:
„Bár egy az egyben nem lehet használni a szoftvert, mivel a Quincy-n van hang is, meg léptetés is, és SD kártya támogatás is”
A legóban is.

EV3.jpg
    
(#) bbb válasza robis01 hozzászólására (») Jún 2, 2023 /
 
Kb. édesmindegy milyen vezérlő van benne, a futó program számít. Az ias fájlokat meg lehet érteni nagyjából, de kísérletezés kell hozzá, hogy mikor mit csinál. A hangfájlokat audacity meg tudja nyitni, többnyire 16kHz mono PCM, kódolás nélküli nyersfájlok (importálás -> nyers fájl). A pmd meg maga a rajz, idézet githubról:
Idézet:
„these .pmd files are the files that actually do the drawing. I am still working on decoding these. But they mainly seem to consist of 4 byte integers.

header:

byte[1] = 001
byte[4] = Number of segments as Little endian integer
Segment Block - Repeat for amount of segments:

byte[4] = Number of points as Little endian integer
Array size of number of points
byte[4] = Left Angle as Little endian float
byte[4] = Right Angle as Little endian float”

A direkt rajzoló szerintem érdeklődés hiányában sose lesz már teljes, a jómadár ennyi idő elteltével se reagált semmire.
(#) skorpy válasza bbb hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Hát, ezt sajnálom!
(#) robis01 válasza skorpy hozzászólására (») Jún 5, 2023 /
 
Főzzünk abból ami van.

Néztem a három PYTHON fájl-t, az egyik koordinátákat ad eredményül, a másik egy fájlt hoz létre, a harmadik hibára fut. Később majd még foglalkozom velük hogy melyik, mire jó.
Próbáltad már a test fájlokat Quincy-re tölteni?
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2023
(#) bbb válasza robis01 hozzászólására (») Jún 6, 2023 /
 
Az IAS fájlok közül egy példa:
  1. {[P:/apple00/S00.snd][B:]}
  2.  
  3. {[P:/apple00/S01.snd][D:/apple00/S1.pmd][B:]}
  4. {[P:/apple00/S02.snd][D:/apple00/S2.pmd][B:]}
  5. {[P:/apple00/S03.snd][D:/apple00/S3.pmd][B:]}
  6. {[P:/apple00/S04.snd][D:/apple00/S4.pmd][B:]}
  7. {[P:/apple00/S05.snd][D:/apple00/S5.pmd][B:]}
  8.  
  9. {[P:/apple00/L00.snd]}
  10.  
  11. {[P:/Effects/NL.snd][C:a][a:/apple00/L01.snd][b:/Effects/WS.snd][c:/apple00/LA.pmd][e:/Effects/Tips/TipA.snd]}
  12. {[P:/Effects/NL.snd][C:p][a:/apple00/L02.snd][b:/Effects/WS.snd][c:/apple00/LP.pmd][e:/Effects/Tips/TipP.snd]}
  13. {[P:/Effects/NL.snd][C:p][a:/apple00/L03.snd][b:/Effects/WS.snd][c:/apple00/LP2.pmd][e:/Effects/Tips/TipP.snd]}
  14. {[P:/Effects/NL.snd][C:l][a:/apple00/L04.snd][b:/Effects/WS.snd][c:/apple00/LL.pmd][e:/Effects/Tips/TipL.snd]}
  15. {[P:/Effects/NL.snd][C:e][a:/apple00/L05.snd][b:/Effects/WS.snd][c:/apple00/LE.pmd][e:/Effects/Tips/TipE.snd]}


Ez alapján a felépítése kb. így néz ki:
Egy teljes utasítás kapcsos zárójelek közti parancsokból áll
Szögletes zárójelben a parancs, ahol
P: hang lejátszás
D: rajzolás
B: várakozás/szünet
C: karakter, amit vár
a: helyes volt a karakterhez tartozó hang lejátszása
b: nem volt jó a karakter effekt lejátszása
c: a helyes karakter rajzolása
e: segítségnyújtó hang lejátszása

A b: és e: parancsokhoz helytakarékosságból ugyan azokat használja a rajzok között, a többi meg változó.

A tagolás alapján először kimondja a teljes szót, majd a rajz már fel van bontva részekre és a részek között vár egy kicsit. Ezután megkérdezi lebetűznéd-e neki, s végül egyesével bekéri a betűket és le is rajzolja őket, ha jól mutattad meg neki a kártyát.

Nem túl bonyolult, ez alapján szerintem könnyedén lehet megfelelő formátumú IAS fájlt készíteni.


A PMD fájl már kicsit bonyolultabb, de ha lesz rá időm, hogy foglalkozzak vele, akkor megnézem ezt a bináris fájlt, hogy milyen is belülről. Tippre az íveket is egyenesekből rakja össze, csak ott finom felbontást használ hozzá, azért nem tűnik fel. A másik tippem, hogy a PMD fájlok azért is vannak szétdarabolva, hogy ne kelljen toll-fel/toll-le utasításokkal bajlódni bennük, hanem csak egy-egy ilyen rajzolási lépés kezdetén leteszi a tollat, majd a végén felemeli.

Mondjuk a decodepy.py fájlban köríveket rajzol, mikor feldolgozza a fájlt...
  1. pygame.draw.circle(outputscreen, (0,255,0), (offset - int(ax * scale2), int(ay * scale2)), 2)
(#) robis01 válasza bbb hozzászólására (») Jún 6, 2023 /
 
Köszi a segítséget.
Én eddig úgy gondoltam hogy az STM kicsi memóriája miatt vannak felbontva kisebb méretre a fájlok, de logikus az is amit írsz.

Amit egyenlőre nem látok, hogy mi lesz az input forrás. Képes lesz konvertálni is valami képfájlt, vagy miként lehet neki beadni hogy rajzoljon pl. egy hajót.
(#) bbb válasza robis01 hozzászólására (») Jún 6, 2023 /
 
A github oldalon nincs fent a rajzoló/konvertáló forrása, mindössze a teszt PMD fájl elkészítő python szkript. Legyél türelemmel, ha eljutok odáig, hogy normálisan megértsem a PMD fájlokat, akkor kitalálom hogyan lehet írni is olyat, amit értelmesen tud kirajzolni a robotod.
De továbbra sem tervezem ilyen játék vásárlását, szóval, ha eljön a pillanat (nem biztos, hogy a közeljövőben), akkor majd feltöltöm ide neked a próba fájljait.

A dekódolóban köröcskéket rajzol, minden pontra egy kis köröcskét. Majd amikor elég időm+kedvem lesz ezzel foglalkozni, akkor megnézek pár PMD fájlt közelebbről.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2023
(#) skorpy válasza robis01 hozzászólására (») Jún 7, 2023 /
 
Nem, még nem próbáltam ezt feltölteni. Nem igazán értettem még, hogy pontosan mire jó. A leírásotok nekem nagyon hasznosnak látszik, köszönöm.
Most megint kb. egy hétre el kellett utaznom, érdemben most nem tudok kellő figyelemmel foglalkozni vele. De szeretném ezt a rendszert jobban megérteni és nagyon jó, ha leírjátok meddig jutottatok!
(#) bbb válasza skorpy hozzászólására (») Jún 8, 2023 /
 
Ha valamelyikőtök feltenne egy videót arról, hogyan viselkedik a robot, mikor mondjuk az "alma" kártyát kapja, az segítene megérteni.
Kb. az kellene a videóba, hogy megmutatod neki az alma kártyát, akkor onnantól mi történik, illetve a lebetűzésnél kellene egy-két rontás is (ugyan az a betű többször elrontva). Ez a videó igazolná a korábbi IAS fájl leírásomat. A PMD fájllal még barátkoznom kell, hogy megértsem és utána talán össze tudok rakni egy konvertálót hozzá, de ez utóbbit nem ígérem meg!
(#) robis01 válasza bbb hozzászólására (») Jún 8, 2023 /
 
Quincy pontosan azt teszi amit leírtál az IAS fájlnál. Itt van a leírása: útmutató Később majd teszek fel videót.

PMD fájl logikájának megértése a fogós kérdés. Néztem a Quincy editort is, ahogy mozgatom az egeret kiírja az "x" , "y" koordinátákat, és "L" ,"R" fokokat. Ez utóbbi kettő gondolom a bal és a jobb karjának a szöge.
(#) bbb válasza robis01 hozzászólására (») Jún 8, 2023 /
 
Amit a githubon látni leírást, az jónak tűnik. A PMD fájl valóban úgy néz ki, ahogy ott leírja.

Első bájt értéke mindig 1.
Utána egy 4 bájt hosszú little endian egész szám jön, amiben a szegmensek száma található.
Ezután jönnek a szegmensek egymás után...
A szegmens felépítése hasonlóan egyszerű:
4 bájt hosszú little endian egész szám, ami megmondja mennyi darab szögpárt tartalmaz az adott szegmens
Majd végül annyi darab szögpár következik, amennyit az előző számban írt, a szögpár pedig először a bal oldali kar szögét, majd a jobb oldali kar szögét határozza meg 4 bájtos lebegőpontos számmal.
(#) bbb válasza bbb hozzászólására (») Jún 11, 2023 /
 
Nos a szögkoordinátákat könnyedén ki tudom olvasni a PMD fájlból, viszont az átszámolás arra, hogy hova fog érkezni a toll (X,Y koordináták) már kicsit bonyolultabb. Mondjuk az általános képletet már levezettem közben, s jóval egyszerűbb lesz, ha a konstans értékeket (karhosszok, s a szögekből számolt végpontok) beírom.
Ehhez viszont jó lenne, ha valaki megmondaná mekkorák is valójában ezek a méretek. A github oldalon találtam pár számot, de menjünk biztosra...
A két motor közti távolság 25mm?
A karok hossza egységesen 110mm?
(#) skorpy válasza bbb hozzászólására (») Jún 19, 2023 / 1
 
Újra itt! A két karmozgató motor tengelytávolságát nem tudom pontosan megmérni, mert ahhoz szét kellene szedni. De mindenféle segédeszközzel próbálkozva nagyon valószínű, hogy a 25mm stimmel. szerintem max 1-2mm eltérés lehetséges.
A karok hosszai, (mind a 4) a forgáspontok közepétől mérve szerintem is 110mm. (A belső forgáspont a fenti okból szintén nehezen hozzáférhető, de szerintem egyformák.)
Videót egyelőre nem csináltam, de ezt találtam. Szerintem benne van amiket kérdeztél, még egy hibás számot is mutatnak neki. Ha valami még szükséges, szólj! (Amíg még nálam van!)
Thx!
(#) bbb válasza skorpy hozzászólására (») Jún 20, 2023 /
 
A számolások nagyjából megvannak, így már "csak" le kell őket írnom a gép számára érthető formában. Ha az kész, akkor a kirajzolás már menni fog, s elkezdem visszafele is kiszámolni a dolgokat, azaz a végpont koordináta alapján hogy kellene állnia a karoknak. Ez utóbbi megint érdekes kérdés lesz, mert ekkor ismert lesz a rendszer három pontja (karok rögzítései), a karhosszok, s ebből kell kitalálni mégis melyik szög lesz a nyerő... A körökkel kimetszés problematikája ugye nekünk egyszerű, mert ránézünk és azt mondjuk, ez fura szögben áll, akkor a másik metszéspont lesz a jó. Na ezt a feltételt is meg kell fogalmaznom.
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem