Fórum témák
» Több friss téma |
20Wattos,230V AC motorhoz tudna valaki PWM szabályzót,aminek a kimenetén 230V van és úgy 25-30 watt körüli a telljesítménye?
Hello!
Csak bele beszélek... A motor típusát, is meg kellett volna írni, de ha jól sejtem, soros főáramkörű (univerzális) motorról lesz szó. Mert nagyon nem mindegy.. A vezérlés és szabályozás sem azonos fogalmak. Valamint, hogy mekkora fordulat tartományon akarod használni. üdv! proli007
Viszonylag alacsony fordulatszámon szeretném használni,mert kimenő trafó tekercseléshez kellene! Egyébként azt elfelejtettem írni hogy asszinkron motorról van szó,méghozzá azért felejtettem el írni mert most homályosított fel egyik ismerősöm hogy ez aszinkronmotor amit én szabályozni szeretnék! Beszélj csak bele nyugodtan! Főleg ha hülyeséget beszélek!
És ilyen motort merre érdemes keresgélni? Mert semmi ilyesmi jellegű forrásom nincsen,de még csak tippem sincs hogy merre keresgéljek!
Heló! Szeretnék építeni egy fordulatszám szabályzót. Elektronikus gyújtásra szeretném kötni, úgy hogy a szabályzást egy kapcsolóbval tudjam kapcsolni. Tudna valaki segíteni? Már egy kapcs rajz is sokat segítene!
Előre is köszönöm!
Nekem pont van egy régebbi varrógép motorom, csak most éppen szét van szedve még régebben nézegetettem hogy is működik. Ha gondolod tehetek fel róla fényképet.
Ha megtennéd azt megköszönném!
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerü kis problémával állok elő. Szereztem nemrégiben egy 24 V os transzformátort van "hozzá" kettő db szép kis ventillátorom na most ezek elég nagy fordulatszámon üzemelnek (hangosak) szeretnék valami kis fordulatszabályzót beépiteni a rendszerbe hogy kicsivel halkabb legyen és ötleteket szivesen elfogadnék. egy szerver gépházba lesz elvileg hütés. előre is köszööm a válaszotokat.
Hello!
A képeket mellékeltem. Az a gond, hogy már elég régen szedtem szét és nem emlékszek a drótozásra. Arra rájöttem, hogy a két fekete drót csatlakozik a tekercsre, szóval a hálózatra kell kötni. Abból a kondenzátor féleségből kilógógó zöld drót pedig a vaskeretre csatlakozik, de a másik két kék drót nem tudom hová csatlakozik. Meg tudná valaki mondani hogy hová kéne kötni a kék drótokat? Ja és rockersrac, majd ha működésre bírtam a masinát, akkor privátban beszélhetünk, és postán elküldhetem, ha megegyeztünk valami árban. Üdv.: mate_x
Nagyon szépen köszönöm! már el is kezdtem megépiteni
Igen kösz, már rájöttem működik is a motor.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Belekezdtem egy etetőhajó építésébe, amiben abszolút amatőr vagyok! Az elektromossághoz méginkább! Kellene egy kapcsolási rajz egy fordulatszám szabályzóról az alábbi kefés motorhoz! Névleges feszültség: 7,2-9,6 Volt Üzemi feszültségtartomány: 3,6-12 Volt Üresjárati fordulatszám: 17.000 ford/perc Áramfelvétel üresjáratban: 0,8 Amper Segítségeteket előre is köszönöm!
Hello!
Első körben egy PWM szabályzót javasolnék (mint pld. a mellékletben). De az üresjárati motoráram nem sokat jelent, meg kellene nézni terhelés alatt is. A 17000-es fordulatszámot, "kissé" magasnak ítélem vízben.. üdv! proli007
Nincs esetleg valakinek ehhez kész nyákterve?
Helló
Meg tudnátok mondani , hogy mekkora lehet egy rádiós magnóból kiszerelt DC motornak a fordulatszáma. Itt van hozzá két kép.
A szabályzó bele van építve a motorba , vagy a motoron kívül van?
És honnan lehet tudni hogy működike a szabályzó?
üdv.!
Egy nagy teljesítményű Fiat autó ablaktörlő motor fordulatszámát szeretném szabályozni. Régebben a motornak egy lassító áttétellel kellett egy 0,5 kilós dobot meghajtania. Most változott a helyzet. A dob tömege 1,5 kilóra nőtt. A mellékletben lévő kapcsolási rajz a régi (0,5 kilós dobot meghajtó) motort még meg tudta hajtani, de a másfél kilós dobbal már nem bír el (a motor biztosan elég erős hozzá még 5 kilós dobot is el tudna hajtani...) Azt tapasztalom hogy amint bekapcsolom, feltekerem a potmétert, egy darabig megy ám a tranzisztor egy kis idő után olyan forró hogy pirosra égett tőle az ujjam. Nem sokkal később a potméter összesült. Na most én csak szint alapjaiban értek az elektronikához de az adott problémára sürgősen megoldást kell találnom. Ezért kérem aki ért hozzá, alakítsa át a mellékelt kapcsolást úgy, hogy a megnövelt teljesítményigény (a 3x nehezebb meghajtani kívánt dob) se okozzon gondot az elektronikának. A segítségekért nagyon hálás lennék!
üdv.!
Egy nagy teljesítményű Fiat autó ablaktörlő motor fordulatszámát szeretném szabályozni. Régebben a motornak egy lassító áttétellel kellett egy 0,5 kilós dobot meghajtania. Most változott a helyzet. A dob tömege 1,5 kilóra nőtt. A mellékletben lévő kapcsolási rajz a régi (0,5 kilós dobot meghajtó) motort még meg tudta hajtani, de a másfél kilós dobbal már nem bír el (a motor biztosan elég erős hozzá még 5 kilós dobot is el tudna hajtani...) Azt tapasztalom hogy amint bekapcsolom, feltekerem a potmétert, egy darabig megy ám a tranzisztor egy kis idő után olyan forró hogy pirosra égett tőle az ujjam. Nem sokkal később a potméter összesült. Na most én csak szinte alapjaiban értek az elektronikához de az adott problémára sürgősen megoldást kell találnom. Ezért kérem aki ért hozzá, alakítsa át a mellékelt kapcsolást úgy, hogy a megnövelt teljesítményigény (a 3x nehezebb meghajtani kívánt dob) se okozzon gondot az elektronikának. Lehet hogy csak a tranzisztort kell ki cserélni de nem tudom milyenre s az hogyan fog hatni rá. A segítségekért nagyon hálás lennék!
Szia!
Itt a rajz, de a HE-n már vagy száz helyen fent van.. Csak meg kellett volna keresni. :yes:
Bocsánat, de alaposan átnéztem a fórumot de nem találtam rá ezekre. Lehet nem voltam elég körültekintő... És lapose, ez az elektronika bírni fogja? Amúgy köszönöm a válaszokat, köbzoli elolvasom azt a topikot!
A BUZ30A-es, ha gondolod cseréld ki IRF3205-re az sokkal többet tud.
Az a másik topik nem a te motorodról szól, az tényleg nagy-teljesítményű.. De itt egy neked megfelelő topik: Bővebben: Link
üdv.!
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/a1/a14be073aae962e33e49a...dd.jpg Ezt csináltam meg egyszer a probléma megoldására de ezzel sem jártam sikerrel. A benne lévő tranzisztor nagyon gyenge volt. Sokkal gyengébb mint a 2N3055...
Az a kapcsolás cinkes..
Szerk.: Nem is lehet jó így ahogy van. A motort a +12V és a Drain közé kell kötni.
Akkor lehet azért nem volt jó. Megpróbálom amit adtál lapose, Azzal az IRF3205-el amit mondtál megpróbálom azt a kapcsolást megcsinálni.
Én BUZ11-el használom és évek óta megy a kocsiban fűtő ventit hajt.
Én teszteléskor 14 ampert is mértem amit még jól birt. Ja és nem fűt annyira mint a tranyós megoldás!
Szia
Itt van pár darab választhatsz.Én a 8.ábrán lévöt épitettem meg nekem ventillátort szabályoz egy PIC végén.PWM szabályzót épits ne sorosat(amilyen a tiéd volt)mert ha leszabályozod abban nem marad nyomatékBővebben: Link
üdv.!
Nem nagyon igazodok ki ezeken a kacsolásokon. Mondtam, hogy kezdő vagyok, szal nekem az az ideális ha ot van hogy +,- bemenet, és +,- kimenet. Viszont ezzel kicsit meg vagyok lepve nem tudom mire vélni... Amúgy szerinted amit "lapose" adott rajz (http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/03/030782037aa7e376190f89f3f4733a6e.gif) jó lesz? Mert ez eléggé szimpatikusnak tűnik. Meg a tranzisztor amit mondott az az IRF 3205 eléggé nagy teljesítményű. Mi a véleményed?
Jó persze az is PWM szabályozó csak a diódára figyelj hogy ilyen legyen vagy valami hasonló schottky tipus.A Buz 11 is 30ampert tud
|
Bejelentkezés
Hirdetés |