Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   4 / 22
(#) zolika60 válasza Medve hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Az injektoros autóknál (de néhány karburátoroson is) sokkal nagyobb a beáramló üzemanyag mennyiség mint amennyit a motor valóban elhasznál és ez a mennyiség egy visszatérő csövön vissza jut a tankba. A sebesség fokozat meg azért számítana, mert nem mindegy, hogy 1-esben, vagy 5.-ben megyünk ötvennel. Bár jobban átgondolva a dolgot, ha mindkét csövön mérnénk az áramlást a visszatérő mennyiséget levonhatnánk a bemenőből akkor talán egy sebesség jel is elég lehet.
(#) Medve válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2009 / 1
 
-Olvass vissza: Az injektor nyitási idejét figyeljük. Az arányos a hengerekbe juttatott üza. mennyiséggel. A sebességváltó állása nyilván számít, leendő műszerünk jelezni is fogja ezt, hogy "helyes" fokozatban vagyunk-e. Vélhetőleg a legmagasabb fokozatban fog a legkedvezőbb fogyasztást mutatni.
(#) Alkatel hozzászólása Dec 9, 2009 /
 
Az olasz SAECO kave automatakban van 1 pici turbinas atfolyasmero. Eleg pontos, hall elemes, ha valakit erdekel... Az AC pumpa ele kotnem.
(#) suchabela válasza Medve hozzászólására (») Dec 9, 2009 / 1
 
NEM lenne egyszerűb ha a fordulattal arányos a pillanatnyi fogyasztás és azt a km/h hányadosként összegezni két müveleti erősitö plusz egy led soros kivezérlésjelzö és még egy poti a gázpedálra
remélem érthetö elviekben
(#) Bacsi válasza suchabela hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Nem, mert a fordulatnak nem sok köze van a fogyasztáshoz.... Pl motorfék üzem, gyorsítás, hegymenet. Injektorosnál egyszerű(bb) a helyzet, mert meg lehet mérni, hány mS-ig van nyitva a befecskendező, és mennyi a befecskendezett üzemanyag. A kerékre, vagy féltengelyre meg kell egy jeladó, és tudjuk, hogy egy fordulat hány centi előrehaladás. Nem számít, hányasba van a sebváltó, vagy automata, vagy hideg a motor, és a többi.
(#) suchabela válasza Bacsi hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
HÁT mit gondolsz mért irtam be a gáz pedál potmétert bele rakni
ezek szerint nem értetted az elvet pedig tuti megoldhato de nem vitatkozom
(#) Bacsi válasza suchabela hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
Injektoros autónál a gázpedál állása nem határozza meg a befecskendezett mennyiséget.... Mi pedig azt szeretnénk mérni, amit csak a nyitvatartási időből lehet viszonylag pontosan kiszámolni, mivel a nyomást a rendszer állandó értéken tartja. Hiába adsz padlógázt, az ecu annyit spriccel, amennyit a motor el tud égetni. Vagy hideg motornál alapjáraton 25-30% többletfogyasztás is lehet (szivátó ).....
(#) suchabela válasza Bacsi hozzászólására (») Dec 10, 2009 /
 
éppen azért kell a fordulatszámot is bele kalkulálni
hát ezjo kifogás de mindenre van megoldás irok nektek rá megoldást csak kérdezzetek benne vagyok a témában
hozzá teszem aszem ez a topic egy dizel fogyasztásmérőről szolna ami teljesen manuális ezért az analog megoldások mint gázpedál poti müveleti erősitők összehangolása fordulatszám szal-ezekkel megoldhatok :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
(#) takarp válasza suchabela hozzászólására (») Dec 14, 2009 / 1
 
Hello!
F Astrába van kompletten megoldott konstrukció 16F84-es PIC-kel. Injektorról és sebességjeladóról dolgozik. Opel fogyaztásmérő

Ezen szeretnék módosítani. Eredetileg az injektoridőből egy korrekciós konstans segítségével számol átfolyást. Ez így nem igazán pontos, sőt, elég rossz, a sebességjelről nem is beszélve. Ha az ötletemet sikerülne megvalósítani akkor teljesen univerzális lenne minden injektoros autóhoz, csak az Opel kijelzőt kell berakni, amit meg olcsó és könnyű beszerezni, beszerelni.
A konkrétumok a kalibrálásra:
Injektor
Mérni kell az injektor nyitva tartási idejét, ismert mennyiségű, pl teletank benzin elfogyasztása közben. Nálam ez 52 liter. Míg ez elfogy a PIC 43200 másodpercet összegez. Ez 12 hours (43200/3600), így az átfolyás nyitott szelep esetén 4,33 liter/h (52/12).
Sebesség
Adott pontos sebesség tartása adott ideig, közben számolni a sebességjeladó impulzusait. Pl 90 km/h-nál 20 impulses per sec, ez 72000 imp/hour, 90 km megtétele alatt 72000 imp lenne, 72000 elosztva 90-nel 800 imp kapunk 1 km-re, így meg van az impulse/km adat, de a számítások miatt jobb átvaltani km/impulse-ra:0,00125 km/imp.

Ezeket el kell raktározni a memórában.

Maga a mérés:
1 másodpercig tartana 1 mérés, ezalatt megmérni az injektor nyitva töltött idejét, ez legyen 0,75 sec, így az aktuális elhasznált üzemanyag: 4,33*0,75=3,2475 liter/hour
sebesség mérése szintén 1 sec, impulzusokat számolom, legyen 10. 10*0,00125=0,0125 km 1 sec alatt, 0,0125*60*60=45 km/hour a sebesség.
Fogyasztás számítása:
1/45=0,0222 hour/km
0,0222(hour/km)*3,2475(l/hour)=0,07209 l/km
ezt 100-zal szorozva kapjuk a pillanatnyi 100 km-re számolt fogyasztást.

Ezen adatok segítségével még számos más információt meg lehetne jeleníteni:
-pontos sebesség
-legmagasabb sebesség
-megtett út, teljes, szakasz
-vezetéssel töltött idő
-átlagsebesség
-átlagfogyasztás
-gyorsulási idő 100km/ó-ra
-pontos üzemanyagszint
-az üzemanyaggal megtehető út
stb.


Ehhez az alapok már megvannak a programban, azzal kellene kiegészíteni, hogy két vezérlőgombbal váltani lehessen a funkciók között, kalibrálást indítani, megállítani, elmenteni. Menürendszert felépíteni. Ennyire még nem mélyedtem el a PIC programozásban, de próbálom fejleszteni tudásom.
Amint látjátok a hardver rész pofon egyszerű, bárki megcsinálja, és ha sikerül megírni a programot király fedélzeti számítógépet lehet varázsolni elég sok autóba, minimális ráfordítással.

Segítséget várok a forráskóddal, a fent említett problémákkal kapcsolatban. Remélem segítettem másoknak is akik a témával foglalkoznának.

fogy.asm
    
(#) daniel_palfi hozzászólása Dec 19, 2009 /
 
Sziasztok,

Engem is nagyon érdekel a téma, nekem egy renault megane 97-es autóba szeretném beszerelni. Gondolkoztam azon is, hogy megveszem a hozzávaló műszeregységet, de nem tudom, hogy még mit kéne bekötnöm hozzá?
(#) revox hozzászólása Jan 5, 2010 /
 
Sziasztok
Nem tudom tudna e valaki segíteni ? A következőben.
Van egy 93-as swiftem ,az érdekelne ,hogy mekkora az injektór befecskendező képessége . ha jól tudom ezt mml/perc-ben adják meg . Tudom ,hogy milisecundomokig van csak nyitva az injektór ,de valahól ezt ólvastam.
Egy fogyasztás mérőt szeretnék az autóba tenni , és ehez kéne ez az adat
(#) kkornel válasza Flasher hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Üdv mindnkinek!
,
Kötött e már valaki ilyet? Mi kell még hozzá, ami az adatot megjeleníti?

Köszi
KK

Conrad-os átfolyásérő

(#) sirály12 válasza kkornel hozzászólására (») Jan 14, 2010 / 1
 

Conradtól semmit!!! Ott minden többszörös áron van!!!
(#) kkornel válasza sirály12 hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Értem, hogy semmit, de akkor honnét? mit?
(#) minmax válasza takarp hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Segíteni ugyan nem tudok, de mink potenciális vevő érdekelne a dolog. Évek óta akarok valami fedélzeti computert az Audi A4-be, de a mai napig nem sikerült pedig vettem már hozzá nagy LCD kijelzős óracsoportot, nyomógombos kormánykapcsolót, de eddig 2 viszonylag nagy tudású autó km óra buherátor sem boldogult vele pedig előtte mindegyik azt mondta, hogy meg lehet csinálni hiszen minden ki van építve és az adatokat is a motorvezérlő dolgozza fel. Na mindegy, ezt a vonalat feladtam így csak valami külső, amatőr megoldás fog boldogságot hozni a szívembe talán éppen a Tiéd
(#) chukyz hozzászólása Jan 14, 2010 / 1
 
www.chipbazar.hu
itt kereken féláron van
(#) kkornel válasza chukyz hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Köszönöm!

Hát ha még egy impluzus számláló is lenne itt, olcsón...
üdv,
KK
(#) kkornel válasza kkornel hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
...volt
(#) kkornel válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jan 15, 2010 /
 
Köszi, már megrendeltem az flow meter-t, meg számlálót is.
(#) voodoo hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Régi tipusu autónk van. Ford escort. Fordulatszámmérő sincsen benne. Teljesen új, egyedi műszerfalat akarok építeni gondoltam erre modernabb tipus autókban van pillanatnyi fogyasztásmérő (digitális, és kis LCD kijelzőre mutatja) Hogyan működik? Nem értem. Összeveti a kifejtett erőt és a kibocsátott füst mennyiségét és ezt megjeleníti egy kijelzőre ? Valaki segítsen. Köszi

20F
(#) Action2K válasza voodoo hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Egyszerűbb az elhasznált üzemanyagot és a megtett utat mérni, s ezekből számolni.
(#) banyaiakos válasza voodoo hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Hali a sebességet és a pillanatnyi befecskendezési időt nézi és ez alapján számolja ki, hogy mennyit fogyasztana ha 100km-en keresztül ilyen körülmények közt haladnál.
(#) voodoo hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
bocsi ne haragudjatok tényleg nem találtam ilyet vagy ehhez hasonló témát. :S
Énis jó ötletnek tartom a fogyasztásmérőt és rengeteg cég foglalkozik is ezeknek a gyártásával, forgalmazásával. Csak beírtam a googleba hogy átfolyásmérő és pikk pakk analóg és digitális széles választéka akár 3000 ft tól 50000 ft ig. Igy már énis ki tudok valamiből indulni.
(#) Dozo87 hozzászólása Ápr 16, 2010 /
 
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy Yamaha Jog robogóm és lehet e olyat csinálni, hogy trabi átfolyásmérőt bekössem?
Válaszotokat előre is köszi.
(#) Imi65 válasza Dozo87 hozzászólására (») Ápr 16, 2010 /
 
Csak elméleti szinten gondolkodva: A magam részéről annyira haszontalannak érzem egyes drága nyugati autókban található pillanatnyi fogyasztásmérőt! Mire is jó az? Szerintem semmire, viszont nagyon látványos!
A régi - és egy szál km-órát igénylő - módszer máig csalhatatlan. Adott km-t mennyi benzinnel vagyok képes megtenni. Az egyéb módszerek csak tájékoztatók, de az értelmük megkérdőjelezhető. :nemtudom:
(#) ampervadasz_82 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 17, 2010 /
 
Szerintem azon kívül, hogy látványos, nagy segítséget nyújthat egy gazdaságos vezetési stílus kialakításában, mert mindig látod, hogy éppen mennyi benyát vág be a motor. Érzésre ez nem mindig és mindenkinek egyértelmű. Én ebben látom az értelmét.
(#) snakesix hozzászólása Nov 17, 2010 /
 
egy egyszerü analóg deprez müszerrel nem lehetne injektoron feszültséget mérni?
mert ez arányos az elhasznált üzemanyaggal.

persze elé egy opamp-os leválasztó/meghajtó áramkörrel.

csak jár az agyam....
(#) Gabi válasza snakesix hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Elvileg lehet, bár a feszültség állandó, ha jól tudom, csak a befecskendezési idővel operál a cucc. De ezt egy átlagképzővel mérhetővé lehet tenni. Szerintem néha jobb nem látni, hogy mennyi cucc megy kárba Aztán az ember már egy jóízűt sem nyomhat a gázpedálon
(#) snakesix válasza Gabi hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
igen,ebben is van valami.
(#) snakesix válasza snakesix hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
elvileg az autómban levö injektor 0.456 litert enged át statikus üzemmódben.ehhez már lehetne írni egy PIC programot,de ahhoz semennyire sem értek.
ezért maradnék az analóg/ledsoros technikánál,csak egyedül még azt sem tudom megtervezni
Következő: »»   4 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem