Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   193 / 489
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
szia

~0.5mm furatok, 6 mil vezetősáv.
igen a kondi lemaradt de simán fel lehet tenni az IC lábára és pont ott megy tőle kb 3mm-re a test.
De szerintem nem fog kelleni rá.

látom figyelsz
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Szia! Igen figyelek Gyűjtöm az információt Én a ledeket raktam volna be legelőször de mindenki másképp csinálja.. Egy fémvonalzót teszek oda úgy,hogy a két szélső led van beforrasztva egyik oldalt a nem forrasztott feléhez van a fémvonalzó odanyomva és így tökéletesen egyenes lesz..
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
én meg egy vezető fésűt CNC-zek hozzá az 0.005 mm pontos lesz.
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Az sem rossz! Sajnos nekem ilyen lehetőségeim nincsenek de azért meg tudom oldani a dolgaimat.. Majd egyszer készítek egy kis házi CNC gépet mi műanyagokra max alumíniumra jó lesz.. Most fogok vásárolni forrasztópasztát és azzal is beforrasztok egy propellert kíváncsi leszek a minőségre.. A led beforrasztása izgat a módszerrel legjobban,valószínű egy vasalóra felteszem a nyákot és úgy melegítem alul majd ha beforradt a többi cucc mehet a meleglevegős állomással de a lednek nem merek azzal nekimenni.. Lehet a ledeket hagyományosan kell beforrasztani de majd kiderítem még az idén
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
program elindult, ledek villognak

forgatni még nincs mivel
(#) kly válasza kly hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
áramfelvétel 190 mA ha nem világítanak a LED-ek. elég sok. pic jó meleg ,talán túl meleg is.
Használt már valaki ilyen PIC-et ? Normális ez a melegedés?
kezem nem tudom rajta tartani annyira meleg 2 perc után.

valami nem stimmel
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Tedd rá a programozót ki tudja e olvasni és töröl e.. Nem e lehet meleg annyira!! Sőt szerintem még langyos sem igen lehetne pár perc alatt! Keress zárlatot! Jobb lett volna fokozatosan feléleszteni..
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
ez egy E-s doksi szerint 125 fokig lehet használni.
programozás , olvasás rendben van.
zárlat nincs kimértem mindent.
nemtudom,,,, lehet ez ilyen....majd ha forog hűti a levegő
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Lehet majd kiderül. A forgás valóban sokat hűt ezt tervezéskor is figyelembe lehet venni (nem kellenek akkora hűtőfelületek) Kíváncsian várom a fejleményeket!
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
tudom mi baja ez a pic 20E-s ami 20MIPS-es, vissza kell vennem kicsit az órajelet, számolgathatom újra az időzítéseket ...........
csoda hogy ment így

azért király hogy ua. az típus és más a teljesítmény.
na mindegy, volt már ilyen balesetem , menni fog ez 20MIPS-el is
(#) pinternorbert82 hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Tud valaki valami egyszerü modszert a tekercs elkészitéséhez egyenlöre csak 0.1-es drotom van itthol de vadászom a 0.2-0.4-est csak még nem tudom hogy álljak majd neki mert a proba tekerés füstbe ment
(#) Hp41C válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!

Villért - Adnak el kisebb mennyiséget is (minimális mennyiség 20dkg), de előre meg kell velük beszélni...
(#) pinternorbert82 válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
nagyon köszi az infot de lessz itthol a közelben csak nem tudom hogyan álljak neki tekerni szép sorban
(#) Hp41C válasza pinternorbert82 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!

Vágd le forgó részről a lapátokat, de kb. 1 - 2 mm vállat alakíts ki alul és felül a tekercs megtámasztására. Ezután a vágási felületeket csiszold símára. 0.2 vagy 0.3 mm -es zománcozott huzalból készítsd el a tekercset. Egy réteget szépen (menet nemet mellé) tekerj fel. A réteget pillanat ragasztóval rögzítsd (@ patexati). Ha a ragasztó megfogta, jöhet a következő réteg. 120 - 150 menetel kell feltekerni. Ha kész a tekercs, a vállakat szintre lehet csiszolni vagy le lehet vágni, a ragasztó már tartja a tekercset.

Az álló részhez kell keresni olyan csévetestet, amiben az elkészült forgó terekcs elfér, és csak 1-2 mm légrés maradj. Arra kell az álló tekercset elkészíteni 0.2 - 0.3 mm zománcozott huzalból 100- 120 menet. Itt is szépen (menet nemet mellé) kell tekerni. Ha vastagabb huzalt használsz, lehet önntartó is a tekercs. Ebben az esetben a csévetestet ki kell húzni az elkészült tekecsból. A tekecselés előtt vond be pl. follpack-kal. A légrésnek ekkor az álló tekercs belő része és az álló tekercs között kell magadnia - a csévetest vastagsága nem érdekes...

A kivezetésekre vastagabb falú, keményebb anyagból készült csövet hízni és ragasztóval rögzíteni - a huzal letörésének megakadályozására.

Ötlet: Vékony Permalloy - vagy valamilyen jól mágnesezhető anyagból készült - lemez. A rotor tekercse alá egy menet - nem szabad elekromosan záródnia. Az álló tekercsre kívülre egy menet - ennek sem szabad elekromosan záródnia. Ekkor a mágnenses tér a két lemezen záródna, a motor belsejében felő mágnesezhető (vasmag) részeket nem melegítené. (A belső árnyékolás a fontosabb.)
(#) patexati válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia! Érdekelne ennek a ruszki gömbnek a bekötése.. Szóval melyik az 1-es led és melyik az utolsó (alul kezdi vagy felül)? A sorrend érdekelne,hogy tudjam tervezni az SMD verziót.
(#) patexati hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Szia! Ha jól számoltam 31 led és a 32-es led az egyenlítő??
(#) lajos1969 válasza patexati hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Ez engem is megtréfált ugyanis először fordított sorrendbe köttem be.
(#) patexati válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Köszi! Melyik az egyenlítő?? Az 1 vagy a 32??
(#) lajos1969 válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
A 32.led az a földgömb teteje nem az egyenlítő. Az egyenlítő egy különálló led +5 voltról egy ellenállással.
Én egy mini jumpert terveztem a forgó panelra és azzal kikapcsolható.
(#) patexati válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Kösz! Azért értetelenkedek mert csak 31 ledet számoltam az eredeti fotókon..
(#) lajos1969 válasza patexati hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
A forgó panelra akarod tervezni a led meghajtó 4db ic-t?
(#) patexati válasza lajos1969 hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia! Igen úgy lesz,van már..
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Kösd be a shift regiszter kimenetére... Az egyenlítőt is lehet onnan vezérelni... Esetleg az ellenállását két felé lehetne beültetni...
(#) tomeszku hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
csak kíváncsiság képpen beégettem a PIC-ekbe az eredeti hex-eket, hogy lássam a különbséget, és az a bajom velük hogy egyáltalán nem működik vele az órám. bedugom a tápkábelt és csak kb fél másodpercre kapcsolja be a venti forgását utána leáll és semmi, még a távi jeleire sem reagáll. utána a módosított bázist égettem be és azzal már ment is rendesen. Mi lehetett a baja az első bázissal?
(#) Hp41C válasza tomeszku hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!

Nem győzőm mondani, hogy a hex állományban mindenkinek a saját beállításai rögződnek, csak egyféle állapot kódja szerepel. Ha valakitől egy hex-et átvéve, a kontrollert felprogramozva indítod az órát, akkor nem tudod a kövezkező fontos dolgokat:
- Milyen állapotban indul a program : Standby / Run,
- Mekkorák a kitöltési tényezők,
- Aktív-e az infra vételnél a címfigyelés,
- Mi az óra címe, egyezik-e a rotor címével,
- Milyen parancsokat használ - nincs véletlenül olyan parancs, aminek a kódja a rotor más célú parancsának kódjával megegyezik.

Sajnos a verziók között a kivezetések kiosztása sem egyezik. Az eredeti kiosztásnál az uart kivezetéseit felhasználták (pedig lett volna más kivezetés is a feladatra) és ezzel a továbbfejlesztést nehezítették. Az ébresztős változatnál ezeket a lábakat felszabadítottam a PC-vel való kommunikációhoz, az eddig ide csatlakozó vezetékeket más lábakra tettem át. Az RTC kezelése is átrendezést követelt meg. Ha egy ébresztős verzióba az eredeti hex-et programozod be, vagy fordítva, a kivezetések tönkretételét is kockáztatod.

Nem reagált a parancsokra: Több oka lehet:
- A címfigyelés bekapcsolt, és az óra címe nem az, amit a távirányító használ.
- Nem azokat a parancs kódokat használja.
(#) nurseboy hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Sziasztok !

A hall ic-hez milyen közel kell lennie a mágnesnek?
(#) patexati válasza nurseboy hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia! 1-5mm. Mágnes erejétől is függ! Gyenge mágneshez közelebb kell..
(#) nurseboy válasza patexati hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Köszi!

Még egy hogyan tudom ellenőrizni az áramköröket, hogy jó-e, hogyan élesszem az órát?

Mit csináljak hogy pl álló rotornál kigyulladjanak a ledek?
(#) tomeszku válasza Hp41C hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!
Mindegyik PIC-be az eredeti hex-eket égettem bele és azzal nem ment, ha a báziba a módosított hexet raktam bele akkor azzal már megforgatta és működött a kijelzés is. lehet hogy a kitöltési tényezők nem voltak elegendően nagyok?
(#) patexati válasza nurseboy hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Egy 10K ellenállással +5V-ra kell húzni egyenként a tranzisztorok bázisait és ekkor világítani kell a ledeknek. ha már világít a táp ráadásakor vagy parázslik akkor ugyanezt kell csinálni csak GND-re húzni a bázisokat akkor el kell neki aludni.. Nagyon erősen nem szabad nekik világítani alapban ha le volt jól mosva a nyák és meg is száradt.. Ezek persze kontroller nélkül érvényesek.. Meg kell még mérni a kontrollerre megfelelő táp jut e a megfelelő lábakon ha minden stimmel mehet bele a kontroller,próba ha megy az RTC is belekerülhet minek a tápja előtte ugyancsak ellenőrizve volt..
Következő: »»   193 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem