Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   32 / 199
(#) Szebence válasza jenebala hozzászólására (») Okt 12, 2016 /
 
Ha visszaolvasol egy oldalt, akkor egy másik felhasználó pont egy ugyanilyet vett. Ő írt róla pár sort. Bővebben: Link
(#) HERC válasza jenebala hozzászólására (») Okt 13, 2016 /
 
Szia!
Ezekkel a Prusa klónokkal el lehet szerintem hobbi szinten szórakozni.
Amit negatívumként tudok mondani az hogy lassú.
Különben szerintem ezen az áron nagyon jó.
(Bár az enyémen nem menetes-szár van mint ezen.)
(#) szitko válasza szitko hozzászólására (») Okt 19, 2016 /
 
Lassan, de biztosan alakul a nyomtatóm beállítása, bár időm az nem sok van rá.
A nyomtató mechanikailag jó, de a szoftveres beállításokkal rengeteget kell bíbelődni.
Esetleg ha valakinek van jól működő I3 klón, Repetier-Host config ini fájla, feltehetné ide.
Hajlakkal sikerült biztosítanom a PLA tapadását. Sajnos a suliragasztó nem vált be, de lehet, hogy én rontottam el valamit.
(#) Temela válasza Temela hozzászólására (») Okt 19, 2016 /
 
Sikerült életre kelteni.
(#) KBal76 válasza szitko hozzászólására (») Okt 20, 2016 /
 
Nem vetted nullára amit írtam, így az a körbenyomtatott keret nem segíti a nyomat tapadását, hiszen nem érintkezik a nyomat legalsó rétegével. (Skirt->Distance from object=0, vagy hasonló)
Szerintem a Z tengelyednél van egy valami hiba, az viszi be a hullámosságot a nyomat oldalába.
(#) szitko válasza KBal76 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Próbáltam levenni nullára, de a keret nyomtatása nem szokott sikerülni. A lenti nyomatnál sem volt keret, csak a rajzon. Nem tudom az okát, de a keretnél nem adagolja olyan gyorsan a PLA-t.
A Z tengelyt még át kell néznem. A rétegmagasság állításával lehet, hogy eltűnik a hullámosság. Most 0,3-as fúvóka van benne, és a rétegmagasság 0,25mm.
(#) KBal76 válasza szitko hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
A Z tengelyed/anyád imbolyog, ez viszi bele azt a sávos mintát a nyomat oldalába. Milyen szeletelôt használsz? Ha slic3rt akkor a Skirt az legyen 0, és a Brim legyen 4 - 5mm, ekkor nem fognak felkunkorodni a nyomat kiálló részei.
(#) szitko válasza KBal76 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
A slic3rt használom.
Köszi, kipróbálom.

Capture.jpg
    
(#) toto válasza KBal76 hozzászólására (») Okt 23, 2016 /
 
Nekem is ilyen vízszintes recékkel nyomtatja a függőleges oldalakat, de nem tudom elképzelni, hogy a Z tengely imbolyogna. Ez a tengely mozog legkevesebbet, egy réteg nyomtatásánál nem is mozog, aztán két réteg nyomtatása között megy fentebb 0,2 mm-t (vagy amennyire be van állítva) és utána megint áll. Még ha nem is tökéletes ez a tengely mechanikailag, akkor sem kéne álltában ilyen hibákat produkálnia - szerintem.
Én azt olvastam, hogy pl. a nem egyenletes átmérőjű filament tud ilyeneket okozni. Sajnos még nem próbáltam, csak a hozzáadottal. Az írás szerint, ha az 1,75 mm átmérőjű szál átmérője már néhány század mm-rel ingadozik, akkor jelentkezhet ilyen. Az én nyomtatóm egyes alkatrészeit is 3D nyomtatóval nyomtatták, és az is recés. Talán kicsit kevésbé, mint az én produktumaim.
(#) KBal76 válasza toto hozzászólására (») Okt 23, 2016 / 1
 
Ez sajnos nem azon múlik hogy elég jó-e a képzelôerôd. Tegyél fel a fej mellé egy mérôórát, és nézd meg hogy adott (elméleti, programból mozgatott) Z elmozdulásra mennyi valódi elmozdulásod van. Ha ez nem egyezik minden egyforma emelésnél (mert pl. ferdén van az anyában a menet, stb), akkor nyilván nem egyforma lesz a két réteg szélessége, a kevesebb Z elmozduláshoz szélesebb (szétlapultabb) nyomatréteg fog tartozni.
(#) szucsistvan123 hozzászólása Okt 30, 2016 /
 
Üdv!
A nyomtatómat (Pi3 rework) kiegészítettem egy induktív szenzorral.
Az a gondom, hogy ha elindítok egy tesztnyomtatást, akkor ugyan úgy, mint eddig, az X tengely elmegy a végállásig, majd az Y és végül a Z. De mikor a Z tengely menne, nem tud megállni, mert a szenzor már túlfutott az alulapon. (bed). Az automata szintezés nem akar menni. (firmware beállítva)
FIRMWARE
Előre is köszi!
(#) toto válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Okt 31, 2016 / 1
 
Én amikor azt akartam, hogy egy adott helyre nyomtasson a tálcán, és ne menjen mindig haza a fej nyomtatás előtt, akkor beállítottam a fejet nyomtatás előtt oda, ahova nyomtatni akartam, és kivettem a parancsot a g-code-ból, ami a hazaútra utasította. Ha jól emlékszem G28. Ilyenkor persze nem középre kell állítani az objektumot a clicer-ben, hanem közel a zéró ponthoz.
Nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás, de ehhez nem kell firmware-t módosítani - ahhoz ugyanis nem értek. Első próbának azért megteheti.
(#) szucsistvan123 válasza toto hozzászólására (») Okt 31, 2016 /
 
Üdv! közben megoldódott!
G29-es kódot kellett be írni pronterbe, és elindul az auto szintezés!
(#) szitko hozzászólása Okt 31, 2016 /
 
Az új beállítása a gépemnek (képek). Ez már nagyon tetszik nekem.
Szerintem azért bordás, ami csak a fényképen olyan durva, mert levettem a rétegvastagságot 0,1-re a fúvóka meg 0,3-as.
Már írtam, hogy az asszonykámtól kaptam a gépet. Ő is rendelte. A minap takarítottam a gépét és az emailok között ott volt az eladó által küldött összeszerelési útmutató és a beállításhoz szükséges leírás pdf-ben...

Nem tudja valaki véletlenül, hogy mi van a "3D Touch Sensor"-ban?
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
(#) morfondi válasza szitko hozzászólására (») Nov 1, 2016 /
 
Szia!
Nekem is ilyen nyomtatóm van, nálam a heatbed 80 fokos, a fej 210 PLA-val, kék szalagra nyomtatok, és az első rétegnél nincs ventillátorhűtés, csak a másodiktól. Nekem az ABS kunkorodott, még nem találtam rá megoldást, ott a hőfok a heatbednél 110 lenne, a fej meg 230-240 körül, hajlakkos üvegre. Azt még nem sikerült belőnöm, de a PLA-val primán nyomtat gyári beállításokkal.
(#) Bearni74 hozzászólása Nov 1, 2016 /
 
Csak egy kérdés?

Mi a helyzet az olyan 2 komponenses gyorsan kötő anyagokkal, mint pl a polisztiror gyanta.

Ezekhez nem lehet olyan fejet készíteni házilag, ami közvetlen nyomtatás előtt keveri össze a két komponenst, és teszi ki az asztalra? Nem kellene fűteni, hisz levegőn szárad, keménységét pedig a 2. az az edző komponens hozzáadásával lehet szabályozni.
(#) szucsistvan123 hozzászólása Nov 1, 2016 /
 
Üdv!
Prusa i3 Z (induktív szenzoros) Offsetet pontosan hogyan kell beállítani?
Néztem videókat, de nem volt egyértelmű!
Leírná valaki?
Előre is köszi!
(#) Elektro.on válasza Bearni74 hozzászólására (») Nov 1, 2016 /
 
Profi gépek közt létezik ilyen két komponensű polyjet nyomtató. De az ára....
Itt olvashatsz róla: Bővebben: Link
(#) Pali79 hozzászólása Nov 13, 2016 /
 
Sziasztok!
Van egy 3 tengelyen gépem ami maróként nem nagyon vált be, mert gyenge a váza. Arra gondoltam átalakítom 3D nyomtatóvá. Az lenne a kérdésem, hogy mi javasolt a vezérlésre? Sok helyen láttam ardunio+RAMPS+A4988 párosítást LCD-vel. Ilyet használ valaki? Ezt még egész baráti áron be lehet szerezni az ebay-ről. Vagy esetleg valami más?
(#) szucsistvan123 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 13, 2016 / 1
 
Szia!
Én is a Ramps + Mega 2560 + A4988-at használom. Könnyű beállítani, sok videó van róla.
Nekem egy Prusa i3 nyomtatót működtet. Az LCD nem kötelező, de jó ha van, (azon van az SD kártya olvasó)
(#) KBal76 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 13, 2016 /
 
Nagy kérdés hogy mi mozgatja most azt a géped ami nem vált be. Bordásszíj, vagy valami orsó? Utóbbival nem fogsz boldogulni. Szinte egyeduralkodó az Arduino a 3d nyomtatók körében.
(#) Pali79 válasza KBal76 hozzászólására (») Nov 13, 2016 /
 
Menetes orsó hajtja. A szíjhatást nagyon gyengének találtam egy marógéphez. Miért nem jó egy nyomtatóhoz? Sok ilyen megoldást láttam videókon, talán még gyári nyomtatóknál is.
(#) Pali79 válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Nov 13, 2016 /
 
Köszi! Akkor ez a része nem kérdés már. A kérdés még a szoftver lenne. Mivel készül a rajz és az hogyan jut el a vezérlőre?
(#) szucsistvan123 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 13, 2016 1 /
 
Megtervezed 3D ben elmented STL formátumban, és pl Cura-ba betöltöd, ahol beállítod a rétegvastagságot, és egyéb beállítani valókat, és gcode ként elmented, vagy alapból Cura-bol nyomtatsz. (vagy SD kártyára is rámentheted, ha a nyomtatóra teszel SD kártya olvasót)
(#) HERC válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Szia!

Ha tudod a step/mm akkor szerintem nincs vele sok gondod. Ha meg nem, akkor is ki tudod
kísérletezni. Vagy nem tudom KBal76 mire gondol miért nem jó az orsó.
(#) Pali79 válasza HERC hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Azt tudom, hisz az a marás beállításokhoz is kellett. Szerintem inkább a sebességre gondolt. Szíjas hajtással gyorsabb mozgást lehet megvalósítani. A kérdés az, hogy mekkora sebességet kell elérni.
(#) KBal76 válasza HERC hozzászólására (») Nov 14, 2016 / 1
 
Az orsóval a hirtelen irányváltások, és a sebességek terén, (és még a zajjal/rezonanciákkal) erôs kompromisszumot kell kötni (X/Y irányban, nyilván).
(#) KBal76 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Elég ritka az orsós hajtás gyári nyomtatókban, ha mégis van, azt nagy menetemelkedésû, és/vagy több-bekezdéses golyósorsóval csinálják, ami nagyon nem a "hobbi" árkategória.
(#) Pali79 válasza KBal76 hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Nyilván lassabb lesz mint szíjjal, de nem akarok egyenlőre komplett gépet csinálni. Azzal főzök amim van. Aztán ha látok benne fantáziát majd meggondolom. Köszönöm!
(#) Pali79 válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Nov 14, 2016 /
 
Bonyolultabb lakazatot mivel szoktatok rajzolni? Autocad-ben otthon vagyok, de pl. egy Yoda figurát nem rajzolnék meg vele.
Következő: »»   32 / 199
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem