Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   128 / 164
(#) D4lamia hozzászólása Máj 1, 2016 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
BMW E30-ba szeretnék bekötni távirányítós központi zárat, de elektronikai téren nem vagyok hozzá eléggé otthon.
A helyzet annyiból áll, hogy van 4 motorom, hátsó kettő 2 vezetékes (kék-zöld), az első két ajtó pedig 5 vezetékes, a két oldal úgy volt kötve, hogy az első ajtó kék-zöld vezetékére rákötve a hátsó ajtó kék-zöld vezetékei, tehát a két oldalról van fejenként 5-5 vezetékem amik kék-zöld-fehér-fekete-barna színűek. Ezen az oldalon látható minden amit kézhez kaptam a cucchoz, a motorok gyáriak, de az előző gazda szerint nem is volt soha központi az autóban, viszont egy riasztó volt amit mindenestől, gondolom a vezérlővel együtt távolítottam el mert letiltott dolgokat, az autó nem is volt képes indulni... lényeg a lényeg, hogy hülye vagyok hozzá, nem igazán sikerült egy délután alatt eredményre jutnom ezért kellene egy kis segítség, olvasgattam már, de nehéz összeszedni mindent, kicsivel okosabb lettem, de nem elég még köszönöm!
(#) Inhouse válasza D4lamia hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Most a mechanikai beszereléssel van gondod, vagy az elektronikaival? Esetleg mindkettővel? A bekötés ott van a rajzon, amit kaptál. Úgy vettem ki a mondandódból (mi lenne, ha egyszer, legalább egyszer egy kérdező úgy vázolná a sztorit, hogy egyből lehetne tudni, hogy hol tart, mi a gond, és mit is szeretne?), hogy nincs másik (sima vezetékes) vezérlő. Ez esetben az F4. pozitív/negatív trigger szerint kell kötni. Kulcsra, gombra (az ajtóban a zár gombja) nem fog működni, csak a távirányítóval.
(#) D4lamia válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Koszi a választ, konkrétan ott tartok amit leírtam, 4 motor benne az ajtóba, benne is voltak, vettem hozza vezérlőt, de nem tudom hogy kössem be, nincs másik vezérlőm, vagyis van amit kiszedtem de azzal nem akarok foglalkozni eleg ez, a kulcsos sztori sem probléma, elég hogyha távirányítóval bírom nyitni, le lesz hegesztve a kulcslyuk. Azon az F4 ábrán se nagyon tudok eligazodni mert ahogy nézem 2 vezetek jön a motortól, most akkor hova kössem a másik 3 vezetéket? mert simán a kék-zöld vezetékre semmit nem reagál a hátsóval ellentétben...
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
(#) D4lamia hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Sikerült közben bekötni az F4 ábra szerint, a hátsó ajtók működnek is, csak az elsők nem, tehát azt szeretnem tudni, hogy a másik 3 vezetéket ami az első motorokról jön, azt hogyan kössem?
(#) D4lamia hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Itt látható melyik vezetek mi lenne, próbáltam rajz szerint bekötni nc no com részeket de akkor gondolom nem jó az F4 ábrával kombinálva....
(#) Inhouse válasza D4lamia hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Nekem nem volt egyértelmű, hogy mi is van benne. Főleg úgy, hogy:
Idézet:
„4 motor benne az ajtóba, benne is voltak,”
Idézet:
„az előző gazda szerint nem is volt soha központi az autóban”

Aztán itt van ez:
Idézet:
„van 4 motorom, hátsó kettő 2 vezetékes (kék-zöld), az első két ajtó pedig 5 vezetékes, a két oldal úgy volt kötve, hogy az első ajtó kék-zöld vezetékére rákötve a hátsó ajtó kék-zöld vezetékei, tehát a két oldalról van fejenként 5-5 vezetékem amik kék-zöld-fehér-fekete-barna színűek.”
Ezek univerzális kp zár vezeték színek, nem gyáriak, hogyan is van ez, ha képen amit felraktál, piros, kék, fekete, lila, barna színek vannak? Hogy kötötted be, hogy nem jó? Látszik, hogy a motor szála a kék és a piros. A mikrokapcsoló nem játszik, az ahhoz kellene, hogy gombbal/kulccsal is menjen, de ez a vezérlő, ahogy írtam is neked, ezt nem fogja tudni. Ahhoz kellene egy sima vezérlő is, amit lehet, hogy kidobtál. Tehát azt a 3-at sehova ne kösd!
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2016
(#) D4lamia hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
akkor lehetséges, hogy nem is működik ez a motor, mivel avval a 2 vezetékkel nem csinál semmit amivel simán zárni-nyitni kellene
(#) dokibácsi123456 hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Ha már a kezedben van akkor akkuról egy pillanatra adjál neki áramot. Váltogasd a polaritást.
Ha jó a motor menni kell neki. (piros+ kék- , és fordítva)
(#) Inhouse válasza D4lamia hozzászólására (») Máj 2, 2016 /
 
Ahogy dokibácsi123456 írta, csak egy pillanatra, ami 0,5-0,7 másodpercet jelent a gyakorlatban, ennyi idő alatt végig fut a fogasléc.
(#) D4lamia hozzászólása Máj 2, 2016 /
 
Igen próbáltam mar, és valószínűleg rossz mert nem csinál semmit, ezert is tévesztett meg és gondoltam, hogy a másik 3 vezetek is feltétlen kell a működéséhez.
Köszönöm a válaszokat, kicseréltem 2 vezetékesre az első motorokat is és rendben van minden.
(#) Csendru hozzászólása Máj 8, 2016 /
 
Sziasztok! Segitségeteket szeretném kérni egy viper 5900 risztoval kapcsolatban. Igazábol annyi lenne a gondom,hogy mikor ráadom a gyujtást nem zárja be az ajtokat,valoszinű hogy elállitottam valamit,mert mikor vettem az autót akkor tökéletesen m
(#) djadji hozzászólása Máj 12, 2016 /
 
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Vettem egy autót, egy Skodát, amihez a lent látható kulcsot kaptam. Az egyik működik, a másik nem. Amikor megvettem működött, csak kicsit nehezen. Elemet cserélte, kipróbáltam és jó volt. Most (3 nappal később) egyáltalán nem működik a távnyitás, ha a kulcsával nyitom a kucsit, akkor elkezd dudálni és persze nem is indul (immobilizer). A kulcson a LED világít, de nem nyitja. A másik kulcs rendben van, nyitja a távirányító, de jó lenne 2 kulcs hozzá. Ilyen nyitót nem láttam még, nem tudom hogy ez milyen tipus, de szerintem (mivel nem bicskakulcs, és 2006-ban már igencsak mindegyik olyan volt) szerintem utólagos beépítés lehet. Na de akkor hogyan programozzak hozzá kulcsot? Vagy hol lehet a kocsiban ez az utólagos távvezérlés? Mihez kezdjek, hogy legyen 2 kulcsom hozzá? Nincs más megoldás mint elvinni a kocsit valami autoelekró szakihoz és új központit rak bele?
Esetleg van valakinek tippje milyen nyitó lehet ez?
Köszönöm előre is ha tud valaki segíteni, vagy legalább tippet adni.
UI: Az is érdekes, hogy a kisebbik gomb nyitja és zárja a kocsit. A nagyobbik nem csinál semmit, csak ha zárva van a kocsi, akkor megnyomva a lámpa villan 3at, de csak egyszer. Második megnyomásra ezt sem csinálja. Ha legalább tudnám egyáltalán mire valók a gombok...
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2016

KULCS1.jpg
    
(#) elactrofan hozzászólása Máj 15, 2016 /
 
Üdv!

Megtudjátok mondani, hogy a 2007 Chevrolet Aveo-nak ki van kábelezve a riasztó bekötése?
Illetve gyújtáskapcsolóról melyik drót jön amikor on állásban van? Vagyis az szeretném tudni hogy a motor jár onnét szeretnék egy jelet
(#) peter1995 válasza djadji hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
Szia. Ez egészen biztosan valamilyen utólagos beszerelés távirányítója. A nem működő távirányítóban ellenőrizném az érintkezőnek az elemtartóban. Plussz mérd meg az elem feszültségét.
(#) janaaa válasza djadji hozzászólására (») Máj 15, 2016 /
 
szia. Ez 1 utólagosan beszerelt meta systemes cucc lesz. Nem mai darab. A kis gombal zárod,illetve nyitod az autót,a nagy gomb az az ultrahangos riasztó. Ha pl. kutyát ott hagyod a kocsiban lehúzott ablaknál persze,akkor ne riasszon. Úgy emlékszem ezt nem kell tanítani,csak belerakod az elemet és kész. A rablásgátlójukat azt viszont újból kell tanítani elemcsere után.
(#) djadji válasza janaaa hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Köszönöm szépen. Szóval utólagos beszerelés. Nagyon, ezzel már el lehet indulni. Azt tudja valaki hogy hol keressem a központját? Mert ha lenne valami típusszáma, akkor már utána tudnék nézni, vagy venni egy másikat új kulcsokkal, és kicserélni, vagy ilyesmi. Motorháztető alatt nem találtam. Bár van valami riasztója is, mert a rossz kulccsal nem tudom elindítani, mert akkor dudál egy ideig. De ha meglenne a központ akkor elkezdhetném kibogozni mi micsoda. Szóval van valakinek ötlete hol keressem a kocsiban?

Elemcsere volt, és utána működött is, de most az egyik nem működik (amikor megnyomom a gombot világít a LED rajta).

Még valami! Van a kocsiban a szélvédő alatt, a vezető előtt a sarokban egy kis "gomb", ami villog, ha zárva van a kocsi. ÉS van rajta egy nyomógomb is. Nem utólagos beépítésnek tűnik, de a használatiban nem szerepel róla semmi. Hiába nyomkodom a gombot nem történik semmi. Esetleg az lehet a "kulcs" érzékelője? Lehet hogy az elvezet a központhoz? Azért kérdezem, mert le kell bontani a kocsi belső műszerfal alját, hogy megnézzem hova vezet és nem szeretném ha az valami egészen más dolog.

És még egyszer köszönöm a tanácsokat!
(#) djadji válasza djadji hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Közben találtam leírást róla, köszönöm. Hogy nem vettem észre a Meta System feliratot a hátulján? No mindegy.
Az azonban még kérdéses, hogy hol is találom a központját a rendszernek. Jó lenne megnézni pontosan melyik típus. Van egy biztonsági kód is, amit (ha jól gondolom) azzal a LED-es gombbal lehet lepötyögni neki. Sajnos a kódot nem tudom, mert ezt nem közölték velem, amikor megvettem. De a gyárit lehet hogy megpróbálnám, ha tudnám mi a pontos típus, mert nem mindegyiknek ugyanaz a gyárija.
(#) hunkryo hozzászólása Máj 18, 2016 /
 
Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki légyszíves mondani, hogy miért lehet az, hogy egy univerzális központi zár (powertuningos) van a kocsimban bekötve és egyébként működésileg régóta minden oké vele de az a problémám, hogy ha zárom vagy nyitom akár kézzel akár mechanikusan a záró kábelen (gondolom a többin is) egy minimális áram jelenik meg. Na most ez oké amikor a távirányítóval zárom akkor ez igy normális de ha nyitom akkor a záró kábelen is megjelenik egy nagyon gyenge áram (a próba lámpa csak parázslik) és dettó ugyan ez ha mechanikusan zárom.
Na most ez nem lenne fontos, de be építettem egy ablakemelő komfort egységet ami felhuzza az ablakot ha a központi záró kábelen impulzus jelenik meg és ezen esetben akkor is felhúzza ha nyitom a kocsit vagy bent ülve kézzel rá zárom/nyitom stb.
Ez mitől van?
(#) chris1124 hozzászólása Máj 22, 2016 /
 
Sziasztok.
Vettem egy Fiat Bravo-t, amibe van központi zár, de nem távirányítós.
Ezért vettem hozzá egy távos vezérlőt.
A vezérlő fekete vezetékét rákötöttem testre, a pirosat 12V-ra.
Úgy gondoltam mivel van vezérlő, ezért a motornak nem kell tápot adnom, így csak a vezérlő motor jel barna és fehér kábeleit kötöttem be. Bekötöttem az indexek sárga vezetékeit is.
Kapcsolásnál a vezérlőnél hallom a relét, az ajtózárnál is hallok kattanást, az index is villog, de nem történik semmi.
Az eredeti zár kábelei: a zárhoz világoskék, fekete, fehér,
a motorhoz sárga, szürke,
a nyomógombhoz sárga/zöld, fekete.
Mit nem csinálok jól?
Előre is köszi!
Üdv.

Bocs, rosszul írtam! Az ajtózárnál csak akkor hallok kattanást, ha a motorra is rákötöm a zöld és a kék vezetéket.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2016
(#) Inhouse válasza chris1124 hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Talán a rajz alapján kellene bekötni, és jó lenne!
Hogyan tudnánk segíteni, ha magad sem tudod, hogyan kötötted be?
Azt sem írtad, hogy milyen ez a vezérlő. Bemondasz színeket, mi meg vágjuk, hogy ja a pirosat a kékre?! Rakd be a leírást!
Ha meghagyod az eredeti vezérlőt, akkor megmarad a gombra, kulcsra való nyitás/zárás lehetősége. Ilyenkor csak a megfelelő vezérlő jelet (90%-ban testet) kell kapcsolni az eredeti vezérlő megfelelő kapcsaira. Meg kell keresni az 5 vezetékes motor mikrokapcsolójának szálait, leellenőrizni, hogy testet kapcsol-e, majd a távirányítóson testet adni a relé NO lábakra és a 2 COM-ot összekötni a megtalált 2 ponttal.
Ha nem hagyod meg az eredetit, akkor azt ki kell kötni, és a motorokat kell közvetlenül vezérelni az újjal, ez esetben csak távirányítóval fog működni. Ez esetben a NO és NC lábakra +12V és test megy, és a COM lábak a motorokra.
Ha valóban az index szálakat találtad meg, akkor ha arra rákötötted a vezérlő megfelelő szálait, akkor villognia kell...
(#) chris1124 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 22, 2016 /
 
Hello!
Povertuningos a központizár: UN-CPU-RC.
Mellékelem a használati utasítását, meg egy rajzot a kocsi zárjáról.
A kábelszínek a kocsiban: VG - sárga/zöld
N - fekete
A - világoskék
B - fehér
G - sárga
H - szürke
Köszi!
(#) Inhouse válasza chris1124 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Mivel ez a távirányítós szett úgy van kitalálva, hogy közvetlenül motorokat hajt, ezért 2 megoldás lehetséges, ha meghagyod az eredetit, akkor kell pár trükk:
Nagyon úgy néz ki, hogy az A és B pont kell neked, és ha az N az test, akkor azt kapcsol.
Fogj egy izzós autós (12V-os) próbalámpát, csiptesd testre és érintsd hozzá az A és a B pontokhoz! Az ajtó legyen csukva, vagy kattintsd be a zárat az ajtó élén! Ha az egyikkel nyit és a másikkal zár akkor ez a két pont kell. Az új vezérlőnél csak a zöld és a kék kell, de kell még két relé, vagy tranzisztor. Nézd meg, de alapból szinte biztos, hogy a kék és a zöld is testen van, ezért nem lesz jó csak úgy simán. A plusz két relét egy-egy soros diódával kell a kék és a zöld közé kötni, de fordított polaritással. Így záráskor az egyik, nyitáskor a másik fog működni, azokkal pedig testet kapcsoltatsz, az megy az A és B pontra. Gondot okozhat még, hogy lehet szükséges az új vezérlőnek, hogy kapjon visszajelzést, ez esetben a fehér és barna vezetéket is be kell kötni az A és B pontra helyesen.
A másik megoldás, hogy fogod a gyárit és lekötöd, a motorokat közvetlenül felkötöd az új vezérlőre. Ha volt műszerfal, vagy box nyitó/záró gombod, az nem biztos, hogy fog menni, de az ajtón levő mechanikai gombbal és kulccsal, valamint távirányítóval igen.
Talán szerencsésebb lett volna olyan új távvezérlőset venni, ahol csak relé kimenetek vannak. Érdekes, hogy mások, ahol meg ez lenne jobb (gyári vezérlő nélküli autó) meg a másikat veszik...
(#) chris1124 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Köszönöm szépen a választ!
Azt hittem, az univerzális az teljesen az. Nem tudtam, hogy nem mindegy melyiket veszem.
Az első variáció már meghaladja a korlátaimat, szerintem a második lesz a megoldható.
Vagy beteszek egy ötvezetékes motort a bal ajtó gombjához. Úgy távirányító nélkül is működne a régi rendszer. Talán ez is működne.
Köszönöm!
Üdv.
(#) Inhouse válasza chris1124 hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Minek raknál bele, amikor már van benne egy?
Nem bonyolult az, van izzós autós próbalámpád?
(#) chris1124 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 23, 2016 /
 
Sajnos nincs. Nekem ez már bonyolult, sajna. A plussz motor csak azért jutott eszembe, hogy akkor a gyári is megmaradna, ha az újjal történik valami.
(#) Inhouse válasza chris1124 hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Nem egyszerű belerakni még egy motort mechanikailag, hogy még működjön is rendesen, erről mindenképpen lebeszélnélek. Több szempontból is gáz az ötlet, ezt ne!
Van még egy megoldás, csak kicsit több a vezetékelés. Az eredeti kp zár motor szálait átvezeted az új vezérlőn, bár ehhez megint nem ideális ez a típus, mert vagy meg kell relézned a kimeneteit az előzőleg megadott módon, vagy belül kellene átalakítanod, hogy megkapd a 2 relé váltóérintkezőit...mennyivel egyszerűbb lenne a helyzeted a másik megoldású (minden érintkező kivezetve, kösd ahogy szeretnéd) típusú vezérlővel...
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2016
(#) chris1124 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Igy utólag, a segítségeddel már, már látom, hogy rossz választás volt ez a vezérlő. A plussz relés megoldások nekem nem mennének. A plussz motor ötlete is kuka, úgyhogy kiiktatom a gyári vezérlőt, és mind a két ajtót rákötöm az újra. Már képben vagyok, hogy mit hova kell kötnöm. Remélem sikerül is!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Üdv.
(#) Inhouse válasza chris1124 hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Mindenképpen ki kellene próbálni, hogy testet kapcsol-e a gyári kp zár motor, mert az új vezérlő azt várja! Az izzós autós 12V-os próbalámpa párszáz Ft...
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Nem bonyolult a plusz relés megoldás.
A motor kimenet két szálára kell kötni. A soros diódák miatt záráskor az egyik, nyitáskor a másik húz be. Ennek megfelelően a nyilakkal jelzett kimenetek mennek az A és B pontra, amennyiben valóban test-el lehet vezérelni a gyárit. 4db 1N400x és 2db autós relé, akár 4 lábas is lehet, a NC nincs használva. Ha van kisebb 12V-os, vagy akár kisebb feszültségű reléd, az is jó! Utóbbi esetben egy soros ellenállással 12V-osra kell alakítani.
Így benne hagyhatod a gyári vezérlőt és kisebb munka is. Valamint, ha eladod az autót, akkor csak ki kell kötni a vezeték nélkülit és megmarad a gyári...
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2016

kpvez.jpg
    
(#) chris1124 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Köszi!
Szerelőnél van a kocsi, csak a hétvégén tudom folytatni.
Üdv.
Következő: »»   128 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem