Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   74 / 197
(#) PPetya válasza PPetya hozzászólására (») Jún 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Megérkeztek a megrendelt alkatrészeim.
KA7500B -t TL494CN -re cseréltem, a KIA4558S -t pedig MJN4558L -re. ( Inhause: az 1-es 9-es-t össze kell kötni. A KIA -ba a 9. láb vakon volt bekötve és az 1. -re kapta a power-t. ) Van benne 4 db IRFZ34N Fet, ezeket is lecseréltem újakra.
A műveleti erősítőknél +-14 V van.
A hangszóró még mindig ugyan úgy recseg.
Mi okozhatja még a problémát?

Üdv.: Petya
(#) ibpeti hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy SAL WRC200-as erősítőm, ugyanaz az egész mint a SAL 2070-es.
Viszont az lenne a nagy gondom, hogy egy bizonyos hangerőnél elkezd recsegni a basszus, tovább tekerem a hangerőt akkor az egész hangja átmegy recsegésbe "KRRRRR". Olyasmihoz hasonlítanám, mint ha kontaktos lenne a hangszoró vezetéke, vagy tekercses lenne a hangszoró... A hangszoró természetesen hibátlan, ráadásul 8 Ω-os kisebb teljesítményű hangszoroval is ugyanezt csinálja, ugyanazon a hangerőn!
Oldalanként 2-2 TIP35C-TIP36C van benne, méregettem, mérésre jót mutat, tápot megkapják. A meghajtók BD139-140.
Puffer kondikat kicseréltem meg a kimenet felöli puffereket, semmi változás.
Valami ötletetek van-e esetleg, mi tud ebbe kimenni ami ilyet okoz?
(#) Honda130 hozzászólása Jún 14, 2011 /
 
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek, főleg Ecopityunak a 12-24voltos problémám kapcsán adott tanácsát! Végülis kaptam több jó tanácsot is, amik nagyvalószínűséggel jól hasznosíthatók, de végül az autós laptop töltő lehetősége mellett döntöttem. Egyszerűbbnek és gyorsabbnak tűnik. Idővel sajnos mint mindenki, én is hadilábon állok ezért pillanatnyilag a gorsabb és készebbnek tűnő megoldást volt célszerűbb választanom. A 12-24-es topikban feltett kérdés sincs teljesen elvetve, miszerint életre akarom kelteni az általam készített kétszerező áramkört, de most nem érek sajnos rá. Minden esetre rendeltem pár alkatrészt a Hestoréról ahhoz is, meglátjuk, mire lesz idő a közeljövőben. Egyenlőre mindenre várok. Sziastok!
(#) kendre hozzászólása Jún 18, 2011 /
 
Sziasztok!
Az autómban van egy JVC fejegység és 4 hangszóró. Az egészet megerősíti egy aktív szubcső, mely a fejegység vonalkimenetére van kötve. A fejegység 4x50W lenne (de ebben kételkedem mostmár) a hangszórók pedig ennél magasabb állandó terhelést bírnak. Új hangszóró lévén próbálgatom a rendszert és hiába van teljesen levéve a mély a hangszórókról, nagy hangerőn berecsegnek.
Ha lekapcsolom a szubcsövet és ráadom a basszust a hangszórókra, többet bírnak. Ha egyszerre csak az első, vagy csak a hátsó csatornákat használom, többet bírnak. Ha minden megy egyszerre, ugyértem a mind a 4 hangszóró, akkor nagyobb hangerőn recsegnek. Ugyanazt csinálják szubcsővel és szubcső nélkül is, járó és álló motornál is.
Jól feltételezem én, hogy elkellne egy erősítő a rendszerbe, mert a fej nem bírja a négy csatornát egyszerre kellőképpen meghajtani?
(#) ticseboy hozzászólása Jún 18, 2011 /
 
Sziasztok. Lenne egy kis gondom az évek óta hajtoot erősitőmmel. Mégpedig hogy véletlen menet közben zártam a mély plusz kimenetét a házhoz. Ezzel nem is lenne gong (gondolom) mert egy "restart" után, müködött is tovább, csakhogy azóta behallatszik mindenféle zaj a hangszóróba. Motor, ki-be kapcs, stb. Valami ötlet?
(#) ticseboy válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Holnap megoldom. És mit keressek pontosan?
(#) emmzolee válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Á dehogy is.


A fej rca negatívját kellene meg nézni, hogy nem szakadt-e meg.

Tehát a fejben lévő rca csati árnyékolása, és a fej kasznija között nincs-e szakadás.

Persze láttam olyat is, hogy az erősítőben történt meg ugyan ez.

Elő fordulhat az is, hogy az erősítőben lévő hidegítő kondi lett zárlatos. Azt ott lehet meg lelni, a primer, és a szekunder áramkör között. Egy 100nF-os kerámia kondi szokott lenni párhuzamosan egy ellenállással.
azt is érdemes meg nézni.
(#) emmzolee válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Idézet:
„Sohase mond hogy soha”


Nem is mondtam

Idézet:
„De azért jó ha több ötlet adódik, így az egyik csak bejön”


Ez már biztos
(#) Honda130 válasza kendre hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Nem írnád meg milyen hangszórókat használsz? Nagyonkiváncsi lennék rá. Egyébként én több garnitúra hangszórót kipróbáltam a Nissanos korszakomban. Tökéleteset akartam, aztán beleuntam. De egyet amatőrként is bizton állíthatok: Lehet hogya 4*50 watt megvan a JVC rádiódon, de egy erősítőből ugyanaz az 50 watt kétszer olyan szépen tud szólni. Teljesen mindegy, hogy kicsi vagy nagy hangerőn halgatod. A JVC 50 wattja egy csúcsteljesítmény, ami egyáltalán nem biztos, hogy azért készült, hogy ki is kell hajtani akészülékből. Az autóerősítő 50 wattja jobb esetben egy bemelegítésnek számít és pofonröhög. De ha szerintem a JVC 50 wattját előtte túl sokszor hallgattad, lehet jó lenne rámérni a hangszóróidra. Lehet hogy rég nem 4 ohmosak. Akkor ugyanis lehet hogy azért torzít. Bármilyen erős hangszórót tönkre tud tenni egy túlhajtott erősítő, mert átmehet eyenáramba. Az pedig a hangszórók halála. (Bocsi a profiktól! Ezt nekem egynálam okosabb ember mondta, ha nem igaz, légyszi javítsatok ki!) Egyébként pont a minap próbáltam a Crunch erősítőmet, amit az itteni fórumostársak segítségével javítottam meg. Úgy tudtam, tök jólett meg minden, mire kicseréltem még a kivezérlés műszerét, meg ledesítettem a háttérvilágítását, pótoltambenne az elvesztett ntc szenzort. Véglegesítve minden javítást rajta és összeszerelve nem hittem a fűlemnek. Ott szopattam magam, mert nem akart jól szólni. Még szerencse, hogy vittem ki a kocsihoz a zsebemben két dobozos sört és beléjük folythattam bánatom. Ha bármelyik csatornát külön halgattam, akkor dübörgött mint ahogy kell. A két kalaptartóban lévő Alpine oválon teszteltem, ami szépen szól, de nem egy nagy pukkanás. Minden esetre meglökte rendesen az erősítő az egyik felét, de ha rádugtam a párját is az RCA-nak, akkor átment Sokol rádióba. Mintha olyankor nem bírná a táp. Már megdupláztam az ideiglenesen behúzott vezetéket is az akkutól, bár halvány sejtésem volt hogy az nem lehet a baj, hiszen nem is melegszik. A végén persze jó lett a hangja és csak nevetni tudtam. A két hangszóró (jobb és bal) polaritását elsietve rosszul kötöttem be. Külön szépen szóltak, de párban az ellentétes polaritás miatt nem volt egyszerűen mély. Nagyon durva volt a külömbség és még torzított is. Egymást kioltva a hangerő hiába volt nekik küldve, a mély nem jött elő.

Bocs a hosszúért, ilyenkor ráérek picit mesélgetni, mert felébredt a kislányom és ilyenkor jó ideig hintázik. Közben van idő picit gépezni.
(#) oregtamas0202 válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Üdv !
Így igaz ahogy írtad.
Sok a buktató.
Az biztos hogy van rossz , nagyon rossz és természetesen csodálatos hangszóró is.
Mégis a doboz a lelke minden hangnak. Márpedig az ajtó-műszerfal és kalaptartó is egy-egy doboz.
Esetek 90%-ban minősíthetetlen rossz doboz. Ezen jelentősen lehet javítani sok apró trűkkel és főleg költséggel és mégtőbb munkával. Sok esetben a jobb autóknak a legrosszab a hangszóró hely kiképzése. Itt nem ez a fő cél. Na ott lehet szívni rendesen.
Öreg T.
(#) ticseboy hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Nos hát nem az erősitő hibája a sok behallatszó hang, mert betettem egy másikat, bár ezzel nem olyan veszélyes, de még is behallatszik. Az RCA-kat kimértem, nem szakadt egyik sem, most gyorsan megcserélem a fej-ben is (2 pár hely van) hátha ott lesz a gubanc. Aztán jöhet a segitség
Igy is ugyan az.
(#) dragon0 hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Helló szeretnék kérni kis segítséget van egy pioneer gm-2200 erősítő de nem igazán tudom be kötni találtam fönt egy képet ahol elég jól lehet látni a bekötést de nem igazán működik így mellékelem a linket ja és még egy kérdés a GND minek a rövidítése előre kösz mindenkinek ?http://translate.google.hu/translate?js=n&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&la...ct=url
(#) Honda130 válasza dragon0 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
A GND angolul "ground", ami magyarul földet jelent. Azért mi nem így hívjuk ám, mert inkább "test" vagy "minusz".
Egyébként az erősítőd bekötése valójában egyszerű kéne hogy legyen, csak a remote szálat nem látom rajta. Várjuk meg a profik válaszát is, hátha tudják. Bár én elképzelhetőnek tartom, hogy esetleg megától kell elindulnia a cuccnak, ha zenét kapcsolsz. Lehet hogy most sokan kinevetnek, de vállalom, ha marhaságot írtam. A GND-re egyébként mit kötöttél?
(#) dragon0 hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Szia honda130! A GND -re az akumlátor mínuszára kötöttem
(#) EcoPityu válasza ticseboy hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Idézet:
„Az RCA-kat kimértem, nem szakadt egyik sem, most gyorsan megcserélem a fej-ben is (2 pár hely van) hátha ott lesz a gubanc.”

Nem az RCA kábeled van megszakadva (elvileg), hanem a fejegységen belül az RCA csatik közös testfóliája a tápellátás testje felé!
Ezért, ha ugyanazon RCA-csatlakozótömbön dugod át másikba, nem érsz vele semmit, mert az is meg van szakadva.
HA viszont "kilógós" lengő RCA csatijaid vannak, van esély rá, hogy nem közös a másikkal...
Egyszerűbb módszer:
1: kihúzod az RCA-t a fejből, és bekapcsolod az erősítőt...
/ha nem jelenik meg a zavar, akkor egyértelmű, hogy a fejből jön a zizz!/
2: egy vezetékdarabbal a bedugott RCA- testérintkezőjéhez kívülről odaérinted a fej házát!

Hajrá
(#) EcoPityu válasza dragon0 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Bővebben: Link
Pedig így elvileg mennie kéne:

Első nagy sarus csati: Akksi Plusz
Második nagy sarus csati GND, azaz akksi minusz, vagy autó kaszni...
Utána egy pár az egyik hsz, mégegy pár a másik hsz.
Az utáni 3 pólusu tüskés csati (mint a régi PC alaplapokon a táp) tán a bal legszélső a remote, mellette az ACC (gyujtás) amire ugyancsak plusz 12V-ot kell adni.
Lásd lent! (A remotét a fejegység kapcsolja!)
Felülnézet!

Pityu
(#) Honda130 hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Srácok!
Mivel általatok sikerült megcsinálnom a Crunch V6004-est, van egy szabad erősítőm, de nem tudok hangot produkálni belőle, mert kéne hangszóró is. A terveimet szeretném kitárgyalni veletek, ha lenne időtök picit velem foglalkozni. Mivel pénzt nem igazán tudok áldozni a dologra, szegény ember vízzel főz alapon és picit átgondolva a dolgot a következőket terezem. Adott a kocsim, egy "92-es Honda CRX. Van két ajtója, amiben egy Alpine 16-os szett van, van két hátsó gyári hely a a hátsó ülések mellett, amit jelenleg nem használok,és van ugye a kalaptartója, amiben ugyan csak Alpine hangszórókat vágtam bele. Ezek természetesen ovál hangszórók, mert ez volt a bót'ban, ezt hozta a Jézuska pár éve. A kalaptartó nem gyári, hanem szépen megcsináltam MDF lapból és le is szöveteztem úgy ahogy kell. Nos az Alpine fejegység 4*50 Wattja adott nekik szerintem az évek során, mert ezért vagy azért, a mélyei nem túl szépek már. Ugyan vannak olyan számok, mikor ma is elkápráztatnak a hangjukkal, de lehet hogy pont a következő szám meg megszégyenítően szarul szól. Nem mondom, hogy nem MP3-mat hallgatok folyamatosan és azt sem, hogy ügyelek a jó tömörítésre, úgyhogy valószínű ez is beleszól a hangzásba. Szerintem picit a hangszórók is meglazultak már és a szedett-vetett MP3 is tehet a kiválónak nem mindíg mondható hangzásról. És következzen a tervem:
Bekötöm a Crunch-ot, de nem ládára, hanem lecserélném a kalaptartóban lévő oválokat két 30-as mélnyomóra. Néztem a Conrad oldalán, létezik olyan, ami nem teljesen mélyhangra van csinálva, mert 32-4000-ig van megadva a tartománya. Szerintem az már középhang is, úgy hogy indulásnak elmenne. A mostani oválokat meg kéne buherálni valahogy, hogy nem túl bonyolult megoldással levágjuk róluk a mélyet és halgathassam róluk a középhangokat és magasakat. Ebben a segítségeteket szeretném kérni, mert meg kéne mondanotok, hogy mekkora és milyen kondit, vagy ellenállást kössek rájuk? A két mélyet halgatnám az erősítőről és ugyan mélyre kötném, de minél kevésbé vágnám. Esetleg ha kívánja, megküldeném rajta a basszust. Az oválok megvágva szólnának a Honda gyári hátsó helyén, hogy legyen frankó ének hang, elől meg ugyancsak megvágva szólnának a 16-os szettek, de ezt még nem tudom, mert túl szép lenne, ha minden összejönne. Ez utóbbival az a kételyem, hogy eddig még sosem tudtam úgy megcsinálni egyik rendszeremet sem, hogy igazi hangerőn haljam az első szettek hangját. Egyébként ez is lehet az oka annak, hogy nem hiszek a 16-os komponens szettek létjogosultságában. Legalábbis a hifi terén szerintem ez a dolog nem működik. Meglehet hogy mindig az alsó kategóriában válogattam, de azért szerintem csodák nincsenek. Jó, lehet hogy vannak, de még várni kell rájuk. Ugyebár azt hangoztatják mindenhol, hogy a mélynek nem kell irányítottnak lennie, mert kitölti a teret, a középnek és magasnak ezzel szemben viszont irányítottnak kell lennie, hogy minden hang jól eljusson a fülünkig. És itt jön az én felvetésem a komponens szettekkel kapcsolatban: A csipogó fent van ahol én szeretném, mondjuk a szélvédő sarkában, a középhang meg lent az ajtóban a térdünk mögött. Az pedig akárhogy is nézzük kisebb-nagyobb mértékben, de inkább nagyobb mértékben a hangszóró és a fülünk között szokott lenni.
Következtetés:
Amelyik hangot a magassugárzó adja ki jól halljuk, a 16-os "lavórból" kilépő hangokból viszont csak az erősebbek jutnak el a tudatunkig. A két hangsugárzó egymást közelítő frekvenciatartománya szerintem igencsak fedett lesz. Szerintem a mélyhangok kivételével az összes többi hangnak nagyjából ugyanonnan kellene a fülünkhöz érkeznie, ha igazi zenét szeretnénk hallani. Még a mélyhangokat is megkérdőjelezem, mert szerintem a mélysugárzókból is jön olyan hang, ami nem feltétlenül mélyhang, de mondjuk egy 16cm-es tányérka nem tud kiadni. Függetlenül attól,hogy a tartományába beleesik az a hang is. Na jó,ennyit az elméletemről, amiről nem tudom hogy minden pontjában helytálló-e, de én így látom.
Szóval várom a reakciótokat akár az előbb leírtakra is, de főleg a CRX-em hangosításának terveire.
Tehát: Oválok alulról megvágva a hátsó gyári helyre erősítőről, két Conrados 300-as mélynyomó a kalaptartóba erősítőről, esetleg két piezoval és váltóval kiegészítve erősítőről hajtva, valamint a maradék 16-os szettet megtartva, de szintén alulról megvágva, a fejegységről hajtva.
Néhányadat a300-as mélynyomóról, amit tervezek:Műszaki adatok
Külső Ř: 300 mm
Beépítési mélység: 163 mm
Max. terhelhetőség (zene): 500W
Impedancia: 4 ohm
Frekvenciatartomány: 32 – 4000 Hz
Hangnyomás: 93 dB

Türelmeteket az olvasáshoz, valamint tanácsaitokat előre isköszönöm!
(#) SzervízMacska válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia. Néhány dologra reagálnék csak. Az első szettről jó ötletnek tartom a mélyek levágását, meg persze a mély hangszórókról is le kell vágni a magasakat. Természetesen ilyen felállásban, amit vázoltál szóba sem fog kerülni a valósághű hangzás, mert mint mondod, gyakorlatilag ebben a hangláncban minden láncszem gyenge. Persze, a lényeg az, hogy Neked tetsszen az eredmény. A kalaptartóba szerelt mélynyomónál pár dologra érdemes odafigyelni. Egyrészt free air típusú hangszóró való ide, másrészt egy ilyen, hangszórókkal telezsúfolt kalaptartó elég tekintélyes tömeget jelent, ami egy esetleges balesetnél igen súlyos sérüléseket tud okozni. Tehát javallott stabilan rögzíteni!

Üdv: Macsek
(#) Honda130 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Te hogy csinálnád a helyemben, hogy jól szóljon?
(#) Inhouse válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Elöl egy Alpine 16cm-es komponens kétutas szett már meg kell állja a helyét. Hátra pedig egy 25-30cm-es mélynyomó ládában...ha a szép hangzást akarod, akkor egy 25cm-es zárt, ha az ütőset, akkor egy 30cm-es reflex doboz, az árlista alsó közepéről...

Üdv
Inhouse
(#) Honda130 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Milyen árlistára is gondolsz? Az általam említett conradosra?
(#) kendre válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Most a hangszórók nem hiszem, hogy számítanak, de azért leírom: Elől egy pár MNC hátul egy pár SAL. És most nyugodtan tessék fikázni, tudom, hogy a legaszarabbakat választottam, de most nem ez a lényeg. A lényeg, hogy miért bírják a nyüstölés önmagukkal párban (tehát vagy csak elől, vagy csak hátul) és egyszerre mind a négy meg szarakszik?
Egyébként az autóban levő szubcső és a gyári magasak az első szélvédő alatt nekem jó hangzást adnak a szóbanforgó hangszórókkal, meg vagyok elégedve velük. Sőt, mivel még újak, ezért még szebb is lehet a hangjuk egy idő után.
Szóval it két eset állhat fent:
1., Valahol fel van cserélve a kábelezés és az kavar. Ebben az esetben szeretnék kérni valami titkos fogást, amivel megbizonyosodhatok a kötés helyességéről. Multiméterem van itthon, tehát az segíthet. Régen hallottam, hogy bekapcsoláskor ha "pukkan" a hangszóró az erősítő miatt, akkor a membránnak kifele kell mozdulnia. Ez még áll?
2., Tényleg kevés a kakó a fejegységben. Ebben az esetben milyen erősítőt kell néznem, hogy minden jelenlegi hangeszköz működjön. A fejegységen van vonal kimenet, de arra most a szubcső van kötve, gondolom a majdani erősítő is arra lenne....
(#) ticseboy válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
A fejből , az RCA-kból jön a nem kivánt zaj, mert a többi hszóró, ami direktből szól azok okék. Megpróbáltam szétszedni, de abbahagytam, mert apró morzsákrakéne bontani hogy a panelt egyátalán meglássam. A 2-es variációt még megjátszom aztán ha nem megy nézek egy zavarszürőt, ha létezik egyátalán ami megoldaná ezt a bibit.
(#) Honda130 válasza kendre hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Köszönöm hogy megírtad, eszemben sincs fikázni a hangszóróidat! Nem azért kértem, hogy írd meg, hanem mert kiváncsi voltam. Természetesen véleményem van a két márkáról, amit most nem írok meg, viszont ugyanúgy van a véleményemre ellenvéleményem is, ami mellette szólhat. Volt Somogyi ovál a Nissanomban annak idején, de megmondom őszintén, csak próbaképp. Kivettem, mert a több száz literes csomagtartóval nem bírt. Valószínű, ha nem lépcsős Nissanom lett volna, akkor akár benne is maradhatott volna. Ugyanebben a percben beletettünk egy pár Kenwood-ot is, amit szintén visszatettünk a dobozába. Az nem szólt rosszul, csak halkan. Nekem a hangerő kellett. Utána betettük a JVC oválokat és akkorát szólt, hogy nem hallottam a két mélyládát. Ezt komolyan írom. Mindjárt vettem is két párat belőle, mert úgy éreztem, ezzel már lehet mit kezdeni. Nagyon szeretem ugyanis a női énekhangot és azt a zenéz, ami középhangokkal is televan. Végül aztán rájöttem, hogy túlzásba esik a JVC mikor nagy hangerőn halgatom. Érdekes módon, nagy hangerőnél a saját mélyhangját is olymódon képes volt elnyomni, hogy közben nem torzított. És érdekes módon nem is tudtam hirtelen mit csinálni vele, mit eladni féláron őket. Szerintem nagyon jó hangszórók voltak, csak nem az én kocsimba. Aztán hajszolva a hangerőt és nem vagyonokban gondolkodva rendeltettem egy pár Pioneer 25 centis 3 utast. Valószínűleg az akkori pájafutásom legjobb tányérjai voltak. Jobbos és balos kézi lemezolló kellett hogy egy délutánt betöltő munkával félcentinként kinlódjam ki a kalaptartó alatti lemez jelentős hányadát, hogy beszerelhessem a Nissanba. Bekapcsoltam és lám-lám kiderült, hogy akármennyire is a legjobb hangszóróm volt akkor, egyben a legnagyobb csalódás is. Nyugodtan kijelenthetem, hogy rosszabbul szólt mint a Somogyi ovál. De azért ebbe nem nyugodtam bele. Elmentem egy barátomhoz és megmutattam neki. Ő akkoriban kisebb bulikat is tartott a saját építésű hangfalaival. Épp készülőben volt nála egy reflex nyílásos láda. Nem volt még benne hangszóró, csak össze volt rakva és feltéve egy kisasztalra. Kivettük a kalaptartóval együtt a két Pioneert és csak úgy rákötöttük az egyiket az ő hangosítós erősítőjére. Mivel a kalaptartóm alulról precízen le volt tömítve vékony szivaccsal, nem volt nehéz odaszorítani a készülő hangfal hangszórónyílásához. Ráadta a zenét és azt hiszem mindketten elképedtünk. A 25 centis Pioneer cucc életre kelt és nem is akár hogyan. Apám! A 80 literes láda reflexnyílása pont az arcommal szemben volt és elmondhatom, olyat nyomott az a kis hangszóró, hogy a kalapot lefújta a fejemről. Persze nem volt kalapom, csak mondom. Az erősítőn figyelve a kivezérelt teljesítményt, 200 Watton ketyegett. Mielőtt valaki azt mondaná, hogy rossz volt a műszer, elmondom, hogy nem volt rossz! Az a Pioneer szépen szólt 200 watton.
Probléma megállapítást nyert. A kocsim csomagtartója a hibás. Nem kéne oda több száz liter. Mi legyen? Rekesszem le? Csináljak dobozt? Még ha valaki meg tudná nekem csinálni.. Vagy egyáltalán akarná valamelyik asztalos... Visszavittem a boltba, mert nem volt sem kedvem, sem időm, sem megfelelő technikai hátterem hogy kisérletezzek vele. Mondjuk az most jó lenne a CRX-embe,mert ennek kimondottan kicsi csomagtartója van és nem is lépcsőshátú. Csak ne lenne 38000 forint.
Szóval,ha figyeltél,bebizonyítottam neked, hogy a hangszóró márkája csak de egyben maximum is tehát csak 50%-ban befolyásolja a hangzást. Szerintem. A nagy hifisek is azt mondják, hogy ha jó hangfalat akarsz építeni, akkor válassz egy alkalmas hangszórót és készíts hozzá egy tökéletes dobozt. Ilyen egyszerű. Na igen. Csak ki mondja meg, hogy melyik hangszóró alkalmas és hogy kell tökéletes dobozt kitalálni? Egyáltalán ha elkészült a hangfal, akkor honnan lehet tudni, hogy az jól sikerült? Neked tetszik? Vagy nekem? Naja... Aztán hozza a Pista bácsi a kedvenc rockzenéjét és bebizonyítja, hogy kalap szar az egész. Én pl. Hallottam Videoton hangszóróval, orion csipogóval és frekiváltóval ellátott épített hangfalat itt Szombathelyen, ami úgy szólt, hogy bárki megnyalhatnáa tíz újját. És ez nem elfogultság. Leméreteztük annak idején a dobozt, meg mindent, mert mi is megépítettük. Igenszépenszólt. Csak ugyebár a Videoton hangszórókat még nem a watthajszoló világba tervezték. Arra nem az volt ám még írva, hogy 600 watt/ 120, hanem az hogy 100/80. Nem tudom érzékeled-e a külömbséget? Az arányokat. És nagy valószínűséggel a 100/80 közelebb ált a valósághoz.
Ennyit a mesékről, most írok a kérdésedre.
Polaritás? Azt mondod, hogy ha pukkan a hangszóró... Én erre azt mondom, hogy inkább ne pikkanjon. Ha arról az egy pillanatról valaki megállapítja, hogy merre ugrott a tölcsér, akkor ügyes. Meg aztán, ha nem mindig pukkan ugyan akkorát bekapcsoláskor? Akkor egész délután ott pukkantgatja az ember? Legtöbb hangszórónak jelölve van a polaritása. Vagy szinekkel, vagy pedig a saru méretével. Mondhatnám, hogy melyik melyik, de nem tudom. Legtöbbször még meg is van írva. Ha semmi képpnem megy, akkor egy ceruzaelemet rá szoktunk érinteni egy-egy pillanatra és ott tényleg csak egy irányba fog mozdulni a tányér. Ráadásul a ceruzaelemen még a polaritás sem kérdés, mert rá van írva. Amikor kifelé mozdul a hangszóró, akkor van jó helyen a ceruzaelem plusz fele, tehát oda kell majd kötnöd a pluszt. A JVC-re meg úgyis fel van rajzolva a bekötés, csak be kell azonosítani.
Multiméter jó hogy van otthon, mert megmérheted a hangszóróid ellenállását. 3,6 ohm még jó, de azért inkább a 4 ohm felé közelítsen. Minél jobban túl voltak hajtva a tekercsek,annál jobban csökkenni fog az ellenállásuk, mert a túlmelegedés miatt kezdenek menetzárlatosak lenni. Ilyenkora hangszórók tovább szólnak, de egyre kisebb hangerővel. Először te ezt nem is érzékeled, mert úgyis nagy hangerőn halgatod. Viszont ha csökken a hangereje, akkor feltekered a hangerőt és próbálod visszahozni a régi érzetet. Ilyenkor a tekercsek mégjobban melegszenek, és leterhelik a végfokot. A JVC-nek nem olyan nagy probléma, mert letilt, de azért jót nem tesz neki.
Erősítő? Hát ez bonyolult kérdés nekem. Túl sok lehetőség van erősítő ügyben. Sok árkategória, kétcsatornás, 4 csatornás, akár több is, stb. Az a baj, hogy egy 4 csatornás erősítővel nem nagyon lehet mind az 5 hangszórót meghajtani. Lehet hogy az elejét legalább a JVC-ről kell hajtanod. Mindenesetre abba a hibába ne ess ha erősítőt veszel, amibe én estem elgelső alkalommal. Vettem egy Magnat Schumacher eősítőt mert szép piros volt és lószart nem lehetett rajta állítani, csak a hangerőt. Ráadásul tojást lehetett rajta sütni fél óra döngetés után. Kérj még valakitől jobb tanácsot, mert én ebbe nem szeretnék belebonyolódni.
Megyek fürödni, késő van.
(#) ungorster hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Szeretném kérdezni, hogy egy autó erősítőnek terhelés nélkül kb mennyi az áramfelvétele???
Mert van egy 600w 4x150w-os erősítőm amit ha beindítok felvesz kb 500mA majd 2s-után hirtelen felmegy 2,5A-re és tartja is folyamatosan. Jah és melegszik is! Az egyik ágon kicsit torzít!
Mi lehet a baja???
2 db TDA-s IC van benne
(#) Inhouse válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Egy akármilyen autóhifis árlistára, a Conrad drága és nem ismert márkák vannak leginkább benne...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Honda130 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Azoka "bukósisak" Pioneerok nagyon jók voltak! Nagyot és szépen szóltak, pl. Golf II kalaptartóban...

Üdv
Inhouse
(#) oregtamas0202 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Üdv !
Az a 90-s évek közepe volt.
Három változat volt : TS-R1600 , TS-1750 és a TS-2150.
A 1750 ami jól szól .Megbízhatók, strapabírák .
Igazi jó hang Pioneertől , még a legdrágábbtól sem hallható.
Öreg T.
(#) pinyó39 válasza oregtamas0202 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Azért az RS sorozat nem olyan gáz.
(#) oregtamas0202 válasza pinyó39 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Üdv!
Kérdés hogy mihez képest ? Ár -minőség vagy hangminőség ?
Igaz én mind a háromban jóval a közép mezőny alá sorolom.
Sőt soroltam akkor is amikor az említett TS-1750 fénykorát élte , és igen sokat adtam el belőle.
Azért mert keresték , esztétikailag jól nézett ki , és megbízható volt , de nem a hangja miatt.
Minden Pioneer hangszóró úgy visít mint egy kis japó , akinek a farkára léptek.
Öreg T
Következő: »»   74 / 197
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem